5 ویتامین و مکمل برای پیشگیری و درمان میگرن

alikarimi55
علائم میگرن آن را به مشکلی تبدیل می کنند که مدیریت زندگی را بسیار سخت خواهد کرد. این نوع سردرد شدید می تواند موجب درد شدید، حساسیت به نور یا صدا و تهوع شود. داروهای مختلفی برای درمان میگرن تجویز می شوند اما آن ها دارای عوارض جانبی می باشند. بهترین خبر این است که […]

علائم میگرن آن را به مشکلی تبدیل می کنند که مدیریت زندگی را بسیار سخت خواهد کرد. این نوع سردرد شدید می تواند موجب درد شدید، حساسیت به نور یا صدا و تهوع شود.

داروهای مختلفی برای درمان میگرن تجویز می شوند اما آن ها دارای عوارض جانبی می باشند. بهترین خبر این است که جایگزین های طبیعی بسیاری برای داروها وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. ویتامین های مشخصی و مکمل ها می تواند شدت یا دوره های ایجاد میگرن را به تاخیر بیندازند.

گاهی روش درمانی که بر روی یک فرد جواب می دهد بر روی فرد دیگری جوابگو نخواهد بود. حتی ممکن است که میگرن را بد تر کند. به همین علت مهم است که با پزشک خود در این باره مشورت کنید. او می تواند روشی که مناسب شما است را معرفی کند.

هیچ ویتامین یا مکملی یا ترکیبی از هر دو از بین بردن درد میگرن یا جلوگیری از ایجاد میگرن را در همه افراد تضمین نخواهد کرد. علت این اتفاق این است که سردرد هر فرد با دیگری متفاوت است و هر کدام علت منحصر به فرد خود را دارد.

با این حال مکمل های مغذی وجود دارند که علم در حال بررسی تاثیر آن ها می باشد و ممکن است به بهتر شدن میگرن کمک کنند.

ویتامین B2 ( ریبو فلاوین ) و تاثیر آن بر میگرن

مطالعات هنوز در حال بررسی چگونگی تاثیر ویتامین B2 که با نام ریبو فلاوین شناخته می شود، بر جلوگیری از ایجاد میگرن می باشند. ممکن است نحوه ی تاثیر گذاری آن به چگونگی سوخت و ساز سلول ها برگردد.

یک تحقیق مروری که نحوه ی تاثیر ویتامین ها و مواد مغذی را مورد بررسی قرار داده است بیان می کند که ریبو فلاوین می تواند نقش مثبتی بر کاهش میگرن های دوره ای و شدت آن ها بازی کند بدون این که هیچ عوارض جانبی برای فرد داشته باشد.

اگر شما ویتامین B2 را انتخاب کرده اید می توانید 400 میلی گرم از آن را به صورت روزانه مصرف کنید. اگرچه شواهد و مطالعات در این زمینه محدود است اما محققان نسبت به تاثیر ویتامین B2 بر میگرن نیز خوشبین می باشند. یکی از محققان بیان می کند که مقدار کمی از این ویتامین را حین آزمایشات خود استفاده کرده است و نسبت به دیگر داروها تاثیر گذاری بیشتری را دریافت کرده است.

منیزیم:

طبق سازمان میگرن امریکا، دوز مصرف روزانه منیزیم بین 400 تا 500 میلی گرم می باشد که افراد میگرنی کمک خواهد کرد.

منیزیم بخصوص به افرای که میگرن آن ها ناشی از یائسگی، بو یا تغییرات بینایی ایجاد می شود، کمک خواهد کرد.

زمانی که به دنبال مکمل منیزیم می باشید مقدار آن در هر قرص را مد نظر قرار دهید. اگر تنها یک قرص حاوی 200  میلی گرم منیزیم می باشد، باید آن را دو بار در روز مصرف کنید.

اگر با خوردن این مکمل در سیستم دفع شما مشکلی ایجاد شده است بهتر این است که دوز مصرفی خود را کاهش دهید.

ویتامین D و درمان میگرن

محققان در حال بررسی تاثیر نقش ویتامین D بر میگرن می باشند. حداقل در یک تحقیق به این نتیجه رسیدند که ممکن است مکمل ویتامین D میزان حملات میگرن را کاهش دهد.

در این تحقیق به افراد بیماری تحت نظر 50 هزار واحد ویتامین D در هفته داده می شد. قبل از استفاده از این مکمل از پزشک خود در مورد میزان ویتامین D مورد نیاز خود بپرسید.

کوآنزیم کیو تن  (  Q10 ):

کوآنزیم کیو تن ماده ای است که عملکرد مهمی در بدن دارد. به تولید انرژی در سلول ها و محافظت از آن ها در برابر تخریب ناشی از رادیکال های آزاد کمک خواهد کرد.

زیرا افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند مشاهده شده است که سطح کوآنزیم کیو تن موجود در خون آن ها کم است. دانشمندان به دنبال یافتن راهی هستند که علت کمک این مکمل ها بر بازیابی سلامت را بیابند.

اگر چه شواهد کافی در مورد تاثیر گذاری کیو تن بر میگرن وجود ندارد اما ممکن است بر کاهش حملات میگرن کمک کند.

دوز معمول کیو تن تا 100 میلی گرم و سه بار در روز می باشد. این مکمل ممکن است که با دیگر داروها تداخل ایجاد کند پس قبل از استفاده با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

ملاتونین و تاثیر آن بر میگرن

تحقیقی نشان داد هورمون ملاتونین که اغلب برای تنظیم چرخه خواب استفاده می شود، می تواند به کاهش حملات میگرن کمک کند. تحقیقات نشان داده اند که این هورمون به طور کلی می تواند موثر تر از داروی آمی تریپتی لین باشد. آمی تریپتی لین معمولا برای جلوگیری از حملات میگرن تجویز می شود. دوز مورد استفاده در این تحقیق 3 میلی گرم در روز بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ