گوشت قرمز برای شما بد است یا خوب؟

alikarimi55
گوشت قرمز، به گوشت حیوانات گفته می شود که به صورت عادی وقتی که خام هستند قرمز می باشند. گوشت قرمز یکی از جنجال برانگیز ترین خوراکی ها می باشد. اگرچه برخی از مردم علاقه به استفاده از آن دارند برخی دیگر بر این باورند که گوشت قرمز مضر است. در ادامه مروری از تحقیقات […]

گوشت قرمز، به گوشت حیوانات گفته می شود که به صورت عادی وقتی که خام هستند قرمز می باشند. گوشت قرمز یکی از جنجال برانگیز ترین خوراکی ها می باشد. اگرچه برخی از مردم علاقه به استفاده از آن دارند برخی دیگر بر این باورند که گوشت قرمز مضر است. در ادامه مروری از تحقیقات که تاثیر گوشت قرمز، بر سلامتی را مورد بررسی قرار داده اند را مشاهده خواهید کرد.

این مقاله جنبه های اخلاقی و زیست محیطی را مورد بررسی قرار نخواهد داد. انسان ها گوشت را در اثر تکامل خود مورد استفاده قرار دادند و سیستم گوارش آن ها به راحتی می تواند از پس هضم آن بر آید. انسان های سنتی مقدار زیادی گوشت قرمز، مصرف می کردند اما از نظر سلامتی برای آن ها مشکل ایجاد نمی کرد. با این وجود، امروزه مصرف کنندگان گوشت قرمز، نظر متفاوتی دارند.

در گذشته حیوانات از خوراک طبیعی مانند گیاه و چمن مصرف می کردند اما امروزه این گونه نیست. تصاویر نشان می دهند که در گذشته گاوها به صورت آزاد در زمین ها از علف و دیگر گیاهان خوراکی تغذیه می کردند. گوشت حیوانات با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال گوشت گاوی که در کارخانه ها بزرگ شده اند و از غلات به عنوان خوراک استفاده کردند و همچنین برای رشد سریع تر به آن ها هورمون و آنتی بیوتیک تزریق کرده اند با حیوانی که در مزرعه بزرگ شده اند بسیار متفاوت است.

گوشت هایی که امروزه تولید می شوند اکثرا فرآوری شده هستند. بعد از ذبح گاو، گوشت آن را دودی کرده و به کمک نیترات و دیگر مواد شیمیایی آن را برای نگهداری های طولانی مدت آماده می کنند. بنابراین، تشخیص انواع گوشت و تفاوت هایی که بین آن وجود دارد بسیار مهم است:

گوشت فرآوری شده:

این محصولات از گوشت گاوهایی تهیه می شود که در شرایط خاص رشد کرده اند و سپس با روش های مشخص گوشت آن ها را فرآوری می کنند. به عنوان مثال سوسیس ها.

گوشت قرمز متداول:

گاوهایی که از آن ها این نوع گوشت تهیه می شود معمولا در گاو داری بزرگ می شوند اما بر روی گوشت آن ها فرآوری صورت نمی گیرد. گوشت هایی که قرمز هستند اما فرآیندی بر روی آن ها صورت نمی گیرد و به صورت خام قرمز رنگ می باشند به گوشت قرمز، معروف هستند. از جمله گوشت گوساله و….

گوشت سفید:

گوشت سفید بعد از پخت نیز به رنگ سفید باقی می ماند. از جمله گوشت ماکیان مانند گوشت مرغ و بوقلمون.

خوراک دهی با علف و گوشت طبیعی:

این نوع گوشت از حیواناتی تهیه می شود که به صورت طبیعی خوراک دهی می شوند و به صورت طبیعی روند رشد خود را طی می کنند بدون این که به آن ها دارو یا هورمون تزریق شود. به غذای آن ها مواد شیمیایی اضافه نخواهد شد.

وقتی که تاثیر گوشت قرمز، بر سلامتی مورد بررسی قرار می گیرد، لازم اشت که بدانیم که تمام گوشت ها با یک دیگر برابر نیستند.

تحقیقات زیادی بر گوشت قرمز، انجام شده است به ویژه گوشت هایی که در امریکا تولید می شوند. ابتدا گوشت هایی که حیوانات آن ها در گاوداری با غلات خوراک دهی شده اند مورد آزمایش قرار گرفتند.

گوشت قرمز دارای مواد مغذی بسیاری است:

گوشت قرمز، که از مغذی ترین مواد غذایی است که انسان ها استفاده می کنند.

گوشت قرمز، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد مغذی می باشد که می توانند بر سلامتی تاثیر بگذارند.

100 گرم گوشت قرمز حاوی:

  • ویتامین B3 ( نیاسین ): 25 درصد
  • ویتامین B12 ( کبالامین ): 37 درصد
  • ویتامین B6 ( پیرودوکسین ): 18 درصد
  • آهن: 12 درصد ( آهن موجود در گوشت قرمز راحت تر از آهن موجود در گیاهان جذب بدن می شود).
  • زینک: 32 درصد
  • سلنیوم: 24 درصد

دیگر مواد معدنی و ویتامین ها به میزان اندک

گوشت قرمز غنی از مواد مغذی مهم از جمله کراتین و کارنوزین می باشد. افرادی که گوشت قرمز مصرف نمی کنند معمولا مقدار کمی از این مواد به بدنشان خواهد رسید که کمبود آن بر ماهیچه ها و عملکرد مغز نیز تاثیر می گذارد.

حیواناتی که با چمن طبیعی خوراک دهی می شوند دارای مواد مغذی بیشتری از جمله امگا 3، ویتامین های A و E در گوشت خود هستند در مقایسه با حیواناتی که از غلات برای خوراک دهی استفاده کرده  اند.

تاثیر گوشت قرمز بر بیماری های قلبی:

تاثیر گوشت قرمز بر بیماری های به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. برخی از مطالعات نشان می دهند که گوشت قرمز ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و در نهایت مرگ را افزایش می دهند. با این وجود تاثیر تمام گوشت های قرمز یکسان نمی باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ