روش های استفاده از اسانس های طبیعی برای آلرژی + انواع آن

alikarimi55
انواع اسانس های طبیعی کدام اند؟ ممکن است حساسیت فصلی را در اواخر زمستان یا بهار یا حتی اواخر تابستان و پاییز تجربه کنید. آلرژی ممکن است گاهی اوقات بر اثر گیاهانی که به شکوفه های آنها حساسیت دارید ایجاد شود، یا شاید آلرژی های شبانه روزی را در طول ماه های فصلی خاص تجربه […]

انواع اسانس های طبیعی کدام اند؟ ممکن است حساسیت فصلی را در اواخر زمستان یا بهار یا حتی اواخر تابستان و پاییز تجربه کنید. آلرژی ممکن است گاهی اوقات بر اثر گیاهانی که به شکوفه های آنها حساسیت دارید ایجاد شود، یا شاید آلرژی های شبانه روزی را در طول ماه های فصلی خاص تجربه کنید. ممکن است بتوانیم اسانس های طبیعی را به عنوان جایگزین یا درمان مکمل، برای علائم آلرژی استفاده کنیم. این اسانس ها از گیاهان گرفته شده اند و می توان از آنها به روش های متنوعی استفاده کرد.

روش های استفاده از اسانس های طبیعی

روش های رایج برای استفاده از این اسانس ها شامل موارد ذیل می گردد:

  • پخش کردن آنها در هوا
  • استفاده آنها در حمام و محصولات اسپا
  • مالیدن آنها به پوست وقتی که به صورت آبکی و رقیق شده اند
  • اسپری کردن آنها در هوا
  • تنفس مستقیم در ظرف حاوی این اسانس ها

تنفس در رایحه این اسانس ها تحت عنوان آروماتراپی شناخته شده است. این تمرین بدن شما را از طریق حس بویایی تحریک می کند. چیزی که آن را بو می کنید می تواند بر قسمت های دیگر بدن نیز تاثیر بگذارد.

همچون آروماتراپی، مالیدن این اسانس های طبیعی به بدن منجر به ورود آنها به جریان خون خواهد شد. همیشه قبل از مالش این روغن ها بر پوست و قبل از استفاده باید آنها را رقیق کنید. یک روغن حامل، همچون روغن بادام شیرین یا روغن زیتون، می تواند در این کار به خوبی به کارتان بیاید. معمولا باید حدود 5 قطره اسانس طبیعی را با حدود 25 گرم روغن حامل مخلوط کرد.

تحقیقات گسترده ای برای تایید و حمایت از اسانس های طبیعی صورت نگرفته است اما هر روزه تحقیقات جدیدی انجام می شود. اگر با دقت انجام گیرد، آروماتراپی با اسانس های گیاهی ممکن است برای شما مفید باشد. اگر مایل هستید این اسانس ها را برای تسکین علائم آلرژی در زندگی خود بگنجانید، درادامه چند مورد را به شما معرفی خواهیم کرد که شاید بخواهید آنها را امتحان کنید:

اسطوخودوس یکی از اسانس های طبیعی

اسطوخودوس به خاطر فواید زیادی که دارد، یک اسانس طبیعی محبوب به حساب می آید و به جهت توانایی که در آرام کردن و کاهش التهابات دارد، شاید علائم آلرژی فصلی شما را تسکین دهد. در یک مطالعه نتیجه گیری شد که این اسانس از التهابات آلرژیک و همچنین بزرگ شدن سلول های مخاطی پیشگیری می کند. اسطوخودوس را به صورت پخش کردن در هوا برای آروماتراپی یا رقیق کردن آن در یک روغن حامل و خیساندن خود با آن در حمام می توانید مورد استفاده قرار دهید.

ترکیب چوب صندل، کندر و روغن معطر Ravensara

در یک مطالعه ترکیب چوب صندل، کندر و روغن معطر Ravensara برای درمان دائمی رینیت آلرژیک (التهاب مخاط بینی) استفاده شد. شرکت کنندگان در این مطالعه گزارش دادند که گرفتگی راه بینی، آبریزش بینی، خارش بینی و عطسه هایشان بهتر شد. این حاکی از آن است که این اسانس گیاهی ترکیبی می تواند به تسکین علائم آلرژی، کیفیت زندگی و خواب بهتر در این شرایط کمک کند.

برای استفاده از این اسانس ترکیبی، آن را با یک روغن حامل (برای مثال روغن بادام شیرین) ترکیب کنید و بر روی پوست تان بمالید. همچنین می توانید در هوا پخشش کنید.

اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس به عنوان یک روغن ضد التهاب شناخته شده است و ممکن است به شما در گرفتگی و احتقان ها کمک کند. احساس خنکی که هنگام تنفس در آن تجربه می کنید، همچنین ممکن است به شما در درمان و برخورد با آلرژی های فصلی کمک کند. محققان در حال درک این موضوع هستند که چگونه از اکالیپتوس برای آروماتراپی استفاده کنند که التهابات کاهش یابد و در این صورت خود می تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند.

پخش کردن اکالیپتوس در هوا را امتحان کنید یا از آن را مستقیما استنشاق کنید. با وجود اینکه اکالیپتوس خواص ضد التهاب دارد، ولی می تواند در بعضی از افراد خود به آلرژی منجر گردد.

نعناع تند

اسانس طبیعی نعناع به خاطر خواص کاهش دهنده التهابی که دارد، شناخته شده است. شما می توانید به راحتی با پخش کردن آن در هوا، در رایحه اش تنفس کنید یا حتی بعد از ترکیب با یک روغن حامل، آن را بر پوست خود بمالید. ترکیب اسانس نعنا با اسانس های اسطوخودوس و لیمو، ترکیب تسکین دهنده و موثری برای آلرژی ایجاد می کند. با این حال، مراقب باشید که اسانس های ترکیبی می توانند، ریسک واکنش های آلرژی گونه را افزایش دهند. اگر از اسانس مرکبات استفاده کنید، نسبت به نور خورشید حساس خواهید شد.

لیمو یکی از اسانس های طبیعی

اسانس های طبیعی از خانواده مرکبات، اغلب در آروماتراپی برای بالا بردن هوشیاری و انرژی استفاده می شود. این اسانس همچنین می تواند به پاک کردن سینوس های شما و کاهش احتقان ها که علائم رایج در حساسیت های فصلی هستند، کمک کند. اگر از روغن لیمو یا روغن های معطر خانواده مرکبات استفاده کردید، هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا آفتاب گرفتن، مراقب پوست خود باشید.

پخش کردن این اسانس در هوا و تنفس در آن، روحیه تان را تغییر خواهد داد و مالیدن ترکیب این اسانس با یک روغن حامل بر پوست، به کاهش علائم آلرژی کمک خواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ