پلاتیسما پلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

alikarimi55
پلاتیسما پلاستی چیست؟ اگر چشم ها اولین قسمت از بدن هستند که سن شما را نشان می دهد، به طور قطع گردن دومین قسمت بدن است. افراد هر چه پیرتر می شوند و سنشان بالاتر می رود، ممکن است چین های افقی و پوست اضافی در قسمت گردان آنها ظاهر شود. لیفت گردن مجموعه ای […]

پلاتیسما پلاستی چیست؟ اگر چشم ها اولین قسمت از بدن هستند که سن شما را نشان می دهد، به طور قطع گردن دومین قسمت بدن است. افراد هر چه پیرتر می شوند و سنشان بالاتر می رود، ممکن است چین های افقی و پوست اضافی در قسمت گردان آنها ظاهر شود. لیفت گردن مجموعه ای از اقدامات برای تقویت و بهبود ظاهر گردن شما است.

لیفت گردن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از بین بردن پوست اضافی
  • از بین بردن یا تغییر عضلات گردن
  • لیپوساکشن برای از بین بردن چربی اضافی
  • تزریق بوتاکس برای رفع مشکلات و چین و چروک ها
  • تزریق کیبلا برای از بین بردن چربی اضافی در زیر چانه

سایر تکنیک های لیفت گردن شامل استفاده از لیزرها، دستگاه های اولتراسوند و رادیو اکتیو، نور پالسی شدید و پر کننده ها است. برای انجام دادن لیفت گردن، باید از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشید.

همچنین قبل از انجام هر یک از روش‎های لیفت گردن، باید با جراح مشورت کنید. معمولا در جلسه مشاوره، پزشک شما را معاینه کرده و بسته به نیاز شما، یکی از روش های زیر را تجویز می کند:

روش Turkey Wattle

جراح شما ممکن است برای لیفت گردن، یک عمل جراحی که شامل بریدگی در زیر چانه، پشت گوش و یا هر دو است را پیشنهاد کند. این بریدگی برای دسترسی به عضله گردن به نام پلاتیسما انجام می شود. گاهی اوقات جراحی ممکن است است به معنای از بین بردن عضله باشد.

در روش های جدیدتر، این امکان فراهم شده است که جراح برش های کمتری را بر روی گردن ایجاد کرده و از یک آندوسکوپ (دوربین کوچک متصل به یک لوله نازک) برای انجام عمل جراحی استفاده کند. لازم است که شما در طول جلسه مشاوره از جراح در مورد تمام گزینه ها و ابهامات سوال کنید.

علاوه بر این، جراح با توجه به تمایلات شما، از یکی از روش‎های بیهوشی استفاده می کند. اگر می خواهید در طول عمل کاملاً غیر هوشیار باشید، باید بیهوشی عمومی به کار برده شود. در غیر این صورت، جراح شما می تواند از بی حسی موضعی با به کار بردن آرامبخش استفاده کند. با این حال، این به انتخاب شما بستگی دارد.

همچنین شما می توانید به جای عمل جراحی یا علاوه بر آن، از تزریق بوتاکس نیز استفاده کنید. تزریق بوتاکس می تواند بخش هایی از پلاتیسما را شل کند. این تزریقات می توانند در مدت 15 دقیقه و به صورت سرپایی انجام شوند.

لیپوساکشن

در طی انجام لیپوساکشن، جراح برش کوچکی را در زیر چانه شما ایجاد کرده و چربی اضافی را از آن خارج می کند. اگر شما از روش های دیگر برای لیفت گردن استفاده کنید، به احتمال زیاد جراحان زیبایی لیپوساکشن را نیز همراه با آنها، برای شما انجام می دهند. شما می توانید در طول جلسه مشاوره خود این موضوع را با پزشک در میان گذاشته و با وی مشورت کنید.

اگر لیپوساکشن تنها روش برای لیفت گردن باشد، معمولا به مدت یک ساعت به طول می انجامد. سپس برش های انجام شده در گردن، کشیده شده و بخیه می شوند. پس از بخیه زدن برش ها، توجه و دنبال کردن دستورالعمل های پزشک در مورد مراقبت صحیح از بخیه و بانداژ، بسیار مهم است.

حذف پوست اضافی روی گردن

در این روش، جراح شما قسمت هایی از پوست اضافی گردن را برش داده و سپس لبه ها را کشیده و بخیه می زند. بسته به پیچیدگی عمل، این روش حدود 2 تا 4 ساعت به طول می ا نجامد. در این روش نیز نوع بیهوشی به انتخاب شما بستگی دارد. جراح محل بخیه را با استفاده از بانداژ می پوشاند.

یکی از روش های لیفت گردن که امروزه مورد توجه فراوان قرار گرفته است، جراحی پلاستیک از طریق روشی به نام پلاتیسما پلاستی است. در ادامه با این روش و مراحل انجام آن، بیشتر آشنا خواهیم شد.

پلاتیسما پلاستی چیست؟

پلاتیسما پلاستی، لیفت گردن برای عضلات پلاتیسما نامیده می شود که در امتداد جلوی گردن حرکت می کنند. این عمل جراحی برای لیفت پوست گردن و محکم کردن عضلات زیرین پوست به کار می رود. همچنین پلاتیسما پلاستی باعث بهبود و تیزتر شدن خط فک شما می شود. پلاتیسما پلاستی معمولاً به همراه لیفت صورت انجام می شود. اما می تواند به عنوان یک روش مستقل نیز به کار برده شود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی پلاتیسما پلاستی هستند؟

بهترین کاندیداها برای لیفت گردن از طریق پلاتیسما پلاستی، افراد غیر سیگاری و افرادی هستند که از نظر سلامتی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. لیفت گردن ممکن است به دلیل افزایش سن، کاهش وزن قابل توجه و یا وراثت ایجاد شود. افرادی که دچار غبغب و یا چین و چروک در گردن هستند، می توانند از لیفت گردن با استفاده از پلاتیسما پلاستی استفاده کنند.

ملاحظات قبل از جراحی پلاتیسما پلاستی

جراح شما قبل از عمل برخی از آزمایشات را برای تایید وضعیت سلامتی شما تجویز خواهد کرد. همچنین ممکن است به شما توصیه کند که یک یا دو هفته قبل از عمل، مصرف برخی از داروهای خاص را متوقف کنید. این داروها ممکن است شامل آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باشند.

زیرا این داروها می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند. قبل از انجام جراحی، در مورد وجود هرگونه آلرژی دارویی با پزشک صحبت کنید. اگرچه واکنش آلرژیک به مواد بیهوش کننده بسیار نادر است، اما در برخی موارد ممکن است رخ دهد. حداقل 4 هفته قبل و بعد از عمل از عمل جراحی، از استعمال دخانیات خودداری کنید.

سیگار کشیدن در این دوره زمانی بهبودی شما را با مشکل روبرو می کند. همچنین بهتر است که یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. رژیم غذایی سالم به بدن شما کمک می کند تا سریعاً بهبود یابید.

فرایند جراحی پلاتیسما پلاستی

در ابتدا بیهوشی با روش انتخابی شما انجام می شود. جراحی گردن می تواند با استفاده از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام شود. در مواردی که لیفت گردن بسیار کم است، جراح شما حتی ممکن است توصیه کند که بی حسی موضعی یا ترکیبی از یک آرام بخش خوراکی و یک بی حس کننده موضعی کافی است.

پس از بیهوشی، جراح برشی در گردن شما ایجاد می کند. برش های رایج از جلوی لاله گوش شروع شده و به پشت گوش، جایی که پوست سر به سمت پشت گردن ختم می شود، می رسد.

اگر هدف سفت شدن ماهیچه‎های پلاتیسما نیز باشد، ممکن است برش دیگری در زیر چانه ایجاد شود. با این حال، روش‎های تخصصی تر ممکن است شامل یک برش در قسمت خط مویی در پشت گردن و یا فقط در پشت گوش باشد. این به تکنیک های مورد استفاده و میزان لیفت گردن بستگی دارد.

پس از ایجاد برش، ماهیچه های پلاتیسما سفت می شوند. در صورت پیری پوست، ماهیچه های پلاتیسما اغلب از هم جدا می شوند. این باعث از بین رفتن سفتی پوست و ظاهر شدن غبغب می شود.

ماهیچه های پلاتیسما سپس با استفاده از بخیه ها در مرکز به یکدیگر متصل می شوند. علاوه بر این، ممکن است یک قطعه کوچک از عضله پلاتیسما برداشته شود و یا با استفاده از لیزر، لایه های عمیق تر پوست را محکم تر کنند.

مرحله بعد حذف پوست اضافی از روی گردن می باشد. در این مرحله؛ پوست اضافی گردن با دقت بالایی از بین می رود. سپس بافت و پوست مجدداً به یکدیگر بخیه می شوند.

در مرحله آخر، برش ها بسته شده و با استفاده از بانداژ پوشانده می شوند. با استفاده از یک روش چند لایه بخیه، جراح برشها را به یکدیگر وصل می کند.

مراقبت های پس از جراحی پلاتیسما پلاستی

بیشتر لیفت های گردن به صورت سرپایی انجام می شوند. پس از انجام جراحی پلاتیسما پلاستی، جراح محل عمل را با استفاده از پانسمان می پوشاند. زمانی که بیهوشی و یا بی حسی موضعی از بین بروند، گردن شما احساس سفتی و درد خواهد کرد.

علاوه بر این، در طی سه روز اول پس از عمل، ممکن است گردن شما متورم و یا کبود شود. پانسمان ها ممکن است پس از گذشت چند روز جدا شوند. اما بخیه ها معمولاً 7 تا 10 روز بر روی گردن شما باقی می مانند. بیشتر بیماران می توانند با گذشت 5  تا 10 روز پس از انجام جراحی، فعالیت های راحت و غیر سنگین خود را از سر گیرند.

با این حال، لازم است در طی چند هفته اول بعد از عمل، از خم شدن، بلند کردن اجسام سنگین و حتی چرخاندن سر خود از یک سمت به سمت دیگر، خودداری کنید. علاوه بر این، لازم است به مدت دو هفته، از خوابیدن بر روی گردن خود خودداری کنید و به پشت بخوابید.

این دستورالعمل ها می توانند بسته به سلامت شخصی بیمار، تکنیک های مورد استفاده جراحی و متغیرهای دیگر، تا حد زیادی متفاوت باشند. در این صورت شما باید توصیه های جراح خود را به خوبی دنبال کنید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی جراحی پلاتیسما پلاستی

خطرات و عوارض احتمالی جراحی پلاتیسما پلاستی شامل خونریزی بیش از حد یا هماتوم، ریزش پوست (مرگ بافت)، لخته شدن خون و ورم مداوم است. همچنین امکان به وجود آمدن بی نظمی های کانتور پوستی، تغییر رنگ و تورم، شل شدن مجدد پوست و جای زخم نامطلوب وجود دارد.

علاوه بر این، ممکن است گردن شما دچار بی حسی یا تغییرات دیگری مانند احساس خارش شدید شود. مانند تمام عمل های جراحی، جراحی لیفت گردن نیز شامل خطرات مرتبط با بی حسی است. علاوه بر این، اثرات جراحی پلاستیک ممکن است دقیقاً همان چیزی که انتظار دارید، نباشد و نتایج زیبایی شناسی نامطلوب شما را آزرده کند.

همچنین در برخی از موارد ممکن است به جراحی مجدد نیز نیاز داشته باشید. پس از انجام جراحی، در صورت بروز هر یک از موارد زیر، سریعاً به جراح یا پزشک مراجعه کنید:

 

روش های تکمیلی جراحی پلاتیسما پلاستی

جراحی لیفت گردن اغلب با سایر جراحی ها، برای رسیدن به بهترین نتیجه همراه می شود. این روش ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • لیفت صورت برای اصلاح افتادگی صورت و قسمت پایین فک
  • لیفت ابرو یا لیفت پلک برای اصلاح پلک های افتاده
  • ایمپلنت چانه یا فک یا لیپوساکشن زیر چانه به منظور بهبود کانتور فک
  • روش های بازیابی پوست مانند لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی؛ برای بهبود ظاهر و احساس کلی پوست

بیشتر بدانید: لیپوساکشن با لیزر (لیپولیز)؛ نحوه انجام، کاربرد و عوارض احتمالی


علاوه بر این، نتایج جراحی پلاتیسما پلاستی ممکن است با استفاده از تزریق بوتاکس یا سفت کردن پوست از طریق لیزر یا فناوری فرکانس رادیویی، بهتر و رضایت بخش تر باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ