بالش کودک؛ تاثیر بالش کودک بر SIDS یا سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

alikarimi55
بالش کودک چیست؟ آیا نگرانی نسبت به SIDS (سندروم مرگ ناگهانی نوزاد) مانع قرار دادن بالش یا پتو در تخت خواب نوزادتان می شود؟ ما در اینجا این موضوع را بررسی می کنیم و توصیه ها و راهنمایی های حرفه ای را برای شما مرور می کنیم. آیا استفاده از بالش برای نوزاد درست است؟ […]

بالش کودک چیست؟ آیا نگرانی نسبت به SIDS (سندروم مرگ ناگهانی نوزاد) مانع قرار دادن بالش یا پتو در تخت خواب نوزادتان می شود؟ ما در اینجا این موضوع را بررسی می کنیم و توصیه ها و راهنمایی های حرفه ای را برای شما مرور می کنیم.

آیا استفاده از بالش برای نوزاد درست است؟

این کاری رایج است که اجازه دهید نوزاد تازه متولد شده در یک تختخواب بدون بالش، پتو، و دیگر رختخواب ها بخوابد. اما زمان مناسب برای استفاده از این رختخواب ها چه زمانی است؟ بسیاری از خرده فروشان محدوده وسیعی از رختخواب ها را به شما معرفی می کنند که با نیازهای مخصوص کودک شما طراحی شده اند.

برای مثال، بالش های مخصوص کودکان معمولا کوچک تر و مسطح تر از بالش های بزرگسالان هستند. اگرچه تصور تختخواب تان بدون بالش و لحاف مورد علاقه تان ممکن است برای شما مشکل باشد، باید بدانید که کودکتان باید فقط روی یک تشک و بدون هیچ رختخواب دیگری بخوابد. با این کار احتمال SIDS در او کاهش می یابد.

SIDS چیست؟

SIDS مرگ ناگهانی، غیر منتظره و بدون علت یک نوزاد سالم زیر سن یک سال است و علت اصلی مرگ و میر نوزادان ۱ ماهه تا ۱ ساله است. بیشتر از ۹۰ درصد موارد SIDS در هنگام خواب اتفاق می افتند. کودکان در شش ماهه اول زندگیشان در خطر SIDS قرار دارند به خصوص اگر زودتر از موعد یا با وزن کم به دنیا آمده باشند و در پسرها بیشتر از دخترها اتفاق می افتد و علت دقیق آن هنوز هم ناشناخته است. به این دلیل نباید از رختخواب های سنگینی که می توانند باعث خفگی نوزاد شوند استفاده کنید.

سندروم سر صاف و جایگزین هایی برای بالش نوزادان

از آنجایی که نوزادان تازه متولد شده تمایل دارند در یک حالت بخوابند، آنها در معرض ابتلا به وضعیتی به نام پلاژیوسفالی قرار دارند. این، زمانی اتفاق می افتد که کنار یا پشت سر نوزاد صاف شود. همچنین می تواند در نتیجه تولد زودهنگام، چند قلو بودن یا جای گیری نادرست در رحم اتفاق بیفتد.

استخوان های جمجمه تا چند ماه پس از تولد سفت نمی شوند، بنابراین حالت سر کودک شما می تواند به آسانی تغییر کند‌، به خصوص اگر آنها زمان زیادی در حالت دراز کشیده یا خوابیده قرار بگیرند. با این وجود، بهترین روش برای حفاظت نوزادان از SIDS، به پشت خواباندن آنهاست. برای کاهش اثرات جانبی سندروم سر صاف گام های زیر را دنبال کنید:

تغییر دادن جهتی که سر آنها چرخیده است (سر آنها را یک شب به چپ و شب بعدی به راست قرار دهید).
به جای اینکه به آنها اجازه دهید در یک تختخواب، گهواره یا صندلی کودک دراز بکشند، هر زمان که ممکن است آنها را به حالت عمودی نگه دارید.

چه زمانی برای کودکمان از یک بالش کودک استفاده کنیم

کودکان تا زمان یک سالگی باید روی یک سطح صاف که با یک ملحفه مناسب پوشیده شده است بخوابند. متخصصان اطفال توصیه می کنند که قبل از استفاده از بالش، از یک رختخواب عادی برای کودکتان استفاده کنید.

چگونه یک بالش کودک انتخاب کنیم

زمانی که می خواهید برای کودک خود بالش انتخاب کنید، سعی کنید از بالش های پرز دار دوری کنید، در عوض بالشی را انتخاب کنید که مناسب کودکان طراحی شده است. بالش کودک باید کوچک تر از بالش بزرگسالان باشد.

ایمنی و سلامت کودک شما همیشه بالاترین اولویت شماست. هر کاری از دستتان بر می آید را انجام دهید تا احتمال SIDS را در او کاهش دهید و زمانی که می خواهید برای کودک خود بالش بخرید موارد گفته شده را به یاد داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ