جراحی تغییر جنسیت و هر آنچه لازم است بدانید

alikarimi55
در مورد جراحی تغییر جنسیت چه می دانید؟ وقتی افراد دو جنسی تصمیم می گیرند که تغییر جنسیت بدهند و تبدیل به یک جنس شوند طبق مطالعه انجام شده در سوئد از نظر سلامت روحی تغییر بسیاری می کنند و روحیه بهتری پیدا می کنند و این مسیر بهبود حتی تا سال ها بعد ادامه […]

در مورد جراحی تغییر جنسیت چه می دانید؟ وقتی افراد دو جنسی تصمیم می گیرند که تغییر جنسیت بدهند و تبدیل به یک جنس شوند طبق مطالعه انجام شده در سوئد از نظر سلامت روحی تغییر بسیاری می کنند و روحیه بهتری پیدا می کنند و این مسیر بهبود حتی تا سال ها بعد ادامه خواهد داشت. به طور کلی مطالعات نشان می دهند که این افراد که بین احساسات و فیزیک بدنی خود یگانگی احساس نمی کنند شش برابر بیشتر از دیگر افراد برای مشکلات روحی و اضطراب به روانشناس مراجعه می کنند. این بیماران 3 برابر بیشتر از افراد عادی از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند و شش برابر افراد عادی به دلیل خودکشی در بیمارستان بستری می شوند.

برای افرادی که تمایل دارند جنسیت خود به صورتی که با احساس آن ها مطابقت داشته باشد تغییر دهند، تایلند مکانی برای انجام این جراحی می باشد. این جراحی نام های متفاوتی دارد از جمله جراحی تغییر جنسیت جراحی MtF، ترمیم جنسی. اما چه چیزی تایلند را ترغیب به انجام چنین روشی کرد؟ به صورت خلاصه، دلیل آن اعلام رضایت بیمارانی است که این کار را  انجام داده اند، هزینه اندک، کیفیت مراقبت ها و دهه ها دانش و تجربه در انجام این قبیل جراحی ها می‎ باشد.

اگر در فکر انجام جراحی تغییر جنسیت  هستید، ممکن است که اعضای خانواده، همسر یا دوست تان درمورد عمل جراحی اطاعات لازم را کسب کند. راهنمایی های ما در ادامه مجهولات را برای شما حل خواهد کرد.

روش جراحی تغییر جنسیت

انجام جراحی تغییر جنسیت یک تغییر بسیار بزرگ و مهم در زندگی است که نمی توان سریع و نسنجیده آن را انجام داد. یک فرآیند طولانی است که زمان و صبر زیادی نیاز دارد. قبل از انجام جراحی، نیاز است که به مدت حداقل یک سال به عنوان یک زن زندگی کنید و از هورمون های زنانه که به تغییر آلت تناسلی کمک می کنند، استفاده کنید.

در ادامه لیستی از پیش نیازی های لازم که هر جراحی به تهیه آن اصرار می ورزد را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  • حداقل سنی که فرد باید داشته باشد 20 سال است و افراد بین 18 تا 20 سال باید دارای رضایت نامه از والدین خود باشند.
  • حداقل 12 ماه به صورت متناوب همانند یک زن زندگی کنید.
  • حداقل 12 ماه به صورت مداوم هورمون درمانی انجام دهید.
  • باید با یک روانپزشک در کشور خود و در کشوری که قرار است جراحی انجام دهید، مشورت کرده باشید ( این کار را می توان در بیمارستان مورد تایید شما انجام داد).
  • به صورت جسمی آماده برای جراحی باشید.

فرآیند اصلی جراحی تغییر جنسیت شامل چند روش است:

  • برداشتن آلت تناسلی زنانه و مردانه
  • ایجاد واژن
  • افزودن سینه
  • جراحی تارهای صورتی و صورت

ممکن است که شما نیاز به جراحی دیگری نیاز داشته باشید، از جمله تراشیدن سیب آدام، افزایش حجم باسن. از آن جایی که افراد با هم متفاوت هستند، جراحی تغییر جنسیت به نیاز و بودجه شما بستگی دارد.

مهمترین بخش جراحی یک مرد برای تغییر جنسیت به زن ایجاد واژن می باشد. رو ش های زیادی برای انجام این جراحی وجود دارد. برای این کار باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه را به شما به پیشنهاد دهد. دیگر روش های متداول عبارتند از:

 عمل تغییر جنسیت بدون ایجاد واژن عمیق:

این روش برای افرادی که نیاز به واژن برای انجام مقاربت جنسی و باز شدن ناگهانی واژن ندارند استفاده می شود.

  • مدت زمان بستری: 4 شب
  • مدت زمان جراحی: 2.5 ساعت
  • مدت زمان بهبود: 3 تا 4 هفته

حراجی تغییر جنسیت با وارونگی پوست آلت تناسلی

این روش برای بیمارانی که نیاز به واژن برای مقاربت جنسی ندارند توصیه می شود به ویژه افراد دو جنسی مسن تر. عمق ایجاد شده برای این افراد 2 تا 4 سانتی متر ( 1 تا 2 اینچ) و حذف موهای آلت قبل از جراحی می باشد.

  • جراحی: 2.5 ساعت
  • مدت زمان بستری در بیمارستان: 4 شب
  • مدت زمان بازیابی در یک منطقه محلی 3 تا 4 هفته است.

عمل تغییر جنسیت با پیوند پوست اسکروتال:

از پوست اسکروتال برای ایجاد عمق واژن بین 13 تا 14 سانتی متر ( 5 تا 6 اینچ )، بسته به کیفیت و کمیت پوست استفاده می شود ( برای ایجاد عمق از پوست کشاله ران نیز می توان استفاده کرد). این روش در بین بیماران متقاضی جراحی تغییر جنسیت محبوب تر می باشد.

  • مدت زمان جراحی: 4 ساعت
  • مدت زمان بستری در بیمارستان: 6 شب
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازیابی در منطقه محلی: 3 تا 4 هفته

جراحی تغییر جنسیت با ایجاد روده بزرگ سیگموئید توسط روش لاپاراسکوپی:

روده بزرگ سیگموئید برای ایجاد واژن استفاده می شود. با این روش می توان عمق بیشتری نسبت به روش پیوند اسکروتال در واژن ایجاد کرد. این روش برای افرادی که پوست اسکروتال کمتری دارند یا تمایل به داشتن یک واژن روان تر همانند واژن های بیولوژیکی زنان دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این روش تاکنون گران قیمت ترین روش تغییر جنسیت می باشد.

  • مدت زمان جراحی: 6 ساعت
  • مدت زمان مورد نیاز برای بستری شدن در بیمارستان: 7 شب
  • مدت زمان بازیابی در یک منطقه محلی: 3 تا 4 هفته

بازیابی یا بهبود بعد از جراحی

بازیابی بعد از انجام جراحی بسیار طولانی و دردناک است. همچنین نیاز به کنترل و مراقبت بیشتری دارد بنابراین بیمار باید مدت زمان بیشتری در بیمارستان بستری شود تا کاملا اوضاع مساعد شود. به طور کلی، حداقل 3 هفته بعد از جراحی در بیمارستان باقی بمانید تا اوضاع شما مساعد شود. بیشتر افراد بعد از 4 تا 6 هفته توانایی بازگشتن به کار خود را دارند. افزون بر این، می توایند ورزش و کار سخت خود را بعد از 6 تا 8 هفته دوباره شروع کنید. پیروی از دستور مصرف داروها در دوران بازیابی و بهبودی یک امر حیاتی است.

مراقبت های بعد از جراحی تغییر جنسیت

حمایت های اجتماعی قبل و بعد از جراحی تغییر جنسیت بسیار مهم است، به ویژه حمایتی که از طرف خانواده و دوستان انجام می شود. شما باید به صورت اجتماعی و احساسی قبل از انجام عمل جراحی به حالت پایداری رسیده باشید. به همین دلیل است که باید از یک مشاوره خوب استفاده کنید تا از لحاظ عاطفی آمادگی کافی را داشته باشید. باید خودتان را از لحاظ ذهنی قبل، حین و بعد از عمل آماده کرده باشید زیرا این دوران می توانند بسیار استرس زا باشد.

بسیار مهم است که توسط پزشک خود به طور منظم چک شوید تا پیشرفت جراحی را ببنید و از ایجاد هرگونه عوارض جانبی جلوگیری کنید.

میزان موفقیت

میزان موفقیت جراحی تغییر جنسیت با توجه به پیشرفت های علمی بسیار بالا است. تغییر جنسیت از مردن به زن با موفقیت بیشتری همراه است تا تغییر جنسیت از زن به مرد. به همین دلیل است که دوجنسی های مرد بیشتر تصمیم به جراحی می گیرند.

با این وجود، پیچیدگی های این جراحی که باید نسبت به آن آگاه باشید عبارت است از:

  • افزایش احتمال عفونت
  • درد شدید
  • خونریزی
  • لخته شدن خون و ایجاد اسکار

عوارض جانبی که امکان ایجاد آن ها وجود دارد:

  • کاهش میل جنسی و توانایی ارگاسم
  • ایجاد شکاف بین معقد و واژن
  • باریکی مجرای واژن و رشد مو در واژن از ناحیه ای که پیوند زده شده
  • از بین رفتن جزئی بافت هایی که برای ایجاد واژن مورد استفاده قرار گرفته اند

هزینه های جراحی تغییر جنسیت

حراجی تغییر جنسیت بسیار گران قیمت است به ویژه وقتی که انجام این جراحی در کشور بیمار قابل انجام شدن نباشد. یکی از دلایلی که تایلند برای افراد متقاضی جراحی تغییر جنسیت بسیار محبوب است این است که این کشور در هزینه ها تخفیف قائل می شود. بیشتر بیماران امریکایی برای تغییر جنسیت از مرد به زن به تایلند سفر می کنند زیرا این جراحی در امریکا گران قیمت ترین جراحی در جهان است.

به طور کلی، هزینه های جراحی تغییر جنسیت  تقریبا یک سوم یا نصف هزینه های این جراحی در امریکا می باشد.

کیفیت

هزینه کم جراحی  بدین مفهوم نیست که کیفیت درمان پایین است. در حقیقت، تایلند در بین توریست ها به دلیل مراقبت های پزشکی بسیار محبوب است زیرا در این کشور مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا انجام می شود. تعداد زیادی کلنیک های درمانی  وجود دارند که با سازمان های بین المللی همکاری می کنند. این کشور مسیر طولانی در این راه از زمانی که اولین جراحی را در سال 1975 انجام داده است، پیموده. تایلند دارای متخصصین بسیار باتجربه ای می باشد که برخی از آن ها حتی دارای تجربه 20 ساله هستند. با مهارت ها و تجربه هایی که این جراحان و کلنیک ها از آن برخوردارند، می توانند نیاز ها بیماران را پاسخگو باشند.

اگرچه مراکز پزشکی بسیاری برای تغییر جنسیت از مرد به زن  وجود دارد اما باز هم در بین آن ها می توان درجه بندی کرد. برای عدم پشیمانی، تحقیق کنید، نظر بیماران دیگر را بپرسید، در مورد کلنیک ها پرس و جو کنید و در مورد متخصصین و جراحان به خوبی تحقیق کنید. به دنبال کلنیک هایی باشید که خدمات خوبی برای توریست ها در نظر گرفته اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ