آیا اسانس های گیاهی می توانند احتقان های سینوسی را درمان کنند؟

alikarimi55
چه اطلاعاتی در مورد احتقان های سینوسی دارید؟ گرفتگی های سینوسی حداقل در بیان راحت نیستند. این گرفتگی ها می توانند نفس کشیدن یا خواب را برایتان سخت کنند همچنین می توانند باعث فشار های دردناک به پشت چشم ها شده، آبریزش بینی مداوم یا سرفه های رنجش آور ایجاد کنند. بعضی از اسانس های […]

چه اطلاعاتی در مورد احتقان های سینوسی دارید؟ گرفتگی های سینوسی حداقل در بیان راحت نیستند. این گرفتگی ها می توانند نفس کشیدن یا خواب را برایتان سخت کنند همچنین می توانند باعث فشار های دردناک به پشت چشم ها شده، آبریزش بینی مداوم یا سرفه های رنجش آور ایجاد کنند. بعضی از اسانس های گیاهی ممکن است راه های بینی تان را پاک کرده و فشار های سینوسی و سایر علائم گرفتگی و احتقان را تسهیل بخشد.

فواید اسانس های گیاهی برای احتقان های سینوسی

  1. این اسانس ها یک جایگزین طبیعی برای دارو های مصنوعی هستند.
  2. اسانس های به خصوصی ممکن است بتوانند علائم احتقان ها را تسکین بخشند.

اسانس های طبیعی برای قرن ها به عنوان یک روش طبیعی برای کمک به سلامت فیزیکی و عاطفی استفاده شده اند. زمانی که افراد در مورد دارو های مصنوعی محتاط هستند، اغلب به سوی روش های طبیعی مثل اسانس های گیاهی می روند. بعضی از افراد برای درمان احتقان های سینوسی و عفونت های سینوس از داروهای ضد احتقان بدون نسخه یا آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند که این روش ها برای هر کسی موثر نخواهد بود. داروهای ضد احتقان بدون نسخه را می توانید متعاقبا با دارو های تجویزی استفاده کنید که این کار برای افرادی با شرایط پیچیده، نظیر بارداری یا فشار خون بالا دارند، توصیه نمی شود.

این دارو ها می توانند منجر به اثرات جانبی ذیل گردند:

اسانس های گیاهی یک درمان جایگزین برای گرفتگی های سینوسی که به دلایل ذیل رخ می دهند، می باشند:

  • آلرژی ها
  • باکتری
  • التهابات
  • سرماخوردگی های رایج

بعضی از اسانس های گیاهی ممکن است علائمی نظیر احتقان و گرفتگی، التهابات و سرفه ها را تسکین بخشند.

تحقیقات راجع به احتقان های سینوسی چه می گوید

تحقیقات قابل اعتماد زیادی درمورد اسانس های گیاهی و گرفتگی های سینوسی وجود ندارد. اما بعضی از مطالاعات حاکی از آن است که اسانس های گیاهی به خصوصی ممکن است علائم تان را تسکین بخشند. یک مطالعه کوچک در سال 2006 نشان داده است که اسانس چای درختی، ضدعفونی کننده هایی با خواص ضد باکتریایی و ضد التهاب دارد و به این علت که التهاب و باکتری در بافت سینوس اغلب مفصر احتقان های سینوسی است، بنابراین اسانس چای درختی در این شرایط به فرد کمک خواهد کرد.

محققان در مطالعه دیگری در سال 2009 پی بردند که 1.8 سینول که جزء اصلی اسانس اکالیپتوس است، یک درمان ایمن و موثر برای سینوزیت بوده که شامل آنتی بیوتیک نیز نیست. بر طبق بیان انجمن ملی آروماتراپی جامع (NAHA)، 1.8 سینول به پاک کردن هوا از باکتری ها و سایر میکروب ها کمک می کند. همچنین می تواند به پاکسازی مجاری هوایی مخاط کمک کرده و سرکوبگر طبیعی برای سرفه نیز باشد.

ترکیب اصلی در اسانس های نعنای تند، منتول است. منتول یک شیوه درمانی قطعی بدون نسخه است. اما مطالعات نشان داده است که منتول احتمالا بیش از کاهش، احتقان ها را افزایش می دهد. محصولات منتول یک احساس خنک کنندگی ایجاد می کنند که باعث می شود مصرف کننده باور کند، راه های بینی اش تمیز شده و بهتر نفس می کشد، گرچه راه های بینی هنوز مسدود هستند.

به این علت که اسانس پونه کوهی خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد، از نظر تئوری ممکن است به گرفتگی سینوس ها کمک کند.

چگونه از این اسانس های برای تسکین احتقان های سینوسی استفاده کنیم

بهترین راه برای استفاده از اسانس های گیاهی جهت از بین بردن آبریزش بینی از طریق استنشاق است که می توانید این کار را به طرق مختلف انجام دهید. استفاده از بخور ترکیب این اسانس ها با آب گرم، بخار درمانی ایجاد می کند. NAHA توصیه می نماید، سه تا هفت قطره از این اسانس ها را به آب جوشی که در یک قابلمه بزرگ یا دستگاه بخور است اضافه کنید. از یک حوله برای پوشاندن سر استفاده کرده و برای کمتر از دو دقیقه در این وضعیت از طریق بینی نفس بکشید. برای پیشگیری از سوزش چشم، آنها را ببندید.

استنشاق مستقیم به تنفس مستقیم این اسانس ها اشاره می کند. ممکن است همچنین یک قطره از آنها را روی دستمال، پنبه توپی یا لوله های استنشاقی بچکانید و از این طریق در معرض آن نفس بکشید. پخش کننده ها اسانس های طبیعی را در سرتاسر هوا توزیع کرده و به آنها اجازه می دهند قبل از استنشاق رقیق شوند که این روش قدرت کمتری برای استنشاق خواهد داشت.

برای حمام آروماتراپی، می توانید چند قطره از این اسانس های آبکی و رقیق شده را به آب وان حمام خود اضافه کنید. برای ماساژ آروماتراپی، چند قطره از اسانس را به لوسیون یا روغن ماساژ خود اضافه کنید.

خطرات و هشدار ها

  1. استفاده از اسانس های رقیق نشده و غلیظ به صورت موضعی، می تواند باعث تحریک و التهاب گردد.
  2. خوردن و قورت دادن این اسانس ها می تواند خطرناک باشد.

نباید این اسانس ها را مستقیما بر پوست خود بمالید و همیشه باید آن را با یک روغن حامل، آب یا لوسیون رقیق کنید. روغن های حامل محبوب شامل روغن جوجوبا، بادام تلخ و زیتون می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ