جراحی لیفت پستان یا لیفت سینه چیست؟ + راهنمایی کامل

alikarimi55
لیفت سینه ، همچنین به عنوان ماستوپسی یا “بالا آمدن پستان” شناخته می شود، یک عمل جراحی است که با هدف بالا بردن سینه ها برای دستیابی به شکل محکم تر و جوان تر به نظر رسیدن، انجام می شود. ضروری است که قبل از توافق برای انجام عمل جراحی، با روش کلی لیفت سینه […]

لیفت سینه ، همچنین به عنوان ماستوپسی یا “بالا آمدن پستان” شناخته می شود، یک عمل جراحی است که با هدف بالا بردن سینه ها برای دستیابی به شکل محکم تر و جوان تر به نظر رسیدن، انجام می شود. ضروری است که قبل از توافق برای انجام عمل جراحی، با روش کلی لیفت سینه یا لیفت پستان آشنا شوید. در این مقاله ابتدا مقدمه ای در مورد آماده سازی، عمل جراحی و مراقبت های بعدی در رابطه با جراحی لیفت سینه ارائه می شود.

از جراحی لیفت پستان چه می توان به دست آورد؟

افتادن سینه ها می تواند بعد از شیر دادن، پیری، کاهش وزن، حاملگی یا به دلایل ژنتیکی نسبت به شکل پستان ایجاد شود که در آن نوک سینه ها به سمت پایین حرکت می کنند یا در موقعیتی از زیر شکاف که در آن پستان روی شکم است، قرار دارد. این افتادگی در اثر کشش پوست و رباط های پستان ایجاد می شود. این به نوبه خود، پشتیبانی کمتری از بافت زیرین پستان ایجاد می کند و به پستان اجازه می دهد تا روی شکم قرار بگیرد. این به سینه ها شکلی می بخشد که عده ای از نظر زیبایی شناختی نسبت به سینه های پایین خود ناراضی هستند.

عمل جراحی لیفت سینه یا لیفت پستان بخشی از پوست روی سینه ها را جدا می کند  نوک سینه ها را بالاتر از پستان قرار داده و مجدداً اندازه آن ها را تغییر می دهد. از بین بردن این پوست اضافی، سینه هایی سفت و سخت ایجاد می کند. در حین لیفت پستان، جراح شما همچنین می تواند هرگونه عدم تقارن پستان خصوصاً با توجه به نحوه قرارگیری نوک سینه ها را معالجه کند. این بلند کردن سینه ها باعث راحتی بیشتر لباس ها شده و باعث تقویت اعتماد به نفس می شود.

جراحی لیفت سینه به طور قابل توجهی اندازه سینه ها را تغییر نمی دهد. در بعضی موارد، جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که برای بالا بردن پستان ها، سفتی را با بزرگ کردن سینه ترکیب کنید. شما باید قبل از عمل جراحی در وزن ایده آل خود باشید. این امر به این دلیل است که تغییرات عمده وزن می تواند نتایج لیفت پستان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

شما همچنین باید هدف خود را برای بچه دار شدن قبل از بالا آمدن پستان خود انجام دهید. در حالی که هر بیمار نسبت به عمل جراحی واکنش متفاوتی نشان می دهد، احتمالاً لیفت پستان ممکن است بر توانایی شما در شیردهی تأثیر بگذارد زیرا این امر شامل برش های روی پستان است. بارداری و شیردهی همچنین می تواند بر روی نتایج لیفت پستان شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد تغییراتی بعد از عمل شود.

BAAPS و BAPRAS چه کسانی هستند؟

انجمن جراحان بازسازی پلاستیک و زیبایی انگلیس (BAPRAS) و انجمن جراحان پلاستیک زیبایی انگلیس (BAAPS) انجمن های پیشرو در انگلستان برای جراحی پلاستیک هستند. جراحان ممکن است عضو یک یا هر دو جامعه باشند. اعضای BAAPS و BAPRAS همه دارای تجربه درمان بیمار، آموزش دقیق بیمار و همچنین به روز کردن با پیشرفت در فن آوری و تکنیک های پزشکی مسلط هستند. همه جراحان ما در Medbelle عضو BAAPS و یا BAPRAS هستند. این به ما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بیماران ما بالاترین کیفیت مراقبت را دریافت می کنند. برای شما مهم است که قبل از جراحی بررسی کنید که جراح شما عضو  است.

کاندیداهای لیفت سینه یا لیفت پستان

چه کسی کاندیدای ایده آل برای جراحی لیفت سینه هستند؟

جراحی لیفت سینه غالباً به منظور بهبود شکل سینه انجام می شود. در حالی که عمل جراحی لیفت پستان برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است، اما برخی شرایط یا عادات می توانند جراحی را به گزینه ای کم و بیش مناسب تبدیل کنند. به طور کل ، مناسب ترین نامزدها برای جراحی لیفت سینه شامل بیمارانی است که:

  • بالای 18 سال سن دارند
  • واقع بین در مورد انتظارات خود از عمل جراحی هستند
  • از نظر جسمی سالم
  • نه حامله و نه پرستار
  • از نظر عاطفی برای جراحی آماده شده است
  • از ظاهر سینه خود ناراضی هستند
  • افراد غیر سیگاری، یا حداقل 6 هفته قبل از عمل، نیکوتین مصرف نکرده اند

ورزش منظم، حفظ رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف الکل، متوقف کردن هرگونه مصرف مواد مخدر به صورت تفریحی و از همه مهمتر متوقف کردن سیگار همه مهمترین نکاتی است که می توانید احتمال عوارض جراحی را افزایش دهید. کاهش مصرف الکل و متوقف کردن مصرف مواد مخدر و سیگار کشیدن به ویژه قبل از عمل اهمیت دارد. هر سه این عوامل می توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند، سرعت بهبودی شما و حتی در تعامل با داروهای مورد استفاده در حین عمل جراحی می تواند شما را با نتایج ناخوشایند رها کند و حتی سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد.

بسیار مهم است که قبل از جراحی لیفت سینه، سیگار کشیدن را متوقف کنید. وقتی سیگار می کشید، جریان خون در بدن کاهش می یابد. کاهش جریان خون، زمان بهبودی را کند می کند که شما را در معرض خطر بسیار بیشتری از عفونت بعد از عمل قرار می دهد. کاهش جریان خون همراه با استعمال سیگار نیز شما را در معرض خطر عوارضی مانند نکروز (مرگ بافت) قرار می دهد که به دلیل عدم جریان خون ایجاد می شود. نواحی ظریف مانند نوک سینه ها و یا روده ها در معرض خطر عوارضی مانند نکروز هستند. اگر نکروز یا عوارض دیگری ایجاد شود، می تواند نتایج ناخوشایند یا بالقوه ناامید کننده به جا بگذارد. برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن از عمل جراحی لیفت پستان، لازم است که از راهنمایی جراح خود پیروی کرده و قبل از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

چرا لیفت سینه یا لیفت پستان انجام می دهید؟

پایین افتادن سینه ها هنگامی اتفاقی می افتد که پوست و رباط های پستان کشیده می شوند. این کشش باعث حمایت کمتری از بافت سینه می شود و باعث می شود که آنها پایین تر از حد ممکن در گذشته قرار بگیرند. این می تواند در نتیجه بارداری، شیردهی، تغییر قابل توجه وزن، پیری ، گرانش یا ژنتیکی رخ دهد. بالا آمدن پستان می تواند این اثرات را با استفاده از موارد زیر برگرداند:

  • بلند کردن سینه ها
  • ظاهری محکم تر و جوان تر به سینه ها
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

در حالت ایده آل، شما باید به وزن هدف خود برسید و خانواده خود را قبل از جراحی تکمیل کنید. این امر به این دلیل است که تغییرات قابل توجه در وزن، بارداری و شیردهی با تغییر اندازه سینه ها می توانند نتایج لیفت پستان را تحت تأثیر قرار دهند. بالابردن پستان با هدف:

  • پوست اضافی را برطرف کنید
  • برای تقویت کانتور آن، بافت پستان را تغییر دهید
  • مجدداً نوک سینه ها و پلاستیک ها را جدا کنید
  • به طور بالقوه تغییر شکل یا کاهش اندازه پستان
  • جراحی لیفت پستان به طور قابل توجهی اندازه سینه شما را تغییر نخواهد داد.

برای دستیابی به نتایج مورد نظر، جراح ممکن است شما را برای افزایش نتایج تغییر شکل را با بزرگ کردن پستان ترکیب کند. برای اطمینان از اینکه قسمت بالایی پستان پر و متناسب با شکل جدید پستان ها است، لازم است ایمپلنت سینه انجام شود زیرا بالابردن پستان به تنهایی هیچ حجم اضافی را ایجاد نمی کند. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی بزرگ کردن سینه را در اینجا بیابید.

روش لیفت سینه یا لیفت پستان

جراحی لیفت سینه چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی لیفت سینه برای هر عمل از 1.5 تا 3 ساعت طول می کشد. حتماً در روزهای قبل از عمل، دستورالعملهایی را که جراحتان در رابطه با نوشیدن، خوردن و استفاده از داروها به شما داده اند، رعایت کنید. عموماً عمل جراحی لیفت سینه مراحل زیر را شامل می شود:

فرم رضایت

قبل از اینکه جراح شما بتواند شما را عمل کند، باید فرم رضایت را امضا کنید. می توانید این فرم را یا در روز عمل بعد از مراجعه به بیمارستان یا در طی ارزیابی قبل از عمل حدود یک هفته قبل از تاریخ عمل خود امضا کنید. با ورود به بیمارستان، با متخصص بیهوشی و جراح خود ملاقات خواهید کرد. سپس جراح شما علائم لازم را روی سینه های شما ترسیم می کند و اهداف دقیق این روش را برای شما دوباره توصیف می کند.

بیهوشی

سپس متخصص بیهوشی یا بیهوشی عمومی بی حسی موضعی با آرام بخش IV (داخل وریدی) تجویز می کند. بی حسی که آنها استفاده می کنند بستگی به آنچه شما در طول مشاوره با جراح  خود موافقت کرده اید، خواهد داشت.

برش

با شروع جراحی، جراح شما پوست شما را تمیز می کند و سپس یک جراحی بر روی بدن شما قرار می دهد تا مطمئن شود که قفسه سینه شما در طول عمل عقیم نمی ماند. آنها سپس برش هایی را برای شروع لیفت سینه شما ایجاد می کنند. جراح شما در هنگام انجام عمل جراحی لیفت پستان انواع مختلفی از برش ها را انجام می دهد. همه آنها به طور بالقوه بر احساس سینه و شیردهی تا درجه های مختلف تأثیر می گذارند.

هر برش بر روی پستان زخم ایجاد می کند، اما اکثر آنها نزدیک به آئولا و قسمت زیر پستان قرار دارند و با گذشت زمان محو می شوند تا کمتر مورد توجه قرار گیرند. جراح شما قبل از جراحی، در مورد این که کدام نوع از روش برش برای شما بهتر است صحبت خواهد کرد. وقتی این تصمیم را گرفتند، اندازه سینه، شکل پستان، اندازه آنزول، موقعیت آئولا، درجه سینه و کیفیت و کمیت پوست و بافت را در نظر می گیرند. انواع مختلف برش پستان در بالا شامل موارد زیر است:

  • برش Periarolar (هلال)

اگر جراح شما ماهر باشد، جراح شما ممکن است در طول لیفت پستان از برش دوربینی استفاده کند. این نوع کمترین نوع برش است زیرا تنها می تواند مقدار کمی لیفت را به سینه ها وارد کند.

  • برش Circumareolar (دونات)

اگر شما دچار افتادگی خفیف پستان هستید، جراح شما ممکن است از برش بیرونی از برش پستان استفاده کند. این روش معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا باعث می شود لیفت نسبتاً کمی انجام شود.

  • برش عمودی (Lollipop)

برش عمودی رایج ترین روش در حین عمل لیفت پستان است. این جراحی در بیمارانی که میزان متوسطی از ضایعات سینه دارند استفاده می شود. این روش باعث می شود تا مقدار بسیار بیشتری از پوست از هر یک از روشهای جداگانه برداشته شود و بنابراین ایجاد لیفت بیشتر سینه ها می شود.

  • برش-T (لنگر)

یک جراح ممکن است از برش T- معکوس برای اصلاح مقدار قابل توجهی از افتادگی سینه استفاده کند. آنها از این تکنیک برای سینه های بزرگ استفاده می کنند، گاهی اوقات همراه با کاهش اندازه سینه همراه است.

 بستن برش ها

سپس جراح شما برشهای را بسته و سینه را با نخ جراحی می دوزد. آنها همچنین ممکن است درزهای جراحی را در زیر پوست سینه ها قرار دهند. این روش به کاهش تورم و کبودی کمک می کند. جراح شما به احتمال زیاد آنها را قبل از مرخض شدن از بیمارستان از بین می برد.

بازگشت به بخش

پس از بهبودی از بی حسی به بخش بازگردانده می شوید. به احتمال زیاد شما می توانید در همان روز یا روز بعد به خانه برگردید. بلافاصله بعد از عمل می توانید تغییر در شکل سینه خود مشاهده کنید. با این وجود ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا بتوانید نتیجه کامل آرایشی روش بالا بردن پستان خود را بدانید زیرا همه تورم فروکش می کند و زخم ها شروع به بهبودی و محو شدن می کنند.

مشاوره در مورد لیفت سینه یا لیفت پستان

از مشاوره در مورد لیفت پستان چه انتظاری باید داشته باشم؟

مشاوره در مورد لیفت پستان شما بین 15 دقیقه تا 1 ساعت به طول می انجامد. به یاد داشته باشید، مشاوره شما وقت شما است که در مورد انتظارات، نگرانی ها و سابقه پزشکی خود با جراح خود صریح و صادق باشید. سعی کنید از به اشتراک گذاشتن جزئیات با جراح خود خجالت نکشید و نترسید. آنها یک پزشک متخصص هستند و هر اطلاعات کمی در مورد سلامتی، عادات و زندگی شما می تواند به شما در رسیدن به بهترین نتیجه ممکن کمک کند.

جراح شما احتمالاً در هنگام مشاوره در مورد موارد ذکر شده در زیر با شما بحث خواهد کرد:

  • چرا می خواهید لیفت سینه انجام دهید
  • انتظارات شما از عمل جراحی چیست
  • هرگونه سابقه خانوادگی یا شخصی از سرطان پستان
  • شرایط پزشکی فعلی و گذشته و آلرژی که ممکن است شما داشته باشید
  • روشهای جراحی گذشته یا فعلی
  • هرگونه دارو، ویتامین یا مکمل گیاهی که در حال حاضر مصرف می کنید
  • نتایج هر نمونه برداری یا ماموگرافی که داشته اید
  • هر نوع دخانیات، الکل یا مواد مخدر تفریحی که مصرف می کنید

بعد از بحث در مورد این مباحث، جراح شما سینه های شما را معاینه می کند. این ممکن است شامل اندازه گیری دقیق سینه های شما از جمله شکل، اندازه، کیفیت پوست و وضعیت نوک سینه ها باشد. جراح شما سپس از سینه های شما عکس می گیرد که در پرونده پزشکی شما محرمانه باقی می ماند. سرانجام، آنها در مورد گزینه های درمانی، روش های جراحی و مراحل بعدی با شما بحث خواهند کرد. در هنگام توصیه درمانی، جراح شما موارد زیر را در نظر می گیرد:

  • شکل و اندازه سینه فعلی شما
  • اندازه و شکل پستانی که شما می خواهید
  • کیفیت و کمیت پوست و بافت پستان

سرانجام، جراح شما در مورد خطرات و عوارض عمل جراحی لیفت پستان با شما بحث خواهد کرد تا بتوانید تصمیمی کاملاً آگاهانه بگیرید. ضروری است قبل از رضایت به جراحی، خطرات احتمالی را درک کنید.

سؤالاتی که باید در طول مشاوره لیفت پستان یا لیفت سینه بپرسید

در طول مشورت در مورد بالابردن پستان، برای شما مفید است که از جراح خود سؤالاتی را که ممکن است برای شما پیش بیاید بپرسید. این سؤالات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آیا شما اعتقاد دارید که نتایجی که می خواهم از لیفت سینه به دست آورم واقع بینانه است؟
  • چه کاری می توانم انجام دهم تا بهترین نتایج ممکن را قبل / بعد از عمل جراحی بدست آورم؟
  • جای زخم های من کجا قرار خواهد گرفت؟
  • آیا می توانید عکس هایی از قبل و بعد از عمل پ بیماران قبلی خود که تحت عمل جراحی لیفت سینه قرار گرفته اند، به من نشان دهید؟

جراحان می خواهند به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن از بالا آمدن پستان کمک کنند. بنابراین باید تا حد امکان صادقانه در مورد آنچه می خواهید به دست بیاورید باشید. هرگونه اطلاعاتی که در اختیار پزشک قرار می دهید به جراح شما کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا شما می توانید به نتایج دلخواه برسید یا خیر.

خطرات و عوارض جراحی لیفت پستان یا لیفت سینه

خطرات و عوارض اصلی مرتبط با جراحی لیفت پستان چیست؟

مانند هر عمل جراحی، لیفت پستان با خطرات و عوارض خاصی همراه است. قبل از توافق برای عملی شدن، باید از این خطرات احتمالی آگاه باشید. شایع ترین خطرات و عوارض بعد از جراحی لیفت پستان شامل موارد زیر می شود:

خونریزی و کبودی

خونریزی خفیف و کبودی بعد از عمل لیفت پستان شایع است. خونریزی شدیدتر ممکن است در موارد نادر تجربه شود. اگر خونریزی بیش از حد رخ دهد، پستان متورم می شود و احساس سستی می کند. برای تصحیح این خونریزی شما نیاز به عمل جراحی بیشتری دارید که شما را مجبور به ماندن یک شب دیگر در بیمارستان می کند. اگر خونریزی شما فوراً معالجه شود، بعید است تأثیر منفی بر نتایج پستان داشته باشد.

زخم

جراحی لیفت سینه نیاز دارد تا بر روی پوست سینه شما برش بخورد. این بدان معنی است که جای زخم اجتناب ناپذیر است. با این حال، این زخم ها خفیف هستند و با گذشت زمان محو می شوند. برخی از بیماران ممکن است در معرض ابتلا به جای زخم های شدیدتر به نام زخم هایپرتروفیک یا زخم های کلوئیدی قرار بگیرند. اگر می دانید تمایل یا سابقه خانوادگی بیماری زخم های کلوئیدی دارید، به جراح خود در اسرع وقت اطلاع دهید تا بتواند برنامه درمانی شما را بر این اساس تهیه کند.

عفونت

هر جراحی با خطر ابتلا به عفونت همراه است و جراحی لیفت پستان هیچ تفاوتی ندارد. وقتی این اتفاق بیفتد، این عفونت ها عموماً عفونت های زخم خفیفی هستند که با آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. با وجود این، هنوز هم مهم است که در صورت بروز هرگونه علائم عفونت، سریعاً به جراح خود یا یک متخصص بهداشت دیگر اطلاع دهید. درمان زودرس یک عفونت بهترین راه برای اطمینان از پیشرفت و کاهش به خطر افتادن نتایج یا سلامتی شما است.

علائمی که احتمالاً عفونت دارید شامل موارد زیر است:

  • دمای بدن بالاتر از 38 درجه سانتی گراد است
  • قرمزی در اطراف زخم خود که شروع به گسترش به سمت بیرون می کند
  • مایعات ناخوشایند و یا چرک مانند که از خط برش خارج می شوند
  • درد یا ناراحتی که با استفاده از داروهای تسکین دهنده برطرف نمی شود
  • تهوع یا استفراغ

یكی از شایع ترین خطرات جراحی لیفت سینه، بی حسی یا تغییر حاد سینه ها است. این می تواند یا افزایش یا کاهش سطح حساسیت در اطراف خط برش، آئرولا یا نوک پستان باشد. اگر بی حسی را تجربه می کنید، به احتمال زیاد به مرور زمان به حالت عادی برمی گردد زیرا اعصاب موجود در پوست و بافت پستان بهبود می یابد. این روند بهبودی می تواند چندین ماه طول بکشد. در موارد نادر، این احساسات تغییر یافته ممکن است پس از بهبود کامل سینه های شما پایدار بمانند.

نکروز بافت

این احتمال وجود دارد که هنگام عمل جراحی، خونرسانی به نوک سینه ها، پوست، چربی یا بافت پستان از بین برود. مناطقی که خون رسانی خود را از دست می دهند ممکن است از بین بروند. مرگ هر یک از این بافت ها “نکروز” نامیده می شود. اگرچه این احتمال بیشتر در افراد سیگاری رخ می دهد، اما این یکی از نادرترین خطرات لیفت پستان است و به همین دلیل بعید به نظر می رسد. در صورت بروز نکروز بافت، جراح شما نیاز به انجام عمل دیگری برای برداشتن بافت مرده دارد.

سرم

سرم یک جیب مایعات است که در زیر پوست اطراف برش ظاهر می شود. سرم ها معمولاً 7 تا 10 روز بعد از عمل ایجاد می شوند. ممکن است احساس کنید که ناحیه آسیب دیده متورم است یا مایع در زیر پوست در برش وجود دارد. به طور کلی سرم زمان بهبودی بعد از عمل را افزایش می دهد، اما اغلب برطرف می شوند. با این حال، در برخی موارد، مایعات باید توسط یک متخصص پزشکی یا جراح تخلیه شوند.

ضربان ثانویه

با گذشت زمان، پیری، گرانش و سایر عواملی مانند کاهش وزن یا افزایش وزن ممکن است بر نتایج لیفت پستان شما تأثیر بگذارد و باعث شود که سینه ها دوباره شروع به افتادگی کنند. شما ممکن است در آینده در برخی از موارد نیاز به یک عمل جراحی تجدیدنظر برای لیفت مجدد سینه داشته باشید.

زیبایی

مانند هر عمل جراحی، همیشه این خطر وجود دارد که شما ممکن است از نتایج بالا آمدن پستان خود راضی نباشید. ممکن است بعد از عمل از اندازه، شکل یا تقارن سینه خود ناراضی باشید. اگر نگرانی دارید، آنها را با جراح خود مطرح کنید و آنها موارد لازم را با شما در میان می گذارند. جراح شما در طول مشاوره در مورد تمام خطرات و عوارض مربوط به جراحی لیفت پستان با شما صحبت خواهد کرد. به منظور کاهش خطر بروز این عوارض، حتماً یک جراح واجد شرایط را انتخاب کنید که به آن اعتماد داشته باشید. یک راه عالی برای این کار این است که اطمینان حاصل کنید که آنها عضو BAAPS و یا BAPRAS هستند و انتظارات شما را کاملاً درک می کنند.

آماده سازی برای عمل جراحی لیفت پستان یا لیفت سینه

نکات زیر را برای کمک به شما در آماده سازی جراحی لیفت پستان پیشنهاد می کند:

رانندگی

بلافاصله بعد از لیفت پستان، به دلیل تأثیر بیهوشی و همچنین احتمال اینکه زخمهای جراحی روی سینه ها از حرکت زیاد آسیب ببینند، اجازه رانندگی خودرو نخواهید داشت. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که در روز عمل جراحی شخص دیگری برای هدایت شما به بیمارستان و از بیمارستان به منزل داشته باشید. اگر نمی توانید حمل و نقل را برای خود ترتیب دهید، تیم Medbelle خوشحال می شود که به شما برای ترتیب حمل و نقل شما کمک می کند.

هنگامی که در خانه هستید و در حال بهبودی هستید، جراح شما ممکن است دستور دهد که از 5 روز تا 2 هفته بعد رانندگی در هر مکانی نداشته باشید. عضلات در بازوها و قفسه سینه فوقانی شما بعد از بلند کردن سینه بسیار دردناک خواهد شد، بنابراین حرکت دادن ماشین ممکن است بسیار دردناک باشد و به طور بالقوه می تواند به سینه شما آسیب برساند و بهبودی شما را به عقب بیندازد. بنابراین مهم است که شخص دیگری را برای حمل و نقل خود ترتیب دهید یا مطمئن شوید که در روزها یا هفته ها بعد از لیفت پستان هیچ قرار ملاقات مهمی ندارید. همچنین برای 24 ساعت اول بعد از لیفت پستان به نظارت پرستار نیاز خواهید داشت. این امر برای اطمینان از ایمنی در حالی است که متخصصان بیهوشی و ضد درد بعد از عمل از سیستم شما خارج می شوند زیرا می توانند بر هماهنگی و هوشیاری عمومی شما تأثیر بگذارند.

خوابیدن و استراحت کردن

به طور کلی، در چند روز اول بعد از عمل، شما فقط باید روی موضع کمی تمایل بخوابید تا از تورم بیش از حد جلوگیری کرده و باعث راحتی شما شود. برای انجام این کار، توصیه می کنیم حداقل چند بالش اضافی آماده روی تخت خود داشته باشید. برای شما مهم است که بعد از عمل استراحت زیادی داشته باشید. انجام پیاده روی های گاه به گاه، کوچک و سبک در اطراف خانه شما نیز برای بهبودی اهمیت دارد. در روزهای اول بعد از جراحی لیفت پستان، پیاده روی به میزان چشمگیری خطر ابتلا به لخته شدن خون در پایتان را کاهش می دهد که می تواند نتایج شما یا حتی سلامت کلی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

وسایل خانگی و کارها

قبل از عمل باید موارد مهم و مفید مانند لیوان، مواد غذایی خشک و ظروف مخصوص آشپزخانه را روی میز آشپزخانه خود قرار دهید. این عمل بهبودی را برای شما بسیار آسانتر خواهد کرد، زیرا بلند کردن بازوها تا حد زیادی در هفته های اول پس از عمل لیفت پستان بسیار ناراحت کننده خواهد بود. داشتن این وسایل در دسترس و دسترسی آسان به آن مانع از قرار گرفتن هر گونه فشار بر روی بریدگی های شما می شود و در هنگام بهبودی، راحتی شما را حفظ می کند. همچنین ممکن است تمیز کردن خانه، شستن لباس ها قبل از روز انجام عملتان مفید باشد تا بتوانید هنگام رسیدن به خانه بعد از عمل، روی بهبودی خود تمرکز کنید.

خرید مواد غذایی

از آنجا که بعد از عمل قادر نخواهید بود چیز سنگینی را بلند کنید، باید روز قبل از یک فروشگاه مواد غذایی بزرگ خریدهای خود را انجام دهید. همچنین ممکن است طبخ غذاها را از قبل انجام داده و آنها را در فریزر نگه دارید تا نیازی به نگرانی در مورد پخت و پز نداشته باشید.

کودکان و حیوانات خانگی

از خانواده و دوستان خود بخواهید در چند روز اول یا هفته بعد از عمل جراحی لیفت پستان به مراقبت از حیوانات خانگی و کودکان شما کمک کنند.

رژیم غذایی

حفظ رژیم غذایی سالم بعد از عمل بسیار مهم است. وعده های غذایی پر پروتئین، کم نمک شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه، مواد مغذی مورد نیاز شما را برای بهبودی به بدن شما می بخشد و احتمال تورم بیش از حد را کاهش می دهد. به طور کلی، در حالی که در حال بهبودی هستید سعی کنید از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر زیادی نمک و شکر هستند، خودداری کنید زیرا این نوع غذاها فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما هنگام بهبودی هستند. نوشیدن آب آشامیدنی و نوشیدنی های بدون کافئین نیز توصیه می شود.

تن پوش

لباس هایی که از جلو باز می شود، در روزهای اول پس از عمل راحت تر می توانید بپوشید و تغییر دهید. بازوها و قفسه سینه شما بسیار زخم خواهد بودن که مانع از بالا بردن راحت بازوها روی شانه یا سر شما می شود. کفش های راحتی همچنین ممکن است به بهبودی کمک کنند زیرا آنها را ملزم نمی کند که آنها را خم کنید.

همچنین ممکن است شما بخواهید بعد از لیفت سینه خود از پوشیدن لباس یا سینه بند بعد از عمل استفاده کنید. پوشاک فشرده سازی با کاهش تورم به بهبودی کمک می کند. اگر نیاز به پوشیدن یا خرید یکی از این پوشاک دارید، جراح شما قبل از تاریخ عمل جراحی را به شما اطلاع می دهد و در حین بهبودی، از مصرف مناسب آن اطلاع پیدا خواهید کرد.

مشاوره جراحی

به منظور کاهش خطر عوارض در طول و بعد از لیفت پستان، جراحان ما توصیه های زیر را ارائه می دهند:

BMI زیاد، مصرف زیاد الکل، سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر به صورت تفریحی (اعم از دارویی یا تفریحی)، همه خطر بروز عوارض در حین و بعد از عمل را افزایش می دهد. مصرف سیگار خطر عفونت را افزایش داده و روند بهبود زخم را به تأخیر می اندازد زیرا باعث کاهش جریان کلی خون در بدن می شود. بنابراین جراحان ما به شما توصیه می کنند حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنید و از مصرف تمام محصولات نیکوتین دار خودداری کنید.

همچنین بسیاری از داروهای هومیوپاتی از طریق پیشخوان در دسترس هستند که می توانند بر روند عمل شما تأثیر منفی بگذارند. این داروها شامل داروهای حاوی: زنجبیل، جینکو، روغن جگر، آسپیرین، مخمر سنت جان و بسیاری مولتی ویتامین های مختلف است. به جراح خود در طول مشاوره خود اطلاع دهید و مکمل ها یا داروهای ضد دارویی را که به طور مرتب مصرف می کنید اطلاع دهید. برای ایمن بودن، باید 2 هفته قبل از تاریخ عمل جراحی لیفت پستان، تمام داروهای هومیوپاتی یا ضد نسخه را متوقف کنید. این باعث کاهش خطر خونریزی بعد از عمل، کبودی بیش از حد و تشکیل هماتوم می شود.

مراقبت از لیفت سینه یا لیفت پستان

بعد از جراحی لیفت سینه چه انتظاری می توان داشت؟

قبل از ترخيص از بيمارستان، جراح شما با شما درمورد روند مراقبت بعد از عمل درمورد عمل جراحی لیفت پستان صحبت خواهد کرد. شما باید بتوانید به خانه در همان روز یا روز بعد از عمل بالا بردن پستان خود برگردید.

قرار ملاقات بعد از عمل لیفت سینه یا لیفت پستان

قبل از ترک بیمارستان، به شما قرار ملاقات بعد از عمل داده می شود. در حین ملاقات بعد از عمل، جراح شما هر نوع بخیه غیر قابل حل را برداشته، چگونگی بهبودی سینه های شما را بررسی می کند و هرگونه عارضه جراحی را برطرف می کند. جراح شما دستورالعمل های خاصی را در مورد فرایند مراقبت از بالا بردن پستان شما، از جمله بازه های زمانی و توصیه هایی در مورد:

  • مدت زمان مرخصی از کار
  • زمانی که می توانید ورزش و تفریح را از سر بگیرید
  • رانندگی
  • دوش و حمام کردن

هر جراح توصیه ای در مورد جراحی لیفت پستان بعد از مراقبت دارد. شما همیشه باید از توصیه های خاصی را که جراح در مورد بهبودی سینه خود به شما می دهد، پیروی کنید.

  • مدت زمان مرخصی از کار

میزان زمانی که بعد از لیفت سینه نیاز به استراحت دارید، بستگی به نوع شغل شما دارد.  اگر کار شما شامل فعالیت های بدنی زیاد است، ممکن است مجبور شوید تا 2 هفته از کار خود مرخصی بگیرید. اگر کار شما فعالیت کمی دارد، مانند یک کار اداری، ممکن است فقط 1 هفته مرخصی لازم داشته باشید. نوع کاری که شما انجام می دهید مهم نیست، سعی کنید از 2 تا 3 هفته بعد از لیفت پستان، حتی از کار در اثر ضربه جلوگیری کنید.

  • بازگشت به ورزش و تفریح

اگرچه شما باید بعد از بالا آمدن پستان استراحت زیادی داشته باشید، اما باید مطمئن شوید که تمام روز در رختخواب نخواهید ماند. برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون بعد از عمل، پیاده روی های گاه به گاه بسیار مهم است. نگه داشتن تلفن همراه آسان بسیار مهم است، اما حتماً به توصیه های خاص جراح خود در مورد ورزش و تفریح پایبند باشید. موارد زیر دستورالعملهای کلی برای ورزش بعد از جراحی لیفت پستان است:

هفته 1 – 2

در طول دو هفته اول، به هیچ وجه ورزش نکنید. حتی تمرینات هوازی جزئی ممکن است تورم را افزایش داده و باعث بهبودی طولانی تر شود.

هفته 2 – 6

بعد از 2 هفته، شما باید بتوانید ورزش هایی مانند دوچرخه سواری را شروع کنید که حرکات شدید زیادی را شامل نمی شود.

بعد از هفته 6

6 هفته بعد از لیفت پستان، باید بتوانید انواع ورزش ها را از سر بگیرید و دوباره ورزش کنید.

  • پوشاک فشرده سازی بعد از عمل

بعد از لیفت پستان، جراح شما از شما می خواهد که بین 2 تا 5 هفته یک پوشاک فشرده سازی یا سینه بند بعد از عمل بپوشید. این بخش مهمی از مراقبت های بعدی برای بالا بردن پستان است. پوشیدن این سینه بند فشرده ساز به کاهش تورم کمک می کند و به نوبه خود به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید. جراح شما توصیه می کند که چه نوع لباسی را باید بخرید و به شما توصیه می کند که چگونه و به طور مکرر قبل از تاریخ عمل خود آن را بپوشید.

  • رانندگی

با توجه به عوارض جانبی بیهوشی بر قضاوت، هماهنگی و آگاهی شما، قادر نخواهید بود که بلافاصله بعد از عمل رانندگی کنید. بنابراین، باید ترتیب دهید که شخصی شما را به خانه برساند. برای ایمنی، توصیه می شود که شما 24 ساعت اول بعد از عمل تحت نظر باشید، در حالی که بیهوشی کاملاً از بین می رود.

  • مراقبت از اسکار

جراح شما ممکن است تعدادی از تکنیک های مختلف را برای کمک به بهبود زخم های شما توصیه کند. این تکنیک ها شامل موارد زیر است:

  • اسکار خود را به آرامی ماساژ دهید فقط پس از بهبودی بریدگی ها
  • استفاده از کرم / ژل / ورق سیلیکونی روی زخمهای خود به مدت 6 تا 12 ماه پس از بهبودی زخم های شما

با پرهیز از آفتاب گرفتن و قرار گرفتن در نور خورشید یا استفاده از ضد آفتاب با خاصیت زیاد در هنگام بیرون رفتن از باقی ماندن بیش از حد جای زخم خود جلوگیری می کنید.

بیشتر بدانید؛ بزرگ کردن سینه بدون جراحی با دارو، پماد موضعی، ماساژ و تغذیه

نتایج درباره لیفت پستان یا لسفت سینه

شما می توانید بعد از لیفت پستان، تغییر فوری در سینه خود مشاهده کنید. اما ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا بتوانید از نتایج کامل آرایشی جراحی بالا آمدن پستان قدردانی کنید زیرا تورم، کبودی و سایر عوامل برطرف شده و بهبود می یابد. به یاد داشته باشید که زمان بهبودی دقیق برای هر بیمار متفاوت خواهد بود. این بدان معناست که شما باید از دستورالعمل هایی را که جراح  به شما می دهد، پیروی کنید.

سؤالات متداول در مورد لیفت سینه یا لیفت پستان

قبل از توافق برای انجام عمل جراحی، تحقیق و درک اصول اولیه جراحی لیفت سینه برای شما مهم است. سؤالات متداول در مورد افزایش پستان شامل موارد زیر است:

بعد از لیفت سینه تا چه مدت باید از کار خود مرخصی بگیرم؟

میزان زمانی که شما نیاز به مرخصی دارید بستگی به نوع شغل شما دارد. اگر کار شما شامل فعالیت های بدنی زیادی است، ممکن است نیاز به تعطیلات حداکثر 2 هفته داشته باشید. اگر ، اینطور نباشد ، باید فقط 1 هفته مرخصی بگیرید.

آیا لیفت پستان در توانایی من در شیردهی تأثیر خواهد گذاشت؟

از آنجا که در تمام روش های افزایش پستان نیاز به برش در اطراف نوک سینه وجود دارد، ممکن است برخی از مجاری شیر، غدد یا اعصاب آسیب ببینند. این بدان معنی است که برخی از خانم ها ممکن است دریابند که در شیردهی مشکل بیشتری دارند و ممکن است بعد از بالا آمدن پستان شیر کمتری تولید کنند.

احتمال اینكه احتمالاً بعد از لیفت پستان خود شیر دهید، به فرض اینكه قبل از عمل توانستید شیر دهید، احتمال شیر دادن زیاد است. اگر بعد از عمل برنامه ای برای باردار شدن یا شیردهی دارید، باید این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید. اگر اخیراً نوزادی به دنیا آورده اید و در حال شیردهی هستید، جراح شما ممکن است از شما بخواهد که 3 تا 6 ماه قبل از لیفت پستان، شیردهی را قطع کنید.

چه مدت بعد از شیردهی باید منتظر بمانم تا سینه به اندازه لازم بزرگ شود؟

اگر اخیراً نوزادی به دنیا آورده اید و در حال شیردهی هستید، جراح شما ممکن است از شما بخواهد که 3 تا 6 ماه قبل از لیفت پستان، شیردهی را قطع کنید. این کار باعث می شود قبل از عمل جراحی سینه شما به اندازه کافی برسد.

چه مدت بعد از بارداری باید منتظر بمانم تا لیفت سینه انجام دهم؟

اگر اخیراً نوزادی به دنیا آورده اید، جراح شما ممکن است از شما بخواهد که 3 تا 6 ماه صبر کنید برای انجام عمل جراحی لیفت سینه صبر کنید.

آیا برای افزایش پستان به یک مراجعه GP نیاز دارم؟

جراح شما معمولاً خوشحال می شود که بدون مراجعه به پزشک معالج خود، شما را ببیند. با این وجود، ممکن است آنها بخواهند برای جزئیات بیشتر در مورد تاریخچه و مراقبت پزشکی خود با پزشک معالج شما تماس بگیرند.

آیا بالا آمدن پستان در NHS موجود است؟

از آنجا که عمل بالا بردن سینه یک روش آرایشی است، معمولاً در NHS در دسترس نیست.

تأثیر داروها و الكل در افزایش پستان چیست؟

استعمال سیگار، مصرف مقدار زیادی الکل یا مصرف مواد مخدر به صورت تفریحی، می تواند خطر عوارض را افزایش دهد. جراحان  ما را ملزم به ترک سیگار و استفاده از تمام محصولات نیکوتین دار به مدت حداقل 6 هفته قبل از عمل می کند.

افزایش وزن یا کاهش وزن بعد از جراحی لیفت پستان چه تأثیری خواهد داشت؟

هرگونه تغییر وزن قابل توجهی که بعد از بالا آمدن پستان شما رخ می دهد، می تواند بر نتایج عمل شما تأثیر بگذارد. این اثر با این وجود از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.

اگر سؤالاتی وجود دارد که در این صفحه سؤالات مربوط به لیفت سینه پاسخ داده نشده است، با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ