طرز تهیه سوپ میسو + تاثیرات منفی فرآورده های سویا

alikarimi55
درصورتی که قبلا سابقه غذا خوردن در یک رستوران ژاپنی را داشته باشید به احتمال بالا، سوپ میسو را امتحان کرده اید به دلیل این که اغلب به عنوان یک پیش غذا سرو می شود اما به هیچ عنوان نیاز نیست که برای لذت بردن از منافع مقابله با سرطان این غذای سالم، آن را […]

درصورتی که قبلا سابقه غذا خوردن در یک رستوران ژاپنی را داشته باشید به احتمال بالا، سوپ میسو را امتحان کرده اید به دلیل این که اغلب به عنوان یک پیش غذا سرو می شود اما به هیچ عنوان نیاز نیست که برای لذت بردن از منافع مقابله با سرطان این غذای سالم، آن را سفارش دهید. می توانید از طرز تهیه سوپ میسو من خیلی سریع و راحت، در خانه استفاده کنید.

روش پخت سوپ میسو، با قارچ

مواد لازم:

  • 4 فنجان شوربای اورگانیک یا آب
  • 2 قاشق چایخوری میسوی سفید نرم
  • 2 فنجان قارچ تازه یا یک دوم فنجان قارچ خشک شده، به صورت خورد شده
  • یک پیاز زرد یا قرمز به صورت خورد شده
  • دو سیر حبه شده ریز ریز یا له شده
  • یک تا قاشق چایخوری زنجبیل خورد شده
  • 2 فنجان برگ کلم خورد شده
  • 2 فنجان آمینوس نارگیل

خلاصه طرز تهیه:

در یک قابلمه متوسط، شوربا یا آب را بیشتر از دمای متوسط یا بالا گرم کنید. هنگامی که آب به نقطه جوش رسید حدودا نصف یک فنجان آن را خارج کرده و آن را با مسیو تا زمانی که این ترکیب، نرم شود، به هم بزنید. ماده میسو را دوباره به قابلمه، همراه با قارچ، پیاز، سیر، زنجبیل، برگ کلم و آمینوس نارگیل بازگردانید. بار دیگر ترکیب خود را جوش آورده و دمای آن را کاهش دهید. این ترکیب باید به مدت 20 دقیقه به آرامی بجوشد.

ارزش غذایی سوپ میسو

آنچه باعث می شود سوپ میسو، بسیار مغذی باشد احتمالا میسو است که از دانه سویا آماده می شود. با وجود این که به هیچ عنوان، طرفدار سویا نیستم (دلیل آن، این است که دانه های آن، تخمیر شده اند)، باید بگویم که میسو، منابع پروبیوتیک فوق العاده ای دارد. پختن سوپ میسو با استفاده از این طرز تهیه، به این معنا است که دیگر از افزودنی ها و سدیم بیش از حدی که اغلب در نسخه های رستورانی این غذا مورد استفاده قرار می گیرد، خبری نیست. طرز تهیه سوپ میسو با قارچ را به عنوان یک استارتر یا حتی به عنوان یک داروی مقوی گرم، هنگام سرماخوردگی را دوست دارم به دلیل اینکه زنجیل، در خود، خاصیتی دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. مطمئن هستم که از این غذا لذت خواهید برد.

طرز تهیه سوپ میسو

ابتدا کار خود را با گرم کردن شوربا شروع می کنیم؛ آب هم خوب است اما شوربا باعث می شود که سوپ میسو شما خوش طعم تر شود. هنگامی که شوربا به نقطه جوش رسید، با دقت، نصف فنجان آن را جدا کنید سپس در یک کاسه کوچک، آن را با میسو حل کنید تا زمانی که کاملا حل شوند. در مرحله بعدی، ترکیب میسو/شوربا را به قابلمه بازگردانید سپس باقی مانده مواد اولیه را وارد قابلمه کنید.

توصیه حرفه ای: زنجبیل تازه را قبل از درست کردن این سوپ فریز کنید زیرا بسیار راحت تر خرد خواهد شد

بار دیگر مواد داخل قابلمه را به نقطه جوش رسانده و سپس گرمای آن را کاهش دهید و سوپ خود را به مدت 20 دقیقه دیگر بر روی گرما بگذارید. سوپ قارچ میسوی شما آماده است.

طرز تهیه عنوان شده از سوپ میسو با قارچ را می توان با در نظر گرفتن ذائقه، شخصی سازی کرد. برای مثال نوع قارچ هایی که باید مورد استفاده قرار گیرد را عنوان نکردم زیرا همه قارچ ها در این سوپ، طعم فوق العاده ای دارند. مورلز، بلاز، کریمنی، شیتاکه یا صدف دریایی؛ می توانید مواد مورد علاقه خود را از مغازه های موجود در بازار تهیه کرده و آن را به سوپ خود اضافه کنید. در صورتی که احساس تند بودن غذا را دوست دارید، فلفل تند می تواند فوق العاده باشد.

با وجود سویا، آیا سوپ میسو می تواند سالم باشد؟

سویا در واقع موضوعی بسیار بحث برانگیز است و من اغلب، طرفدار سویا نیستم. دلیل آن چیست؟ امروزه سویا را به عنوان یک غذای سالم در نظر می گیرند که پروتئین گیاهی بالایی دارد بنابراین آن را به محصولات فرآوری زیادی اضافه می کنند (به خصوص محصولاتی همانند برگر بسته بندی شده گیاهی که با لستین سویا درست می شود، شیر سویا، ماست سویا و …). البته سویا، ماده اولیه اصلی، در روغن دانه سویا و پودر پروتئین سویا (آن را با نام ایزوله پروتئین سویا می شناسیم) می باشد اما با وجود این که برخی، درباره مزیت های سویا صحبت می کنند، مدارک نشان می دهد که باید از برخی از انواع سویا دوری کرد

آیا سویا برای بدن شما مضر است؟

آیا قرن ها نیست که این ماده غذایی را در رژیم آسیایی می بینیم؟ اکثریت سویای که امروزه در فرآورده های تجاری، مورد استفاده قرار میگیرد از نوعی که به طور سنتی در ژاپن یا سایر قسمت های آسیا مصرف می شود کاملا متفاوت است. درصد بسیار بالایی از تمامی سویای زراعت شده در ایالت متحده (حدودا 94 درصد)، از لحاظ ژنتیکی، اصلاح شده است (GMO) و به هیچ عنوان، مشابه با روش سنتی زراعت سویا، رشد داده نمی شود. بنابراین نمی تواند منافع غذایی مشابه یا هضم پذیری این چنینی داشته باشد.

براساس یک گزارش انتشار یافته در ژورنال مواد غذایی در سال 2013 ،منبع دانه های سویا و روندهای فرآوری مورد استفاده برای درست کردن محصولات سویا، جنبه های حائز اهمیتی هستند که باید به آن ها فکر کرد (عمدتا به دلیل این که این موارد، تاثیرات قابل توجهی بر محتوای زیر-واحدهای پروتئینی بیواکتیو خاص و مواد ضد مغذی ای دارند که در سویا یافت می شوند). همین گزارش نیز، نگرانی های مستند بالقوه ای، در باره مشکلات مربوط به سلامت، که مصرف بیشتر فرآورده های سویا می تواند باعثش شود را ذکر کرده است.

تاثیرات منفی فرآورده های سویا

تاثیرات منفی فرآورده های سویا در کارکرد تولید مثل، تیروئید و انواع خاصی از کارسینوجنسیس یافت می شود. به طور کلی، داده های موجود در زمینه ریسک سویا تا حدودی، دچار تناقض بوده یا هنوز هم کافی نیست (دقیقا دلیل مباحثه داغ، درباره این موضوع، همین مسئله است) اما منافع سلامتی مصرف پروتئین سویا یا فرآورده های ایزوله شده سویا ،به هیچ عنوان، مورد پشتیبانی قرار نمیگیرد

آنچه باعث می شود میسو از این قضیه، متفاوت باشد (همچنین ناتو و تمپه که دو فرآورده سویای دیگر هستند)، این است که در واقع منابع تخمیر شده سویا می باشند. هنگامی که دانه های سویا را تخمیر می کنید به طور کامل، محصول متفاوتی دارید که مجموعه مواد غذایی کاملا متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. سویای تخمیر شده که به صورت ارگانیک، زراعت شده باشد، ماده تولید کننده میسو، تمپه یا ناتو است که در واقع تنها نوع سویا هستند که مصرفش را به شما توصیه می کنیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ