جراحی زیبایی چانه و هر آنچه لازم است بدانید

alikarimi55
درباره ی جراحی زیبایی چانه چه می دانید؟ جراحی زیبایی چانه نوعی جراحی برای تقویت ظاهر چانه است که از نظر بالینی به آن منتوپلاستی یا ژنیوپلاستی هم می گویند. این عمل با انجام روش هایی همچون ایمپلنت به تغییر ظاهر چانه می پردازد.این جراحی برای تنظیم ساختار صورت و تقویت ظاهر صورت انجام می […]

درباره ی جراحی زیبایی چانه چه می دانید؟ جراحی زیبایی چانه نوعی جراحی برای تقویت ظاهر چانه است که از نظر بالینی به آن منتوپلاستی یا ژنیوپلاستی هم می گویند. این عمل با انجام روش هایی همچون ایمپلنت به تغییر ظاهر چانه می پردازد.این جراحی برای تنظیم ساختار صورت و تقویت ظاهر صورت انجام می شود، به خصوص در افرادی که دچار عقب رفتگی چانه هستند. گاهی اوقات پزشکان این جراحی را با سایر جراحی های فک و پروسه های مختلف دیگر ترکیب می کنند. در این مقاله از بخش عمومی الو دکتر به بررسی جراحی چانه و روش های آن می پردازیم.

جراحی زیبایی چانه و انواع روش های آن

جراحی زیبایی چانه چه اهدافی دارد؟

این جراحی می تواند موقعیت، شکل و اندازه چانه را تغییر دهد و ظاهر متوازن تری را برای فرد ایجاد کند. اگر چانه خیلی جلو و بزرگ باشد از حجم آن کم می شود؛ اگر چانه کوچک باشد و عقب رفته باشد حجم آن را افزایش می دهند. جراحی زیبایی چانه با ایجاد ظاهری طبیعی، زیبا و متناسب به فرد اعتماد به نفس می دهد.


بیشتر بدانید: چگونه می توان میزان خطای جراحی زیبایی را به حداقل رساند؟


روش های جراحی چانه

جراح تمام گزینه های موجود را با شما در میان خواهد گذاشت و درباره نحوه درمان با شما صحبت خواهد کرد. انتخاب روش جراحی به این بستگی دارد که آیا می خواهید اندازه چانه را افزایش دهید یا کاهش. برخی از رایج ترین روش هایی که برای جراحی چانه استفاده می شوند شامل این مواردند:

ایمپلنت چانه:

این نوع جراحی چانه تاثیر دائمی دارد. در این روش جراح یک برش کوچک در زیر چانه ایجاد می کند و ایمپلنت (سیلیکونی، پورکس، گورتکس) را در آن قرار می دهد. برداشتن ایمپلنت های سیلیکونی (در صورت نیاز) نسبت به برداشتن سایر انواع ایمپلنت راحت تر است. اما احتمال حرکت کردن آن نسبت به سایر انواع ایمپلنت بیشتر است چون نسبت به سایر انواع ایمپلنت منافذ کمتری دارد. با این وجود، ایمپلنت های سیلیکونی هنوز هم رایج ترین نوع ایمپلنت هستند که برای جراحی زیبایی چانه از آن ها استفاده می کنند.

ژنیوپلاستی اسلایدینگ:

این روش جراحی چانه نیز تاثیری دائمی دارد و از استخوان های موجود برای دوباره شکل دادن به چانه استفاده می کند؛ در این روش از ایمپلنت استفاده نمی شود. جراح برش هایی درون دهان ایجاد می کند تا به آرواره پایین و چانه دسترسی پیدا کند. این کار به جراح این امکان را می دهد که استخوان های آرواره پایین را شکل دهد و آن ها را به موقعیت مناسب حرکت دهد. سپس با کمک ورقه های فلزی کوچک و پیچ، موقعیت استخوان را تثبیت می کند. در نهایت، جراح درون دهان را با استفاده از بخیه های قابل جذب بخیه می زند.

تزریق فیلر چانه:

فیلر چانه نوعی پروسه غیر جراحی است و در آن تنها از بیحسی موضعی استفاده می کنند، خیلی از جراحان این کار را در کلینیک ارائه می دهند. این جراحی دائمی نیست و نتایج آن تا یکسال دوام دارند. این روش شامل تزریق مستقیم موادی همچون هیالورونیک اسید به چانه برای تغییر موقعیت و اندازه چانه است.

گزینه های مناسب جراحی زیبایی چانه

چرا جراحی زیبایی چانه انجام می شود؟

برخی از بیماران برای انجام جراحی زیبایی چانه، مناسب تر از دیگران هستند. اگر حس کردید که چانه تان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است یا در توازن با سایر اجزای صورت تان قرار ندارد، ممکن است که تصمیم بگیرید جراحی زیبایی چانه را انجام دهید. در صورتی که این مشکلات را دارید تصمیم به انجام این جراحی می تواند انتخاب درستی باشد. اما قبل از تصمیم نهایی به تمام جوانب موضوع فکر کنید. مناسب ترین افراد برای انجام این جراحی کسانی هستند که جراحان زیبایی مشکل شان را تایید کرده اند و می توانند با جراحی ظاهر بهتری به آن ها بدهند. در صورت داشتن موارد زیر جراحی زیبایی چانه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد:

  • اگر به علت ظاهر چانه تان اعتماد به نفس تان کم شده است
  • اگر به علت ظاهر چانه تان ناراحت و افسرده هستید
  • اگر چانه تان نسبت به سایر اجزای صورت تان خیلی برجسته است و یا برعکس خیلی عقب است
  • اگر می خواهید در ساختار صورت توازن برقرار کنید

بهترین گزینه ها برای انجام این جراحی چه کسانی هستند؟

جواب این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله عواملی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد. برخی دیگر از این عوامل شامل این مواردند:

سطح سلامت مناسب:

این به این معناست که قبل از انجام جراحی باید از نظر سلامتی در سطح مناسبی باشید. اگر سیگار می کشید باید تا مدتی قبل از انجام جراحی آن را ترک کنید و گاهی هم نیاز است که قبل از انجام این جراحی کمی وزن از دست دهید. این کارها ریسک بروز عوارض جانبی را کاهش می دهند و بعد از جراحی نتایج بهتری فراهم می کنند.

عملکرد مناسب فک:

برای این که این جراحی موفقیت آمیز باشد حتما باید فک و دندان های نرمالی داشته باشید. این به این معناست که فک تان بتواند به خوبی حرکت کند و دچار اوربایت یا آندربایت نباشید. علاوه بر این، بیمارانی که برخی ناهنجاری های ژنتیکی مربوط به صورت دارند ممکن است که گزینه مناسبی برای انجام این جراحی نباشند.

چانه کوچک (عقب) یا بزرگ (برجسته):

جراحی زیبایی چانه می تواند مشکلات کوچک یا بزرگ بودن چانه را برطرف کند. برای رسیدن به بهترین نتایج، جراح باید به این نتیجه برسد که چانه در مقایسه با سایر قسمت های صورت بیش از حد بزرگ یا کوچک است.

جراحی زیبایی چانه چه مشکلاتی را حل نمی کند؟

جراحی زیبایی چانه تنها اندازه و شکل چانه را تغییر می دهد. اما گاهی جراحان جراحی چانه را با سایر پروسه ها انجام می دهند تا سایر مشکلاتی که ممکن است داشته باشید را همزمان برطرف کنند، ممکن است که جراح این جراحی را با این موارد انجام دهد:

لیفت صورت:

  • این پروسه می تواند چین و چروک و آویزان بودن پوست را برطرف کند.

بلفاروپلاستی:

  • این پروسه چروک های پلک چشم را برطرف می کند.

رینوپلاستی:

  • این پروسه اندازه و شکل بینی را تغییر می دهد.

جراح می تواند این کارها را همزمان با جراحی چانه انجام دهد. نگرانی های خود را با جراح در میان بگذارید تا او بهترین راه حل برای رسیدن به هدف تان را به شما نشان دهد.


بیشتر بدانید: به کدام تبلیغات جراحی زیبایی اعتماد کنیم؟!


جلسات مشاوره پیش از انجام جراحی چانه

در طول جلسات مشاوره پیش از جراحی چانه چه انتظاراتی می توانم داشته باشم؟

این جلسات موقعیت مناسبی برای ملاقات با جراح، صحبت درباره جراحی و نتایج دلخواه تان فراهم می کنند. این جلسات معمولا بین ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می کشند. جراح صورت و چانه تان را معاینه می کند؛ سپس بهترین نوع جراحی با توجه به شرایط تان را با شما در میان خواهند گذاشت. گاهی پزشک جراحی سایر قسمت های صورت مثل بینی و پلک چشم را هم پیشنهاد می دهد. اگر تصمیم به انجام چندین جراحی گرفتید، جراح آن ها را همزمان انجام می دهد که به شما کمک کند تا به اهداف زیبایی ای که دنبال آن ها بودید برسید. علاوه بر این، جراح درباره خطرات و عوارض جانبی احتمالی این جراحی با شما صحبت خواهد کرد. در این صورت می توانید به خوبی درباره مزایا و معایب این جراحی فکر کنید و انتخابی آگاهانه داشته باشید. برای این که مناسب بودن تان برای این جراحی ارزیابی شود، جراح ممکن است که درباره این موارد از شما سوال بپرسد:

  • هر اختلالی که هم اکنون دارید.
  • هر گونه مشکل و بیماری ای که در گذشته داشتید.
  • هر گونه جراحی ای که در گذشته انجام داده اید.
  • هم اکنون چه داروهایی مصرف می کنید (داروهای گیاهی و داروهای بدون نیاز به نسخه)
  • آیا هم اکنون سیگار می کشید یا در گذشته سیگار می کشیدید
  • آیا هیچ آلرژی و حساسیتی دارید یا نه

پیشنهاد می شود که در طول جلسات مشاوره با جراح تا حد امکان با او راحت باشید. درباره انتظارات و نتیجه دلخواهی که می خواهید به آن برسید با جراح صادق باشید. جراح با دقت به شما گوش می دهد و به شما کمک می کند که به اهداف تان برسید. علاوه بر این اگر اهداف تان واقع گرایانه نباشند جراح این مسئله را به شما خواهد گفت. در این شرایط، جراح گزینه های دیگری که می توانند با شرایط شما هماهنگ باشند را با شما در میان می گذارد.

در طول جلسات قبل از جراحی زیبایی چانه چه سوالاتی پرسیده می شوند؟

می توانید هر سوالی که در مورد جراحی دارید را از پزشک بپرسید. برخی از سوالاتی که معمولا بیماران از پزشک می پرسند شامل این مواردند:

  • آیا جراحی چانه می تواند مشکلاتی که دارم را اصلاح کند؟
  • چه زخم هایی و در چه قسمت هایی ایجاد می شوند؟
  • چه گزینه های دیگری پیش روی من هستند؟
  • آیا اگر جراحی لیفت صورت/ جراحی پلک چشم/ رینوپلاستی را انجام دهم به نتیجه بهتری خواهم رسید؟
  • آیا با روش هایی غیر از جراحی می توانم بهتر به اهدافم برسم؟
  • آیا تصاویر قبل و بعد از عمل از بیمارانی که قبلا این جراحی را روی آن ها انجام داده اید دارید؟
  • آیا بعد از جراحی درد خواهم داشت؟
  • چه مدت بعد از انجام این جراحی می توانم سر کار برگردم؟

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه چگونه انجام می شود؟

یک سری روش ها وجود دارند که جراح برای جراحی زیبایی چانه می تواند آن ها را انجام دهد. انجام این جراحی حدود ۱ ساعت زمان می برد. البته مدت جراحی به این که آیا تصمیم به انجام سایر انواع جراحی مثل رینوپلاستی را دارید یا نه هم بستگی دارد. در این جا به خلاصه ای از آن چه در طول این جراحی انجام می شود اشاره می کنیم:

۱_ فرم رضایت نامه:

قبل از انجام جراحی باید یک فرم رضایت نامه را پر کنید. حتما با دقت این فرم را بخوانید تا کاملا از خطرات، مزایا و عوارض جانبی ممکن این جراحی آگاه شوید. به علاوه، قبل از امضا کردن این فرم هر سوالی که در خصوص آن دارید را از جراح بپرسید. بعد از این که این فرم را امضا کردید، ممکن است که جراح نگاهی به درون دهان تان بیندازد.

۲_ بیهوشی:

سپس باید به اتاق بیهوشی بروید، جایی که می توانید تکنسین بیهوشی را ببینید. تکنسین بیهوشی مسئول استفاده از داروی بیهوشی برای شماست. جراح از قبل درباره نوع بیهوشی با شما صحبت می کند. در طی این جراحی می توان از بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده کرد. بیهوشی عمومی باعث می شود که تا آخر این پروسه کاملا خواب باشید. بیحسی موضعی محل جراحی را بیحس می کند؛ ممکن است همزمان با این نوع بیحسی به شما داروی مسکن هم داده شود. این کار باعث می شود که در طول جراحی هیچ دردی نداشته باشید.

۳_ برش:

در اتاق عمل، جراح با تمیز کردن محلی که قرار است روی آن جراحی انجام شود و پوشاندن محل اطراف جراحی با پارچه استریل شما را برای جراحی آماده می کند. سپس برش را ایجاد می کند. برش با توجه به روشی که قرار است استفاده شود از نظر اندازه و محل متفاوت است و می تواند درون دهان باشد یا این که زیر چانه باشد. تکنیک های استفاده شده، یا از طریق دسترسی جراح به استخوان آرواره و استفاده از ایمپلنت صورت می گیرد یا می توان استخوان موجود را دستکاری کرد تا به نتایج دلخواه دست پیدا کرد. سپس جراح از بخیه برای ثابت کردن چانه در موقعیت جدید استفاده می کند. روش های مختلفی وجود دارند که جراحان برای جراحی زیبایی چانه از آن ها استفاده می کنند. این روش ها شامل این مواردند: ایمپلنت چانه و ژنیوپلاستی اسلایدینگ که در قسمت بالا به آن ها پرداخته شد.

۴_ بستن برش:

جراح با کمک بخیه محل برش را می بندد. معمولا از بخیه های قابل جذب برای بستن برش استفاده می شود. سپس جراح از پوشش و بانداژهای مخصوص برای کاهش ورم و کبودی استفاده می کند. این بانداژها بعد از چند روز برداشته می شوند. ممکن است که پزشک پیشنهاد دهد که اولین هفته بعد از جراحی از بانداژ در اطراف چانه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کند که چانه در موقعیت جدیدش ثابت شده است.

۵_ بیرون آمدن از اتاق عمل:

در آخر جراحی، پرستار شما را به اتاق ریکاوری می برد. که در این اتاق بعد از این که اثر داروی بیهوشی از بین رفت کم کم بیدار می شوید.


بیشتر بدانید: ۱۳ راهنمای مفید، قبل از عمل جراحی زیبایی


بعد از جراحی

بعد از جراحی زیبایی چانه چه انتظاراتی می توانم داشته باشم؟

مراقبت بعد از جراحی چانه قسمت مهمی برای رسیدن به نتایج رضایت بخش است. جراح جزئیاتی که باید بعد از جراحی رعایت کنید را با شما در میان خواهد گذاشت. علاوه بر این به شما خواهد گفت که چگونه در طول دوره ریکاوری بهتر می توانید از خودتان مواظبت کنید. پزشک در خصوص این موارد با شما صحبت خواهد کرد:

  • چه هنگام می توانید سر کار برگردید
  • قبل از شروع دوباره ورزش چقدر باید صبر کنید
  • چگونه باید زخم های خود را شستشو دهید و از آن ها مراقبت کنید

یکی از قسمت های اساسی مراقبت بعد از جراحی، جلسه ملاقات مجدد با پزشک است که پزشک زمان آن را تنظیم می کند و به شما اطلاع می دهد. معمولا زمان آن دو هفته بعد از جراحی است. در طول این ملاقات، جراح زخم های شما را بررسی خواهد کرد تا سرعت پروسه بهبود در آن ها را بررسی کند، سپس بخیه ها (اگر غیر قابل جذب باشند) را بر می دارد و در صورت نیاز بانداژ را تعویض می کند و یا بر می دارد. علاوه بر این وجود عوارض جانبی را بررسی می کند و ارزیابی اولیه نتایج این جراحی را انجام می دهد.

بعد از جراحی چه احساسی خواهم داشت؟

اگر پزشک از بیهوشی عمومی برای شما استفاده کرده باشد، بعد از جراحی به آرامی از خواب بیدار می شوید. علاوه بر این معمولا پزشک از بانداژ و لوله درن در محل جراحی استفاده می کند. معمولا قبل از مرخص شدن تان پرستاران لوله درن را بر می دارند، مگر این که جراح توصیه دیگری کرده باشد. بانداژها معمولا تا یک هفته در محل می مانند. اگر از بیحسی موضعی استفاده شده باشد ممکن است در حس کردن صورت، به خصوص در محل جراحی متوجه تغییراتی شوید. این بی حسی بعد از مدتی از بین می رود. ممکن است که محل جراحی سفت و حساس شود. در صورت نیاز پزشک و پرستاران به شما داروهای مسکن می دهند.

آیا در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی کاری هست که باید انجام بدهم؟

داروهای بیهوشی می توانند روی حافظه و توانایی تمرکز تاثیر بگذارند، به علاوه تاثیر این داروها روی افراد مختلف با هم متفاوت است. تاثیر داروهای بیهوشی از چند ساعت و گاهی تا ۲ روز دوام دارد. اگر هنگامی که از جای خود بلند می شوید احساس گیجی و عدم تعادل دارید بهتر است که از بقیه کمک بگیرید.

خطرات و عوارض جانبی جراحی زیبایی چانه

خطرات و عوارض جانبی جراحی چانه چه هستند؟

همچون هر عمل جراحی دیگر این جراحی هم خطرات خاص خود را دارد. باید کاملا از این خطرات و عوارض جانبی آگاه باشید و قبل از انجام جراحی حتما آن ها را در نظر بگیرید. عوارض جانبی احتمالی بعد از این جراحی شامل این موارد هستند:

کبودی، ورم و خونریزی:

کبودی و ورم جزئی بعد از جراحی عادی است؛ که معمولا در اولین هفته های بعد از جراحی از بین می رود. ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از جراحی سرتان را هنگام خواب بالا نگه دارید و به نحوی بخوابید که به چانه تان فشاری وارد نشود. ممکن است که دچار خونریزی جزئی از محل برش شوید. این اتفاق درست بعد از جراحی می افتد اما می تواند چندین هفته بعد هم اتفاق بیفتد. اما اگر متوجه کبودی، درد و ورم صورت شدید فورا جراح را در جریان بگذارید. علاوه بر این احتمال شکل گیری هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) نیز وجود دارد. هماتوم معمولا در ۲۴ ساعت اول جراحی اتفاق می افتد و برای درمان به توجه پزشکی نیاز دارد. مردان، کسانی که فشار خون بالا دارند و افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

زخم:

متاسفانه از آن جایی که برش ایجاد می شود زخم هم ایجاد می شود. در هفته های اول بعد از جراحی، زخم ها صورتی و برآمده خواهند بود. این زخم ها به آرامی ناپدید می شوند. از قرار دادن طولانی مدت محل جراحی در معرض نور آفتاب بپرهیزید چون این موضوع می تواند سبب تیرگی دائم محل جراحی شود. اکثر زخم ها جزئی خواهند بود و جراح تمام تلاشش را می کند که زخم ها مشهود نباشند. زخم می تواند درون دهان باشد یا این که در زیر چانه باشد. نحوه بهبود و ناپدید شدن زخم ها به توانایی پوست برای ترمیم زخم بستگی دارد. جراح درباره نحوه محافظت از زخم ها به شما توصیه هایی خواهد کرد.

عفونت:

اگر چه پزشکان در طول جراحی تمام تلاش خود را می کنند که احتمال بروز عفونت را کاهش دهند اما احتمال وجود عفونت در محل جراحی وجود دارد. بهتر است که از علائم عفونت آگاه باشید. اگر بعد از جراحی چانه متوجه هر یک از علائم زیر شدید جراح خود را مطلع کنید:

  • ۱_ تب بالای ۳۸ درجه
  • ۲_ قرمز شدن محل برش که بعد از ۴۸ ساعت منتشر شود.
  • ۳_ چرک زرد رنگ و ترشحاتی که از محل برش
  • ۴_ افزایش درد و اذیت شدن که با مصرف داروهای مسکن هم برطرف نشود.

تغییر رنگ پوست:

گاهی پوست قسمتی که روی آن جراحی انجام شده به آرامی بعد از انجام جراحی دچار تغییر رنگ می شود. این تغییر رنگ با گذشت چند ماه برطرف می شود. اگر این تغییر رنگ باعث اذیت شدن تان می شود می توانید با استفاده از کرم و آرایش آن را بپوشانید.

آسیب به عصب ها:

اگر در طول جراحی برخی از عصب های صورت و فک آسیب ببینند دچار بیحسی و عدم حرکت در صورت می شوید. در بیشتر موارد این حالت موقت است. اما در برخی موارد بیحسی و عدم حرکت طولانی مدت اتفاق می افتد. انجام این جراحی نزد یک جراح حرفه ای، احتمال بروز این مشکل را پایین می آورد.

جابجایی ایمپلنت:

گاهی احتمال جابجایی ایمپلنت چانه وجود دارد اما این احتمال خیلی پایین است. این جابجایی می تواند روی نتیجه نهایی جراحی تاثیر بگذارد اما خوشبختانه به ندرت این اتفاق می افتد. این اتفاق مدت کوتاهی بعد از جراحی می افتد چون ایمپلنت زمان کافی برای ثابت شدن در موقعیتی که بوده را نداشته و به بافت های اطراف متصل نشده است. برای کاهش ریسک جابجایی ایمپلنت چانه، از فشار آوردن به چانه بعد از جراحی بپرهیزید، به پهلو یا پشت بخوابید و حتما از بانداژهایی که پزشک توصیه کرده استفاده کنید.

زیبایی:

بعد از جراحی زیبایی احتمال این که از نتایج جراحی راضی نباشید وجود دارد یا ممکن است که نتایج دقیقا آن چیزی که انتظار داشتید نباشند. پس برای این که از نتایج جراحی تان راضی باشید درباره انتظارات تان با پزشک صحبت کنید.

عوارض جانبی کلی

تمام انواع جراحی عوارض جانبی و خطراتی در پی دارند. این خطرات شامل ایجاد لخته خون، حالت تهوع و استفراغ و درد بعد از جراحی هستند. از آن جایی که در جراحی از مواد بیهوشی و بیحسی استفاده می شود احتمال بروز عوارض جانبی مربوط به مواد بیهوشی هم وجود دارد.

سوالات متداول

سوالاتی که معمولا در خصوص جراحی چانه پرسیده می شوند چه هستند

آیا برای انجام جراحی چانه به ارجاع به پزشک عمومی نیازی هست؟

به طور کلی برای انجام جراحی های زیبایی نیازی به ارجاع به پزشک عمومی نیست. اما اگر تصمیم قطعی برای انجام جراحی زیبایی گرفته اید، جراح درباره سابقه بیماری در شما به اطلاعات دقیقی نیاز دارد. در این شرایط ممکن است که جراح با اجازه شما با پزشک عمومی تان تماس بگیرد.

چه مدت بعد از جراحی چانه می توانم دوش بگیرم؟

جراح درباره نحوه شستشو و حمام کردن بعد از جراحی، توصیه هایی به شما می کند. به طور کلی، ۴۸ ساعت بعد از جراحی چانه می توانید دوش بگیرید و موهای خود را بشویید. به آرامی شامپو بزنید و مراقب باشید که شامپو به محل جراحی نرسد. هنگام خشک کردن موها و شانه زدن آن ها نیز دقت کنید و به آرامی این کار را انجام دهید. حتما توصیه های پزشک را جدی بگیرید.

آیا بعد از جراحی چانه می توانم آرایش کنم؟

تا زمانی که جراح اجازه نداده نباید بعد از انجام این جراحی آرایش کنید. معمولا ۲ هفته بعد از جراحی می توانید دوباره آرایش کنید. می توانید برای پوشاندن کبودی ها از کرم استفاده کنید.

چه مدت بعد از جراحی چانه می توانم با خیال راحت در مراسم های مهم شرکت کنم؟

این که بعد از جراحی به خاطر وجود ورم، قرمزی و کبودی اطراف محل جراحی دوست نداشته باشید در مکان های عمومی ظاهر شوید عادی است. اما اکثر این کبودی ها و ورم ها ۴ هفته بعد از جراحی از بین می روند. بعد از این مدت بسیاری از بیماران به اندازه کافی احساس راحتی می کنند که به ملاقات دوستان و هم کلاسی هایشان بروند. اما بهبود کامل چندین ماه زمان می برد، پس برنامه ریزی هایتان را با توجه به این موضوع انجام دهید. اگر مراسم مهمی همچون تولد و مراسم ازدواج در پیش دارید، جراحی تان را ۲ الی ۳ ماه قبل انجام دهید.

جراحی چانه تا چه مدت دوام خواهد داشت؟

جراحی چانه پروسه ای دائمی است. اما باید به یاد داشته باشید که هیچ جراحی زیبایی ای نمی تواند با اثرات پیری مقابله کند. با بالا رفتن سن تغییراتی در شکل چانه به وجود می آید و این جراحی نمی تواند مانع از آن ها شود. پس این به این معناست که اکثر بیماران تنها یک بار در طول زندگی شان این جراحی را انجام می دهند. برای این که این جراحی نتایج طولانی مدتی داشته باشد باید توصیه های پزشک تان را جدی بگیرید و رعایت کنید. این توصیه ها شامل این مواردند:

  • داشتن وزن سالم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب هنگامی که بیرون می روید
  • مرطوب کردن مرتب
  • سالم و هیدراته ماندن

اثرات سیگار کشیدن و مصرف الکل روی جراحی چانه چه هستند؟

سیگار کشیدن و مصرف الکل می توانند احتمال بروز عوارض جانبی را در شما افزایش دهند. به همین خاطر است که به شما توصیه می شود که از مصرف آن ها دست بکشید. حداقل ۶ هفته قبل از جراحی سیگار نکشید و این کار را تا جایی که ممکن است بعد از جراحی هم ادامه دهید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ