از بین رفتن روابط؛ عادت های اشتباهی که به رابطه آسیب می رساند

alikarimi55
چه چیزهایی باعث از بین رفتن روابط می شوند؟ یک رابطه سالم بر اساس تعهد، احترام و ارتباط  بنا شده است. به طور مشترک ، تهدیداتی مانند دچار روزمرگی و عادت شدن و عدم صداقت باعث از بین رفتن عشق و در نتیجه اتمام رابطه می شود. عشق می تواند به همان سرعتی که بوجود […]

چه چیزهایی باعث از بین رفتن روابط می شوند؟ یک رابطه سالم بر اساس تعهد، احترام و ارتباط  بنا شده است. به طور مشترک ، تهدیداتی مانند دچار روزمرگی و عادت شدن و عدم صداقت باعث از بین رفتن عشق و در نتیجه اتمام رابطه می شود.

عشق می تواند به همان سرعتی که بوجود می آید از بین برود و بسیاری از ما از این موضوع که نگرش های خاص باعث آسیب به روابط ما می شوند آگاه نیستیم . احساسی که ما آن را “عشق” می نامیم ، مانند دانه تازه جوانه زده ای است که برای رشد و نمو به آب و مواد مغذی نیاز دارد. ما باید مراقب آن باشیم ، برای آن زمان گذاشته و تلاش کنیم تا با کمک به رشد این رابطه باعث ایجاد زیبایی و لذت شویم.

بنابراین ، اگر عاشق هستید ، علت های از بین رفتن روابط را بدانید تا بتوانید مانند طاعون از آنها دوری کنید. از موارد زیر یادداشت برداری کنید…

پنج راه از بین رفتن روابط

برای بقای رابطه بین دو نفر، نیاز به فداکاری و تلاش هر دو نفر می باشد. افرادی که دوست دارند زندگی مشترک داشته باشند باید به یکدیگر احترام بگذارند. در حقیقت ، این امر نیاز به تلاش دارد ، زیرا شما خود، غرور خود و هر تصور اشتباه دیگری را که ممکن است داشته باشید می بایست کنار بگذارید.

رابطه مانند یک تیم دو نفره است. برای انجام بازی ، هر دو باید فعال باشید و انواع امتیازات را کسب کنید. همچنین ، شما باید مرزها را بدانید و به آنها احترام بگذارید. این تنها راهی است که می توانید یک رابطه طولانی مدت متعادل برقرار کنید.

پنج موردی که می توانند یک رابطه را تحت تاثیر قرار داده و باعث از بین رفتن روابط شود عبارتند از:

از بین رفتن روابط با حسادت

احساس حسادت طبیعی است. پرهیز از از دست دادن کسی که دوستش داریم معقول و منطقی به نظر می رسد . با این حال ، هنگامی که این احساس شدید و غیر معقول شود ، برای افراد درگیر عواقب منفی به همراه دارد. بنظر شما این مسخره نیست که بیشتر جنایات عاطفی به دست افرادی انجام می شود که به یکدیگر علاقه دارند؟

حسادت باعث می شود محبت ما تبدیل شود به این احساس که ما یک دارایی داریم و باید دقیقاً مانند سگی که از یک کاسه غذا محافظت می کند، از آن محافظت کنیم. همچنین ، این نشان دهنده عدم اعتماد به نفس آشکار نسبت به یکدیگر است و باعث از دست رفتن اعتماد به نفس و ارزش ما می شود. بنابراین ، این مشکل دو مورد از مهمترین ستون های یک رابطه که اعتماد و احترام است را تحت تأثیر قرار می دهد.

در موارد شدید ، حسادت باعث می شود یکی از طرف های رابطه آزادی های طرف مقابل را کاهش داده یا از کامل از بین ببرد. اگر با این روش پیش بروید به راحتی می توانید تعامل متعادل و هماهنگ یک رابطه را از بین برده و به آن رابطه خاتمه دهید.

درگیر روزمرگی شدن و عادتی شدن

دچار عادت و روزمرگی شدن در رابطه اگر طولانی شود بدترین دشمن یک رابطه است. این مشکل در واقع ، می تواند باعث کسالت و احساسات ناخوشایند دیگری مانند ناامیدی شود. به همین ترتیب ، ممکن است باعث وخیم شدن ارتباطات و کسالت شود.

اگر برای عادتی شدن رابطه فکری نکنید ، ممکن است شریک زندگیتان احساس ناراحتی و انزوا کند، حتی اگر هنوز هم در یک رختخواب بخوابید. هیچ چیز بدتر از احساس تنهایی نیست زیرا ابراز علاقه از سمت یک نفر متوقف شده است. این یک نشانه واضح برای قرار گرفتن رابطه در مرحله تمام شدن است.

بنابراین ، اگر هنوز به رابطه تان اهمیت می دهید ، پس باید از گیاه عاشقی که آن را کاشته اید، مراقبت کنید و یکدیگر را سورپرایز کنید. شما باید یک سری از کارها را با هم انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید با هم به یوگا ، پیلاتس یا کلاس های دیگر بروید. همچنین ، شما باید زمان خود را نیز به یکدیگر اختصاص دهید.

به این ترتیب دیگر یکدیگر را از دست نخواهید داد و خواستار ادامه رابطه با یکدیگر هستید. شما همچنین می توانید سفرهایی  برنامه ریزی کرده و یکدیگر را غافلگیر کنید. از تخیل و علایق خود برای خلق موقعیت های جدید و شعله ور شدن احساساتتان استفاده کنید.

 از بین رفتن روابط در اثر عدم صداقت

به طور طبیعی ، بهتر است همیشه سعی کنید حقیقت را حتی اگر منجر به درگیری می شود، به آرامی بیان کنید. بهتر است همیشه بدون در نظر گرفتن ترس از عواقب صادق بودن، صداقت داشته باشید. دروغ گفتن باعث می شود که اعتماد شریک زندگیتان از شما سلب شود.

عدم صداقت می تواند احساس عشق را از بین ببرد زیرا یکی از مهم ترین پایه های یک رابطه است. بنابراین ، هنگامی که دروغ بگویید شخص در مورد هر چیز دیگری ممکن است به صداقت شما شک داشته باشد.

 انتقاد و شکایت

یک رابطه بین دو نفری برقرا می شود که شبیه هم نیستند. بنابراین ، شما نمی توانید انتظار داشته باشید شخص مقابل دقیقا مانند شما رفتار کند. این شخص متفاوتی است که تجربیات متفاوتی با شما دارد و نحوه تفکر ورفتار  او بدون توجه به چیزهای مشترک شما است واو  با شما متفاوت است.

بنابراین انتظار اینکه طرف مقابل شما دقیقاً همانطور که شما انتظار دارید رفتار کند غیر منطقی است و حتی می تواند برای رابطه ضرر داشته باشد. اگر مرتباً شکایت و انتقاد کنید رابطه شما رو به وخامت می رود و دچار مشکل می شوید.

برقراری ارتباط و گفتگو سازنده برای دستیابی به توافقی که برای هر دو عضو یک رابطه مفید باشد ، بسیار بهتر است.

از بین رفتن روابط با خیانت

هیچ راهی وجود ندارد: خیانت نوعی بی صداقتی است. اگر فردی هستید که نمی تواند یا نمی خواهد فقط با یک نفر باشد ، پس باید در همان ابتدایی رابطه این موضوع را اقرار کنید. اگر در حین رابطه با افراد دیگری ارتباط داشته باشید این دقیقا در مغایرت با پایه های اصلی روابط که اعتماد ، احترام و عشق است، می باشد.

توجه داشته باشید که خیانت کردن به دروغگویی و عدم تعهد نیاز دارد. با این حال ، شخص دیگر نیز ممکن است آن را عدم صداقت ، خودخواهی و ناهنجاری تلقی کند. بنابراین ، هر چقدر شخص مقابل بخشش کند و رابطه ادامه دهد ، اما ممکن است چیزی برای همیشه در درون آن ها شکسته شود.

اگر می خواهید عشق خود را حفظ کنید و رابطه ای پایدار و هماهنگ داشته باشید ، پس باید بدانید که این باعث تحقیر شما می شود.

آیا در صورت خیانت، رابطه ارزش حفظ کردن را دارد؟

به یاد داشته باشید این یکی از سخت ترین ضربات برای افرادی است که دچار چنین موردی می شوند بنابراین اگر قصد حفظ رابطه را دارید باید عواقب بعدی آن را نیز بدانید و بپذیرید.

روابط خود را ار بین نبرید

همچنین ، توجه داشته باشید که وقتی واقعاً کسی را دوست دارید و می خواهید او را حفظ کنید ، پس باید به عنوان به عنوان شریک زندگی خود ، و به عنوان کسی که به شما اعتماد دارد ، به او احترام بگذارید. توجه داشته باشید که آن ها موظف نیستند خیانت را ببخشند. آنها حتی اگر بخواهند ، ممکن است نتوانند.

در پایان ، همیشه به خاطر داشته باشید که روابط مانند موجودی زنده هستند که شما باید مراقب سلامتی شان باشید. شما باید آنها را با عشق ، اعتماد ، احترام و ماجراجویی پرورش دهید و احساس محبت آمیزی را که باعث می شود در کنار هم باشید را زنده نگه دارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ