چگونه با وجود خواب آلودگی در کلاس بیدار بمانیم؟

alikarimi55
راه های رفع خواب آلودگی کدام اند؟ در ابتدا تمام شب ممکن است قهرمانانه به نظر برسد. اما وقتی که صبح از راه برسد و آدرنالین از بین برود ممکن است کمی احساس کرختی روی پاهایتان احساس کنید. به هر حال، بیدار ماندن در کلاس دشوارتر از بیدار ماندن در تمام شب است. چرا در […]

راه های رفع خواب آلودگی کدام اند؟ در ابتدا تمام شب ممکن است قهرمانانه به نظر برسد. اما وقتی که صبح از راه برسد و آدرنالین از بین برود ممکن است کمی احساس کرختی روی پاهایتان احساس کنید. به هر حال، بیدار ماندن در کلاس دشوارتر از بیدار ماندن در تمام شب است.

چرا در کلاس احساس خواب آلودگی می کنیم؟

عوامل بسیاری تاثیر می گذارند که احساس می‌کنید در کلاس به خواب می‌روید. شما یک ساعت داخلی دارید که زمانی که بیدار هستید و زمانی که بدن شما به خواب نیاز دارد را منظم می‌کند. این روال شبانه‌روزی شماست.

یک ترکیب به نام آدنوزین نیز این نقش را برعهده دارد.  وقتی بیدار می‌شوید، میزان آدنوزین افزایش می‌یابد و وقتی کامل بیدار می شوید بسیار بیشتر افزایش می یابد. این سطح فزاینده‌ از آدنوزین شما را از خواب دور می کند. بدن شما وقتی به خواب می‌رود آدنوزین را از بین می برد.

وقتی که به اندازه کافی خواب نمی خوابید، یک بدهی خواب جمع می‌کنید. اگر بدهی خواب شما خیلی بالا می‌رود ممکن است در کلاس احساس خواب آلودگی داشته باشید.

چگونه با وجود خواب آلودگی به طور طبیعی در کلاس بیدار بمانید

این روشی است که شما می‌توانید سفر خود به سرزمین رویاها را متوقف کرده و به طور طبیعی در کلاس بیدار بمانید.

دوش بگیرید

اگر همه شب را بیدار بوده اید و نگران بیدار ماندن در کلاس هستید، قبل از اینکه بیرون بروید دوش بگیرید. این راز در آب سرد نهفته‌است. سعی کنید در حدود ۳۰ ثانیه زیر آب سرد بایستید. سپس آب را آنقدر داغ کنید که می‌توانید تحمل کنید و برای ۳۰ ثانیه دیگر بایستید. مویرگ‌ها باز خواهند شد و جریان خون شما افزایش خواهد یافت. چرخه با آب سرد پایان دهید.

استفاده از محرک‌های طبیعی

روغن نعناع می‌تواند فورا مجاری هوایی شما را باز کند و به عنوان یک تماس صوتی – بیداری عمل کند. اگر به نعناع حساسیت ندارید، می‌توانید آن را به غذای خود اضافه کنید. این می‌تواند به شما کمک کند که در کلاس بیدار بمانید.

صاف بنشینید

صاف نشستن نقش حیاتی در بیدار ماندن در کلاس دارد. همچنین می‌تواند باعث شود که شما در طول روز انرژی بیشتری احساس کنید. لم دادن می‌تواند باعث شود بدن شما دارای هوشیاری ۳۰ درصد کم‌تر از زمانی باشد که صاف بایستید.

فعال باشید

هنگامی که سعی می‌کنید در کلاس بیدار بمانید، فعال بودن می‌تواند مفید باشد. صحبت کردن با معلم یا یادداشت‌برداری می‌تواند هشیاری شما را افزایش دهد و از خواب آلودگی شما جلوگیری کند.

آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز یک گزینه سالم‌تر از قهوه است. کم آبی می‌تواند منجر به خستگی شود چون جریان اکسیژن به مغز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین یک بطری آب پر کنید و از آن استفاده کنید تا در کلاس بیدار بمانید.

نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق راه دیگری برای بیدار ماندن در کلاس است چون سطح اکسیژن خون شما را بالا می‌برد. این باعث کندی ضربان قلب شما می‌شود، فشار خون را پایین می‌آورد و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

سعی کنید بدن خود را حرکت دهید

نشستن برای مدتی طولانی می‌تواند باعث خستگی شما شود. سعی کنید بدن خود را حرکت دهید تا احساس هشیاری بیشتری بکنید و بیشتر فکر کنید. در صورت امکان، هر چند ساعت به مدت حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید بازوها، بالاتنه، زانوها و پاهای خود را دراز کنید.

آدامس بادکنکی راهی برای از بین بردن خواب آلودگی

مطالعات نشان می‌دهد که تکان دادن دهان می تواند ذهن شما را هوشیار نگه ‌دارد. جویدن آدامس می‌تواند راه خوبی برای کاهش خواب‌آلودگی باشد. چرا؟ زیرا نواحی ویژه‌ای از مغز را فعال می‌سازد. بنابراین دفعه بعد که احساس می‌کنید در کلاس به خواب می‌روید، یک تکه آدامس بجوید.

باز کردن پنجره

هوای سرد و خنک کاری است که شما برای شارژ مجدد به آن نیاز دارید. این می‌تواند شما را سرحال کند و شما را از خیال‌بافی بیرون کند.

آب پاشیدن بر روی صورت تان

اگر احساس خواب آلودگی می کنید، شستن صورت خود یک روش موثر برای بیدار ماندن در کلاس است. بدن انسان واکنش سریعی را هنگام تماس با آب سرد نشان می‌دهد. آب به عنوان یک محرک برای مغز و پوست عمل می‌کند و در نتیجه می‌تواند به بیدار کردن شما کمک کند.

در بین کلاس‌ها چرت بزنید تا خواب آلودگی از بین برود

چرت زدن برای ۵ تا ۲۵ دقیقه بین کلاس‌ها راهی خوب برای شارژ مجدد و اجتناب از خوابیدن در کلاس است. در طول روز هشیار و پر انرژی خواهید بود

کارهایی که باید برای از بین بردن خواب آلودگی در کلاس اجتناب کنید

بسیاری از مردم نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا سیگار را برای بیدار ماندن در کلاس توصیه می‌کنند. اما این چیزها خیلی مضر برای کمک هستند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند ریسک شما را برای حمله قلبی، سکته و نارسایی کلیه افزایش دهد. از آب بیشتر به جای استفاده از کافئین و شکر را امتحان کنید.

قهوه از بین برنده خواب آلودگی

همه ما می‌دانیم که قهوه می‌تواند به شما کمک کند بیدار بمانید و هوشیار باشید. اما مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود. شما باید روزانه فقط 100 میلی گرم کافئین استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن می‌تواند وضعیت را بدتر کند و شما را بیشتر خواب آلود کند. علاوه بر ایجاد بی‌خوابی، سیگار کشیدن می‌تواند منجر به خر خر و تنفس خواب نیز شود.

از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید

نوشیدن الکل برای کمک به شما در بیدار ماندن در کلاس تصمیم بدی است. علاوه بر اختلال چرخه خواب، الکل می‌تواند به خواب REM شما آسیب برساند و موجب سوزش معده شما شود.

قرص بیدار ماندن

این قرص‌ها می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، و مشکل خواب شود.

چرا خوابیدن به اندازه کافی مهم است؟

خواب انرژی را به بدن ما می‌دهد تا برای روز بعد آماده شویم. بدن ما به ساعات طولانی خواب نیاز دارد:

  • بازگرداندن و احیا کردن
  • رشد ماهیچه
  • تعمیر بافت ها
  • سنتز هورمون ها

خواب همچنین به مغز ما فرصت می‌دهد تا مسائل را مرتب کند. این زمانی است که مغز اطلاعات را انبار، مشکلات را حل کرده و مواد شیمیایی را از بین می برد.

احساس خستگی در کلاس باعث می‌شود روز کاری شما بازده کمتر داشته و کم‌تر لذت بخش باشد. خوشبختانه، کارهایی وجود دارند که شما می‌توانید برای جلوگیری از خواب آلودگی در کلاس و احساس هشداری بیشتر انجام دهید. ایجاد تغییر سبک زندگی برای انجام خواب بعد از مدرسه به شما کمک می‌کند در دراز مدت هشیار بمانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ