با مزایا شگفت انگیز ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید

alikarimi55
عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد سلامتی هستند. برخی از افراد ادعا می کنند وقتی این دو ماده با هم ترکیب می شوند، تقریباً می توانند هر بیماری را درمان کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هر کدام از این مواد دارای خواص دارویی خاص هستند. اما برخی ادعا ها […]

عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد سلامتی هستند. برخی از افراد ادعا می کنند وقتی این دو ماده با هم ترکیب می شوند، تقریباً می توانند هر بیماری را درمان کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هر کدام از این مواد دارای خواص دارویی خاص هستند. اما برخی ادعا ها نشان می دهند که مخلوط عسل و دارچین ممکن است ترکیب بهتری باشند. در این مطلب فواید عسل و دارچین و ترکیب آنها بررسی شده است.

عسل و دارچین مواد طبیعی برای سلامتی بهتر

عسل ماده ای است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود. قرن هاست که از عسل به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. امروزه بیشتر از عسل در آشپزی و یا به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها استفاده می شود.

دارچین ادویه ای است که از پوست داخلی درخت دارچین تولید می شود. مردم پوست درخت دارچین را جدا و خشک می کنند. پوست درخت دارچین خشک شده و چوب دارچین حاصل می شود. شما می توانید دارچین را به صورت چوب کامل، پودر دارچین یا به عنوان عصاره خریداری کنید.

هر دوی عسل و دارچین، به تنهایی فواید سلامتی فراوانی دارند. با این حال بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ترکیبب این دو می تواند بسیار سودمند تر باشد. این دو ماده کاربردهای درمانی فراوانی دارند.

مزایای علمی دارچین

دارچین ادویه ای محبوب در پخت و پز است که می توانید به عنوان یک مکمل نیز از آن استفاده کنید. دو نوع دارچین عبارتند از:

دارچین سنا

این نوع از دارچین به عنوان دارچین چینی نیز شناخته می شود. این دارچین بسیار محبوب تر از نوع دیگر آن است. اما از نظر کیفیت پایین تر است.

دارچین سیلان

این نوع دارچین به دارچین واقعی نیز معروف است. یافتن این دارچین بسیار سخت تر از دارچین سنا است. همچنین عطر و طعمی شیرین تر از آن دارد.

فواید سلامتی دارچین با ترکیبات فعال موجود در روغن آن در ارتباط است. دارچین حاوی یک عنصر اساسی به نام سینامالدئید است. این همان ترکیبی است که به دارچین عطر و طعم تند و معطر می بخشد.

برخی از چشمگیرترین مزایای دارچین عبارتند از:

دارچین ممکن است التهاب را کاهش دهد

التهاب طولانی ‌مدت خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان می دهند دارچین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. دارچین می تواند به درمان بیماری‌های عصبی کمک کند. آزمایشات نشان می‌دهند که دارچین ممکن است به کند شدن پیشرفت پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

دارچین ممکن است از شما در برابر سرطان محافظت کند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که دارچین به جلوگیری از رشد و تولید مثل سلول های سرطانی کمک می کند. همچنین دارچین ممکن است یک درمان طبیعی برای اختلال بیش فعالی کمبود توجه، سندروم روده تحریک پذیر، سندروم قبل از قاعدگی، سندروم تخمدان پلی کیستیک یا مسمومیت غذایی باشد.

مزایای علمی عسل

عسل علاوه بر اینکه جایگزین سالم تری برای شکر است، مزایای دارویی فراوانی نیز دارد. بیشترین مزایای عسل با ترکیبات فعال که در عسل های با کیفیت بالا و بدون قند متمرکز هستند، در ارتباط هستند. برخی از چشمگیرترین مزایای عسل عبارتند از:

عسل ممکن است مهار کننده سرفه باشد

مطالعات نشان می دهند که عسل در سرکوب سرفه های شبانه نسبت به دکسترومتورفان، اثر بیشتری دارد. عسل یک درمان قدرتمند برای زخم ها و سوختگی ها است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از عسل بر روی پوست، یک درمان قدرتمند برای زخم ها است. همچنین تصور می شود که عسل  یک خواب آور عالی و تقویت کننده حافظه است. علاوه بر این، از عسل می توان به عنوان درمانی برای عفونت های مخمر استفاده کرد. شما می توانید برای کاهش پلاک روی دندان های خود نیز از عسل استفاده کنید.

مزایای سلامتی ترکیب عسل و دارچین

برخی از افراد تصور می کنند که اگر عسل و دارچین به تنهایی دارای مزایای فراوانی هستند، ترکیب این دو ماده می تواند تاثیر بهتری داشته باشد. مزایای سلامتی ترکیب عسل و دارچین شامل موارد زیر هستند.

ترکیب عسل و دارچین ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

مخلوطی از عسل و دارچین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. دلیل این امر ممکن است ناشی از معکوس کردن چندین علائم سلامتی باشد. این باعث افزایش چشمگیر در کاهش خطر می شود. این موارد شامل بالا رفتن سطح کلسترول بد و سطح بالای تری گلیسیرید هستند. فشار خون بالا و سطح پایین کلسترول خوب، فاکتورهای دیگری هستند که می‌توانند خطر بیماری را افزایش دهند. جالب است بدانید که ترکیب عسل و دارچین می تواند بر همه این موارد تاثیر مثبت داشته باشد.

علاوه بر این، ترکیب عسل و دارچین سرشار از آنتی اکسیدان ها است. این فواید زیادی برای قلب دارد. آنتی اکسیدان های پلی فنول باعث بهبود جریان خون به قلب و جلوگیری از لخته شدن خون می شوند. این خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

عسل و دارچین برای افراد دیابتی بسیار مفید است

مطالعات نشان داده اند که مصرف دارچین به طور مرتب، برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. همچنین ممکن است به جلوگیری از دیابت نیز کمک کند. دارچین میزان قند خون ناشتا را در بیماران دیابتی کاهش می دهد. یکی از راه های کاهش قند خون توسط دارچین، افزایش حساسیت به انسولین است. دارچین باعث می شود که سلول  ها نسبت به هورمون انسولین حساس شوند.

این منجر به انتقال قند از خون به داخل سلول ها می شود. همچنین عسل نیز حاوی مزایای بالقوه سلامتی برای افراد دیابتی است. مطالعات نشان می دهند که عسل تاثیر کمتری در افزایش قند خون نسبت به شکر دارد. علاوه بر این، عسل ممکن است که کلسترول بد و تری گلیسیرید را در افراد دیابتی کاهش دهد.

ترکیب عسل و دارچین برای بهبود زخم ها مفید است

عسل و دارچین دارای خواص درمانی خوبی هستند. ترکیب این دو ماده برای درمان عفونت های پوستی بسیار مفید هستند. عسل و دارچین هر دو توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند. این دو فاکتور برای بهبود پوست بسیار مهم هستند. از عسل برای درمان سوختگی استفاده می شود. همچنین دارچین می تواند زخم پای دیابتی را که یک عارضه بسیار جدی در دیابت است، درمان کند. دارچین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی قوی، می تواند برای بهبود زخم ها موثر باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ