حقایقی که لازم است خانم ها در مورد واژن خود بدانند!

alikarimi55
تصورات غلط فراوانی در مورد نحوه عملکرد واژن و چگونگی مراقبت از آن وجود دارد. بعضی از افراد تصور می کنند که واژن فضایی بی پایان و بزرگ است. آنها همچنین بر این باورند که واژن زمانی که به درستی عمل نکند، ممکن است بو داشته باشد. این تصورات و همچنین بسیاری دیگر از آن […]

تصورات غلط فراوانی در مورد نحوه عملکرد واژن و چگونگی مراقبت از آن وجود دارد. بعضی از افراد تصور می کنند که واژن فضایی بی پایان و بزرگ است. آنها همچنین بر این باورند که واژن زمانی که به درستی عمل نکند، ممکن است بو داشته باشد. این تصورات و همچنین بسیاری دیگر از آن ها واقعیت نداشته و نادرست هستند. در این مطلب با حقایقی درمورد واژن بیشتر آشنا می شویم و به برخی از سوالات رایج پاسخ داده می شود.

اندازه کانال واژن چقدر است؟

کانال واژن 3 تا 6 اینچ طول دارد. برای تصور بیشتر این اندازه، می توان گفت که سایز کانال دستگاه تناسلی شما به اندازه طول کف دست شما است. اما کانال واژینال شما ممکن است در شرایط خاص مانند دوران رابطه جنسی یا زایمان تغییر کند.

آیا در هنگام برانگیختگی واژن، طول آن بیشتر می شود؟

هنگامی که رابطه جنسی برقرار می کنید، کانال دستگاه تناسلی شما ممکن است برای دخول بهتر، کشیده تر شود. برانگیختگی جنسی باعث می شود تا دهانه رحم و رحم شما بلند و کشیده شود. این باعث می شود دو سوم دستگاه تناسلی شما بلند و کشیده شود. اما ممکن است که احساس کنید آلت تناسلی مرد یا اسباب بازی جنسی به دهانه رحم شما ضربه می زند. این به این دلیل است که بدن شما به اندازه کافی برانگیخته نشده است. برانگیخته نشدن کامل بدن در هنگام رابطه جنسی، سبب می شود که به آلت تناسلی مرد اجازه نفوذ کامل داده نشود.

کشیده شدن واژن برای زایمان چگونه است؟

کانال واژن و خود واژن در هنگام زایمان برای عبور کودک از آن به مقدار زیادی باز خواهد شد. برخی از زنانی که زایمان می کنند، ممکن است متوجه تغییر در واژن خود شوند. این تغییرات شامل احساس شل شدن و یا خشک شدن واژن است. همچنین ممکن است پس از زایمان احساس درد و سوزش کنید که این کاملا طبیعی است. واژن شما باید طی چند روز پس از زایمان سفت تر شود.

علاوه بر این، حدود 6 ماه پس از زایمان، باید واژن شما تا حدودی به شکل قبل از زایمان برگردد. اگرچه ظاهر واژن شما دقیقاً با ظاهری قبل از آن یکسان نخواهد بود، اما بسیار نزدیک به آن است.

آیا مهبل می تواند به طور دائم کشیده شود؟

پاسخ به این سوال منفی است. این یک تصور کاملاً غلط در مورد واژن است و امکان کشش دائمی آن وجود ندارد. واژن حالت الاستیک دارد. بنابراین می تواند مانند یک باند لاستیکی گسترش یافته و دوباره به عقب بازگردد. اگر احساس می کنید واژن شما به مرور زمان سست می شود، این ممکن است ناشی از دو دلیل عمده باشد.

اگر خاصیت ارتجاعی واژن شما ضعیف باشد، ممکن است توانای جمع شدن به صورت کامل را نداشته باشد. این اتفاق ممکن است برای زنانی که چندین بار زایمان داشته اند، رخ دهد. علاوه بر این، بالا رفتن سن و پیری بدون در نظر گرفتن زایمان نیز می تواند عضلات واژن را تضعیف کند.

آیا انجام دادن ورزش کگل لازم است؟

به مرور زمان عضلات کف لگن شما ممکن است در نتیجه موارد زیر از بین بروند:

  • زایمان
  • عمل جراحی
  • بالا رفتن سن
  • فشار ناشی از یبوست یا سرفه
  • افزایش وزن

تمرینات کگل می توانند در تقویت عضلات کف لگن، مثانه، رحم، رکتوم و روده کوچک شما موثر باشند و از آن ها پشتیبانی کنند. این تمرینات همچنین می‌توانند در پیشگیری از بی اختیاری ادرار یا مدفوع به شما کمک کنند.

آیا کلیتوریس نیز بزرگتر می شود؟

بله. زمانی که واژن شما برانگیخته می شود، کلیتوریس شما متورم و جمع می شود. این به این معنی است که کلیتوریس در زیر کلاه خود پنهان می شود. بزرگ شدن سایز کلیتوریس به میزان افزایش سایز آلت تناسلی مرد نیست. اما قطعاً افزایش سایز کمی وجود دارد.

آیا آلت تناسلی در همه خانم ها مشابه هم هستند؟

این تصور اشتباهی است که آلت تناسلی در همه خانم ها باید مشابه هم باشند. واژن لب ها، کلیتوریس و سایر قسمت های دستگاه تناسلی خانم ها منحصر به فرد هستند. لب های شما ممکن است نامتقارن باشند. همچنین سایز کلیتوریس شما می تواند کوچک باشد. حتی ممکن است پوست این ناحیه تیره تر و یا روشن تر از رنگ کلی بدن شما باشد. اگرچه ممکن است واژن در اندازه و شکل یکسان باشد، اما اندام تناسلی همه خانم ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

دلیل تیره تر بودن پوست واژن نسبت به پوست سایر قسمت های بدن چیست؟

تیره تر بودن پوست دستگاه تناسلی شما و متفاوت بودن رنگ آن نسبت به سایر قسمت های بدن، کاملاً طبیعی است. به عنوان مثال برخی از خانم ها دستگاه تناسلی قهوه ای یا مایل به قرمز دارند. در حالی که برخی دیگر ممکن است لب های صورتی یا مایل به قرمز داشته باشند.

دستگاه تناسلی شما ممکن است هنگام برانگیخته شدن، تیره تر شود. زیرا افزایش جریان خون در این منطقه می تواند سبب تورم شود و رنگ کلیتوریس و لب های داخلی شما را تغییر دهد. توجه داشته باشید اگر واژن شما رنگ بنفش داشته باشد، ممکن است مبتلا به عفونت مخمر یا بیماری روده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ