جراحی لیفت گردن؛ رفع چین و چروک و افتادگی پوست گردن با لیفت گردن

alikarimi55
لیفت گردن روشی است که پوست و ماهیچه های گردن را محکم و صاف می کند. نام پزشکی این یک روش پلاسمی است. این روش پوست صاف و بدون چروکی در گردن ایجاد می کند، بنابراین ظاهری جوانتر به شما می بخشد. جراح اغلب این عمل را در کنار سایر جراحی های صورت مانند لیفت […]

لیفت گردن روشی است که پوست و ماهیچه های گردن را محکم و صاف می کند. نام پزشکی این یک روش پلاسمی است. این روش پوست صاف و بدون چروکی در گردن ایجاد می کند، بنابراین ظاهری جوانتر به شما می بخشد. جراح اغلب این عمل را در کنار سایر جراحی های صورت مانند لیفت صورت یا لیفت ابرو انجام می دهد. در زیر خلاصه ای از لیفت گردن آورده شده است که اطلاعات کلی در مورد این روش را در اختیار شما قرار می دهد.

چه نتیجه ای از لیفت گردن می توان گرفت؟

در بسیاری از افراد، اولین علائم پیری در اطراف صورت و گردن ظاهر می شود. پوست اطراف فک و گردن می تواند شروع به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و گودی کند و ممکن است چین و چروک ها شروع به نشان دادن کنند. لیفت گردن می تواند این مشکلات را برطرف کرده و ظاهر فک و گردن شما را بهبود بخشد. بنابراین، لیفت گردن می تواند:

  • ظاهر پوست گردن خود را بهبود ببخشید.
  • پوست شل را از دور گردن جمع کند.
  • چربی اضافی را از گردن خارج کنید.
  • چین و چروک و خطوط موجود در گردن را کاهش دهید.
  • یک گردن جوان تر و شاداب تر داشته باشید.

به طور کلی، لیفت گردن می تواند به شما در رسیدن به ظاهری جوان تر و شاداب تر کمک کند، تا بتوانید هرچه جوان تر به نظر برسید!

تکنیک لیفت گردن

برای انجام لیفت گردن، جراح باید پوست و بافت نرم گردن را جدا و مجدداً تنظیم کند. به طور معمول، جراح همچنین از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی اضافی استفاده می کند. به طور کلی این یک عمل جراحی نسبتاً ساده است که دو تا چهار ساعت طول می کشد. طول عمل نیز بستگی به این دارد که شما تحت عمل جراحی دیگری قرار دارید یا خیر. بیشتر اوقات این کار با جراحی صورت انجام می شود.

چرا می خواهید گردن خود را لیفت کنید؟

برای بسیاری از افراد، تأثیرات پیری را دوست ندارند. برخی از اولین علائم بارز پیری می توانند در اطراف ناحیه فک و گردن ظاهر شوند. این ممکن است به صورت پوست خاردار یا چین و چروک باشد. در نتیجه، این می تواند باعث شود شما پیرتر از آنچه احساس می کنید به نظر برسید. اگر این مورد نگرانی شماست، ممکن است لیفت گردن را انجام دهید.

کاندیداهای لیفت گردن احساس خواهند کرد که ظاهر گردن باعث می شود که آنها خسته و پیر به نظر برسند. لیفت گردن می تواند به برطرف کردن علائم پیری کمک کند، بنابراین باعث می شود جوان تر و شاداب تر به نظر برسید.

بهترین کاندیداها برای لیفت گردن چه کسانی هستند؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، کاندیداهای لیفت ایده آل که دارای ویژگی های مناسبی هستند از این روش قابل بهبودی است. ویژگی هایی که لیفت گردن می تواند آنرا اصلاح کند شامل موارد زیر است:

  • پوست گشاد و شل شده اطراف گلو.
  • چین و چروک در گردن.
  • جوزها (چربی یا پوست اضافی در زیر چانه).
  • چربی بیش از حد یا پوست گردن.
  • علاوه بر این، بهترین نامزدهای لیفت گردن موارد زیر را دارند:
  • خاصیت ارتجاعی پوست

در حالت ایده آل، بیماران باید دارای پوستی باشند که به خوبی کشیده شود تا بتواند مطابق با موقعیت جدید آن باشد. اگر پوست شما خیلی تنگ یا نازک است، ممکن است پس از اصلاح و تنظیم مجدد به حالت جدید خود برگردد.

سلامت عمومی خوب قبل از هر عمل جراحی مهم است. شرایط جدی پزشکی، BMI بالا و سیگار کشیدن همه می تواند خطر بروز عوارض را افزایش دهد. بنابراین، کاندیداهای لیفت ایده آل حداقل 6 هفته قبل از عمل، سیگار کشیدن را باید متوقف کنند. جراح شما همچنین توصیه خواهد کرد که قبل از عمل به یک وزن پایدار و سالم برسید.

چه چیزی با انجام لیفت گردن ممکن نیست؟

از آنجا که لیفت گردن فقط پوست و ماهیچه های گردن را تنظیم می کند، فقط پوست اضافی یا چربی اطراف گردن را برطرف می کند. این علائم قابل مشاهده پیری را که ممکن است در نواحی دیگر صورت وجود داشته باشد، مانند پوست های چین دار و چین و چروک پیشانی یا گونه ها برطرف نمی کند. اگر زمینه های نگرانی دیگری وجود دارد، می توانید با جراح خود صحبت کنید که چه روش های دیگری ممکن است برای شما مناسب باشد.

غالباً جراح می تواند همزمان با لیفت گردن، این کارها را انجام دهد. برخی از روشهایی که معمولاً با لیفت گردن انجام می شود عبارتند از:

لیفت صورت: با این کار پوست نواحی تحتانی صورت شما صاف و سفت می شود.

لیفت ابرو: این می تواند چین و چروک های پیشانی را با بالا بردن ابروها کاهش دهد.

بلفاروپلاستی: این می تواند افتادگی پلک ها و کیسه های چشم را درمان کند.

عمل لیفت گردن چگونه انجام می شود؟

اگر نمی دانید چه انتظاری را دارید، جراحی ممکن است کاملاً اضطراب آور باشد. بنابراین، دانستن اینکه چه روشی در لیفت گردن انجام می شود ممکن است به تسکین اضطراب شما در مورد جراحی کمک کند.

خود لیفت گردن روشی نسبتاً ساده است. با این حال، پس از بحث در مورد بهترین گزینه ها برای شما با جراح ، ممکن است تصمیم گرفته باشید که سایر روشها را همزمان انجام دهید، مانند لیفت صورت. این بدان معناست که عمل جراحی طولانی تر خواهد شد. صرفنظر از این، در کل روش لیفت گردن می تواند چیزی بین 2 تا 5 ساعت طول بکشد.

در روز عمل، مراحل زیر را طی می کنید:

رضایت

انجام هر نوع جراحی نیاز به رضایت شما دارد. قبل از انجام عمل جراحی لیفت گردن، رضایت خود را در قالب امضا در فرم رضایت نامه می دهید. ممکن است این کار را در روز عمل یا هنگام ارزیابی قبل از عمل انجام دهید. با امضای فرم رضایت نامه شما موافقت می کنید که تحت عمل جراحی لیفت گردن قرار بگیرید، بنابراین باید در مورد مزایا و خطرات این روش کاملاً آگاه باشید. اگر در مورد آن مطمئن نیستید، قبل از امضای فرم رضایت از جراح خود سؤال کنید.

بیهوشی

به محض اینکه لباس بیمارستانی می پوشید و آماده جراحی می شوید، به اتاق بیهوشی می روید. در اینجا متخصص بیهوشی، بیهوشی شما را انجام می دهد. قبل از روز عمل با جراح خود صحبت خواهید کرد که از کدام مورد بیهوشی استفاده خواهید کرد. بیهوشی عمومی باعث می شود که شما در طول عمل بخوابید تا چیزی در مورد عمل جراحی متوجه نشوید و یا به خاطر نیاورید.

یک بی حسی موضعی محل درمان را بی حس می کند تا شما هیچ دردی نداشته باشید و در کنار این یک داروی آرام بخش به شما داده می شود تا به شما در ایجاد آرامش کمک کند. هر دو گزینه کاملاً بی خطر هستند، بنابراین انتخاب هر کدام از آنها تا حد زیادی به اولویت شخصی شما بستگی دارد.

برش

قبل از اینکه جراح شما هرگونه برش را انجام دهد، آنها منطقه درمان را کاملاً تمیز می کنند تا خطر عفونت کاهش یابد. سپس آنها برش های احتیاطی را در زیر چانه و پشت گوش شما ایجاد می کنند. اندازه برش بستگی به میزان و تکنیک عمل جراحی دارد. دو روش اصلی به شرح زیر است:

گردن

این روش عمدتاً بر روی از بین بردن پوست اضافی تمرکز دارد. جراح پوست اضافی اطراف گردن را برداشته و از بین می برد. برای برخی از بیماران، برداشتن اضافی پوست به تنهایی ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود کافی باشد. جراح سپس پوست را بر گردن مجدداً پیوند می دهد و آن را در جای خود بخیه می دهد و ظاهری نرم تر به گردن می بخشد.

Platysmaplasty

این یک نوع گسترده تر از عمل جراحی لیفت گردن است، زیرا جراح ماهیچه زیرین گردن را که پلاستیک نامیده می شود، محکم و پیچ می کند. هنگامی که جراح ماهیچه را محکم کرد، پوست را محکم تر می کشد و برش ها را می بندند. با تنظیم عضله زیرین، این تکنیک به نتایج چشمگیر تری می رسد زیرا می تواند ظاهر گردن یا چین های گردن را کاهش دهد.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، جراح ممکن است از هر دو روش فوق استفاده کند. علاوه بر این، با هر دو روش، جراح می تواند چربی اضافی را از طریق برش هایی که در زیر چانه ایجاد شده است، از بین ببرد. آنها این کار را یا از طریق لیپوساکشن و یا با برداشتن چربی گردن انجام می دهند.

بستن برش ها

جراح ممکن است برای بستن برش ها از بخیه های قابل حل یا غیرقابل حل استفاده کند. پس از آن، جراح گردن شما را با یک باند سبک پانسمان می کند. همچنین ممکن است لوله های زهکشی در محل قرار گرفته باشد که مایعات را از ناحیه تحت درمان تخلیه می کند.

به بخش باز می گردید

پس از اتمام عمل جراحی، به تدریج در اتاق ریکاوری بیدار می شوید. شما به بخش بازگشت خواهید کرد که از نظر بیهوشی تحت نظر پرستاران و کارمندان بیمارستان قرار می گیرید. ممکن است یک شب در بیمارستان بمانید، یا ممکن است در همان روز به خانه بروید. این بستگی به نوع بیهوشی شما و بستگی به عوارض جراحی شما دارد.

مشاوره لیفت گردن

از مشاوره لیفت گردن چه انتظاری باید داشته باشم؟

اگر فکر می کنید روش لیفت گردن برای شما مناسب است، مرحله بعدی مشاوره لیفت گردن با یکی از جراحان ما است. این فرصتی برای شما خواهد بود تا با یک جراح بسیار ماهر و با تجربه در مورد این روش صحبت کنید. به طور کلی بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید. در طی این مشاوره، شما درباره نگرانی های خود که درباره ظاهر گردن و آنچه می خواهید تغییر دهید، صحبت خواهید کرد.

جراح با دقت به شما گوش می دهد و سپس گردن شما را معاینه می کند. آنها همچنین از شما سؤالات مهمی در مورد تاریخچه پزشکی شما خواهند پرسید. این سوالات برای ارزیابی اینکه آیا شما مناسب برای یک عمل جراحی هستید یا نه لازم است. برخی از سؤالاتی که ممکن است از شما بپرسند عبارتند از:

  • آیا شرایط پزشکی دارید؟
  • آیا قبلاً جراحی داشته اید؟
  • آیا جراحی های قبلی انجام داده اید؟
  • در حال حاضر چه داروهایی از جمله داروهای بدون نسخه و گیاهی استفاده می کنید؟
  • آیا سیگار می کشید؟
  • آیا حساسیتی دارید؟

هنگامی که در مورد نتایج مورد نظر خود از روش لیفت گردن صحبت می کنیم، ما واقعاً بر اهمیت جراحی تأکید می کنیم. این امر به این دلیل است که آنچه را که می خواهید برای جراح خود مشخص کنید به آنها کمک می کند تا درک بهتری از اهداف خود داشته باشند. این امر همچنین باعث می شود که شما از نتایج نهایی جراحی لیفت گردن رضایت داشته باشید.

با این حال، همچنین به یاد داشته باشید که اگر جراح شما فکر نمی کند انتظارات شما واقع بینانه است، آنها به شما چنین می گویند. گوش دادن به جراح و تخصص آنها بسیار مهم است. ممکن است که روشهای جایگزین برای شما مناسب تر باشد. جراح قادر خواهد بود گزینه های لازم را به شما پیشنهاد و درباره آن بحث کند.

در هنگام مشاوره لیفت گردن چه سؤالاتی باید بپرسید؟

در Medbelle، برای ما مهم است که بیماران ما از عمل جراحی خود کاملاً آگاه باشند. بنابراین، اگر در مورد هر جنبه ای از روش لیفت گردن سؤال دارید، مشاوره شما بهترین زمان برای سؤال است. جراح شما خوشحال خواهد شد که به هر گونه سؤالی که دارید پاسخ دهد. بدون سؤال یک عمل احمقانه است! برای کمک به شما، ما چند سؤال را جمع آوری کرده ایم که ممکن است بخواهید از آنها بپرسید:

  • آیا لیفت گردن برای من مناسب است؟
  • آیا با لیفت گردن اهداف من قابل دستیابی است؟
  • آیا می توانم عکس های مربوط به جراحی های لیفت قبلی که انجام داده اید، را مشاهده کنم؟
  • برای به دست آوردن نتیجه ای که می خواهم از چه روش های دیگری می توانم استفاده کنم؟
  • آیا زخم ها آشکار خواهند بود؟
  • دوره ریکاوری چقدر است؟
  • بعد از عمل چقدر باید استراحت کنم؟
  • آیا بعد از عمل دچار درد می شوم؟

خطرات اصلی لیفت گردن چیست؟

مانند هر نوع جراحی، لیفت گردن خطرات زیادی را به همراه دارد. عوارض ممکن است در حین عمل یا بعد از عمل ایجاد شود. باید در مورد تصمیم خود برای انجام عمل لیفت گردن با دقت فکر کنید. این همچنین به معنای صرف وقت برای در نظر گرفتن خطرات و عوارض لیفت گردن است. جراح شما در مورد خطرات بالقوه لیفت گردن در طول مشاوره با شما صحبت خواهد کرد.

کبودی، خونریزی و هماتوم

بعد از عمل می توانید انتظار داشته باشید که کمی کبودی در اطراف گردن داشته باشید. کبودی بعد از حدود دو هفته معمولاً محو می شود. به طور معمول، مقدار بیشتری خون ممکن است در زیر پوست جمع شود. این می تواند به تشکیل یک توده سخت زیر پوست منجر شود که به آن هماتوم گفته می شود.

اینها می تواند متورم و دردناک باشند. هماتوم کوچکتر ممکن است به خودی خود ناپدید شود. اما در صورت ادامه یا رشد جراح شما ممکن است نیاز به برداشتن آن داشته باشد. اگر فشار خون دارید یا داروهای خاصی مانند آسپیرین مصرف می کنید، ممکن است مستعد ابتلا به هماتوم باشید.

نکروز پوستی یا بافتی

نکروز بافت، مرگ بافت است. این یک عارضه بالقوه،اما نادر، از لیفت است. هنگامی رخ می دهد که ناحیه ای از بافت خون و اکسیژن کافی دریافت نکند. در حین عمل لیفت گردن، جراح برش هایی ایجاد می کند که ممکن است خون رسانی به قسمت های خاصی از گردن را مختل کند. بنابراین، این می تواند منجر به نکروز پوستی شود. اگر در هفته ها قبل یا بعد از عمل جراحی سیگار بکشید، خطر بروز این اتفاق بسیار بیشتر است.

عفونت همچنین می تواند منجر به نکروز بافت شود. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، بهتر است زودتر نکروز بافت را تشخیص دهید.

عفونت

از آنجا که لیفت گردن جراحی را در بر می دارد که پوست را قطع می کند، باکتری ها می توانند وارد زخم شده و در طی یا بعد از عمل آن را آلوده کنند. عفونت ها معمولاً طی چند هفته اول بعد از عمل رخ می دهند. اگرچه عفونت ممکن است از روی پوست شروع شود، می تواند به بافت و ماهیچه ها نیز وارد شود. اگر زخم شما آلوده شود، لمس آن ممکن است قرمز و گرم باشد. همچنین ممکن است متوجه خروج چرک از آن شوید.

ممکن است درد و ناراحتی در منطقه وجود داشته باشد که توسط داروی درد شما برطرف نشود. علاوه بر این، عفونت زخم می تواند احساس ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند. اگر تب بیش از 38 درجه سانتیگراد دارید یا متوجه هر یک از این علائم شده اید، به جراح خود در اسرع وقت اطلاع دهید.

زخم

جای زخم شکل خواهد گرفت چراکه جراح شما برش خود را در پوست شما انجام می دهد، زیرا بدن شما خودش را بهبود می بخشد. زخم به مرور زمان محو می شود، اما هرگز کاملاً از بین نمی رود. جراح شما برش ها را تا حد ممکن کوچک ایجاد می کند. با این وجود، امکان کنترل کامل جای زخم امکان پذیر نیست. این امر به این دلیل است که بدن برخی افراد توانایی بهبودی یا تمایل به اسکار کمتر از دیگران را دارد.

جراح شما در مورد چگونگی مراقبت از زخم های شما به شما توصیه می کند تا برای به حداقل رساندن جای زخم بعد از عمل کمک کند. در موارد نادری که جای زخم بیش از حد وجود دارد، برخی از درمان ها وجود دارد که می تواند در به حداقل رساندن این امر کمک کند، مانند جراحی بیشتر، درمان با لیزر یا لایه برداری شیمیایی.

آسیب عصبی

در طول عمل، پوست گردن ممکن است عصبی قطع شود، بافت اطراف عصب ملتهب شود یا عصب خون خود را از دست بدهد. همه می تواند منجر به آسیب به عصب شود. بعد از عمل مقداری بی حسی از محل برش در گردن شما بسیار عادی است، اما این معمولاً فقط موقتی است. تغییر مداوم بیشتر در احساس و درد طولانی مدت در منطقه ممکن است نتیجه آسیب عصبی دائمی باشد.

زیبایی

عدم تقارن و سایر بی نظمی های پوست می تواند شما را از نتایج جراحی زیبایی خود ناراضی کند. برخی از بی نظمی هایی مانند زخم شدن بیش از حد یا تغییر رنگ پوست ممکن است خارج از کنترل جراح شما باشد. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که جراح شما دارای مهارت و تجربه لازم برای کاهش احتمال نتیجه ناامیدکننده است.

عوارض جراحی عمومی

برخی از خطرات و عوارض وجود دارد که می تواند بدون توجه به نوع جراحی شما ایجاد شود. این موارد شامل تهوع و استفراغ بعد از عمل یا ایجاد لخته خون در پا یا ریه ها است. همچنین ممکن است که نسبت به ماده بی حس کننده واکنش آلرژیک داشته باشید. وقوع این موارد نادر است، و اقداماتی انجام می شود تا هرچه بیشتر این خطرات به حداقل برسد. جراح شما در طول مشاوره با شما در مورد تمام خطرات و عوارض لیفت گردن صحبت خواهد کرد.

چگونه می توانم خود را برای لیفت گردن آماده کنم؟

لیفت گردن یک روش جراحی تهاجمی است بنابراین اطمینان از آمادگی بدن برای انجام عمل بسیار مهم است. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد در هفته های قبل از عمل برخی از اصلاحات را در شیوه زندگی خود انجام دهید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که رژیم غذایی سالم می خورید، و میزان الکلی که می نوشید را محدود کنید. اگر سیگاری هستید، به شما توصیه می کنیم حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنید.

این تغییرات کوچک در شیوه زندگی می تواند تفاوت چشمگیری در کمک به شما برای دستیابی به بهترین نتیجه از رویه را ایجاد کند. با نزدیک شدن به روز عمل شما می خواهیم تا حد ممکن احساس آرامش کنید. بنابراین ما نکات عملی را برای شما جمع آوری کرده ایم تا در بخشی از آماده سازی لیفت گردن آنها را در نظر بگیرید:

کار های خانگی

قبل از روز عمل برخی از کارهای خانگی مانند بیرون بردن سطل یا تمیز کردن خانه را تکمیل کنید. بازگشت به خانه عاری از درهم و برهمی، در حالی که برای چند روز اول به استراحت نیاز دارید، خیال شما را راحت می کند.

خريد كردن

در روزهای اولیه بعد از عمل، شما باید تا حد امکان استراحت کنید. همچنین مهم است که بعد از عمل، هیچ چیز سنگینی مانند کیسه های مواد غذایی را بلند نکنید. بنابراین ما توصیه می کنیم قبل از روز عمل خود از یک فروشگاه مواد غذایی خرید خود را انجام دهید. از طرف دیگر، سفارش آنلاین انجام دهید تا هنگام بازگشت به خانه، مواد غذایی به شما تحویل داده شود. برخی از موارد مفید برای خرید شامل ملزومات فاسد نشدنی مانند ماکارونی، برنج و غذاهای حاوی مقوی است. وعده های غذایی منجمد وقتی که نمی توانید آشپزی کنید نیز مفید هستند.

بچه ها و حیوانات خانگی

احساس آرامش و عاری از استرس در دوره بهبودی شما ضروری است. بنابراین شما ممکن است از کسی بخواهید که حیوان خانگی یا کودک شما را نگه دارد. این می تواند یک کمک واقعی برای هفته اول یا بعد از عمل باشد، هنگامی که شما هنوز نمی توانید از انرژی معمول خود استفاده کنید.

رانندگی

روشهای جراحی مانند لیفت گردن به دلیل اثرات بیهوشی می تواند احساس خستگی و گرفتگی را در شما ایجاد کند. به همین دلیل، شما 24 ساعت اول بعد از عمل اجازه رانندگی نخواهید داشت. حتماً ترتیب بدهید که شخصی شما را از بیمارستان به خانه ببرد. ممکن است بخواهید از یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود کمک بخواهید. اگر شخص دیگری در خانه نیست، ما همچنین به شما پیشنهاد می کنیم حداقل شب اول بعد از عمل در کنار شما بمانند. جراح شما ممکن است توصیه کند که 5 روز تا 2 هفته بعد از عمل خود رانندگی نکنید.

رژیم غذایی

به عنوان بخشی از آماده سازی جراحی لیفت گردن، از خوردن یک رژیم غذایی سالم اطمینان حاصل کنید. این به بدن شما اجازه می دهد تا برای عمل آماده شود. یک رژیم غذایی سالم بعد از عمل نیز به همان اندازه مهم است که به شما در روند بهبودی کمک می کند. حتماً سبزیجات سبز و میوه های تازه زیادی بخورید. غذاهای سرشار از پروتئین مانند مرغ و ماهی میل کنید. قند و نمک خود و همچنین مقدار کافئین را به حداقل برسانید. در عوض مقدار زیادی آب بنوشید.

تن پوش

حتماً بعد از جراحی لیفت گردن، لباس های مناسب تهیه کنید. این شامل لباس راحتی برای استراحت و همچنین پیراهن ها و تاپ هایی است که در قسمت جلوی آن بسته نیست. شما باید حداقل هفته اول از کشیدن هر لباسی روی سر خودداری کنید. انجام این کار باعث می شود که لباس بر روی زخم های گردن شما مالیده شود.

خواب

در روزهای قبل از عمل بخوابید، بدن خود را برای انجام این عمل آماده کنید. علاوه بر این، کمک می کند تا در صورت امکان تا حد امکان استراحت کنید تا بتوانید ترتیب خواب خود را بعد از عمل جراحی فراهم کنید. به عنوان مثال، ممکن است مایل باشید برخی از بالش های اضافی را در خانه خریداری کنید. این به این صورت است که می توانید در موقعیتی مرتفع و استراحت و خوابیدید. بالا نگه داشتن سر و گردن روی بالش ها می تواند به کاهش تورم کمک کند.

اینها فقط برخی از کارهایی است که می توانید برای جراحی لیفت گردن انجام دهید. جراح شما دستورالعمل های خاص تری را به شما می دهد و باید مطمئن باشید که این دستورالعمل ها را به شدت رعایت کنید.

سوالات بعد از لیفت گردن

بعد از لیفت گردن چه انتظاری می توان داشت؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، مراقبت های بیشتری در مورد لیفت تقریباً به اندازه خود عمل جراحی مهم است. بسیار مهم است که برای چند روز اول بعد از عمل، این کار را انجام دهید و به خودتان اجازه دهید تا پس از بیهوشی و جراحی بهبود یابید. جراح شما در مورد اقدامات احتیاطی که باید در طول دوره بهبودی انجام دهید، به شما روش هایی را ارائه می دهد. روند مراقبت از لیفت گردن همچنین شامل قرار ملاقات بعد از عمل با جراح شماست.

این کار قبل از رفتن به خانه و بعد از عمل انجام می شود. این یک ملاقات مهم است که جراح شما چگونگی بهبودی گردن شما را بررسی می کند و در صورت لزوم هرگونه پانسمان را تغییر می دهد. اگر جراح از هر نوع بخیه غیر قابل جذب استفاده کند، در این ملاقات آنها را نیز می کشد. در زیر، ما نکات مهم در مورد فرآیند مراقبت از لیفت گردن را قرار داده ایم:

بعد از عمل چه حسی خواهم داشت؟

بلافاصله بعد از عمل ممکن است ناحیه تحت درمان گردن شما کمی بی حس شود. این می تواند به دلیل اثرات بی حسی موضعی باشد. همچنین ممکن است گردن شما در مناطقی که جراح شما عمل می کند، احساس تنگی یا حساسیت کند. همه اینها باید به تدریج با گذشت زمان برطرف شود، بنابراین نگران نباشید.

علاوه بر این، به ناچار تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود. این طبیعی است و باید ظرف دو هفته حل و فصل شود. برای چند روز اول، برای کنترل هرگونه ناراحتی و کمک به کاهش تورم، مرتباً از داروهای ضد درد استفاده کنید.

آیا در 24 ساعت اول باید کاری انجام دهم؟

داروهای بیهوشی می توانند باعث شوند شما بلافاصله پس از عمل احساس خستگی و ضعف کنید. بنابراین شما باید ترتیب دهید تا یکی از اعضای خانواده یا یک دوست نزدیک حداقل 24 ساعت اول بعد از عمل با شما بماند. در صورت امکان، از آنها بخواهید که شما را به خانه برسانند، زیرا چند روز اول بعد از عمل قادر به رانندگی نخواهید بود. شما باید تا حد امکان در خانه روز اول خود استراحت کنید تا گردن بیش از حد حرکت نکند. از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید تا به شما کمک کنند.

برای مرخصی کار چقدر زمان نیاز دارم؟

شما باید آماده باشید حداقل 2 هفته از کار خود مرخصی بگیرید و شاید اگر شغل شما به فعالیت زیاد نیاز داشته باشد بیشتر باشد. حتی بعد از بازگشت به محل کار، حتماً تا چند هفته اول چیزی سنگین بلند نکنید. ابتدا کار آسان انجام دهید و از خودتان بیش از حد کار نکشید. شما باید طی 4 تا 6 هفته به کارهای روزمره خود برگردید.

چه موقع می توانم به ورزش و فعالیت برگردم؟

به احتمال زیاد شما باید چند روز اول بعد از جراحی در رختخواب به استراحت بپردازید. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم به محض اینکه احساس کردید می توانید فعالیت داشته باشید، از رختخواب بلند شوید و حرکت کنید. بعد از گذشت دو هفته می توانید ورزش سبک مانند پیاده روی را از سر بگیرید. با این وجود باید حداقل از 4 تا 6 هفته از هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. بعد از این مدت زمانیمی توانید ورزشهایی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا را از سر بگیرید.

چه نکات دیگری را باید در نظر بگیرم؟

مطمئن شوید که بعد از عمل لباس راحتی و گشاد در خانه دارید، از جمله پیراهن هایی که در قسمت جلوی آن دکمه دارد. شما باید از کشیدن لباس های تنگ روی سر خودداری کنید، زیرا این امر می تواند با منطقه درمان برخورد داشته باشد. این ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

جراح شما همچنین ممکن است توصیه کند که برای چند روز اول استراحت کرده و بخوابید. برای این کار می توانید از بالش های مختلفی برای بالا آوردن قسمت گردن خود استفاده کنید. این به کاهش تورم کمک می کند.

نتایج نهایی لیفت گردن

ممکن است بلافاصله نتایجی را که امیدوارید بلافاصله بعد از عمل مشاهده کنید، نبینید. روند بهبودی زمان می برد در حالی که تورم و کبودی ممکن است بعد از چند هفته برطرف شود، ممکن است تا 9 ماه طول بکشد تا شما بتوانید از مزایای کامل لیفت گردن خود راضی باشید. این امر به این دلیل است که نتایج به طور کلی با گذشت زمان بهبود می یابد. اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید و سیگار نمی کشید و الکل نمی نوشید، دوره بهبودی می تواند سریعتر باشد و ممکن است شما زودتر بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

برخی سؤالات متداول در مورد لیفت گردن چیست؟

اگر در حال بررسی جراحی لیفت گردن هستید، احتمالاً در مورد این روش سؤالات زیادی دارید! برای کمک به شما، ما در زیر سؤالات متفاوتی در مورد لیفت گردن آورده ایم که شاید درباره آنها فکر کرده باشید. همچنین می توانید به صفحات دیگر ما در مورد آماده سازی جراحی لیفت گردن، رویه و مراقبت های بعدی مراجعه کنید تا ببینید آیا آنها به سؤالات دیگری که درباره روند لیفت گردن دارید پاسخ می دهند. سرانجام، جراح شما نیز در هنگام مشاوره شما خوشحال خواهد شد که به سؤالات دیگری پاسخ دهد.

چه موقع بعد از عمل می توانم موهایم را بشویم و حمام کنم؟

شما باید 48 ساعت بعد از عمل لیفت گردن خود دوش بگیرید. با این حال، این یک شکل کلی است و شما باید به توصیه های دقیقی که توسط جراح به شما داده می شود گوش دهید. آنها همچنین به شما دستورالعمل نحوه شستشو و مراقبت از زخم را ارائه می دهند تا به خوبی بهبود یابد.

به عنوان مثال، جراح شما ممکن است یک پماد آنتی بیوتیک به شما بدهد تا بعد از دوش گرفتن استفاده کند. پس از خیس شدن حتماً بخیه ها را خشک کنید. اگر برای خشک کردن موهای خود نیاز به استفاده از سشوار دارید، آن را در حالت خنک نگه دارید. در آخر، هنگام مسواک زدن موهایتان از اطراف ناحیه تحت درمان، مراقبت کنید.

چه زمانی احساس راحتی می کنم و می توانم در رویدادهای مهم بعد از عمل شرکت کنم؟

ممکن است ابتدا در مورد ظاهر گردن بعد از عمل احساس ناراحتی کنید. دلیل این امر تورم و کبودی بعد از عمل خواهد بود و ممکن است منطقه قرمز به نظر برسد. میزان تورم و کبودی و مدت زمان ماندگاری آن بسیار متغیر است. برای بعضی از افراد، کبودی به سرعت محو می شود، در حالی که در برخی دیگر، مدت طولانی تر می تواند ادامه یابد.

با این حال به طور کلی، تورم و کبودی باید بعد از هفته اول برطرف شود. بنابراین، به احتمال زیاد، شما 4 هفته احساس راحتی خواهید کرد، تا این مدت تمام تورم و کبودی باید به طور کامل برطرف شود.

نتایج من تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟

روند پیری حتی بعد از جراحی به ناچار ادامه خواهد داشت. بنابراین،نتایج یک لیفت گردن دائمی نیست. با این وجود، اگر مواظب بدن خود باشید، لیفت می تواند بسیار طولانی مدت باشد. این به معنای این است که سیگار نکشید و گردن خود را در معرض آفتاب بیش از حد قرار ندهید. وقتی خارج از خانه هستید،ضد آفتاب و کلاه بپوشید، روزانه از  مرطوب کننده استفاده کنید و آب زیادی بنوشید. اگر این کارها را انجام دهید، می توانید اثرات لیفت گردن خود را به مدت 10 سال و بیشتر حفظ کنید.

عوارض سیگار کشیدن، مواد مخدر و الکل در جراحی لیفت گردن چیست؟

ما به شما توصیه می کنیم حداقل 6 هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید. همچنین باید مصرف الکل خود را قبل از عمل محدود کنید زیرا این می تواند بر نتیجه عمل جراحی تأثیر بگذارد. استعمال دخانیات و نوشیدن الکل احتمال بروز عوارض حین و بعد از لیفت گردن شما را افزایش می دهد. به ویژه، دخانیات می تواند مدت زمان لازم برای بهبودی زخم های شما را به تاخیر بیاندازد، بنابراین آنها را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

اگر داروهایی مانند ایبوپروفن، ویتامین E و برخی مکمل های گیاهی مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد که قبل از عمل برخی از این موارد را متوقف کنید. دلیل این امر این است که آنها دارای خاصیت رقیق شدن خون هستند و می توانند خطر خونریزی شما را در حین عمل افزایش دهند. در صورت لزوم جراح شما در طول مشاوره در مورد سایر داروها با شما صحبت خواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ