نقشه صورت چیست؟ + بررسی آنچه صورتتان بازگو می کند

alikarimi55
در مورد نقشه صورت چه می دانید؟ اگر شما هم همچون اکثر مردم، حداقل گاهی اوقات با جوش های آکنه، خشکی پوست، قرمزی و ناهمواری های پوستی سروکار دارید حتما به دنبال علت وقوع این اتفاق و راهی برای خلاصی از آن هستید. یک راه که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید مطالعه نقشه […]

در مورد نقشه صورت چه می دانید؟ اگر شما هم همچون اکثر مردم، حداقل گاهی اوقات با جوش های آکنه، خشکی پوست، قرمزی و ناهمواری های پوستی سروکار دارید حتما به دنبال علت وقوع این اتفاق و راهی برای خلاصی از آن هستید. یک راه که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید مطالعه نقشه صورت است، یک تئوری با هزاران سال سابقه و ریشه در طب چینی باستان و طب آیورودا.

پزشکانی که هنوز از تکنیک های نقشه صورت استفاده می کنند به ما فرضیه اصلی این تکنیک را می گویند. منشا بیماری هایی مانند آکنه یا قرمزی روی صورت در جای دیگری از بدن شما واقع است خصوصاً در ارگان های اصلی مانند کلیه ها، کبد و قلب.

نقشه صورت چیست؟

نقشه صورت یک تکنیک پزشکی باستانی است که شامل برقراری ارتباط بین مشکلاتی که بر روی چهره فرد و سلامت کلی آنها است می شود. برخی از متخصصان، از جمله متخصصان پوست، نقشه چهره را رویکردی می دانند که ترکیبی از عناصر فلسفه پزشکی شرق و غرب است. این امر به این دلیل است که جنبه های مختلفی از شرایط پوستی و صورت را در نظر می گیرد، از جمله آلرژی، رژیم، استرس، هورمون ها، ژنتیک، سن و نوع شخصیت و یا وضعیت بدن.

درمان آکنه محبوب ترین کاربرد این تکنیک است. فرضیه این تکنیک این است که آکنه که بطور مکرر در نقاط خاصی از صورت ایجاد می شود مانند چانه یا پیشانی یحتمل دلیل خاصی دارد. همچنین می توان از نگاشت صورت برای درمان مواردی مانند قرمزی و بثورات ناشی از حساسیت غذایی، پف و چروک استفاده کرد. نقشه های صورت بسته به منشاء آنها می توانند تا حدودی متفاوت باشد اما بیشتر آنها معمولا صورت را حداقل در ۱۰ منطقه مختلف تقسیم می کنند.

نقشه صورت و مشکلات پوستی

در اینجا یک چارت اساسی آمده که می تواند برای نشان دادن دلایل اساسی مشکلات پوستی استفاده شود:

لکه های روی پیشانی

که توسط روده کوچک و مثانه تحت تأثیر قرار می گیرند ممکن است با استرس کنترل نشده، هضم ناقص و کمبود خواب گره خورده باشد.

جوش و آکنه بین یا بالای ابرو یا ناحیه بینی

گفته می شود که عدم تعادل در کلیه ها، معده، مثانه یا طحال را نشان می دهد. هنگامی که آکنه در نزدیکی بینی ایجاد می شود، ممکن است به مشکلات مربوط به روده و التهاب روده کوچک نیز گره خورده باشد.

خطوط یا چین و چروک بین ابروهای شما در سمت راست

می تواند نشانگر این باشد که شما احساساتی مانند عصبانیت را سرکوب می کنید. این ممکن است به عملکرد ضعیف کبد گره خورده و به بخشش (باور طب باستانی چینی) نیاز دارد.

خطوط یا چین و چروک در سمت چپ چشم شما

ممکن است نشان مشکلاتی در عملکرد کبد و طحال باشد.

جوش یا خطوط بالای ابرو

نشان دهنده مشکلی در عملکرد قلب است.

پف زیر چشم

نشان از عملکرد ضعیف کلیه است.

آکنه های روی چانه، اطراف دهان و فک

گفته می شود که به دلیل وجود عدم تعادل در سیستم تولید مثل و همچنین روده بزرگ و معده است. هنگامی که آکنه در زیر لب و پایین چانه شکل می گیرد، ممکن است بیانگر این باشد که کل دستگاه گوارش به درستی کار نمی کند، از جمله طحال و کلیه ها.

قرمزی گونه

می تواند به اختلال عملکرد معده، کبد و ریه ها گره خورده باشد. همچنین ممکن است نشان دهنده پاسخ ایمنی، مشکلات تنفسی یا آلرژی باشد.

قرمزی بینی

ممکن است موارد مرتبط با قلب مانند فشار خون بالا و التهاب را نشان دهد.

خارش گردن

می تواند نمایانگر استرس باشد که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

علم درباره نقشه صورت چه می گوید؟

آیا نقشه صورت یک راه حل واقعی برای مقابله با بیماری هایی از جمله بثورات و آکنه است؟ در کل شواهد علمی نشان نمی دهد که نقشه چهره آیورودیا و طب چینی برای اکثر مردم دقیق و مفید باشد. با این حال برخی تحقیقات حاکی از آن است که انواع خاصی از بیماری های پوستی روی صورت که تمایل به بروز در مناطق خاصی از جمله آکنه یا قرمزی روی چانه یا گونه ها دارند، ممکن است نمایانگر مشکلاتی از قبیل مشکلات هورمونی، استرس یا واکنش های ایمنی باشند.

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ نقش تفاوتهای منطقه ای در از بین رفتن رطوبت پوست، جریان خون، چربی پوست و درجه حرارت در پوست صورت نشان داده شده است، این بدان معناست که قسمت هایی از صورت ممکن است تحت تأثیر برخی از تغییرات سبک زندگی باشند.

علت بیماری های پوستی و کاربرد نقشه صورت

علم مراقبت پوست مدرن نشان می دهد که علت اصلی اکثر بیماری های پوستی که بر روی صورت آشکار می شوند عبارتند از:

  • عدم تعادل هورمونی، مانند مقادیر بالای هورمونهای آندروژنی مانند تستوسترون
  • استرس زیاد
  • تولید زیاد چربی به ویژه در “منطقه تی” که از پیشانی، بینی و چانه تشکیل می شود
  • عادات خواب ضعیف
  • تعریق ضعیف که باعث تجمع چربی، عرق، سلول های مرده پوست و باکتری ها می شود
  • سلامت ضعیف ضعیف از جمله عدم وجود باکتری های پروبیوتیکی سالم
  • آلرژی و پاسخ های ایمنی
  • تحریک / واکنش به لوازم آرایشی، مراقبتی و محصولات مو
  • ژنتیک
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • بیماری های اساسی مانند دیابت یا بیماری های قلبی
  • قرار گرفتن در معرض محیط و شرایط تحریک کننده

بسیاری از علل ذکر شده در بالا در مبانی درمان نقشه صورت نیز آمده است. اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند قبل از روی آوردن به متد نقشه صورت برای کمک، اصول اولیه ای را شروع کنید؛ مرتباً صورت خود را با محصولات ملایم و مناسب تمیز کنید، اگر در معرض آفتاب هستید از ضدآفتاب استفاده کنید.

هرگونه عفونت پوستی موجود را درمان کرده و هرگونه آلرژن شناخته شده را از رژیم خود حذف کنید. اگر در حال حاضر هم شرایط بهداشتی خوبی دارید و هم یک رژیم متعادل اما علائم شما همچنان ادامه دارند می توانید برای کمک بیشتر به یک مشاور که در زمینه نقشه چهره متخصص است مراجعه کنید.

روش چینی نقشه صورت

این تکنیک که به عنوان مین شیانگ نیز شناخته می شود حداقل ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. درست مانند سایر روشهای طب سنتی چینی، مانند طب سوزنی، خواندن صورت نیز مبتنی بر کانال هایی از انرژی است که در طول نصف النهارهای خاص بدن جریان می یابند. هنگامی که “انرژی نیروی زندگی” دچار اختلال می شود، اعتقاد بر این است که بر روی صورت به شکل جوش، برآمدگی، قرمزی و سایر موارد بروز می کند.

با این حال، اکثر مطالعات نشان می دهد که سیستم نصف النهار فاقد یک پایه آناتومیکی فیزیکی است. اما روش ایورودا چگونه با روش چینی مقایسه می شود؟ این دو در تشخیص اثر هر ارگان و اندام بر قسمت های مختلف صورت با هم تفاوت دارند. روش چینی شامل دستکاری های مربوط به نصف النهارهای بدن است، در حالی که آیورودا بیشتر روی پرداختن به نوع ژنتیک بدن فرد تمرکز دارد.

در روش چینی، اختلال در عملکرد اعضای دستگاه های گوارشی (عمدتاً کبد، کلیه ها، معده، طحال و روده ها) مسئول بسیاری از مشکلات ایجاد شده بر روی پوست است. به عنوان مثال، گفته می شود وضعیت ضعیف کبد نشان دهنده کاهش سم زدایی و در نتیجه افزایش التهاب صورت، قرمزی و جوش زدن صورت است. عامل دیگری که روش چینی برای سلامت پوست مضر می داند، رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، سطح استرس زیاد، عصبانیت و استفاده از داروها است.

روش درمالوگیکا نقشه صورت

درمالوگیکا شرکتی است که بر اساس ترکیبی از تشخیص های باستانی چینی و دانش مبتنی بر علم روز مشاوره های مراقبت از پوست ارائه می دهد. تکنیک های آنها با روش چینی و آیورودا همپوشانی زیادی دارند. با این حال، آنها بیشتر روی موضوعاتی مانند نوسانات هورمونی، سوزش ناشی از محصولات آرایشی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و کمبود آب تمرکز دارند.

براساس وب سایت درمالوگیکا، تجزیه و تحلیلی که آنها از آن به عنوان نقشه خوانی صورت نام می برند: “شامل نگاه کردن به پوست توسط یک متخصص، لمس پوست و سؤال در مورد سبک و محیط زندگی است.” توصیه های فردی ای که درمالوگیکا بر اساس نظریه نقشه صورت ارائه می دهد “برنامه سلامت انحصاری پوست” نامیده می شود. هدف از این سرویس شناسایی وضعیت پوست، تشخیص تایپ و نوع آن و توصیه هایی منباب محصولات پایه ای برای بهبود وضعیت پوست و سبک زندگی شماست.

برخی از رایج ترین توصیه هایی که متخصصان بر اساس خواندن صورت انجام می دهند عبارتند از :

  • جلوگیری از تحریک ناشی از عطرها و محصولات مراقبتی پوست و مو
  • پاک کردن آرایش و مواد مسدود کننده منافذ پوستی
  • دور ماندن از آسیب آفتاب
  • حفظ آب بدن
  • رفع استرس
  • رژیم متعادل
  • شناسایی آلرژی های غذایی و اجتناب از آنها
  • جلوگیری از تماس با باکتری ها(بالش و پتو کثیف، گوشی همراه و …)

این سرویس طی چند دقیقه به اتمام می رسد و توسط یک متخصص حرفه ای مراقبت از پوست انجام می شود. می توانید به یکی از مکانهای رسمی شرکت مراجعه کرده یا یک سالن زیبایی یا کلینیک مجاور را پیدا کرده که واجد شرایط برای انجام آنالیز باشد.

حرف آخر

نقشه صورت چیست و چگونه کار می کند؟ این یک تئوری باستانی است (اما نه یک فرآیند علمی اثبات شده) بر اساس این عقیده که علائمی که روی صورت ظاهر می شوند نشانگر مسائل بهداشتی عمیق تری هستند. اکثر پزشکان بر این باورند که آکنه در پیشانی نشان دهنده نارسایی کلیه یا هضم است.

در حالی که آکنه روی چانه و فک حاکی از اختلال عملکرد روده بزرگ و همچنین عدم تعادل هورمونی و سطح بالای استرس است. روش چینی یا صورت خوانی براساس این عقیده است که عملکرد ضعیف کبد، کلیه ها، معده، طحال و روده ها که عامل بسیاری از مشکلات ایجاد شده بر روی پوست است ناشی از انرژی های مختلف نصف النهار های بدن است.

نقشه صورت درمالوگیکا یک برنامه محبوب است که در مکان های خاصی از جمله اسپا ها و سالن های زیبایی در دسترس است. درمالوگیکا شرکتی است که بر اساس ترکیبی از تشخیص نقشه برداری چهره باستانی چینی و دانش مبتنی بر علم روز، مشاوره هایی برای مراقبت از پوست ارائه می دهد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ