بهترین حیوانات خانگی برای کودکان چیست؟

alikarimi55
داشتن حیوانات خانگی برای کودکان می تواند تجربه خوبی در ازای پاداش به آنها باشد. حیوان خانگی که خوب انتخاب شده است، می تواند برای کودک سال ها لذت به همراه داشته باشد. داشتن یک حیوان خانگی همچنین می تواند برای کودکان فرصتی باشد تا درس های ارزشمندی در زندگی همچون مراقبت از موجودات زنده […]

داشتن حیوانات خانگی برای کودکان می تواند تجربه خوبی در ازای پاداش به آنها باشد. حیوان خانگی که خوب انتخاب شده است، می تواند برای کودک سال ها لذت به همراه داشته باشد. داشتن یک حیوان خانگی همچنین می تواند برای کودکان فرصتی باشد تا درس های ارزشمندی در زندگی همچون مراقبت از موجودات زنده را بیاموزند. حیوانات خانگی می توانند به بچه ها مسئولیت پذیری و اطمینان را با راهنمایی بزرگ ترها یاد دهند، علاوه بر این، بعضی از آنها در ازای توجهات عاشقانه کودکان، به آنها محبت نیز می کنند.

حیوانات خانگی

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان

ماهی:

ماهی احتمالا یک گزینه عالی برای بچه ها و شروع داشتن حیوان خانگی است اما نه هر نوع ماهی! به نظر می رسد که ماهی قرمز احتمالا واضح ترین گزینه به نظر می رسد. این ماهی که بومی جنوب شرقی آسیا ست، با زنده ماندن در انزوا سازگار بوده و با کمال تعجب در مقدار کمی آب راکد زنده می ماند و احتمالا حتی به دستگاه هواساز، فیلتر ها، دستگاه های تولید گرما یا مواد شیمیایی نیازی نیست.

با این حال، ماهی جنگجوی سیامی بهترین رشد را در آکواریوم های کوچک با حداقل دو گالن آب که به طور منظم تعویض گشته و درجه حرارت مورد نیاز آب آن بین 24 تا 28 درجه سانتی گراد است، خواهد داشت. مطمئن شوید که ماهی را از مغازه ای می خرید که یک نفر متخصص به شما آموزش میدهد چگونه از او  مراقبت کنید.

خزندگان:

جذابیت موجودات خونسرد نسبت به حیوانات پشمالو و خونگرم احتمالا کمتر به نظر می رسد، اما خزندگان خاصی شاید حیوانات خانگی خوبی باشند. لاکپشت ها، مانند لاک پشت های گیاه خوار روسی، می توانند بیش از 50 سال عمر کنند. برخی گونه از مار ها نیز حیوان خانگی عالی خواهند بود، اگرچه از داشتن انواع خاصی از آنها باید اجتناب کرد.

فواید دیگر: خزندگان آلرژی تولید نمی کنند، با این حال به خاطر داشته باشید که آکادمی طب اطفال آمریکا هشدار می دهد تا از داشتن خزندگان به عنوان حیوان خانگی برای کودکان با سن پایین خودداری کنید، چراکه آنها به سادگی می توانند سالمونلا را انتقال دهند. حتما در مورد نحوه مراقبت ویژه هر نوع خزنده تحقیق کنید.

پرندگان:

پرندگان می توانند حیوانات خانگی فوق العاده ای باشند. گرچه داشتن پرنده نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به ماهی و لاک پشت است. بعضی از پرنده ها بسیار باهوش هستند،  بقیه شان بسیار اجتماعی اند و همه پرندگان تقریبا به مراقبت و توجه روزانه نیاز دارند.

طوطی های کوچک با دم دراز، نسبتا ارزان بوده و احتمالا شروع خوبی برای کودکانی خواهد بود که قبلا پرنده ای را پرورش نداده اند. پرنده های گران تر (و باهوش تر) مانند عروس هلندی و طوطی کاکاتو نیز حیوان خانگی عالی است، اما ممکن است به توجه بیشتری نسبت به طوطی های کوچک با دم دراز یا قناری ها نیاز داشته باشد.

 

جوندگان:

پرورش دادن پستانداران کوچک از جمله همستر ها، خوکچه هندی و موش صحرایی، نسبتا ساده است، این حیوانات همچنین برای بزرگ شدن و رشد کردن به محل نسبتا کوچکی نیاز خواهند داشت و مراقبت از آنها نیز کاملا ساده است.

به جر همستر که حیوانی منزوی است، بهتر است آنها را به صورت جفت های هم جنس و جوان برای کودک خود بگیرید. نوازش منظم و آرام آنها با دست باعث خواهد شد که با ما دوست شوند، اما با این حال مراقب باشید که اگر جوندگان، به خصوص همسترها، احساس خطر کنند، ممکن است گازتان بگیرند.

جای تعجب است که موش ها به علت هوش و سایز بزرگتری که دارند، حیوانات خانگی عالی خواهند بود و از همراهی با انسان لذت می برند. خوکچه هندی نیز حیوان خانگی خوبی برای کودکان است.

گربه ها:

بچه گربه ها از حیوانات مورد علاقه زمان کودکی هستند. چه کسی می تواند در مقابل جذابیت های یک گربه پشمالو مقاومت کند؟

گربه ها به این بدنام شده اند که توجه و مراقبت کمتری از سگ ها می خواهند اما این طور نیست. مانند سگ، گربه ها نیز به معاینه های منظم توسط دامپزشک و واکسیناسیون نیاز دارد. مهم است، گربه ای را انتخاب کنید که برای در کنار کودک بودن، مناسب است. اگر خانه شما کوچک و محدود است، گربه گزینه بهتری از سگ خواهد بود.

حیوانات خانگی

سگ ها:

توله سگ های ناز احتمالا باستانی ترین حیوانات خانگی برای کودکان هستند. در نظر داشته باشید که انتخاب یک سگ مناسب شامل موارد بیشتری از چشم های قهوه ای بزرگ می شود. بعضی از سگ ها شاید برای کودکان مناسب نباشند. قبل از اینکه یک سگ را به سرپرستی بگیرید، مطمئن شوید که اجتماعی بوده و در اطراف کودک راحت است.حیوانات خانگی

هر نوع نژادی از سگ ها به توجه و مراقبت و تلاش نیاز دارد. توله سگ ها باید تربیت شده و به تمرینات روزانه معاینات دامپزشکی منظم، واکسیناسیون و عشق فراوان نیاز دارند. هر سگی متفاوت است، اما سگ مناسب برای کودکان شامل موارد ذیل می شود:

  • سگ نژاد لابرادور رتریور
  • گلدن رتریور
  • باکسر
  • بیگل
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ