سرطان پستان چیست و علائم اصلی آن کدامند؟

alikarimi55
سرطان پستان شایع­ترین سرطان در بین زنان می­باشد. احتمال ابتلای زنان به این سرطان در حدود 12 درصد می­باشد و سالانه حدود 300 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان سینه در ایالات متّحده­ی آمریکا تشخیص داده می­شوند. سرطان پستان جزو سرطان­هایی محسوب می­شود که کم­ترین علائم اوّلیه را در افراد مبتلا به این بیماری نشان […]

سرطان پستان شایع­ترین سرطان در بین زنان می­باشد. احتمال ابتلای زنان به این سرطان در حدود 12 درصد می­باشد و سالانه حدود 300 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان سینه در ایالات متّحده­ی آمریکا تشخیص داده می­شوند. سرطان پستان جزو سرطان­هایی محسوب می­شود که کم­ترین علائم اوّلیه را در افراد مبتلا به این بیماری نشان می­دهد و به همین علّت است که مرگ و میر ناشی از این سرطان در بالا­تر از حدّ معمول می­باشد.

علائم  اصلی سرطان پستان کدامند؟

سرطان پستان در مراح اوّلیه با معاینات معمول شناسایی نمی­شود و زمانی که اندازه­ی توده­ی سرطانی از محدوده­ی مشخّصی عبور کرد، امکان تشخیص آن از طریق معاینه وجود خواهد داشت. در کلّ، این سرطان دارای علائمی است که آن­ها را با شما مرور می­کنیم:

علائم  اصلی سرطان پستان کدامند؟

وجود غدّه در سینه و یا زیر بغل:

بوجود آمدن غدّه در این قسمت­ها می­تواند یکی از علائم سرطان پستان باشد. این غدّه ها معمولاً دردناک نیستند و ممکن است که تنها مقداری خارش را در آن قسمت از بدن ایجاد کنند. وجود غدّه­های قابل لمس نشان دهنده­ی پیشرفت سرطان سینه است و قبل از رسیدن غدّه ها به این اندازه، می­توان از طریق ماموگرافی از وجود آن­ها آگاه شد.

متورّم شدن ناحیه­ی زیربغل و یا سینه:

وجود داشتن التهاب در یک ناحیه نشان دهنده­ی واکنش بدن به عوامل مهاجم است. سرطان پستان، همچون یک عامل مهاجم سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می­کند و باعث بوجود آمدن التهاب در آن ناحیه می­گردد. این التهاب با علائمی همچون: قرمزی بافت زیر بغل و سینه و همچنین متورّم شدن آن قسمت نمایان می­شود. اگر چنین حالتی را در بدن خود مشاهده می­کنید، سریعاً به یک پزشک متخصّص مراجعه کنید.

درمان سرطان پستان

وجود درد می­تواند علل مختلفی داشته باشد که سرطان پستان یکی از آن علل است. درد بافت سینه اگر در مواقع عادت ماهانه نباشند، می­تواند نشان دهنده­ی یک غدّه­ی مهاجم در آن قسمت باشد. لازم است بدانید که سرطان پستان در اکثر مواقع منجر به ایجاد درد نمی­شود، ولی در مواقعی منجر به حسّاسیّت بیش از حدّ بافت سینه و یا احساس درد در سینه می­گردد و باید این گونه درد­ها را جدّی بگیرید.

 به وجود آمدن هر گونه تغییر در ناحیه­ی نوک سینه می­تواند علّتی برای سرطان پستان باشد:

این تغییرات می­توانند از یک تغییر رنگ ساده تا ایجاد زخم و ترشّحات غیر عادّی در بافت سینه متغیّر باشند. گاهی ممکن است که نوک سینه دچار فرورفتگی شود و یا این­که حالتی شبیه به سوختگی در این ناحیه و یا سایر قسمت­های سینه مشاهده گردد که تمامی این علائم خطرناک تلقّی می­شود و سریعاً باید آن­ها را پیگیری کرد.

درمان سرطان پستان:

سرطان پستان به 3 زیرگروه اصلی تقسیم می­شود که هر کدام از این زیرگروه­ها درمان منحصر به فرد خود را دارند. درمان اصلی سرطان پستان شامل شیمی درمانی و جرّاحی است و بر اساس زیر گروه سرطان، پزشک متخصّص تشخیص می­دهد که از چه درمانی برای مقابله با این بیماری استفاده کند. برداشتن غدد زیر بغل یکی دیگر از راهکار­های کمکی برای درمان سرطان سینه محسوب می­گردد که در برخی از بیماران انجام می­شود. بیماران پس از طی کردن مراحل درمانی، نیاز دارند تا هر 3 ماه یک بار اقدام به انجام آزمایش­های لازم نمایند تا از درمان قطعی بیماری مطمئن شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
drhodaee

drhodaee

1398-10-24 - 11:14 پاسخ

مطالبتون عالیه.