جایگزین های کم کربوهیدرات برای پاستا و نودل

alikarimi55
پاستا غذایی است که در فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد که برخی از افراد ترجیح می دهند مصرف آن را محدود کنند. اگر از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می کنید، ممکن است که بخواهید از مصرف پاستای گندم یا کربوهیدرات خودداری کنید […]

پاستا غذایی است که در فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد که برخی از افراد ترجیح می دهند مصرف آن را محدود کنند. اگر از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می کنید، ممکن است که بخواهید از مصرف پاستای گندم یا کربوهیدرات خودداری کنید زیرا افرادی که این نوع رژیم غذایی را دنبال می کنند توانایی تحمل و هضم گلوتن را ندارند و یا بعد از مصرف آن احساس نفخ می کنند.

اما اگر تمایلی به قطع کامل پاستا از رژیم غذایی خود ندارید می توانید غذاهای کم کربوهیدرات را جایگزین کنید. در ادامه این مقاله با غذاهای کم کربوهیدرات که می توان جایگزین پاستا کرد آشنا خواهید شد.

اسپاگتی اسکواش یک کربوهیدرات مفید

اسپاگتی اسکواش یک جایگزین خوب برای پاستا می باشد. منشا سبزیجات نشاسته دار از امریکا شمالی و مرکزی می باشد. بعد از پخت آن می توانید با چنگال آن را میل کنید و به لحاظ ظاهر بسیار شبیه به اسپاگتی می باشد. میزان کربوهیدرات موجود در اسپاگتی اسکواش تقریبا 20 درصد میزان کربوهیدرات موجود در پاستا می باشد. همچنین حاوی مقدار بیشتری ویتامین های A, C, E, K, B می باشد.

می توانیدآن را به تکه های کوچکتری تقسیک کنید سپس برای مدت 30 تا 45 دقیقه در دمای 180 درجه فر بپزید. اسپاگتی اسکواش را می توانید به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید یا آن را به مدت 6 تا 8 دقیقه در ماکروویو قرار دهید. بعد از آماده شدن می توانید آن را در ظرف جدا ریخته و روی آن سس مخصوصی که از قبل آماده کرده اید بریزید و میل کنید.

سبزیجات به شکل مارپیچ

در طی سال های اخیر، سبزیجات مارپیچ دنیای آشپزی را دگرگون کرده اند  و یک راه ساده برای اضافه کردن بیشتر سبزیجات به رژیم غذایی می باشند. این سبزیجات را به کمک خورد کننده ها به شکل نودل خورد می کنند. بسیاری از سبزیجات قابلیت خورد شدن دارند اما متداول ترین آن ها عبارتند از هویج، چغندر، خیار.

افزون بر این میزان کربوهیدرات موجود در آن ها 3 تا 10 برابر کمتر از پاستا می باشد. این نودل های سبزیجاتی منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها  مواد معدنی می باشند. افزودن بیشتر سبزیجات به رژیم غذایی می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد و و ریسک ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. هر چه بیشتر سبزیجات مصرف کنید بیشتر می توانید وزن خود را کاهش دهید.

برای خورد کردن سبزیجات به شکا مارپیچ در آوردن آن ها نیاز به خورد کننده دارید اگرچه پوست گیر سبزیجات نیز می تواند کمک کننده باشد. سبزیجات را پوست نگیرید زیرا با پوست گرفتن بخش زیادی از مواد مغذی آن را از بین خواهید برد.

سبزیجات مارپیچ را می توانید به صورت سرد یا گرم مصرف کرد. اگر تمایل به گرم کردن آن ها دارید می توانید نودل های سبزیجات تهیه شده را در آب برای مدت 3 تا 5 دقیقه بجوشانید تا پخته شوند. باید تا حدی پخته شوند که شکل خود را از دست ندهند در غیر این صورت در له خواهند شد.

لازانیا بادمجان یک کربوهیدرات مفید

بادمجان متعلق به هند می باشد و معمولا به عنوان سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. در 100 گرم بادمجان 9 گرم کربوهیدرات وجود دارد که تقریبا 3.5 برابر کمتر از یک پاستا حاوی کربوهیدرات می باشد. بادمجان منبع خوبی برای فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد به ویژه ویتامین K، تیامین و منگنز. برای تهیه لازانیا بادمجان، آن را به قسمت های کوچک خورد کنید.

سپس هر دو سمت آن را با برس روغن بمالید و سرخ کنید تا زمانی که نرم و طلایی شوند و سپس آن ها را هنگام تهیه لازانیا بین ورقه های لازانیا قرار دهید. می توانید حتی آن ها را سرخ نکنید و به صورت خام استفاده کنید.

نودل کلم

برخی از افراد ترجیح می دهند که از کلم به عنوان نودل استفاده کنند درحالی که یک جایگزین خوب به شمار می رود. در 100 گرم از کلم تنها 6 گرم کربوهیدرات وجود دارد. به طور باورنکردنی کلم 54 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و 85 درصد ویتامین K را تامین می کند. کلم یک منبع خوب فولات و دیگر ماود معدنی و ویتامین  ها به شمار می رود.

می توانید از برگ های کلم به عنوان ورقه های لازانیا استفاده کنید. کلم را به صورت نودل خورد کنید اما توجه داشته باشید که هر چه به سمت هسته می روید برگ ها سفت و تلخ تر خواهند شد. کلم را در آب جوش به مدت تقریبا 2 دقیقه قرار دهید. اگر از برگ های کلم به عنوان جایگزین لازانیا استفاده می کنید وقتی که به راحتی خم شدند بدون این که بشکنند آماده هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ