فواید بادام زمینی برای سلامتی + ارزش غذایی و کالری بادام زمینی

alikarimi55
بادام زمینی یکی از آجیل ها به شمار می رود که در اصل متعلق به امریکای جنوبی می باشد. برخلاف نام آن بادام زمینی هیچ ربطی به آجبل هایی که از درخت به دست می آیند، ندارد. همانند حبوبات از دانه ها به دست می آید. در ایالت متحده بادام زمینی را به صورت خام […]

بادام زمینی یکی از آجیل ها به شمار می رود که در اصل متعلق به امریکای جنوبی می باشد. برخلاف نام آن بادام زمینی هیچ ربطی به آجبل هایی که از درخت به دست می آیند، ندارد. همانند حبوبات از دانه ها به دست می آید. در ایالت متحده بادام زمینی را به صورت خام مصرف می کنند. در بعضی از مواقع آن ها را بو داده  و یا از آن کره تهیه می کنند. دیگر فراورده های تهیه شده از بادام زمینی روغن، پروتئین می باشد که از آنها در غذاهای مختلف از جمله دسرها، کیک ها، اسنک و سس ها استفاده می کنند. بادام زمینی غنی از پروتئین، چربی و دیگر مواد مغذی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که بادام زمینی ممکن است برای کاهش وزن و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی مناسب باشد. این مقاله هر آنچه که باید در مورد فواید بادام زمینی بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی

مواد معذی موجود در این نوع بادام به شرح زیر می باشد:

  • کالری: 567
  • آب: 7 درصد
  • پروتئین: 25.8 گرم
  • کربوهیدرات: 16.1 گرم
  • شکر: 4.7 گرم
  • فیبر: 8.5 گرم
  • چربی: 49.2 گرم
  • چربی اشباع: 6.28
  • چربی مونو اشباع: 24.43 گرم
  • چربی پلی اشباع: 15.56 گرم
  • امگا 3: 0 گرم
  • امگا 6: 15.56 گرم
  • چربی ترانس: 0 گرم

چربی موجود

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی می باشد. در حقیقت، بادام زمینی جز دانه های روغنی دسته بندی شده است. بیشتر بادام زمینی های تولید شده برای تهیه روغن به کارخانه ها فرستاده می شوند. بیشترین چربی موجود در بادام زمینی جز دسته مو اشباع و پلی اشباع هستند که 44 تا 56 درصد از آن را شامل می شوند و این چربی ها از اولوئیک و لینولئیک اسید ساخته شده اند.

پروتئین

از فواید بادام زمینی، یک منبع عالی پروتئین محسوب می شود. مقدار پروتئین موجود در آن بین 22 تا 30 درصد می باشد که آن را تبدیل به یک منبع خوب  پروتئین گیاهی کرده است. بیشتر پروتئین های موجود در این نوع بادام می تواند در برخی از افراد ایجاد آلرژی کند و در شرایط حاد تر ممکن است زندگی فرد را به خطر بیندازد.

کربوهیدرات

کربوهیدرات موجود در بادام زمینی اندک است. در حقیقت، تنها 13 تا 16 درصد از وزن آن را کربوهیدرات شامل می شود. وجود مقدار اندک کربوهیدارت و میزان زیادی پروتئین و چربی در این نوع بادام، آن را به ماده غذایی تبدلی کرده است که به راحتی می توان از ورود کربوهیدارت به جریان خون بعد از غذا خوردن جلوگیری کرد. در نتیجه می توان آن را ماده ای مفید برای افراد دیابت دانست.

ویتامین ها و مواد معدنی

بادام زمینی منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین های متنوعی می باشد از جمله:

بیوتین:

یکی از فواید این نوع بادام، یک ماده غذایی است که سرشار از بیوتین می باشد. بیوتین در دوران بارداری بسیار مهم است.

مس:

مس از جمله مواد معدنی است که به میزان کمی از آن نیاز است اما در رژیم غذایی غربی های این مقدار کم هم بسیار اندک است . کمبود مس در رژیم غذایی می تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد.

نیاسین:

نیاسین با نام ویتامین B3 شناخته می شود ونقش بسیار مهمی در بدن بازی می کند. نقش آن در کاهش بیماری های قلبی می باشد.

فولات:

فولات را با نام ویتامین   B9 یا فولیک اسید می شناسند. فولات نقش بسیار مهمی در دوران بارداری بازی می کند.

منگنز:

منگنز جز مواد معدنی است که به میزان کمی از آن نیاز است و در آب و اغلب غذاها یافت می شود.

ویتامین E:

یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد. این ویتامین بیشتر در غذاهایی که حاوی مقدار زیادی چربی هستند وجود دارد از جمله غذاهای دریایی.

تیامین:

یکی از اعضای خانواده ویتامین B تیامین می باشد و با نام B1 شناخته شده است. این ویتامین به سلول های بدن در تبدیل کربوهیدرات به انرژی و به خصوص برای عملکرد بهتر قلب و سیستم عصبی کمکمی کند.

فسفر:

یکی از فواید بادام زمینی یک منبع خوب فسفر می باشد. فسفر ماده ای است که در رشد و مراقبت از بافت های بدن موثر است.

منیزیم:

یک ماده معدنی بسیار کلیدی در رژیم غذایی که کاربرد های متفاوتی در بدن دارد، میزان مناسبی از منیزیم در بدن از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

کاهش وزن

یکی از فواید بادام زمینی و تاثیر آن بر کاهش وزن را به طور گسترده ای مورد بررسی قرار داده اند. علی رغم این که بادام زمینی حاوی مقدار زیادی کالری و چربی می باشد، اما موجب افزایش وزن نمی گردد. در حقیقت تحقیقات نشان داده اند که مصرف این نوع بادام می تواند به نگه داشتن وزن در حد نرمال و کاهش ریسک چاقی موثر باشد. مصرف 89 گرم از این نوع بادام در روز به مدت 8 هفته وزن را به آن میزانی که انتظار می رود افزایش نمی دهد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ