آیا اسانس های روغنی می توانند درد یائسگی را تسکین دهند؟

alikarimi55
انواع اسانس های روغنی و فواید آنها چیست؟ برای برخی از زنان، یائسگی یک دوران مهم است. این اتفاق نه تنها نشانه پایان دوران قاعدگی می باشد بلکه به معنی کاهش قدرت باروری در آن ها می باشد. اگرچه برخی از زنان این تغییرات را در دهه سوم زندگی خود احساس می کنند، عده ای […]

انواع اسانس های روغنی و فواید آنها چیست؟ برای برخی از زنان، یائسگی یک دوران مهم است. این اتفاق نه تنها نشانه پایان دوران قاعدگی می باشد بلکه به معنی کاهش قدرت باروری در آن ها می باشد. اگرچه برخی از زنان این تغییرات را در دهه سوم زندگی خود احساس می کنند، عده ای دیگر این تغییرات را تا دهه چهارم و پنجم زندگی در خود مشاهده نمی کنند. طبق تعریف، زنانی که به یائسگی می رسند به صورت متوالی 12 ماه را بدون قاعدگی پشت سر می گذارند. برخی از زنان نشانه هایی را تجربه می  کنند از جمله گر گرفتگی یا خستگی. این علائم می  توانند فعالیت‎ های روزانه را تحت تاثیر قرار دهند. اگرچه این علائم ایجاد ناراحتی می کنند، درمان هورمونی برای کمک به شما وجود دارد. اسانس های روغنی ممکن است به رفع برخی از نشانه ها که تجربه می کنید کمک کنند.

چگونه اسانس های روغنی به درمان درد کمک می کنند؟

اگر تمایلی به استفاده از داروها برای مدیریت علائم خود ندارید، می توانید از محلول های جایگزین استفاده کنید. با مالیدن برخی از اسانس های روغنی بر روی نقاط مختلف بدن می توانید درد را از بین ببرید. این روغن ها از منابع گیاهی مختلفی تهیه می شوند و معمولا می توان آن را به صورت طبیعی یافت. آن ها را به گونه ای تهیه می کنند که بتوان به سرعت از آن ها استفاده کرد نظیر کرم یا روغن.

از اسانس های روغنی در رایحه درمانی استفاده می کنند. این روغن ها را باید قبل از استفاده رقیق کرد و سپس بر روی پوست مالید یا استنشاق کرد. هرگز نباید این اسانس ها را بخورید. در ادامه این مقاله شما را با چند اسانس روغنی برای درمان علائم یائسگی آشنا خواهیم کرد.

انواع اسانس های روغنی

روغن مریم گلی

گر گرفتگی احساس سریع و ناگهانی گرما درون بدن می باشد. این حالت را می توان با ریختن سه قطره روغن رقیق شده مریم گلی بر روی پشت گردن یا روی پاها از بین برد. یا برای دریافت نتیجه سریع تر، چند قطره از آن را روی دستمال بریزید و جلوی بینی خود بگیرید. این کار اجازه می هد که این اسانس از طریق بینی وارد بدن شما گردد. این فرآیند می تواند ویژگی ضد افسردگی نیز داشته باشد.

اسانس مریم گلی می تواند به بهبود پوکی استخوان نیز کمک کند. زنانی که یائسگی را تجربه می کنند ریسک بالایی در ابتلا به پوکی استخوان آن ها را تهدید می کند. علت این مشکل کمبود هورمون استروژن می باشد. در طول این مدت با مصرف روغن مریم گلی می توان شکستگی استخوان را بهبود بخشید.

اسانس نعناع

اسانس نعناع ممکن است که به رفع گرگرفتگی کمک کند. بیش از دو قطره را روی دستمال نریزید. دستمال را زیر بینی خود بگیرید و آهسته نفس بکشید. این روغن ممکن است به درمان برخی از کرامپ‎ها که در این دوران تجربه می کنید کمک کند. اگرچه هنور به طور کامل قاعدگی متوقف نشده باشد. به عبارتی کرامپ هایی که در دوران قاعدگی پیش از یائسگی تجربه می کنید را بهبود می بخشد.

برخی از زنان ممکن است که حتی بعد از دوران قاعدگی کرامپ را تجربه کنند. که علت آن می تواند شرایط پزشکی خاصی باشد. اگر دوران قاعدگی متوقف شده است و همچنان این کرامپ ها را تجربه می کنید به پرشک خود مراجعه کنید.

اسطوخودوس

اسطخودوس می تواند به تعادل هورمون ها و تسکین درد کمک کند. در نقطه ای که احساس درد می کنید کمپرس آب سرد بگذارید. می توانید به کمپرس خود یک قطره روغن اسطوخودوس رقیق شده اضافه کنید. توصیه می شود که از کمپرس تنها برای 30 دقیقه استفاده کنید. اگر احساس سوزش می کنید کمپرس را بردارید و آب روی آن ناحیه بریزید.

اسطوخودوس می تواند به بهبود روحیه و کیفیت خواب و آرامش می کند. در این دوران بی خوابی و دیگر مشکلات خواب امری عادی است. حتی می توان استفاده از این روغن را به برنامه ی همیشگی رایحه درمانی قبل از خواب اضافه کرد.

شمعدانی

اسانس شمعدانی یک راه درمان عالی برای مدیریت تغییرات هورمونی در دوران یائسگی زنان می باشد. یک یا دو قطره از آن را ببوئید و استرس ناگهانی خود را از بین ببرید. اسانس شمعدانی همچنین برای خشکی پوست مفید است. توصیه می شود که چند قطره از آن را درون وان حمام بریزید و برای چند لحظه در آن قرار بگیرید. تحقیقات نشان داده اند که این روغن خاصیت ضد اضطراب و ضد افسردگی دارد.

ریحان

اگر به دنبال یافتن راهی برای افزایش سطح استروژن بدن یا کمک به بهبود روحیه خود هستید، ریحان درمانی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. اسانس ریحان می تواند به درمان گرگرفتگی کمک کند. باید آن را قبل از مصرف رقیق کنید و روی پشت گردن بریزید.

مرکبات از بهترین اسانس های روغنی

اسانس مرکبات در رایحه درمانی به زنان یائسه در رفع علائم آن کمک کننده است. تحقیقی در سال 2014 نشان داد، زنان در مرحله بعد از یائسگی با بوئیدن اسانس مرکبات می توانند علائم آن را از بین ببرند و میل جنسی خود را بهبود ببخشند.

افزون بر این برای کاهش فشار سیستولیک خون، بهبود ضربا قلب و غلظت استروژن نیز این اسانس ها مفید هستند. مرکبات خاصیت ضد التهابی دارند که ممکن است به از بین بردن درد کمک کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ