از دست دادن شنوایی و روماتیسم مفصلی، ارتباط میان آن ها چیست

alikarimi55
برای مبتلایان به روماتیسم مفصلی، این نگرانی وجود دارد که این وضعیت خطر بیشتری برای از دست دادن شنوایی ایجاد کند. روماتیسم مفصلی (RA) یک بیماری خود ایمنی است که به مفاصل بدن حمله می کند و باعث التهاب مفاصل، درد و کوفتگی  می شود. امروزه برخی از محققان تصور می کنند که بیماران مبتلا […]

برای مبتلایان به روماتیسم مفصلی، این نگرانی وجود دارد که این وضعیت خطر بیشتری برای از دست دادن شنوایی ایجاد کند. روماتیسم مفصلی (RA) یک بیماری خود ایمنی است که به مفاصل بدن حمله می کند و باعث التهاب مفاصل، درد و کوفتگی  می شود. امروزه برخی از محققان تصور می کنند که بیماران مبتلا به روماتیسم می توانند در معرض خطر کم شنوایی قرار بگیرند که آن را کم شنوایی حسی-عصبی (SNHL) می نامند. برخی مطالعات تخمین می زنند که 42.7% از بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی دچار این نوع کاهش شنوایی می شوند. با این حال رابطه بین این دو هنوز اثبات نشده است. چندین تئوری معتبر وجود دارد که چرا بیماران RA ممکن است تحت تاثیر کم شنوایی قرار بگیرند. امروزه ما True Remedies ( نام وب سایت) برای درک بهتر چگونگی ارتباط روماتیسم مفصلی و کم شنوایی، از این احتمالات فراتر خواهیم رفت.

آیا از دست دادن شنوایی با روماتیسم مفصلی ارتباط دارد؟

پیری

یکی از متغییر های ارتباط بین روماتیسم مفصلی و کم شنوایی پیری است. بسیاری از بیماران روماتیسم مفصلی، سالخورده هستند و با افزایش سن، تا حدودی کم شنوایی پیش بینی می شود. با این حال، درصد بیماران مبتلا به کم شنوایی به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جامعه است، بنابراین ممکن است سن این پیوند قوی را تنهایی به خود اختصاص ندهد. اما این یک عامل بالقوه است که شایسته ذکر است.

استرس روماتیسم مفصلی

نظریه دیگر بیان می کند که بیماران روماتیسم مفصلی به دلیل استرس وضعیت خود، کم شنوایی را تجربه می کند. این ایده از یک مطالعه درسال 2009 که به بررسی روابط ابتدایی بین روماتیسم مفصلی و کم شنوایی پرداخت، نشات می گیرد. محققان این تئوری را تایید کردند که استرس هیجانی روماتیسم مفصلی می تواند تاثیر منفی بر درک بیماران از سلامتی و شنوایی آن ها بگذارد. این بیانگر این است که درک در سلامتی بسیار حیاطی است.

دارو های روماتیسم مفصلی

برخی محققان فکر می کنند که این روماتیسم مفصلی نیست، بلکه دارو هایی که برای درمان آن استفاده می شود میتواند باعث کاهش شنوایی شود. از آنجایی که بیماری روماتیسم مفصلی همراه با درد است، پزشکان اغلب دارو های ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) تجویز می کنند، که مطالعات نشان داده اند که بر شنوایی تاثیر گذار است. مصرف در مقادر زیاد NSAID ها ممکن است با خطر بیشتری برای کاهش شنوایی در زنان و مردان مرتبط باشد. با استفاده از NSAID ها، بیماران روماتیسم مفصلی ممکن است کم شنوایی را تجربه کنند.

خود ایمنی بیماری داخلی گوش (AIED) ناشی از روماتیسم مفصلی

بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی سیستم ایمنی ضعیفی راتجربه می کنند، زیرا بدن سعی می کند سلول های کاملاً عادی را نجات دهد. یک نظریه دیگر در مورد کاهش شنوایی، شامل ابتلا به یک بیماری داخلی گوش، در نتیجه سیستم ایمنی پایین بدن است. AIED شناخته شده است که باعث کاهش شنوایی می شود و به طور بالقوه ممکن است بخاطر روماتیسم مفصلی ایجاد شود. اگر چه این نظریه ممکن است در مورد اکثر بیماران روماتیسم مفصلی اعمال نشود، اما به عنوان یک احتمال شایان ذکر است.

بیشتر بدانید: مصرف زیاد الکل منجر به سیروز کبد می‌شود!

عوامل محیطی

مطالعات دیگر نشان می دهد که عوامل محیطی ممکن است در کاهش شنوایی در بیماران روماتیسم مفصلی نیز نقش داشته باشد. عواملی مانند استعمال دخانیات، استفاده از الکل و سر و صدا ممکن است به گوش بیشتر آسیب برساند و باعث کاهش شنوایی شود. این امر به ویژه در مورد مصرف منظم الکل در بیماران روماتیسم مفصلی بیشتر صدق می کند. این بدان معنی است که میزان کم شنوایی با روماتیسم مفصلی ممکن است به سبک زندگی و انتخابات آن بستگی داشته باشد.

چرا کم شنوایی به وسیله روماتیسم مفصلی یک مشکل اورژانسی است؟

ممکن است فکر کنید که ضعف شنوایی برای بیماران روماتیسم ناخوشایند است، اما خطرناک نیست. اما در حقیقت، در مطالعات، کم شنوایی حتی با کاهش خفیف سطح شنوایی می تواند در پروسه شناخت تاثیر گذار باشد. این بدان معناست که کم شنوایی می تواند باعث بدتر شدن روماتیسم مفصلی و در نهایت تاثیر گذاری بر روی مهم ترین قوای ذهنی شود. از دست دادن شنوایی در مورد روماتیسم مفصلی، موضوع کوچکی نیست و باید آن را به عنوان یک مشکل اورژانسی درمان کرد.

چگونه می توان با از دست دادن شنوایی مقابله کرد؟

هنگامی که علائم کاهش شنوایی راتجربه کردید، باید با پزشک خود تماس بگیرید و در مورد وضعیت خود صحبت کنید. هیچ چیز شرم آوری در مورد کم شنوایی وجود ندارد؛ بسیار که با پزشک خود درمیان بگذارید تا او بتواند از شما مراقبت کند.

برای کمک به مقابله با کم شنوایی، پزشکان اغلب این سه مرحله را توصیه می کنند:

هرچه زودتر، بهتر

در اسرع وقت در مورد مشکل با پزشک خود صحبت کنید. ملاقات با دکتر را هیچ وقت به تاخیر نندازید، چون که فکر می کنید مهم نیست و یا خجالت زده اید که نمی توانید بشنوید.

از سمعک استفاده کنید

اگر مشکل کم شنوایی بر کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد، از سمعک ها استفاده کنید. فناوری سمعک ها امروزه بسیار پیشرفته است و می تواند تفاوت های زیادی در زندگی روزمره شما ایجاد کند.

از سرو صدا دوری کنید

خود را در شرایط پر سروصدا قرار ندهید. اگر برای غذا خوردن به بیرون می روید، یک میز آرام و بی سروصدا را انتخاب کنید. در رویداد های اجتماعی، سعی کنید برای گفت و گو با دیگران، مکان هایی با سروصدای کمتر را پیدا کنید. با اجتناب از سروصدا، کمتر از این محیط های دشوار آزرده می شوید.

برداشت آخر

به یاد داشته باشید که ارتباط بین کم شنوایی و روماتیسم هنوز کاملاً مشخص نیست. اگر چه این نظریه ها همه بخشی از یک ارتباط چند متقیره هستند، مهم است که هر زمان که دچار کم شنوایی شدید، به پزشک مراجعه کنید. دلیل اصلی هر چه باشد، او می تواند به شما در مقابله و یافتن راه هایی برای راحت تر کردن زندگی شما، کمک کند. درست شنیدید! برای سایر مقالات آموزنده، می توانید به صفحه اصلی اخبار و حقایق ما بروید. وقتی در مورد سلامتی تان شک دارید، دریغ نکنید و با یک پزشک متخصص در نزدیکی خود مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ