پنیر هالومی پنیری با کیفیت که باید آن را امتحان کنید

alikarimi55
پنیر هالومی یک پنیر کباب شده ی خوشمزه می باشد که از صدها سال پیش در یونان تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است. این پنیر زمانی که کباب می شود، لایه بیرونی آن ترد و برشته شده و از داخل غلیظ می شود. این سبب می شود که پنیر هالومی طعم و مزه ای […]

پنیر هالومی یک پنیر کباب شده ی خوشمزه می باشد که از صدها سال پیش در یونان تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است. این پنیر زمانی که کباب می شود، لایه بیرونی آن ترد و برشته شده و از داخل غلیظ می شود. این سبب می شود که پنیر هالومی طعم و مزه ای بسیار خوشمزه و بی نظیر به شما ارائه دهد. برای بهره‌ گیری از این خواص بی نظیر پنیر هالومی، از جمله تقویت پروتئین و کلسیم بدن، کافیست آن را به دستورالعمل های غذایی خود اضافه کنید.

پنیر هالومی چیست و چه مزه ای دارد؟

پنیر هالومی یک پنیر نیمه سخت و فاقد چربی و آرد است که به طور سنتی از شیر گوسفند تهیه می شود. همچنین ممکن است پنیر کبابی از شیر گاو و بز نیز تهیه شود. پنیر هالومی عاری از مایه پنیر می باشد. مایه پنیر آنزیمی است که معمولاً در ساخت و تهیه پنیرها به کار می رود.از آنجا که مایه پنیر اغلب از معده گوساله، گوسفند و بز گرفته می شود، افراد دارای رژیم های گیاهی، معمولاً پنیرهای تهیه شده با آنزیم را مصرف نمی کنند.

پنیر هالومی دارای طعم و بافت بی ‌نظیری است. اگرچه هالومی از بافت نرم و صافی برخوردار است، اما اغلب با پنیر محکم و سفت فتا مقایسه می شود. هنگامی که پنیر هالومی کبابی، سرخ و یا پخته می شود، این مزه ی خوشمزه و واقعی ظهور می یابد. این یک پنیر بی ‌نظیر است که از بیرون ترد و از داخل بسیار دلپذیر می باشد.

داستان بافت و طعم این پنیر کباب شده، همان چیزی است که آن را متنوع می کند و محبوبیت روز افزون آن را توضیح می دهد. این پنیر را می توان به انواع سالاد ها، همبرگر ها و سایر مواد غذایی اضافه کرد.

ارزش غذایی پنیر هالومی

مطابق با گزارشات سازمان غذا و دارو، یک قطعه (25 گرم) از پنیر هالومی، حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 74
  • پروتئین: 5 گرم
  • چربی: 6 گرم
  • کلسیم: 180 میلی گرم

مزایای بالقوه پنیر هالومی

پنیر هالومی سرشار از پروتئین است. تنها یک برش نازک یا 25 گرم پنیر هالومی، حاوی 5 گرم پروتئین است. مصرف مرتب غذاهای سرشار از پروتئین برای بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله تامین انرژی، حمایت از جذب مواد مغذی و تثبیت سطح قند خون، بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهند که افراد ممکن است با مصرف این پنیر، میزان و دفعات مصرف پروتئین خود را افزایش دهند.

به ‌دلیل محتوای نمک و چربی های اشباع شده، به عنوان بالاترین کیفیت پروتئین محسوب نمی شود. اما مصرف آن در حد اعتدال می‌ تواند مفید باشد.

پنیر هالومی منبع بسیار خوبی از کلسیم است

پنیر هالومی همچنین منبع خوبی برای کلسیم می ‌باشد. به گفته محققان یونانی، میزان کلسیم موجود در پنیر کبابی، به فرایند آب نمکی آن بستگی دارد. اما 80 درصد کلسیم موجود در پنیر، به دلیل وجود مولکول های کازئین می باشد. کلسیم یک ماده مغذی مهم در بدن است. مصرف مقادیر کافی کلسیم، از اهمیت فراوانی برخوردار است. مصرف غذاهای سرشار از کلسیم مانند هالومی، می ‌تواند به سلامت قلب و استخوان کمک کند.

پنیر کبابی یک غذای گیاهی برای طرفداران رژیم گیاه خواری است

بسیاری از محصولات هالومی با مایه پنیر تهیه نمی شود. بنابراین، پنیر کبابی به عنوان یک غذای گیاهی محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی گیاه خواری، معمولا دارای کربوهیدرات بالا و پروتئین کم است. اضافه کردن هالومی به برخی وعده های غذایی، می تواند در حفظ میزان مناسب مواد مغذی، مفید باشد.

خطرات بالقوه پنیر هالومی

این ماده یک نوع پنیر شور است. بنابراین اگر به مقدار زیادی مصرف شود، سبب افزایش میزان سدیم مصرفی شما می شود. همچنین این پنیر سرشار از چربی های اشباع است. این بدان معنی است که هالومی باید در حد اعتدال مصرف شود. لازم به ذکر است که هالومی نیازی به نمک اضانی در هنگام تهیه ندارد. پنیر کبابی، به دلیل محتوای سرشار از نمک آن، بهتر است یکبار در هفته یا کمتر مصرف شود.

طرز تهیه پنیر هالومی

تهیه پنیر هالومی بسیار آسان است. شما می توانید آن را در ماهیتابه سرخ کرده، کبابی کنید و یا بپزید. این ماده چربی فراوانی دارد. بنابراین نیازی به افزودن روغن در هنگام پخت و پز ندارد. در اینجا چند ایده ساده برای پخت و پز این پنیر کبابی آورده شده است:

سرخ کردن هالومی در ماهیتابه

پنیر هالومی را به تکه هایی با ضخامت مناسب برش دهید. هر طرف پنیر را در ماهیتابه نچسب، بر روی حرارت ملایم سرخ کنید. اجازه دهید هر طرف این پنیر به مدت 12 دقیقه سرخ شده تا به خوبی قهوه ‌ای و ترد شود.

پختن هالومی

شما می توانید برش های نیم اینچی آن را در داخل ظرف قرار داده و آن را به روغن زیتون آغشته کنید. سپس آن را در دمای 390 درجه فارنهایت، به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزید، تا لبه های آن قهوه ای شوند.

کباب کردن پنیر هالومی

پنیر را به تکه های نیم اینچی برش دهید. سپس این برش ها را به روغن زیتون آغشته کرده و بر روی حرارت زیاد کباب کنید.

حال با یادگیری طرز تهیه پنیر هالومی، می توانید از ایده های زیر برای اضافه کردن آن به دستورالعمل های روزمره خود استفاده کنید:

  • آن را به هر سالادی اضافه کنید
  • افزودن هالومی به همبرگر
  • ترکیب کردن پنیر هالومی با رژیم غذایی گیاه خواری
  • اضافه کردن هالومی به نان های ترش
  • ترکیب هالومی با سیب زمینی پخته شده

جایگزین کردن پنیر هالومی

پیدا کردن پنیری که قابلیت کباب کردن را داشته و همان طعم و قوام را دارا باشد، بسیار دشوار است. ممکن است شما بتوانید توفو را جایگزین برخی از دستورالعمل های غذایی هالومی کنید.

این پنیر کباب شده را می توان جایگزین سالتزارلا در سالادها و پانینیس کرد. همچنین در انواع رژیم های گیاه خواری می تواند پنیر کبابی را جایگزین گوشت کرده و آن را در برنامه رژیم خود بگنجانید.

اقدامات احتیاطی

افرادی که از مصرف نمک و غذاهای سرشار از سدیم اجتناب می کنند، بهتر از مصرف پنیرهای شور مانند پنیر کبابی را محدود و یا حتی از مصرف آن خودداری کنند.

سخن آخر

این ماده غذایی که به آن پنیر کبابی نیز گفته می شود، نوعی پنیر بی نظیر است که در ابتدا در کشور یونان تهیه و مصرف شده است. پنیر کبابی سرشار از کلسیم و پروتئین است. علاوه بر این، این پنیر مواد مغذی فراونی را به بدن شما ارائه می دهد. همچنین به دلیل این که این پنیر کاملاً گیاهی است، در میان طرفداران رژیم گیاه خواری بسیار محبوب می باشد.

برای تهیه پنیر کبابی، می توانید آن را به راحتی در ماهیتابه سرخ کرده، کباب کنید و یا بپزید. لایه بالایی این پنیر در هنگام کباب کردن برشته و ترد می شود. اما بافت زیرین آن همچنان نرم و لطیف می ماند. شما می ‌توانید پنیر کبابی را به سالادها، برگرها، تاکو و پانینیس خود اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ