خواص روغن نارگیل برای پوست چیست؟

alikarimi55
جای تعجب نیست که من یک طرفدار بزرگ روغن نارگیل هستم. زیرا این روغن همه کار انجام می دهد بدون این که هیچ عارضه جانبی داشته باشد. روغن نارگیل حاوی تمام چربی ها مفید است که به ما انرژی می دهد، با میکروب های بدن مبارزه می کند و برای آشپزی بسیار مفید است. حتی […]

جای تعجب نیست که من یک طرفدار بزرگ روغن نارگیل هستم. زیرا این روغن همه کار انجام می دهد بدون این که هیچ عارضه جانبی داشته باشد. روغن نارگیل حاوی تمام چربی ها مفید است که به ما انرژی می دهد، با میکروب های بدن مبارزه می کند و برای آشپزی بسیار مفید است. حتی بوی آن محشر است. اما آیا می دانید که روغن نارگیل برای پوست چه فوایدی دارد؟ بسیار خوب، می توانید از مزایای آن به خوبی بهره ببرید.

20 راه برای استفاده از روغن نارگیل برای سلامت پوست

نه تنها استفاده از روغن نارگیل برای پوست بسیار موثر است و بر آن تاثیر زیادی دارد بلکه یک روش طبیعی برای محدود کردن مواد سمی که در داروهای موجود در قفسه های فروشگاه ها می باشد، است. روغن نارگیل می تواند به لایه های زیرین پوست شما نفوذ کند زیرا جرم مولکولی آن کم است و به راحتی می تواند با پروتئین ها اتصال برقرار کند. من مطمئنم که شما با دانستن فواید آن برای پوست شگفت زده خواهید شد. به زودی، آن را در بین داروهای خود در کابینت قرار خواهید داد و از آن استفاده خواهید کرد اگر نه تمام وقت، از بین این 20 راه حتما یکی را انتخاب خواهید که برای پوست تان مفید باشد.

لوسین بدن:

مواد شیمیایی و عطر و رایحه های تقلبی را که در لوسیون ها وجود دارند را کنار بگذارید و در عوض از واد طبیعی استفاده کنید. تهیه لوسیون خانگی که از روغن جوجوبا، روغن نارگیل و اسانس های مورد علاقه شما تهیه می شوند برای پوست بسیار مفید هستند. بعد از حمام برای حفظ رطوبت بدن تان از آن ها استفاده کنید. چرا روغن نارگیل برای پوست مفید است؟ به طور مختصر، به دلیل وجود چربی های اشباع که به پوست کمک می کند مرطوب بماند. زیرا چربی مانع از بین رفتن رطوبت پوست به دلیل وجود روزنه ها خواهد شد. این چربی ها موجب حفظ سلامت پوست، نرمی آن و حتی در رنگ پوست موثر خواهد بود.

اسکراب بدن:

با از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست به کمک اسکراب موجب مرطوب شدن آن خواهید شد. تنها با مخلوط کردن روغن نارگیل و شکر آن می توانید پوست خود را لطیف تر کنید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

روغن بدن:

اگر پوست شما به شدت خشک است، استفاده از روغن نارگیل یک درمان خانگی بسیار مفید و موثر خواهد بود. کمی روغن نارگیل را در دست خود بریزید تا کمی گرم شود سپس آن را بر روی پوست خود بمالید. به نقاطی از بدن مانند آرنج و زانو بیشتر توجه کنید.

درمان زخم ها:

روغن نارگیل به درمان زخم های ایجاد شده بر روی پوست کمک می کند و مدت زمان درمان را کاهش می دهد. درد را کم می کند و ریسک تغییر رنگ بدن را کاهش می دهد. روغن نارگیل حاوی 3 اسید چرب کاپریک، کاپریلیک و لوریک اسید می باشد که خاصیت ضد عفونت و ضد میکروبی دارد. همچنین به مبارزه با عفونت ها می پردازد.

استفاده از آن در مانیکور:

از روغن نارگیل در مانیکور استفاده می شود. روغن نارگیل را در کوتیکول ها بریزید این کار به از بین بردن جرم ها بیشتر کمک می کند.

حمام دتاکس:

یک حمام دتاکس خوب راهی عالی برای محدود کردن سموم است. میتوانید یک حمام دتاکس برای خود تدارک ببینید و این کار راحتی است. یک چهارم فنجان نمک اپسوم، برای دتاکس بسیار عالی است، یک چهارم فنجان روغن نارگیل به آب گرم دورن وان اضافه کنید. برای استفاده از درمان رایحه درمانی چند قطره اسانس مورد علاقه خود به آن اضافه کنید.

از بین بردن مشکلات پوستی ناشی از استفاده از پد ها:

استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن درد، خارش و قرمزی پد ها بسیار موثر است. استفاده منظم از آن تاثیر گذار خواهد بود. می توانید با یک قاشق روغن نارگیل ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.

دستان خشک:

اگر ظرف می شویید یا استفاده از دستگاه هایی موجب خشک شدن دست های شما شده  است می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. مقداری از روغن نارگیل را در محل کار خود نگه داری کنید و به طور مداوم از آن  استفاده کنید. روغن نارگیل را بر روی دست خود بریزید سپس دست های خود را با دستکش بپوشانید تا نرم شوند و هرچه سریع تر خشکی آن بر طرف شود.

شوینده صورت:

به دلیل خاصیت ضد میکروبی و توانایی حفظ رطوبت، روغن نارگیل برای تمیز کردن صورت بهترین گزینه است. من علاقه بسیاری به تهیه شوینده های صورت خانگی دارم. این روغن تمام باکتری ها را می کشد در حالی که پوست را هیدراته نگه می دارد به آن احساس نشاط نیز القا می کند.

دئودرانت خانگی:

اگر دئودرانت های سنتی پوست شما را تحریک می کنند، از روغن نارگیل استفاده کنید این یک جایگزین خوب می باشد. از دستور تهیه دئودرانت خانگی من که حاوی 3 ماده است استفاده کنید. این شوینده جایگزین خوبی برای شوینده های تجاری که در بازار وجود دارند است و موجب تازگی و شادابی پوست شما می شود.

دافع حشرات:

مواد سمی را کنار بگذارید و دفع کننده حشرات خانگی تهیه کنید تا از نیز حشرات در امان بمانید. برای تهیه 8 اونس از ضد حشره می توانید به سادگی 8 اونس از روغن نارگیل را با 40 تا 50 قطره اسانس ترکیب کنید. برخی از گزینه ها سیترونلا، میخک، اکالیپتوس، نعناع و لیموترش می باشند. اگر می خواهید که به طور مداوم از حشرات در امان بمانید مواد شیمیایی استفاده نکنید و از وارد کردن مواد سمی به بدن خود جلوگیری کنید.

براق کردن لب :

ساده ترین محصولات معمولا حاوی خطرناک ترین عناصر هستندو به جای وارد کردن مواد شیمیایی به بدن خود از طریق استفاده از محصولات مضر می توانید لب های خود را با برق لب های خانگی که از نعناع و اسطوخودوس تهیه می شوند استفاده کنید و خشکی آن را از بین ببرید و درضمن احساس امنیت نیز کنید.

پاک کننده آرایش:

از روغن نارگیل برای تمیز کردن آرایش اطراف چشم استفاده کنید بدون این که احساس ترس یا تحریک شدن پوست داشته باشید. علاوه بر این می توانید با این کار موجب هیدارته ماندن این ناحیه حساس از صورت خود باشید و خطوط و چین و چروک را کاهش دهید. برای استفاده می توانید روغن را روی پنبه بریزید و به آرامی آرایش خود را با آن تمیز کنید.

روغن ماساژ:

چرا از روغن های گران قیمت ماساژ استفاده کنید در صورتی که می توانید خودتان به راحتی آن را تهیه کنید. روغن نارگیل را با چند قطره از دیگر اسانس ها مخلوط کنید. درد عضلات را کاهش می دهد. احساس خوبی به فرد می دهد و امکان یک مدیتیشن خوب را برای او فراهم می کند.

کرم شب:

صورت خود را هیدراته نگه دارید و هنگام خواب روغن زیتون بر روی پوست صورت خود بمالید. اگر پوست شما آکنه دارد یا بسیار چرب است به جای استفاده از روغن می توانید چند قطره از آن را به مرطوب کننده معمولی خود اضافه کنید تا بدون استفاده از روغن زیادی پوست خود را هیدراته نگه  دارید. از تمایل به استفاده از روغن نارگیل برای کل روز دارید می توانید چند قطره از آن را با ضد آفتاب خود ترکیب کنید و از آسیب خورشید در امان بمانید.

مرطوب کننده پوست سر:

آیا از پوست سر خشک، پوسته پوسته خسته شده اید؟ از روغن نارگیل برای موها و پوست استفاده کنید و آن ها را مرطوب نگه دارید. این کار موجب درخشانی مو ها خواهند شد و از گسترش شوره جلوگیری می کند. اگر انتهای مو ها خشک است می توانید برای آن ناحیه روغن بریزید.

ژل بعد از اصلاح:

با استفاده از روغن نارگیل اصلاحی کامل و نرم را تجربه کنید و دیگر نیازی به استفاده از کرم یا ژل نمی باشد. استفاده از روغن نارگیل از رشد زیاد مو ها و ایجاد سوزش جلوگیری می کند به علاوه موجب رطوبت پوست می شود. نیاز به هیچ داروی اضافی در کابینت داروها نمی باشد. فقط آن را روی پوست خود بریزید، اصلاح کنید و بعد آن را خشک کنید.

شرایط پوستی:

به دلیل خاصیت ضد التهابی، روغن نارگیل بشدت در بین مردم محبوب است از جمله برای از بین بردن شرایط خاص پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات. در واقع تحقیقات اخیر دریافته اند که 46 درصد از بیماران پوستی، آن هایی که از روغن استفاده کرده اند نسبت به تاثیر دیگر درمان ها عملکرد بهتری از خود نشان داده اند. در حالی که تنها 19 درصد از افرادی که از روغن مواد معدنی استفاده کرده اند پاسخ خوبی نشان داده اند. اگر از بیماری های پوستی رنج می برید استفاده منظم ار روغن نارگیل می تواند علائم شما را کاهش دهد.


بیشتر بدانید؛ فاکتورهای سلامتی تاثیر گذار بر زیبایی پوست را بشناسید!


کشش پوست:

کشیده شدن پوست زمانی اتفاق می افتد که پوست الاسیته خود را از دست دهد و بیشتر بعد از کاهش وزن یا بارداری رخ می دهد. استفاده از روغن نارگیل می تواند به کاهش کشیده شدن پوست، حفظ رطوبت پوست و سرعت بهبود آن کمک خواهد کرد.

حفاظت از پوست در برابر خورشید:

آیا مقدار کمی نور خورشید به شما می رسد؟ روغن نارگیل می تواند التهاب پوست را از بین ببرد، قرمزی آن را رفع کند و به آن آبرسانی کند. این روغن از پوست در برابر نور خورشید حفاظت می کند زیرا دارای SPF 4 است. پیشنهاد می شود اگر مدت زمان زیادی در برابر نور خورشید قرار می گیرید، عصاره تمشک قرمز یا زینک اکساید را برای قوی تر کردن ضد آفتاب به آن اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ