گیاهان دارویی، ویتامین ها و مکمل هایی برای افسردگی

alikarimi55
در مورد مکمل ها و ویتامین های موثر در درمان افسردگی چه می دانید؟ آیا میتوان این بیماری را با گیاهان دارویی درمان کرد؟ افسردگی یک بیماری روحی است که افراد احساس ناراحتی، تنهایی می کنند و تمایل و اشتیاق برای ادامه زندگی را از دست می دهند. این شرایط در امریکا تقریبا رایج است. […]

در مورد مکمل ها و ویتامین های موثر در درمان افسردگی چه می دانید؟ آیا میتوان این بیماری را با گیاهان دارویی درمان کرد؟ افسردگی یک بیماری روحی است که افراد احساس ناراحتی، تنهایی می کنند و تمایل و اشتیاق برای ادامه زندگی را از دست می دهند. این شرایط در امریکا تقریبا رایج است.

تشخیص افسردگی

طبق تحقیقات از هر 13 نفر در امریکا که سن بالای 12 سال دارند علائم افسردگی در آن ها دیده می شود.

افسردگی دارای علائم زیر است:

  • از دست دادن اشتیاق در مورد انجام فعالیت های عادی
  • احساس ناراحتی، غمگینی یا پوچی
  • تغییر در اشتها
  • احساس بی ارزشی و گناه
  • اضطراب یا یا خستگی
  • به خستگی خوابیدن، بی خوابی یا خوابیدن بیش از اندازه
  • واکنش های غیر منطقی یا عصبانیت های بی مورد
  • به سختی تمرکز کردن یا تصمیم گرفتن
  • فکر به خودکشی
  • دردهای بی دلیل

پزشکان هنوز به طور کامل علت افسردگی را تشخیص نداده اند. فاکتورهای موثری دخیل هستند از جمله:

تفاوت های مختلف فیزیکی مغز

افرادی که به افسردگی مبتلا هستند ممکن است تغییرات فیزیکی در مغز آن ها رخ داده باشد.

عدم تعادل مواد شیمیایی

عملکرد مغز به طور دقیق توسط مواد شیمایی متعادل کنترل می شود. اگر در این مواد شیمیایی تغییری ایجاد شود ممکن است که افسردگی افزایش یابد.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی می تواند موجب افسردگی شوند. هورمون ها ممکن است به دلیل مشکلات تیروئیدی، یائسگی یا دیگر شرایط تغییر کنند.

تغییرات زندگی

از دست دادن عزیزان، پایان کار یا رابطه، مشکلات مالی می توانند از جمله عوامل ایجاد کننده افسردگی باشند.

ژن

اگر وابستگان نزدیک دچار افسردگی بوده اند، ممکن است که شما به لحاظ ژنتیکی مستعد این بیماری باشید.

تسکین افسردگی به صورت طبیعی

درمان های سنتی افسردگی ترکیبی از داروهای های تجویزی، مشاوره و درمان می باشد. داروهای ضد افسردگی می تواند به رفع مشکلات جسمی کمک کند از جمله، ایجاد تعادل ترکیبات شیمیایی در بدن.

مشاوره به بیمار کمک می کند که مشکل را ریشه یابی کنند و وضعیت هایی که ایجاد افسردگی می شوند شناسایی گردند از جمله تغییرات زندگی.

محققان تعداد زیادی از گیاهان دارویی، مکمل ها و ویتامین ها را مورد مطالعه قرار دادند تا فواید آن ها برای سلامتی بدن انسان را مشخص کنند. نتایج ترکیبی بودند. برخی از درمان های جایگزین شرایط خاصی را دنبال می کنند.

با این وجود، تمام روش های درمانی جایگزین موفق به گذراندن تست های کلنیک نشدند. به همین دلیل، برخی از پزشکان متخصص ممکن است که در توصیه ها و تجویز های خود از این روش های درمانی دوری کنند.

در این راهنما، در مورد درمان های جایگزین برای افسردگی به خوبی اطلاعات کسب کنید. ببینید که کدام روش برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت، کارآیی آن چگونه است و چگونه باید درمان را انجام داد.

اخطار راجع به داروهای افسردگی

داروهای گیاهی و مکمل های بسیاری در بازار فروخته می شوند که معتبر نمی باشند. بدین معنی است که این محصولات توسط کلنیک های معتبر مورد آزمایش قرار نگرفته است و تست حیوانی و انسانی بر روی آن ها انجام نشده است پس مصرف آن ها ایمن نخواهد بود و حتی ممکن است که تقلبی باشد.

اگر تمایل به استفاده از این روش های درمانی برای درما افسردگی خود دارید، با دکتر، تراپیست یا روانشناس خود مشورت کنید. این افراد متخصص می تواند به شما کمک کنند تا بهترین مکمل را انتخاب کنید.

تمام بیمارانی که از افسردگی رنج می برند از این روش های جایگزینی بهره نخواهند برد و برای همه به یک صورت کارآریی نخواهد داشت. اما اگر باز هم راقب هستید باید با پزشک خود مشورت کنید.

گل راعی یا هوفاریقون یا  گل شهناز

نوعی بوته با گل های زرد می باشد. این گیاه در اروپا، بخشی هایی از آسیا، افریقا و شرق امریکا می روید. برگ و گل این گیاه دارای مصارف پزشکی هستند. برای قرن ها، گل راعی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت از جمله افسردگی و بیماری های ذهنی.

این گیاه ویژگی ضد التهاب دارد و درست همانند ضد باکتری ها و ضد ویروس ها عمل می کند. انسان ها از آن برای درمان عفونت ئ زخم های پوستی استفاده می کنند. امروزه St. John’s تبدیل به یک داروی گیاهی محبوب برای درمان افسردگی در اروپا شده است. با این وجود، موسسه دارو و غذای امریکا آن را هنوز به عنوان یک روش درمانی افسردگی در امریکا به رسمیت نمی شناسد.

تحقیقی که در سال 2009 انجام شد نشان داد که این گیاه فواید بسیاری دارد. این گیاه عوارض جانبی کمتری نسبت به دیگر روش های درمانی سنتی خواهد داشت و این را یک تحقیق نیز اثبات کرده است. اما تحقیقات نشان داده اند که تاثیر گذاری St. John’s در تمام شدت های بیماری افسردگی به صورت یکسان نخواهد بود.

از این گیاه مکمل هایی به صورت قرص و کپسول تهیه شده است. عصاره و شربت آن نیز در برخی از مواد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از افسردگی خفیف تا متوسط رنج می برید دوز مصرفی از این دارو بین 20 تا 1800 میلی گرم از قرص یا کپسول می باشد.

درمان افسردگی به کمک گیاهان دارویی و مکمل ها

 اس-آدنوزیل متیونین (SAMe)

SAMe ترکیبی است که به صورت طبیعی توسط بدن ساخته می شود. نمونه مصنوعی آن در آزمایشگاه ها ساخته می شود. در دهه 1990 سازمان غذا و دارو در امریکا مکمل این ماده را به رژیم غذایی امریکایی ها افزود. در اروپا، این مکمل از 1970 تجویز به عنوان یک دارو تجویز می شد.

از این مکمل برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود. ممکن است به درمان افسردگی، آرتروز، بیماری های قلبی، تشنج و مشکلات بیش فعالی کمک کند.

SAMe در بدن نقش مهمی بازی می کند. در مغز، به عنوان مثال SAMe به تولید سرتونین و دوپامین کمک می کند. سروتونین یک ماده مهم شیمایی و انتقال دهنده پیام های عصبی می باشد. انتقال دهنده های عصبی پیام ها و سیگنال های مغز را به بدن انتقال می دهد.

اگر افسردگی در شما تشخیص داده شده است ممکن است که سطح سروتونین به میزان کافی نباشد. پزشک شما دارویی تجویز می کند که به مغز در تولید و استفاده بیشتر از سروتونین کمک خواهد کرد. شما می توانید از SAMe برای بهبود سطح سروتونین بدن خود استفاده کنید.

در سال 2010 محققان ویژگی های موثری در SAMe یافتند. متوجه شدند افرادی که از سروتونین تجویزی استفاده می کنند می توانند از SAMe برای دریافت این ماده مصرف کنند.

در این مطالعه محققان به افراد مورد نظر روزانه 800 میلی گرم SAMe دو بار در روز می دادند. در مقایسه با افرادی که از این ماده استفاده نمی کردند، علائم افسردگی در آن ها بسیار کاهش یافت.

از جمله فواید SAMe که به آن دست یافته اند عبارت است از: عملکرد آن به عنوان تری سایکلیک ضد افسردگی. آزمایش ها نشان داده اند که دوز بین 200 تا 1600 میلی گرم در روز از SAMe تاثیر گذار است.

با این وجود، گزارش های مشابه نشان داده اند که نیاز به تحقیقات بیشتری در شناسایی دیگر فواید آن نیاز است. تزریق SAMe نیز امکان پذیر است. متوسط محدوده تزریق بین 200 تا 400 میلی گرم است. تزریق روزانه ممکن است به مدت 8 هفته نیاز باشد. تزریق معمولا در مطب دکتر انجام می شود. راه دیگری برای این کار وجود ندارد مگر این که هر روز به مطب دکتر مراجعه کنید.

برخی از تحقیقات کلنیکی بیان کرده اند که SAMe می تواند فوایدی برای کوتاه مدت داشته باشد. با این وجود تحقیقات طولانی مدت نیز لازم است. برخی از پزشکان ممکن است که به اثبات های محکم تری برای تجویز این دارو برای بیمارهای خود داشته باشند.

اگر فکر می کنید که این دارو می تواند به درمان بیماری شما کمک کند قبل از استفاده با پزشک خود حتما مشورت کنید. این ترکیب می تواند به خودی خود عوارض جانبی داشته باشد از جمله خشکی دهان، تهوع سرگیجه و بی خوابی.

قرص 5 اچ تی پی (هیدروکسی تریپتوفان) یا 5-HTP:

5-HTP نوعی ماده شیمیایی است که در بدن از ال- تریپتوفان ساخته می شود. ال- تریپتوفان نوعی پروتئین می باشد. تریپتوفان به صورت طبیعی در برخی از غذاها یافت می شود، اما 5-HTP نه. در عوض، بدن شما از تریپتوفان استفاده می کند تا 5-HTP را تولید کند.

منابع رژیمی تریپتوفان عبارتند از:

همانند ASMe ،5-HTP ممکن است به افزایش سطح سروتونین مغز نیز کمک کند. داروهایی که سطخ سروتونین را افزایش می دهند به کاهش علائم افسردگی نیز کمک می کنند.

علاوه بر افسردگی، 5-HTP می تواند به درمان بیماری های مختلفی کمک کند از جمله، بیماری های مربوط به خواب، بیماری های مربوط به بیش فعالی، علائم قبل از قاعدگی و پارکینسون.

محققان بر این باروند که تغییر در سطح سروتونین می تواند موجب این بیماری ها گردد. با این وجود، تمام تحقیقات تاثیرات 5-HTP را تایید نمی کنند. تحلیلی که در سال 2012 بر روی 5-HTP صورت گرفت به این نتیجه رسید که در بیان تاثیرات شیمیایی آن بسیار بزرگنمایی و اغراق شده است.

در واقع، این تحقیق نشان داد که 5-HTP می تواند علائم افسردگی را نیز بدتر کند. استفاده طولانی مدت از 5-HTP تاثیر منفی بر روی انتقال دهنده های عصبی خواهند داشت. 5-HTP می تواند از دانه های یک گیاه افریقایی به نام عصاره گریفونیا ساییکیفولیا یا griffonia simplifolia  تهیه شود. این دانه ها قادر به تولید قرص و کپسول می باشند.

دوز متوسط 5-HTP بین 100 تا 300 میلی گرم می باشد و آن را باید سه بار در روز استفاده کرد. با این وجود، دور مصرفی برای هر فرد با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود. با پزشک خود در مورد مقدار ماده مصرفی مشورت کنید. بعد از بهبود شرایط می توانید دوز مصرفی این دارو را کاهش دهید تا از آن بدون عوارض جانبی بهره ببرید. هنگام استفاده از  5-HTP با دیگر داروها مراقب تداخل دارویی باشید زیرا ممکن است میزان سطح سروتونین را افزایش دهد. داروهایی مانند ضد افسردگی ها.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ