سم زدایی پا با ترکیب دست ساز و خانگی + فواید سم زدایی پا

alikarimi55
سم زدایی پا چگونه انجام می شود؟ بدن ما دائما در معرض سموم محیط زیست قرار دارد. این سموم از آب آشامیدنی، غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز و از طریق قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین وارد بدن می شوند. خیلی از اندام های بدن از جمله پوست به طور طبیعی در پاکسازی سموم از […]

سم زدایی پا چگونه انجام می شود؟ بدن ما دائما در معرض سموم محیط زیست قرار دارد. این سموم از آب آشامیدنی، غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز و از طریق قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین وارد بدن می شوند. خیلی از اندام های بدن از جمله پوست به طور طبیعی در پاکسازی سموم از بدن نقش دارند. متاسفانه در سلول ها سموم زیادی انباشته می شوند که برای پاکسازی آن ها از بدن نیاز به کمک است.

سم زدایی پا

بسیاری از پزشکان تنوعی از درمان های مختلف برای سم زدایی را به عنوان یک برنامه جامع برای بیماران تجویز می کنند. این درمان های سم زدایی که توسط پزشکان تجویز می شوند شامل درمان با برنامه غذایی، استفاده از شوینده پوست و شوینده پا است. مثل همه تمیز کننده های پا، شوینده دست ساز دفع سمومی که میخواهم به شما معرفی کنم می تواند خستگی را از شما دور کند، درد پا را برطرف کند و آلودگی های پوست را از بین ببرد. برای درست کردن این شوینده دست ساز سم زدا نیاز به یک ظرف، سولفات دو منیزی، نمک دریای مرده، خاک بنتونیت، سرکه سیب و روغن مورد علاقه تان است.

شوینده دست ساز برای سم زدایی پا

مواد لازم

  • ۲ گالن آب گرم
  • یک فنجان سولفات دو منیزی
  • یک فنجان نمک دریای مرده
  • ½ فنجان خاک بنتونیت
  • ½ فنجان سرکه سیب
  • روغن: روغن های مورد علاقه من برای تهیه این دستور العمل، ترکیب روغن زمستان سبز و روغن نعناع بیابانی است که این روغن ها درد را تسکین می بخشند. روغن اسطوخودوس هم می تواند عملکرد کبد و کلیه ها را تقویت کند.

راهنمایی

به آرامی آب گرم را در ظرفی که از قبل تهیه کرده اید بریزید. این ظرف باید به قدری بزرگ باشد که بتوانید به راحتی پاهایتان را در آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که تا حد امکان نباید از ظرف فلزی استفاده کنید چون ظرف فلزی تاثیر مفید خاک بنتونیت را کاهش می دهد.

سولفات دو منیزی، نمک دریای مرده، خاک بنتونیت، سرکه سیب و روغن مورد علاقه تان را به این ترکیب اضافه کنید. برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پاهایتان را در ظرف قرار دهید. پس از این شستشو بهترین زمان برای استفاده از سنگ پا یا اسکراب پا است. بعد از اتمام کار مرطوب کننده بزنید.

مواد اصلی شوینده دست ساز دفع سموم از پا

سولفات دو منیزی و سرکه سیب

سولفات دو منیزی خاصیت سم زدایی دارد و در رهایی از درد نیز مفید است. منیزیم موجود در نمک در کاهش درد و التهاب مفید است و ترکیب منیزیم با گوگرد و اکسیژن در سم زدایی از بدن موثر شناخته شده است. علاوه بر خاصیت سولفات دو منیزی در سم زدایی، به افزایش منیزیم خون و سلامت عصبی عضلانی نیز کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که سرکه سیب مزایای زیادی برای سلامتی دارد. به علاوه خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی نیز دارد. به همین دلیل سرکه سیب ماده ای مناسب برای افزودن به شوینده پا است. استفاده از سرکه سیب به تنظیم pH پوست، از بین بردن قارچ و ایجاد بوی خوب برای پا کمک می کند.

این شوینده چگونه سموم را از پا بیرون می کند؟

اگر چه هنوز هیچ منبع علمی ای وجود ندارد که از این ادعا حمایت کند که بدن می تواند از طریق پا سم زدایی شود؛ اما پزشکان در شرق برای قرن ها از این روش استفاده می کردند. افرادی که در زمینه طب سنتی چینی فعالیت می کنند اعتقاد دارند که مریدین هایی که در پا جریان دارند، تمام اندام های بدن را تحت تاثیر قرار می دهند و شستشوی پاها قسمتی از حفظ سلامت است. به نظرتان سم زدایی پاها در خانه عجیب به نظر می رسد؟

پزشکان بیماران را تشویق به امتحان کردن راه های مختلف برای سم زدایی پاها در خانه می کنند. رایج ترین راه برای سم زدایی پاها استفاده از ظرف آب گرم، ترکیبی از نمک ها، گیاهان و روغن ها است. سایر راه های سم زدایی پاها در خانه شامل استفاده از پد سم زدای کف پا، ماسک پا، اسکراب پا و حتی ماساژ پا است.

همان طور که قبلا هم گفتیم طب سنتی چینی بر این اعتقاد است که تمام اندام ها و سیستم های بدن به مریدین هایی که در پا جریان دارند وابسته اند. با استفاده از طب فشاری یا ماساژ این مریدین ها، عملکرد اندام ها و سیستم های بدن به توازن می رسد.

آیا سم زدایی پا واقعا کاربردی است؟

اگر چه سم زدایی پا هزاران سال در آسیا استفاده می شده اما امروزه شک و شبهات زیادی درباره این که آیا واقعا کاربردی است یا نه وجود دارد. در حقیقت تحقیقی در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت. در این مطالعه نمونه ادرار و موی بیماران قبل و بعد از سم زدایی از پا مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه هیچ شواهدی مبنی بر این که سم زدایی از پا سموم را از بدن پاک می کند پیدا نکردند.

اما مطالعات دیگری به این نتیجه رسیدند که سم زدایی یونی، فلزهای سنگین را از بدن بیرون می کند و سبب ازدیاد گردش خون می شود. اگر چه هنوز هیچ شواهدی برای اثبات سم زدایی از طریق پاها پیدا نشده است اما به نظر من شستشوی پا به این صورت، در رهایی از استرس تاثیر دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ