درمان های خانگی برای ترک پاشنه

alikarimi55
از پاشنه های ترک خورده رنج می برید و نمی دانید چکار باید بکنید؟ نگران نباشید، برای ترک پاشنه کمک در دست است. پاشنه های ترک خورده واقعا می تواند اعتماد به نفس شما را نیز از بین ببرد! خوشبختانه، این درمان این شرایط سخت نیست. امروز ما به شما می آموزیم که چه چیزهایی […]

از پاشنه های ترک خورده رنج می برید و نمی دانید چکار باید بکنید؟ نگران نباشید، برای ترک پاشنه کمک در دست است. پاشنه های ترک خورده واقعا می تواند اعتماد به نفس شما را نیز از بین ببرد! خوشبختانه، این درمان این شرایط سخت نیست. امروز ما به شما می آموزیم که چه چیزهایی سبب ایجاد ترک پاشنه می شود و چگونه می توانید آنها را در خانه درمان کنید.

توضیح درباره ترک پاشنه

پاشنه های ترک خورده، یکی از رایج‌ترین مشکلات تعداد زیادی از زنان، به دلیل عدم توجه به مراقبت پای خود، علاوه بر کم شدن بیش از حد و یا فقدان مرطوب کنندگی است. در شرایط پزشکی، پاشنه‌های ترک‌خورده به عنوان شکاف‌های پاشنه نامیده می‌شوند. فیشرها را می توان به صورت زخم برش خطی منظم تعریف کرد که به طور کلی بر روی سطحی که اپیدرم را شامل می‌شود تاثیر می‌گذارد.

با وجود جدیت، این مسئله نادیده گرفته می شود. علاوه بر این که پاهای شما زشت به نظر می‌رسند، پاشنه‌های ترک دار بسیار دردناک هستند و با کمبود مراقبت، دائمی می‌شوند. به طور کلی، مشکل در طول تابستان و بهار رخ می دهد. با این حال، در طول پاییز و زمستان محو خواهد شد و دلیل آن چندان روشن نخواهد بود.

علاوه بر این، ترک پاشنه چیزی بیش از یک مشکل آرایشی را نشان می‌دهد که اگر درمان نشود می‌تواند شکل جدی به خود بگیرد. اگر به طور مورد درمان قرار نگیرد، شکاف‌ها ممکن است عمیق شوند در نتیجه باعث خونریزی پوست همراه با درد شدید می‌شود.

دلایل ایجاد ترک پاشنه

پاشنه ترک خورده، یک مساله کلی مربوط به پاها را نشان می‌دهند که می‌تواند ناشی از پوست زبر و خشک باشد. با این حال، عوامل اساسی دیگری نیز وجود دارند که مسیول ترک پاشنه هستند که شامل خشکی بسیار شدیدی بر روی پوست علت اصلی مشکل است. شایع‌ترین عللی که منجر به ترک برداشتن پاشنه می‌شود عبارتند از:

  • کفش نامناسب
  • بیماری‌ها و اختلالات
  • آب و هوا یا تاثیرات محیطی
  • روش‌های اشتباه راه رفتن

درمان ترک پاشنه با درمان های خانگی

درمان‌های خانگی ویژه‌ای وجود دارند که می‌توانند به پاشنه‌های خشک و ترک خورده کمک کنند. معمول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

گلیسیرین و گلاب

یک مخلوط از گلیسیرین و گلاب را بر روی پاشنه خود قرار دهید. این کار به تسکین دادن پاشنه‌های پا و نیز ارائه درمان سریع کمک می‌کند.

روغن سبزیجات

پس از شستن پاها می توانید با روغن های گیاهی یا روغن های هیدروژنه پاها را مالش دهید. این روغن ها باید در مناطق خشک و ترک‌خورده در پاها اعمال شود. پس از اعمال پوشش ضخیم روغن، آن‌ها را با یک جفت جوراب ضخیم بپوشانید. انجام این روش در طول شب بدون شک می‌تواند نتایج بسیار خوبی را در عرض چند روز ایجاد کند.

آب و صابون

یک درمان خانگی دیگر برای درمان مناطق ترک دار شامل خیس کردن پاها در آب ولرم و کمی صابون به آن است. با این کار پوست سخت و زمخت پاشنه ها با استفاده از کف و صابون، نرم می شوند.

روغن نارگیل

همچنین می‌توانید قبل از اینکه شب‌ها به رختخواب بروید، با روغن نارگیل ماساژ دهید. صبح آن را به طور کامل مالش دهید و با آب بشویید.

پالپ موز

یک گزینه مفید دیگر شامل استفاده از خمیر موز رسیده در سطح ترک برداشته و یا خشک است. این خمیر باید برای ۱۰ دقیقه باقی بماند و پس از آن تمیز شود.

وازلین و آبلیمو

یک درمان خانگی موثر دیگر شامل استفاده از یک قاشق چای خوری عصاره لیمو و وازلین است. مخلوط را روی قسمت‌های خشک و ترک‌خورده پاشنه بمالید. این درمان بسیار مفید خواهد بود. هم چنین استفاده از ژل و یا یک لوسیون بدن معمولی هم می‌تواند به ترک پاشنه کمک کند.

سنگ پا

پوست مرده و ترک دار بر روی پاشنه می‌تواند با مالیدن سنگ پا برداشته شود.

خیساندن در لیمو

پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در آب لیمو بگذارید و خیس کنید. از این روش درمانی به صورت هفتگی تا زمانی که تغییر مشاهده شود، استفاده کنید.

روغن پارافین و روغن خردل

مالیدن روغن پارافین جامد و مخلوط کردن آن با مقدار کمی از روغن خردل می‌تواند در شب انجام شود و سپس صبح شسته شود.

چگونه از ترک پاشنه مراقبت کنیم؟

علاوه بر درمان موثر، مراقبت مناسب از ترک و خشکی پاشنه برای درمان آن‌ها مورد نیاز است و باعث می‌شود که آن‌ها بهتر به نظر برسند. چند نکته مهم برای مراقبت از پاشنه‌های ترک‌خورده در زیر برای آشنایی با شما آورده شده‌است. این موارد شامل موارد زیر هستند:

  • کف پای خود را تمیز نگه دارید.
  • سعی کنید کفش‌هایی را بپوشید که برای پوشش دادن کل پا طراحی شده‌اند، به خصوص زمانی که در مکان‌های ماسه‌ای و خاکی یا گرد و خاکی حرکت می‌کنید.
  • توصیه می‌شود که از پاپوش در خانه برای مکان هایی که دارای گرد و غبار هستند استفاده کنید.
  • پاهای خود را در آب‌گرم به مدت حدود ۱۰ دقیقه فرو کنید و بعد از آن با سنگ پا تمیز کنید. این کار به حذف سلول‌های مرده پوست و نیز حفظ پوست روی پاهای نرم و سالم کمک می‌کند.
  • پاشنه‌ پاها را به خوبی خشک کنید. هر نوع رطوبت باقی مانده در ترک‌ها ممکن است زیان‌آور باشد.
  • از مرطوب کننده خوب یا کرم پا در برنامه روزانه خود استفاده کنید و یک جفت جوراب نرم بپوشید. بهترین زمان برای انجام این کار قبل از رفتن به رختخواب است. واقعیت این است که پاها در این زمان استراحت خواهند کرد و از گرد و غبار دور خواهند ماند و بدین ترتیب پاشنه زمان التیام پیدا خواهد کرد.
  • در زمستان، سعی کنید به طور مرتب جوراب بپوشید چون پوست خشک می‌شود و در نتیجه مستعد ترک خوردن است.
  • از پوشیدن کفش‌های نامناسب و تنگ خودداری کنید.
  • اگر مشکل ناشی از بیماری مانند دیابت باشد، با پزشک مشورت کنید.
  • مصرف آب را افزایش داده و سعی کنید از مصرف الکل و کافئین دوری کنید چون آن‌ها مسئول ایجاد خشک شدن پوست هستند در نتیجه شرایط را بدتر می‌کنند.
  • اگر اضافه‌وزن دارید، کفش‌های پاشنه بلند و یا کفش‌های پاشنه دار را ترجیح دهید. این کار باعث می‌شود که پاشنه‌های پا به یک سو گسترش پیدا نکنند و در نتیجه ترک از بین می رود.

نکات و اقدامات احتیاطی ترک پاشنه

اگر چه ترک پاشنه می‌تواند به راحتی از طریق گزینه‌های درمان بالا و درمان‌های خانگی درمان شود، اما با پیروی از نکات و اقدامات احتیاطی زیر، می توان از ایجاد ترک پاشنه جلوگیری کرد این موارد عبارتند از:

  • از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند و تنگ خودداری کنید.
  • بعد از یک روز طولانی که به خانه باز می گردید، پاهای خود را به طور متناوب در آب داغ و سرد خیس کنید. همچنین می‌توانید مقداری نمک به این آب اضافه کنید.
  • کفشی بپوشید که کف تمیز و جاذب خوبی داشته باشد.
  • از استفاده از اشیاء فلزی یا پد های شیمیایی اجتناب کنید
  • از چیدن یا لایه برداری پوست ضخیم پاشنه اجتناب کنید
  • بلافاصله عفونت قارچی را درمان کنید
  • از کرم پا موثر استفاده کنید
  • از یک ضد عرق روزانه استفاده کنید
  • در هنگام دوش گرفتن و حمام کردن از آب بسیار گرم استفاده نکنید

نتیجه‌گیری این که ترک پاشنه یک مشکل رایج است که نمی توان آن را به همان اندازه که به نظر می‌رسد دشوار تلقی کرد. با پیروی از موارد بهداشتی موثر، می توان آن را درمان کرد و هم چنین از آن جلوگیری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ