هدف از پاکسازی پوست چیست؟ + نحوه انجام آن

alikarimi55
در مورد نحوه پاکسازی پوست چه می دانید؟ چه موقع باید به پاکسازی کردن پوست پرداخت؟ هیچ دو کلمه ای نمیتواند لرز به تن مشتاقان زیبایی مانند دو کلمه ی”پاکسازی کردن” بندازد. حتی نه فیلم ترسناک کابوس وار؛ گرچه ممکن است بعضی از مردم تصور کنند که نسخه ی پاکسازی دارای محافظت پوستی درست مثل […]

در مورد نحوه پاکسازی پوست چه می دانید؟ چه موقع باید به پاکسازی کردن پوست پرداخت؟ هیچ دو کلمه ای نمیتواند لرز به تن مشتاقان زیبایی مانند دو کلمه ی”پاکسازی کردن” بندازد. حتی نه فیلم ترسناک کابوس وار؛ گرچه ممکن است بعضی از مردم تصور کنند که نسخه ی پاکسازی دارای محافظت پوستی درست مثل یک متوقف کننده قلب، ترسناک است.

پاکسازی پوست چیست؟

دکتر دینم مرز رابینسون، متخصص پوست، درمصاحبه با “خط سلامت” می گوید: “اصطلاح پاکسازی پوست “به واکنش یک ماده موثره اشاره می کند که در حال افزایش نرخ بازیابی سلول های پوستی می باشد. به محض افزایش سرعت بازیابی سلول های پوستی، پوست شروع به سریع تر از بین بردن سلول های مرده پوست از حد طبیعی می کند.

هدف نهایی از پاکسازی پوست؟

جایگزینی سلول های تازه پوست در لایه زیرین و تمیزتر و جوان تر نشان دادن پوست از لحاظ ظاهری می باشد. قبل از این که سلول های سالم جدید بتوانند به سطح پوست برسند، چیزهای دیگری مجبورند ابتدا با بالا برسند؛ مانند چربی اضافی، پوسته پوسته ها و انباشته شدن حفره های مسدود (اصطلاحا تمام موارد ناشی از جوش زدن یا دو … و یا 10). این چیزی نیست که به طرز وحشتناکی به عنوان “پاک کردن پوست” شناخته می شود.

مارس رابینسون می گوید: “درحالی که لایه سطحی پوست سریع تر ریخته می شود (جدا می شود)، پوست ما برای بهبودی آن سرعت گرفته و همه چیز را به سمت سطح هل می دهد.” او یادآوری می کند که دوره تمیز کردن می تواند انواع جوش را در پی داشته باشد.

این ممکن است در افراد متفاوت باشد؛ اما شما می توانید به ترکیبی از نور سفید التهاب (ناشی از گرمای زیاد)، نور مشکی التهاب، جوش ها، جوش های چرکی، کیست ها و حتی پیش جوش های کوچک که با چشم قابل مشاهده نیستند و میکروکومدون ها نامیده می شوند، مبتلا شوید.” خشکی و پوسته پوسته شدن نیز رایج است.

پوست شما ممکن است به رتینوئید ها و اسیدهای چرب عکس العمل نشان دهد

انتظار می رود درحالتی که که پاکسازی ایده آل نیست، پاکساز با مواد تشکیل دهنده ای جهت مراقبت از پوست همراه بوده است.

مرز رابینسون می گوید: “شایع ترین متخلفات، رتینوئیدها هستند.” خانواده رتینوئید شامل همه چیز از رتینول (یک نسخه رایج برای آکنه مستعد و پیری پوست است که می تواند در داروهای بدون نسخه نیز یافت شود) به ترتینوین موضعی و داروهای دهانی ایزوترتینوئین (فقط نسخه تجویزی در هر دو آنها) است. همچنین ممکن است از اسیدهای لایه بردار پوست نیز استفاده کنید.

موز رابینسون می گوید:” برخی از داروهای مربوط به صورت که شامل یک جزء شیمیایی جهت لایه برداری پوستی می باشند نیز ممکن است باعث این واکنش شوند؛ زیرا دوباره همه چیز موثر در واکنش لایه برداری سریع خواهد بود. ”

اگر پوست شما درحال پاکسازی باشد چه باید بکنید؟

مرز رابینسون پیشنهاد می کند که از یک ملایم کننده پوستی عادی استفاده کنید تا از التهاب بیشتر جلوگیری شود. این فقط اصول اولیه را بیان می کند: این، شامل یک پاک کننده بدون سولفات، یک مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب در طول روز می باشد. و البته، رتینوئید یا لایه بردار در پاکسازی، در وهله اول قرار دارد.

درست است: ممکن است متوقف کردن استفاده از رتینوئید نامرغوب یا اسید لایه بردار در مجموع وسوسه برانگیز باشد، اما مقاومت کنید.

رازین رابینسون می گوید:” اگر یک رتینوئید Rx را از پزشک دریافت کرده اید، به دلیل خاصی آنرا را به شما دادند. ” “این عبارت را به خود گوشزد کنید که قبل از اینکه بهتر شود، بدتر می شود.”

چگونه می توانم بفهمم که آیا این عمل پاکسازی پوست است یا جوش زدن

بین پاکسازی کردن و واکنش بد با پوست توسط یک محصول موضعی جدید، تفاوت وجود دارد.

جوش زدن یا واکنش دادن با پوست توسط یک محصول پاکسازی، نتیجه ی یک محصول
در ناحیه ای که شما جوش نزده اید اتفاق می افتد زمانی رخ می دهد که شما مکررا جوش میزنید
معمولا 8 تا 10 روز طول می کشد تا ظاهر، بالغ و جمع شود سریعتر از یک جوش معمولی ناپدید می شود

اول از همه، تحریک توسط یک محصول جدید که دارای رتینوئید، اسیدها ، و یا پیل ها نیست، احتمالا یک مورد واکنش آلرژیک یا حساسیتی است.

رابرت ماز رابینسون می گوید: “اگر در ناحیه صورت خود شاهد جوش زدن ها یا خشکی ها در نواحی که جوش نمی زنید، باشید، احتمالا پاسخ محصول جدیدی است که از آن استفاده می کنید.” در این موارد بهتر است که استفاده از محصول جدید ASAP را متوقف سازید؛ زیرا به وضوح سلامتی پوست شما را نتیجه نخواهد داد.

مورز رابینسون توضیح می دهد که “پاکسازی” در یک منطقه مشخص تر که اغلب در آنجا جوش می زنید اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، اگر شما در معرض کیست های اطراف فک و یا گهگاه نازک شدن زیر سوراخ های بینی خود هستید، پاک سازی آن را به حداکثر میزان خود می رساند.

مرز رابینسون می گوید: “یک نکنه خوب در مورد پاکسازی جوش ها وجود دارد، آنهم: “جوش هایی که ناشی از پاکسازی ظاهر می شوند سریعتر از جوش های طبیعی ناپدید می شود.”

برای یک چرخه پوستی، حدود 28 روز صبر کنید

فکر کردن به پاک سازی به عنوان دشمنی وحشتناک در مراقبت از پوست: پوست شما ممکن است قشقرق زیادی به سمت چپ و راست برپا کند، اما این فقط یک عبارت است (البته یک حالت خسته کننده از آن!). از آنجا که پاک سازی شدن زمانی اتفاق می افتد که یک ماده سعی کند سرعت طبیعی ریزش و تجدید پوست را تسریع کند، باید تنها یک چرخه پوست کامل داشته باشد تا از بدترین حالت آن عبور کند.

پوست هر کس منحصر به خود آن فرد است، به طوری که چهارچوب زمانی می تواند بین افراد متفاوت باشد. به طور کلی، متخصصین پوست می گویند پاک سازی پوست باید طی چهار تا شش هفته پس از شروع یک رژیم مراقبت پوستی جدید به اتمام می رسد.

اگر پاکسازی شما طولانی تر از شش هفته طول بکشد، با متخصص پوستی تماس بگیرید. این ممکن است که شما نیاز به تنظیم دوز و یا فرکانس کاربرد داشته باشید.

شما نمی توانید پاکسازی را سرعت دهید، اما می توانید آن را تحمل پذیر کنید

چهار تا شش هفته ممکن است برای پوست رویاهای شما مدتی طولانی به نظر برسد. متاسفم، شما نمیتوانید کاری را برای تغییر این جدول زمانی انجام دهید.

نکات مهم هنگام پاکسازی پوست

  1. آکنه را انتخابی نکنید.
  2. از محصولات خشک کن، مانند لایه بردارها استفاده نکنید.
  3. در صورت امکان، هیدرافیشال برای کمک به حذف آلودگی ها را تهیه فرمایید.

بهترین توصیه مورز رابینسون؟ او می گوید: “آکنه را انتخابی نکنید. این تنها دوره پاک سازی را افزیش داده و حتی ممکن است به زخم هایی دائمی منجر شود.

او اضافه می کند “از محصولاتی که بیش از حد خشک می کنند، استفاده نکنید.” از آنجایی که بسیاری از درمان های موضعی واقعی، موادی معدنی (مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید) هستند، از استفاده از آن ها را برای پاکسازی پوست اجتناب کنید. اینها در حال حاضر در پیل ها وجود دارند. هر تحریک اضافی در این بخش احتمالا بدتر شدن را بالا خواهد برد.

مرز رابینسون می گوید: “داشتن یک هیدرافیشال می تواند به سرعت انجام کار بیافزاید.” این نوع درمان، در اصل “خلاء ها” آلودگی ها را از منافذ بیرون آورده و سپس پوست را با سرم های هدفمند برای درمان نگرانی های فردی برانگیخته می نماید. اما هشدار داده می شود که اگر پوست شما حساس است، زیاده روی کردن درهنگام پاکسازی صورت، ممکن است بیش از حد برای صورت شما مناسب باشد. این تصمیم به همراه متخصص پوستتان یا متخصص زیبایی بسیار مورد اعتماد بهتر گرفته می شود.

آیا راهی برای اجتناب از پاکسازی پوست وجود دارد؟

اگر شما با توجه به اضافه کردن رتینول، اسید، یا پیل ها به روال خود ادامه داده اما نمی خواهید با عوارض جانبی روبرو شوید، می توانید پاکسازی را به حداقل برسانید. متخصصین پوست روش ساده سازی را پیشنهاد می کنند.

میر رابینسون می گوید. “به عنوان مثال، در هفته اول، رتینوئید دوبار در هفته اعمال شود. سپس برای هفته دوم، آن را سه بار در هفته اعمال کنید، و به همین منوال ادامه دهید تا به مصرف روزانه برسید.” او می گوید، این عمل به پوست اجازه می دهد تا به تدریج ماده به آن اضافه شود.

شما می توانید همان الگوی با اسیدهای لایه بردار را دنبال کنید. فقط مطمئن شوید که از برنامه یک بار در هفته شروع کنید و بیشتر از دو تا سه بار در هفته تجاوز نکند. (هرمقدار بیشتر از این می تواند به لایه برداری بیش از حد منجر شود). با این حال، این تکنیک برای پیل های شیمیایی اعمال نمی شود. آنها نباید بیش از یک بار در ماه استفاده شوند.

پاکسازی پوست ارزش انتظار برای رسیدن به پوست ایده آل شما را دارد

این همانطور که می تواند مزاحم باشد، این دوره پاکسازی ، ارزش رسیدن پوست شما به حالت عادی جدید را خواهد داشت. چه کسی می دانست که پوست روشن و جوان، درست در زیر سطح فعلی است که تمام ای مدت منتظر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ