فواید و نحوه مصرف آلوئه ورا

alikarimi55
در مورد فواید آلوئه ورا چه می دانید؟ آیا می دانید نحوه مصرف آن چگونه است؟ ژل آلوئه ورا به صورت گسترده ای برای درمان آفتاب سوختگی و کمک به التیام زخم ها شناخته شده است. اما آیا می دانید که از این گیاه گلدانی تان می توانید استفاده های بیشتری از آفتاب سوختگی و […]

در مورد فواید آلوئه ورا چه می دانید؟ آیا می دانید نحوه مصرف آن چگونه است؟ ژل آلوئه ورا به صورت گسترده ای برای درمان آفتاب سوختگی و کمک به التیام زخم ها شناخته شده است. اما آیا می دانید که از این گیاه گلدانی تان می توانید استفاده های بیشتری از آفتاب سوختگی و دکوراسیون خانه کنید؟ در این مقاله از بخش طب سنتی الو دکتر بخ بررسی آلوئه ورا و خواص آن می پردازیم و نحوه مصرف آن را با هم مرور می کنیم.

آلوئه ورا

فواید آلوئه ورا

این گیاه شاداب، سابقه طولانی برای استفاده با هدف دارویی دارد و قدمتش به مصر باستان برمی گردد. این گیاه بومی شمال آفریقا، اروپای جنوبی و جزایر قناری است. اما امروزه در سراسر جهان در اقلیم های گرمسیر رشد می کند. از تسکین سوزش سر معده گرفته تا پتانسیل کند کردن شیوع سرطان پستان، محققان به تازگی شروع به کشف فواید این گیاه جهانی و بسیاری از محصولات آن کرده اند.

تسکین سوزش سر معده

بیماری رفلاکس معده (GERD) یک اختلال گوارشی ست که اغلب به سوزش سر معده منجر می شود. در یک مطالعه که در سال 2010 انجام شد، پیشنهاد گردید که مصرف 28 تا 85 گرم از ژل آلوورا می تواند شدت رفلاکس معده به مری را کاهش دهد. همچنین ممکن است سایر مشکلات مربوط به گوارش را سبک کند. کم بودن سم در این گیاه باعث می شود که داروی ایمن و ملایمی برای سوزش سر معده باشد.

خاصیت نگه دارندگی

در یک مطالعه منتشر شده در سال 2014 توسط دانشگاه کمبریج، گیاه گوجه فرنگی که با ژل آلوئه ورا پوشیده شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. این گزارش شواهدی را نشان می دهد که پوشانده شدن با آلوئه ورا با موفقیت مانع از رشد انواع بسیاری از باکتری های مضر روی سبزیجات می کند. نتایج مشابهی در مطالعه دیگری بر روی سیب نیز دیده شد و این بدان معنی ست که ژل آلوئه ورا می تواند به میوه ها و سبزیجات کمک کند که تازه مانده و نیاز به مواد شیمیایی خطرناکی که باعث ماندگاری محصولات می شوند را از بین ببرد.

جایگزینی برای دهانشویه ها

در مطالعه منتشر شده در سال 2014 در مجله علوم بهداشتی اتیوپی، محققان کشف کرده اند که عصاره این گیاه یک جایگزین ایمن و تاثیرگذار برای دهانشویه های شیمیایی است. عناصر طبیعی این گیاه که حاوی مقدار سالمی از ویتامین C است، می تواند روی دندان ها را ببندد. همچنین اگر خونریزی یا تورم لثه نیز داشته باشید، می تواند به شما کمک کند.

آلوئه ورا

پایین آوردن سطح قند خون

بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی فیتوتراپی و داروی گیاهی بیان شده است که مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و این می تواند به آن معنی باشد که ممکن است در آینده از آلوئه ورا برای درمان دیابت استفاده شود.  این نتیجه به دست آمده توسط مطالعات منتشر شده دیگر، تصدیق یافت.

اما افراد دیابتی که داروهای قند خون مصرف می کنند، باید هنگام مصرف آلوئه ورا محتاط باشند. مصرف آب آلوئه ورا همراه با این دارو ها احتمالا می تواند مقدار گلوکز خون شان را به میزان خطرناکی کاهش دهد.

یک ملین طبیعی

آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی در نظر گرفته می شود. مطالعات معدودی به بررسی فواید این ماده در کمک به هضم پرداخته اند و به نظر می آید که نتایج در هم است. یک تیم محققان نیجریه ای مطالعه ای بر موش ها انجام داده اند که ژل به دست آمده از گیاه آپارتمانی معمولی این گیاه قادر خواهد بود یبوست را تسکین بخشد. اما مطالعه دیگر که به استفاده از عصاره برگ این گیاه پرداخته بود، رشد تومور در روده بزرگ موش های آزمایشگاهی را نشان داد.

در سال 2002 سازمان غذا و دارو در آمریکا خواست که تمام محصولات دارویی ملین آلوئه ورا بدون نسخه از فروشگاه های آمریکا جمع شده یا فرمول ساختشان اصلاح گردد. کلینیک مایو توصیه می کند که آلوئه ورا  را به میزان کم برای یبوست مورد استفاده قرار دهید و بیان می کند که میزان 0.04 تا 0.17 گرم از آن کافی است.

اگر بیماری های روده، کولیت یا هموروئید دارید نباید از آلوئه ورا استاده کنید، چرا که ممکن است گرفتگی های شدید شکمی و اسهال ایجاد کند. اگر از داروهای دیگر مصرف می کنید، آلوئه ورا را کنار بگذارید، زیرا ممکن است توانایی جذب این داروها را کاهش دهد.آلوئه ورا

پتانسیل مبارزه با سرطان سینه

یک مطالعه جدید منتشر شده در طب های مکمل و جایگزین خواص درمانی “امودین” آلوئه ورا که یک ترکیب موجود در برگ های این گیاه است را نشان داده است. نویسندگان این مطلب اظهار داشته اند که مصرف این گیاه باعث کند شدن رشد سرطان سینه می شود. با این وجود مطالعات بیشتری در آینده برای پیشبرد این نظریه نیاز است.

نحوه مصرف آلوئه ورا

راه های زیادی برای استفاده از این گیاه و ژل ها و عصاره های مختلفی که از آن تهیه می شود وجود دارد. با این حال محققان در حال پیدا کردن شیوه های جدید برای استفاده از این ماده شیرین هستند. اگر می خواهید از این گیاه به صورت دارویی استفاده کنید خصوصا اگر دارو هم مصرف می کنید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ