بهترین چای های گیاهی که سرشار از خاصیت هستند

alikarimi55
چای های گیاهی قرن‌هاست که وجود دارند و از آنها استفاده می شود. با این حال، با وجود نام چای گیاهی، آنها به هیچ وجه چایی واقعی نیستند. چای های واقعی از جمله چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ، از برگ گیاه کاملیا تهیه می شوند. از طرف دیگر، چای گیاهی از میوه‌های خشک، […]

چای های گیاهی قرن‌هاست که وجود دارند و از آنها استفاده می شود. با این حال، با وجود نام چای گیاهی، آنها به هیچ وجه چایی واقعی نیستند. چای های واقعی از جمله چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ، از برگ گیاه کاملیا تهیه می شوند. از طرف دیگر، چای گیاهی از میوه‌های خشک، گلها، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شوند. این بدان معنا است که چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی داشته باشند. این چای ها می توانند جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب باشند. علاوه بر طعم و مزه عالی، بعضی از چای های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند.

بهترین چای های گیاهی

در حقیقت، چای های گیاهی صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند. جالب است بدانید که علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای های گیاهی و همچنین موارد جدید تری کرده است. در این مطلب با برخی از چای های گیاهی سالم که می توانید امتحان کنید، آشنا می شویم.

چای بابونه

چای بابونه بیشتر به دلیل اثرات آرامش بخش آن شناخته شده است و غالباً به عنوان خواب آور استفاده می شود. مطالعات نشان می دهند که نوشیدن چای بابونه به مدت 2 هفته، منجر به بهبود کیفیت خواب و کاهش علائم افسردگی می شود. همچنین نوشیدن این چای، زمان خوابیدن و عملکرد آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، باور عمومی بر این است که بابونه دارای اثرات ضد باکتری، ضد التهابی و محافظت کننده از کبد می باشد. همچنین مطالعات نشان می دهند که چای بابونه علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد.

چای نعناع

چای نعنا یکی از رایج ترین چای های گیاهی در جهان است. چای نعناع به دلیل حمایت از سلامت دستگاه گوارش، بسیار محبوب می باشد. این چای، همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که روغن نعنا می تواند به تسکین سوء هاضمه، تهوع و درد معده کمک کند. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهند که روغن ‌نعنا در آرام کردن اسپاسم در روده، مری و روده بزرگ موثر است. همچنین مطالعات بارها نشان داده اند که روغن نعنا در تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر موثر است. بنابراین زمانی که در دستگاه گوارش خود احساس ناراحتی می کنید، چای نعنا یک درمان طبیعی عالی برای امتحان کردن است.

چای زنجبیل یکی از بهترین چای های گیاهی

چای زنجبیلی دارای مزه ای تند و طعم دار است. چای زنجبیلی سرشار از آنتی اکسیدان‌های سالم است و می تواند با بسیاری از بیماری ها مقابله کند. علاوه بر این، زنجبیل به مبارزه با التهاب کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. همچنین زنجبیل به عنوان یک داروی موثر برای تهوع شناخته می شود. مطالعات نشان می دهند که زنجبیل برای تسکین حالت تهوع خصوصاً در اوایل بارداری موثر است. همچنین زنجبیل ممکن است تهوع ناشی از درمان سرطان و بیماری حرکتی را نیز تسکین دهد. شواهد همچنین حاکی از آن است که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از زخم معده و تسکین سوء هاضمه یا یبوست کمک کند.

چای زنجبیلی می‌تواند در تسکین دیسمنوره یا درد پریودی موثر باشد. تحقیقات نشان می دهند که کپسول های زنجبیل باعث کاهش درد همراه با قاعدگی می شوند. در حقیقت ثابت شده است که زنجبیل به اندازه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، در تسکین درد پریودی موثر هستند. انجام برخی مطالعات حاکی از است که زنجبیل ممکن است مزایای سلامتی فراوانی برای مبتلایان به دیابت داشته باشد. این مطالعات نشان می دهند که مکمل های زنجبیل به کنترل قند خون و سطح چربی خون کمک می کنند.

چای مریم گلی

چای مریم گلی به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار، شناخته شده است. تحقیقات ثابت کرده‌اند که چای مریم گلی مزایای سلامتی فراوانی به ویژه سلامتی مغز را دارا می باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که چای مریم گلی برای عملکرد شناختی مفید است. همچنین در برابر اثرات پلاک های درگیر در بیماری آلزایمر نیز موثر می باشد. در واقع مطالعات نشان می دهند که قطره های مریم گلی یا روغن مریم گلی، سبب بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به آلزایمر می شود. علاوه بر این، به نظر می رسد مریم گلی مزایای شناختی برای بزرگسالان سالم نیز دارد. مصرف عصاره مریم گلی موجب بهبود هایی در خلق، عملکرد ذهنی و حافظه در بزرگسالان سالم می شود. علاوه براین، مطالعات نشان می دهند که چای مریم گلی سطح چربی خون را بهبود می بخشد. به نظر می رسد مصرف چای مریم گلی یک انتخاب سالم است و مزایایی برای سلامت شناختی و سلامت قلب و روده بزرگ دارد.

چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه دارای عطر و طعم سبک است و دارای خواص تقویت کننده سلامتی می باشد. همچنین مطالعات نشان می دهند که خوردن چای بادرنجبویه باعث بهبود کشش شریان ها می شود. سفتی شریانی یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و افت روانی محسوب می شود. همچنین نوشیدن چای بادرنجبویه خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برد. مصرف چای بادرنجبویه دوبار در روز به مدت یک ماه، آنزیم های طبیعی آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می دهد. این امر به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو به سلول ها و DNA کمک می کند. شواهد علمی حاکی از آن است که بادرنجبویه ممکن است که چربی خون بالا، عملکرد ذهنی و خلق و خو را بهبود بخشد. علاوه بر این، عصاره بادرنجبویه، استرس، تپش قلب و اضطراب را کاهش می دهد. چای بادرنجبویه مزایای بهداشتی بالقوه‌ای دارد و افزودن آن به رژیم غذایی، یک انتخاب سالم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ