طرز تهیه دهانشویه با روغن های گیاهی

alikarimi55
دهانشویه شوینده ای است که برای از بین بردن باکتری و میکروب های دهان استفاده می شود. البته بهتر است آن را قورت ندهید. با توجه به سازمان دندانپزشکی آمریکا، دو نوع دهانشویه وجود دارد: دهانشویه درمانی و دهانشویه برای اهداف زیبایی. نوع درمانی دهانشویه را هم با تجویز پزشک می توان خریداری کرد و […]

دهانشویه شوینده ای است که برای از بین بردن باکتری و میکروب های دهان استفاده می شود. البته بهتر است آن را قورت ندهید. با توجه به سازمان دندانپزشکی آمریکا، دو نوع دهانشویه وجود دارد: دهانشویه درمانی و دهانشویه برای اهداف زیبایی. نوع درمانی دهانشویه را هم با تجویز پزشک می توان خریداری کرد و هم می توان آن را بدون تجویز خرید. این دهانشویه به کنترل پلاک، درمان ورم لثه و بوی بد دهان و برطرف کردن پوسیدگی دندان کمک می کند.

دهانشویه ای که برای اهداف زیبایی استفاده می شود می تواند به طور موقت بوی بد دهان را از بین ببرد اما هیچ مزیت دیگری ندارد. تاثیری که این نوع از دهانشویه دارد شبیه تاثیر جویدن آدامس نعنایی است و نه بیشتر. آیا استفاده از دهانشویه بی خطر است؟ درست است که آن را قورت نمی دهید ولی هر چیزی که با پوست و بدن در ارتباط باشد می تواند جذب شود. برخی از دهانشویه ها حاوی موادی هستند که می توانند سبب مسمومیت شوند.

ممکن است در تبلیغ خیلی از دهانشویه ها دیده باشید که ترکیب اصلی آن ها متیل سالیسیلات است. اما باید بدانید که این ماده می تواند اثر سمی داشته باشد. به علاوه باید یادآور شویم که پزشکان گاهی توصیه می کنند که کودکان زیر ۶ سال نباید از دهانشویه استفاده کنند چون ممکن است آن را قورت دهند. کودکان تنها تحت شرایط خاص و با میزان تجویز شده توسط پزشک می توانند از دهانشویه استفاده کنند.

خب حالا که با کارکرد دهانشویه آشنا شدید نظرتان درباره درست کردن دهانشویه خانگی چیست؟ باید بدانید که درست کردن آن آسان است و این گونه از ورود مواد شیمیایی به بدنتان پیشگیری می کنید. همچنین اگر از ورم لثه رنج می برید، این دهانشویه خانگی را امتحان کنید تا از شر ورم لثه و بوی بد دهان خلاص شوید و دندان هایتان سفید شوند. دهانشویه طبیعی مزایای فراوانی دارد و با استفاده از برخی از روغن ها می توانید به طور طبیعی دندان ها و لثه تان را تمیز کنید. پس برویم سراغ این که چگونه باید این دهانشویه را درست کنیم.

ساخت دهانشویه خانگی با روغن های پر خاصیت

مواد لازم:

  • ۵ قطره روغن نعناع بیابانی
  • ۵ قطره روغن درخت چای
  • ۳ قطره روغن نعناع
  • ۳ قطره روغن لیمو
  • ۳ فنجان آب معدنی
  • ۱ قاشق سوپخوری پودر کلسیم کربنات
  • ۸ قطره از مواد معدنی
  • ۶ قطره از مایع استویای خالص (اختیاری)

دستور العمل:

از یک شیشه خالی و تمیز یا یک بطری پلاستیکی استفاده کنید. آب معدنی، پودر کلسیم کربنات و مواد معدنی را با هم مخلوط کنید و با یک قاشق هم بزنید. استفاده از آب معدنی کمک می کند که باکتری هایی که ممکن است از آب آشامیدنی معمولی وارد دهان شده اند از بین بروند. و از آن جایی که از نگهدارنده استفاده نمی کنیم استفاده از آب معدنی ضروری است. کلسیم کربنات هم حاوی کلسیم است و به استحکام استخوان ها کمک می کند.

بله دندان هم از برخی جهات شبیه استخوان است. محافظت از سلامت دندان ها و لثه خیلی اساسی است. مواد معدنی نیز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به ترمیم آسیب سلولی کمک می کنند. سپس روغن های نامبرده را بیفزایید. روغن نعناع بیابانی سبب خوشبو شدن دهان می شود. به علاوه خواص آنتی میکروبیال نیز دارد. روغن نعناع که از خویشاوندان روغن نعناع بیابانی است کاری مشابه با آن انجام می دهد در حالی که مزه دهان را هم عوض می کند.

روغن نعناع همچنین با ورم لثه هم مقابله می کند. روغن درخت چای نیز برای سلامت دهان ضروری است چون با باکتری ها و ورم لثه مقابله می کند. به علاوه التهاب هایی که ممکن است در دهان وجود داشته باشند را از بین می برد و پروسه التیام را تسریع می بخشد. روغن لیمو سبب سفید شدن دندان ها می شود. استفاده از روغن لیمو به فرد این امکان را می دهد که بدون استفاده از مواد شیمیایی دندان هایش را سفید کند. می توانید برای افزودن کمی شیرینی از مایع استویای خالص استفاده کنید.

سپس ترکیب به دست آمده را خوب هم بزنید. برای مصرف آن می توانید کمی از آن دهانشویه خانگی خود را برای ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید. سپس آن را بیرون بریزید. به علاوه نباید آن را ببلعید. دهانشویه خانگی خود را در جایی تاریک یا در یخچال نگه دارید.


بیشتر بدانید: 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ