مراحل و چگونگی انجام جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی

alikarimi55
درباره جراحی لیفت بازو چه می دانید؟ جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی که از آن با کشیدن پوست بازو هم تعبیر می شود، یک عمل جراحی زیبایی بازو است که در آن بخش تحتانی بازو از ناحیه زیربغل تا آرنج را مجدداً شکل و فرم دهی می کند. در گذشته لیفت بازو با نخ بصورت […]

درباره جراحی لیفت بازو چه می دانید؟ جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی که از آن با کشیدن پوست بازو هم تعبیر می شود، یک عمل جراحی زیبایی بازو است که در آن بخش تحتانی بازو از ناحیه زیربغل تا آرنج را مجدداً شکل و فرم دهی می کند. در گذشته لیفت بازو با نخ بصورت سنتی صورت می گرفت که موجب می شد اثرات چندانی نداشته باشد و عملا نتایج مناسبی را در بر نداشته و برای برطرف کردن مشکل آن فرد چندان مفید نبود. به همین دلیل هنوز هم افرادی هستند که انتظار دارند مشکل شان از طریق لیفت بازو بدون جراحی برطرف شود که در اغلب موارد این امر میسر نیست. در ضمن امروزه بسیاری از لیپولیزر بازو جهت فرم دهی و زیبا سازی آن استفاده می کنند و تقریبا می توان گفت که این روش از جدیدترین روش های درمانی این بخش از بدن است .در این مقاله از بخش عمومی الو دکتر به بررسی جراحی لیفت بازو می پردازیم.

جراحی لیفت بازو چیست؟

جراحی لیفت بازو نوعی از جراحی است که پوست اضافی و شل شده و چربی را از قسمت بالای بازوها بر می دارد تا ظاهر آن را ارتقاء دهد. نام پزشکی جراحی لیفت بازو، ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ است.

نگاه کلی

لیفت بازو می تواند به چه نتایجی دست پیدا کند؟

هدف جراحی لیفت بازو کاهش میزان پوست اضافی و چربی در قسمت بالایی بازوهاست تا ظاهر زیبا و رضایت بخشی را برای فرد فراهم کند. علاوه بر این برای سفت و صاف کردن بافت های پشتیبان زیرین هم استفاده می شود تا شکل بهتری به بازو بدهد. این روش چربی هایی را هدف قرار می دهد که از بین بردن آن ها به تنهایی با ورزش و برنامه غذایی امکان پذیر نیست. اگر در قسمت بازوها چربی اضافه دارید، ممکن است که جراح از لیپوساکشن برای شکل دادن به بازوها استفاده کند. ممکن است که برای بالا بردن اعتماد به نفس و انجام این موارد این جراحی انجام شود:

  • برداشتن پوست اضافی بعد از کاهش وزن چشمگیر
  • برطرف کردن شل شدن پوست به علت وراثت یا بالا بودن سن
  • برداشتن رسوب اضافی چربی و سلولیت
  • برداشتن توده های چربی کوچکی که در قسمت بالای بازو شکل گرفته اند.
  • ایجاد ظاهری جوان که با بقیه بدن هماهنگی بهتری باشد.

این موضوع را حتما به یاد داشته باشید که جراحی لیفت بازو روشی نیست که بتوان برای کاهش وزن از آن استفاده کرد. بلکه برای افرادی مناسب است که به وزن دلخواه خود رسیده اند و به همین دلیل پوست آن ها شل شده است. این افراد برای برداشتن پوست و چربی های اضافی به این جراحی رو می آورند. اگر به جراحی لیفت بازو فکر می کنید می توانید با انجام یک سری کارها، گزینه مناسبی برای این جراحی باشید. کارهایی که می توانید انجام دهید شامل ورزش منظم، کاهش دریافت الکل، مصرف برنامه غذایی سالم و ترک سیگار کشیدن است. با این روش ها می توانید گزینه مناسبی برای انجام این جراحی در نظر گرفته شوید.


بیشتر بدانید: لیفت در هر نواحی از بدن چطور انجام می شود!؟


گزینه های مناسب برای انجام لیفت بازو

چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام لیفت بازو هستند؟

به دلایل گوناگونی جراحی لیفت بازو مناسب همه نیست. این جراحی می تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد:

  • آن هایی که وزن ثابتی دارند و شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۳۰_۳۲ دارند.
  • افرادی که به علت کاهش وزن، بالا رفتن سن و ژنتیک، پوست اضافی در قسمت بالای بازوهایشان جمع شده است.
  • آن هایی که می توانند بعد از جراحی شیوه سالمی برای زندگی خود در پیش بگیرند
  • افرادی که سیگار نمی کشند.
  • افرادی که انتظارات واقع گرایانه از این جراحی دارند.
  • افرادی که از نظر ذهنی و احساسی آماده انجام این جراحی هستند.

جلسات ملاقات با پزشک قبل از جراحی لیفت بازو

در طول ملاقات با پزشک برای جراحی لیفت بازو چه انتظاراتی می توان داشت؟

این جلسات معمولا بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشند. در طول این جلسات، جراح درباره تمام جنبه های جراحی با شما صحبت خواهد کرد. یک سری موضوعات مهم وجود دارند که معمولا جراح آن ها را پوشش دهی می کند. این موضوعات مهم شامل این مواردند:

  • چرا می خواهید جراحی لیفت بازو را انجام دهید؟
  • چه انتظاراتی از این جراحی دارید؟
  • توصیه هایی در خصوص نحوه رسیدن به بهترین نتیجه
  • عوارض جانبی و خطرات این جراحی

بعد از توضیح درباره جزئیات جراحی لیفت بازو، پزشک درباره این که آیا بیماری خاصی دارید از شما سوال می پرسد. ممکن است که پزشک درباره این موارد از شما سوال بپرسد:

  • وضعیت کنونی سلامتی تان
  • وجود بیماری در گذشته و حال
  • داروهایی که هم اکنون مصرف می کنید از جمله داروهای گیاهی و ویتامین ها
  • آیا از محصولات تنباکو استفاده می کنید
  • حساسیت دارویی
  • جراحی های سابق

علاوه بر این ممکن است که جراح بازو را معاینه کند و از آن برای گزارشات پزشکی، تصویر برداری کند. سپس با توجه به نتایج تصویر برداری درباره گزینه های درمانی با شما مشورت خواهد کرد. گزینه های درمانی می توانند بر اساس این موارد انتخاب شوند:

  • بهترین روش جراحی با توجه به مشکلی که دارید
  • میزان چربی و پوست اضافی
  • میزان خاصیت کشسانی پوست

سوالاتی که معمولا بیماران در طول ملاقات با پزشک می پرسند

باید قبل از انجام جراحی به طور کامل از این پروسه آگاهی پیدا کنید. مراجعه به پزشک قبل از انجام جراحی به شما این امکان را می دهد که درباره تمام نگرانی هایتان در خصوص جراحی با پزشک صحبت کنید و سوالاتی که دارید را با او در میان بگذارید. سوالاتی که معمولا بیماران از جراح می پرسند شامل این مواردند:

  • آیا انتظاراتی که من از این جراحی دارم واقع گرایانه به نظر می رسند؟
  • برای این که نتایج بهتری به دست بیاورم چه کارهایی می توانم انجام دهم؟
  • این جراحی چگونه انجام می شود؟
  • محل دقیق زخم هایی که قرار است ایجاد شوند کدام قسمت است؟
  • دوره ریکاوری چه میزان طول می کشد؟ و به چه نوع کمکی در طول این دوره نیاز دارم؟
  • آیا می توانم تصاویری از جراحی های قبلی که انجام داده اید را ببینم؟

حتما در طول جلسات مشاوره پیش از جراحی درباره نتایجی که انتظار دارید با پزشک صادق باشید.


بیشتر بدانید: جراحی لیفت سینه


جراحی لیفت بازو

این جراحی چگونه انجام می شود؟

انجام دادن این جراحی معمولا بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه زمان می برد. اما اغلب بیمارانی که این جراحی را انجام می دهند یک شب در بیمارستان بستری می شوند. قبل از این که این جراحی را انجام دهید باید دستورالعمل های پزشک در خصوص خوردن، نوشیدن و مصرف دارو در شب قبل از جراحی را جدی بگیرید. رعایت این نکات خیلی ضرورت دارد تا جایی که اگر کسی آن ها را رعایت نکند احتمال دارد که جراحی او کنسل شود. انجام جراحی لیفت بازو شامل این مراحل است:

۱_ فرم رضایت نامه:

قبل از انجام این جراحی باید یک فرم رضایت نامه را امضا کنید. می توانید این فرم را روز جراحی یا در طول جلسات قبل از جراحی (مثلا یک هفته قبل) امضا کنید. بعد از امضا کردن این فرم، جراح یک سری خطوط روی بازوی شما می کشد و درباره اهداف لیفت بازو با شما صحبت می کند.

۲_ بیهوشی:

سپس تکنسین بیهوشی از روش های بیهوشی استفاده می کند. برای جراحی لیفت بازو می توان از بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی با تزریق درون وریدی استفاده کرد. نوع بیهوشی ای که برای شما استفاده می شود به نظر جراح بستگی دارد. می توانید درباره روش و نوع بیهوشی در طول جلسات قبل از جراحی با پزشک مشورت کنید.

۳_ ایجاد برش:

بعد از این که تکنسین بیهوشی از روش های بیهوشی استفاده کرد، جراح محل جراحی را تمیز می کند و قبل از انجام برش اطراف آن را با پارچه می پوشاند. برش جراحی ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ می تواند در زیر بغل یا قسمت پشتی بازو باشد. انتخاب این قسمت ها به این علت است که زخم های این قسمت ها خیلی مشخص نیستند. ۳ نوع روش برای برش وجود دارد که جراح می تواند از آن ها استفاده کند:

  • مینی لیفت بازو (براکیوپلاستی با برش کوچک):

برای مینی لیفت بازو جراح برشی کوچک در قسمت زیر بغل ایجاد می کند. ممکن است که جراح این برش را تا بازو هم امتداد دهد. این لیفت T شکل است. این روش برای افرادی که پوست اضافی و چربی جزئی در قسمت بالای بازو دارند استفاده می شود. مینی لیفت بازو سبب ایجاد زخم های کوچک تری نسبت به ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ استاندارد می شود. جراح قادر است که زخم ها را به خوبی در زیر بغل بپوشاند. اما این جراحی تنها برای کسانی موثر است که پوست اضافی و چربی جزئی دارند.

  • ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ استاندارد (برش درون بازو):

این روش شامل ایجاد دو برش مجزاست:

برش درون بازو:

این برش از زیر بغل تا بالای آرنج ادامه دارد و بین عضله دوسر و سه سر بازو قرار دارد.

برش پشت بازو:

این برش از زیر بغل تا بالای آرنج و در راستای عضله سه سر بازو امتداد دارد. از این برش برای کسانی که چربی و پوست اضافی به میزان متوسط دارند استفاده می شود. جراح پوست و چربی اضافی را بر می دارد، بافت زیرین را سفت می کند و شکل می دهد.

وقتی بازوهای فرد در دو طرف قرار گرفته باشند این زخم ها به خوبی پوشانده می شوند و این روش نتایج مفیدی برای فرد فراهم می کند.

  • ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ ممتد:

برشی که در این نوع ﺑﺮﺍﮐﯿﻮﭘﻼﺳﺘﯽ استفاده می شود از آرنج، تا زیر بغل و در اطراف قفسه سینه امتداد دارد. بعد از این که جراح برش را ایجاد کرد، چربی و پوست اضافی را بر می دارد و بافت زیرین را سفت می کند. جراح برداشتن چربی اضافی را یا به طور مستقیم یا از طریق لیپوساکشن انجام می دهد. زخم های حاصل از این نوع برش خیلی وسیع هستند و تا کنار قفسه سینه امتداد دارند. جراحان معمولا از این روش استفاده نمی کنند.

جراح گزینه های مختلف درمانی را با شما در میان می گذارد و به شما می گوید که کدام یک مناسب نیاز شما است. انتخاب نوع برش به یک سری عوامل بستگی دارد از جمله: میزان پوست اضافی و چربی در قسمت بالای بازو.

۴_ بستن برش:

جراح با کمک بخیه برش را می بندد. سپس از یک بانداژ سفت برای بستن بازو استفاده می کند. علاوه بر این ممکن است که پزشک از لوله درن کوچک در زیر پوست استفاده کند که به کاهش ورم و کبودی کمک می کند. معمولا جراح قبل از مرخص شدن بیمار از بیمارستان این لوله درن را خارج می کند.

۵_ انتقال به اتاق ریکاوری:

بعد از جراحی لیفت بازو برای ریکاوری بعد از بیهوشی به اتاق ریکاوری منتقل می شوید. احتمال دارد که پزشک همان روز اجازه ترخیص از بیمارستان را بدهد اما اکثر بیماران یک شب در بیمارستان بستری می شوند و روز بعد به خانه می روند.

خطرات و عوارض جانبی

خطرات و عوارض جانبی جراحی لیفت بازو چه هستند؟

قبل از امضا کردن فرم مربوط به جراحی لیفت بازو باید درباره عوارض جانبی و خطرات مربوط به آن آگاه شوید. بعد از انجام مشاوره اولیه باید به تمام جنبه های جراحی لیفت بازو فکر کنید و سپس تصمیم درستی بگیرید. خطرات این جراحی شامل این مواردند:

سروما:

سروما‌ شامل تجمع مایعات در زیر پوست است. این مایعات معمولا زیر و یا اطراف قسمتی که روی آن برش انجام شده شکل می گیرند. برای کاهش احتمال ایجاد مایعات بعد از جراحی، جراح در بازوی فرد یک لوله درن قرار می دهد تا مایعات را جمع کند. اگر چه سروما خیلی خطرناک نیست اما در صورتی که خیلی بزرگ شود پزشک باید مایع اضافی را خشک کند.

زخم شدن:

از آن جایی که در جراحی لیفت بازو از برش استفاده می شود، احتمال وجود زخم هم وجود دارد. جراح تا حد امکان سعی می کند که برش ها را در جایی انجام دهد که مخفی باشند. اگر ایجاد زخم مسئله مهمی برای شما در نظر گرفته می شود بهتر است که از روش مینی لیفت بازو استفاده کنید چون این روش زخم های کوچک تری ایجاد می کند. علاوه بر این باید بدانید که گاهی در زخم های دو بازو عدم تقارن وجود دارد اما جراحان تمام سعی شان را می کنند که این احتمال را کاهش دهند. برخی از بیماران نوع شدیدتری از زخم را تجربه می کنند که به آن کلوئید یا زخم هیپرتروفیک می گویند. اگر در گذشته این گونه زخم ها را داشته اید حتما جراح را در جریان بگذارید.

ورم و کبودی:

بعد از جراحی لیفت بازو احتمال ایجاد ورم و کبودی های بزرگ در بازو وجود دارد. پوست اطراف زخم ممکن است که تیره تر یا روشن تر از پوست اطراف به نظر برسد. علاوه بر این ممکن است که دچار ورم در دست ها هم شوید. این مشکل با گذشت زمان (حدودا ۲ تا ۳ هفته) حل می شود.

عفونت:

هر نوع عفونتی را باید جدی بگیرید. در برخی موارد عفونت خفیف است و با مصرف آنتی بیوتیک برطرف می شود. اگر عفونت شدید باشد باید برای درمان به بیمارستان بروید. علائم عفونت می توانند شامل این موارد باشند:

  • هر گونه مایعات یا چرکی که از محل برش بیرون بیاید
  • درد خیلی زیاد که با مصرف دارو برطرف نمی شود
  • ترشحات از محل زخم
  • دمای بدن که بالاتر ۳۸ درجه سانتی گراد است
  • قرمزی و ورمی که شروع به انتشار از محل زخم کرده

عوارض جانبی کلی جراحی

تمام انواع جراحی یک سری عوارض جانبی و خطرات دارند. برخی از این عوارض جانبی شامل این مواردند:

  • ایجاد لخته خون
  • حالت تهوع و استفراغ
  • از دست دادن خون
  • عفونت
  • مشکلات ناشی از اثرات داروهای بیهوشی

پزشک قبل از انجام جراحی درباره تمام خطرات آن به شما اطلاع خواهد داد. حتما توصیه های پزشک را جدی بگیرید تا احتمال این عوارض جانبی و خطرات را کاهش دهید. اگر دچار قطعی نفس، ضربان نامنظم قلب، درد در قفسه سینه و ورم و قرمزی شدید بازو شده اید حتما با پزشک تان تماس بگیرید.

زیبایی:

ممکن است که از نتایج جراحی ای که انجام داده اید راضی نباشید. برای این که این اتفاق نیفتد در انتخاب جراح تان خیلی دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که او کاملا خواسته ها و نیازهای شما را در نظر می گیرد.

نکروز چربی، بافت و پوست:

در طول جراحی لیفت بازو ممکن است که قسمت های اطراف بازو منبع خون خود را از دست بدهند. اگر چنین اتفاقی افتاد، سلول های قسمتی که تحت تاثیر قرار گرفته می میرند! این اختلال خیلی نادر است و به ندرت اتفاق می افتد. نکروز می تواند در چربی، بافت و پوست بازو اتفاق بیفتد. نکروز باعث می شود که قسمت زیر پوست سفت و ناهموار به نظر برسد. اگر نکروز پیشرفت کند برای برداشتن آن به جراحی نیاز است. در صورتی که سیگار می کشید احتمال بروز نکروز در شما افزایش میابد. به همین علت است که پیشنهاد می شود مدتی قبل و بعد از این جراحی سیگار نکشید.

تغییرات در احساس پوست:

از آن جایی که جراح بافت بازو را سفت می کند و موقعیت آن را تغییر می دهد ممکن است که این کار سبب آسیب به عصب های اطراف بازو شود. این کار روی نحوه احساس پوست بازو تاثیر می گذارد. این تغییرات می تواند شامل افزایش حس، کاهش حس و احساس سوختن و خارش در پوست باشد. در بیشتر موارد این احساسات موقت هستند و چند ماه بعد از جراحی برطرف می شوند. به ندرت این تغییرات می توانند دائمی شوند.

بخیه:

بعد از جراحی، جراح برای بستن برش از بخیه های جذبی یا از بخیه های غیر جذبی استفاده می کند. احتمال سوزش زیاد و مشکلات دیگری که مربوط به این بخیه ها هستند وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، جراح بخیه ها را بر می دارد.

خونریزی:

این که بعد از جراحی خونریزی جزئی داشته باشید عادی است. خونریزی می تواند شدید باشد. این خونریزی در طول جراحی و بعد از آن اتفاق می افتد اما گاهی می تواند تا ۲ هفته ادامه داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد برای اصلاح این مشکل به جراحی نیاز است.

انتخاب جراح ماهر به کاهش احتمال بروز عوارض جانبی و خطرات بعد از انجام جراحی لیفت بازو کمک می کند.


بیشتر بدانید: آیا لیفتینگ صرفا به معنای کشیدن پوست است؟


مراقبت های بعد از جراحی لیفت بازو

بعد از جراحی لیفت بازو چه انتظاراتی می توانم داشته باشم؟

باید بدانید که بعد انجام جراحی لیفت بازو چه کارهایی انجام دهید. جراح دستورالعمل های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بعد از پروسه لیفت بازو آن ها را انجام دهید. قبل از این که از بیمارستان مرخص شوید، جراح قرار ملاقاتی با شما تنظیم می کند. در طول این مراجعه، جراح بخیه ها را بر می دارد (در صورتی که جذبی نباشند)، بازویتان را معاینه می کند و وجود هر گونه عوارض جانبی بعد از جراحی را بررسی می کند.

لباس فشرده سازی:

ممکن است که نیاز باشد بعد از جراحی لیفت بازو از یک بانداژ سفت که به آن لباس فشرده سازی هم می گویند در اطراف قسمت بالایی بازو استفاده کنید. با توجه به توصیه پزشک ممکن است که نیاز باشد این لباس را ۴ تا ۸ هفته بپوشید. هنگامی که می خواهید حمام کنید باید آن را در بیاورید. این لباس مخصوص به کاهش ورم کمک می کند و سبب می شود که نتایج بهتری را به دست بیاورید.

مراقبت از زخم:

ممکن است که جراح روش هایی را پیشنهاد دهد که برای کمتر به نظر رسیدن زخم ها بتوانید آن ها را انجام دهید. این روش ها شامل این مواردند:

۱_ ماساژ زخم:

ماساژ زخم بعد از این که محل برش کمی بهبود یافته می تواند به تسریع پروسه بهبود کمک کند.

۲_ ژل ها و کرم های سیلیکونی:

از نظر بالینی اثبات شده که استفاده از ژل ها و کرم های سیلیکونی به بهبود ظاهر زخم ها کمک می کند. اگر پزشک مصرف این ژل ها و کرم ها را توصیه کرده، حتما دستورالعمل های او را در خصوص نحوه استفاده از آن ها رعایت کنید.

۳_ از نور آفتاب دور بمانید و حمام آفتاب نگیرید:

نباید زخم هایتان را در معرض نور آفتاب قرار دهید. نور آفتاب نه تنها زخم ها را تیره می کند بلکه سبب کند شدن پروسه بهبود پوست می شود و احتمال بروز سرطان پوست در آن قسمت را افزایش می دهد.

بازگشت به کار

این که با چه سرعتی می توانید بعد از انجام جراحی سر کار بروید به نوعی کاری که انجام می دهید بستگی دارد. صرف نظر از کاری که انجام می دهید باید بتوانید فعالیت های همیشگی خود را بعد از ۲ هفته انجام دهید، اما تا مدت طولانی ای نباید فعالیت شدید داشته باشید.

بازگشت به ورزش و تمرین

هفته ۱ تا ۲:

۲ هفته اول بعد از جراحی نباید هیچ نوع ورزش و تمرینی انجام دهید. هر نوع تمرین ورزشی می تواند روی نتیجه نهایی جراحی تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر این تا ۲ هفته نباید فعالیت جنسی داشته باشید.

هفته ۲ تا ۶:

۲ هفته بعد از جراحی می توانید ورزش را شروع نکنید اما این ورزش نباید حرکات سنگینی داشته باشد. برای مثال می توانید دوچرخه سواری کنید. هنوز هم نباید وزنه های سنگین بلند کنید و باید از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید.

بعد از ۶ هفته:

۶ هفته بعد از جراحی لیفت بازو می توانید تمام انواع ورزش و تمرین ها را دوباره از سر بگیرید.

نتیجه نهایی

مشاهده نتیجه نهایی جراحی کمی زمان بر است. وجود ورم و کبودی تا هفته ۲ تا ۳ بعد از جراحی عادی است. در هفته ۶ تا ۸ بعد از جراحی می توانید کم کم نتایج حاصل از جراحی لیفت بازو را ببینید. اما تثبیت نتایج و دیدن نتایج نهایی گاهی ۶ تا ۹ ماه زمان می برد.

سوالات متداول

سوالات متداولی که بیمارانی که قصد انجام جراحی لیفت بازو را دارند یا آن هایی که این جراحی را انجام داده اند ممکن است به آن ها برخوردند شامل این مواردند:

مصرف الکل، سیگار کشیدن و مصرف دارو چه تاثیری می تواند روی جراحی لیفت بازو داشته باشد؟

اگر سیگار می کشید، الکل مصرف می کنید، اضافه وزن دارید و به علت بیماری یا سایر دلایل دارو مصرف می کنید، عوارض جانبی جراحی افزایش پیدا می کنند. سیگار کشیدن زمانی که زخم ها برای بهبود به آن نیاز دارند و احتمال عفونت را افزایش می دهد. به همین علت است که جراح پیشنهاد می دهد که مدتی قبل و بعد از این جراحی، سیگار کشیدن را متوقف کنید.

آیا بعد از جراحی لیفت بازو به گذاشتن درن نیازی هست؟

بعد از جراحی ممکن است که پزشک یک لوله پلاستیکی کوچک زیر پوست شما و در محلی که روی آن جراحی انجام شده قرار دهد. استفاده از درن به شما و پزشک این اطمینان را می دهد که در صورت تجمع هر گونه مایعات بعد از جراحی، می توان آن ها را به راحتی خشک کرد. معمولا برای مدت طولانی از درن استفاده نمی کنند و حداکثر ۱ الی ۲ روز از آن استفاده می کنند. اگر پزشک برای شما درن استفاده کرده، درباره نحوه محافظت از آن شما را در جریان قرار خواهد داد.

آیا برای جراحی لیفت بازو نیازی به ارجاع بیمار به پزشک عمومی هست؟

احتمال دارد که جراح با پزشک عمومی تان تماس بگیرد تا لیست کاملی از سابقه بیماری شما قبل از جراحی را به دست بیاورد. این کار برای این انجام می شود تا پزشک مطمئن شود که فرد به اندازه کافی سالم است که بتواند جراحی لیفت بازو را انجام دهد.

افزایش وزن و کاهش وزن چه تاثیراتی روی جراحی لیفت بازو خواهند داشت؟

تغییر چشمگیر در وزن روی نتایج نهایی لیفت بازو تاثیر زیادی می گذارد. افزایش وزن سبب کشیده شدن دوباره بازو و برگشت آن به موقعیت قبلی اش شود. کاهش وزن نیز سبب افزایش پوست اضافی در قسمت بالای بازو می شود. به همین علت است که توصیه می شود قبل از انجام این پروسه به وزن ثابتی رسیده باشید.

باید قبل از انجام جراحی جواب تمام سوالاتی که دارید را گرفته باشید. بهتر است که در طول مراجعات اولیه به پزشک تمام سوالات خود و نگرانی هایتان را مطرح کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ