همه چیز درباره دریافت ویزای مالزی

alikarimi55
مالزی یکی از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیاست که بزرگترین گل جهان در آن قرار دارد و کوالا لامپور، پایتخت این کشور به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، یکی از مهمترین و پر طرفدارترین مقاصد گردشگری و تفریحی جهان محسوب می‌شود. اگر قصد خرید تور کوالا لامپور علی بابا را دارید، راهنمای کاملی را […]
مالزی یکی از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیاست که بزرگترین گل جهان در آن قرار دارد و کوالا لامپور، پایتخت این کشور به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، یکی از مهمترین و پر طرفدارترین مقاصد گردشگری و تفریحی جهان محسوب می‌شود. اگر قصد خرید تور کوالا لامپور علی بابا را دارید، راهنمای کاملی را برای دریافت ویزای مالزی آماده کرده‌ایم که خواندن آن ‌شما را در دریافت هر چه آسانتر این ویزا یاری خواهد کرد .

انواع مختلف ویزای مالزی

مالزی نیز مانند کشورهای دیگر دنیا دارای ویزاهایی برای ورود و ارائه خدمات متفاوت به اتباع بیگانه در خاک این کشور است. برخی از مهمترین این ویزاها عبارتند از:

ویزای توریستی

این ویزا همانطور که از اسم آن مشخص است برای فعالیت‌های توریستی در مالزی ارائه شده، در فرودگاه مالزی صادر می‌شود و برای اتباع ایرانی در حال حاضر 14 روز اعتبار دارد.

ویزای کاری

این ویزا برای راه اندازی کسب و کار در مالزی و یا کار در شرکتی که ضمانت دارنده ویزا را بر عهده گرفته است، صادر می‌شود. مدت این ویزا معمولا یک تا دو سال است و دارنده آن حق تحصیل، کار، خرید و فروش و ورود و خروج نامحدود به کشور را داراست.

ویزای تحصیلی

برای دریافت این ویزای یک ساله، باید در یکی از مراکز تحصیلی مالزی مشغول به تحصیل شوید. دارنده این ویزا امکان کار در مالزی را ندارد. این ویزا تا پایان دوره تحصیلی به طور سالانه قابل تمدید است.

ویزای اجتماعی

ویزایی است که با دعوت شخصی دارای اقامت مالزی(فامیل، دوست و غیره) و یا دعوت شرکتی در مالزی صادر می‌شود، مدت این ویزا بر اساس دعوتنامه از 2 تا 6 ماه متغیر است.

ویزای اقامتی

شرایط دریافت این ویزای 5 ساله، در حال حاضر(سال 2019) سرمایه‌گذاری به میزان 40 هزار دلار در یکی از بخش‌های اقتصادی مالزی(خرید خانه، بورس یا بانک) است. دارنده این ویزا از تمامی حقوق یک شهروند مالزی برخوردار خواهد بود و خانواده‌اش نیز اجازه اقامت در مالزی را خواهند داشت.

ویزای ترانزیت

این ویزا فقط برای پیاده شدن در فرودگاه مالزی، برای تعویض هواپیماست و دارنده ویزا حق ترک فرودگاه را ندارد. البته ویزاهایی مثل ورود یک بار به مالزی، ورود چندگانه، ویزای پزشکی، ویزای کار موقتی و ویزای همراه نیز وجود دارند،که دارای شرایط خاص خود هستند.

دریافت ویزای توریستی مالزی

برای گرفتن این ویزا تنها به خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما و پاسپورتی با شش ماه اعتبار نیاز دارید. پس از ورود به فرودگاه این کشور مهری در پاسپورت شما زده می‌شود، که نشان دهنده اجازه ورود به مالزی است. دریافت این ویزا رایگان است.

گرفتن سایر ویزا‌های مالزی

برای گرفتن انواع دیگر ویزاها نیاز به خرید بلیط هواپیما تهران-کوالا لامپور(رفت و برگشت) و رزرو هتل، اصل پاسپورت، دو قطعه عکس سه در چهار و پرینت سه ماه آخر حساب بانکی با حداقل 8 میلیون تومان دارید. همچنین برای دریافت انواع ویزای مالزی باید مدارک شما باید به طور رسمی ترجمه شده باشد. مراحل و مدارک مورد نیاز بر حسب نوع ویزا به شرح زیر است:

ویزای تحصیلی

  • گرفتن پذیرش از دانشگاه یا موسسه تحصیلی در مالزی
  • گرفتن نامه VDR Approval Letter از دانشگاه یا موسسه تحصیلی در مالزی
  • رفتن به سفارت مالزی در تهران و گرفتن ویزای اجتماعی
  • نهایی کردن ثبت نام در دانشگاه، درخواست ویزای دانشجویی و ثبت در پاسپورت
تهیه مدارک مورد نیاز شامل:
  • اصل پاسپورت و کپی همه صفحات
  • فرم‌های تکمیل شده معاینه پزشکی
  • نامه ثبت نام نهایی دانشگاه
  • رسید بیمه دانشجویی
  • دو قطعه عکس رنگی با زمینه آبی
  • هزینه ویزای دانشجویی
این مدارک، باید به دانشگاه محل تحصیل داده شود تا آن را به اداره مهاجرت مالزی ارسال کند و ویزای یک ساله شما صادر شود.

ویزای کار

دریافت این ویزا در مالزی بسیار مشکل است، زیرا اکثر فارغ التحصیلان این کشور در رقابت شدیدی برای مشغول شدن به کار هستند. برای دریافت ویزای کار علاوه بر مدارک معمول، نیاز به نامه جاب آفر(پیشنهاد شغلی) از طرف یک کارفرما در مالزی دارید. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری در مالزی را دارید، باید به سفارت مالزی در تهران مراجعه کرده و پروپوزال طرح خود را ارائه دهید.

خرید رفت و برگشت بلیط پرواز تهران کوالا لامپور

همانطور که مشاهده کردید، برای دریافت تمامی ویزاهای مالزی خرید بلیط رفت و برگشت آن، ضروری است. بلیط مالزی توسط بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی ارائه می‌شود. قیمت بلیط مالزی با توجه به خدماتی که شرکت‌های مختلف پروازی ارائه می‌کنند، متفاوت است. برای تهیه بلیط کوالا لامپور به قیمت مناسب، کافی است به سایت‌های معتبر مراجعه کرده، تا با مقایسه قیمت‌ها انتخابی آگاهانه برای خرید بلیط آن داشته باشید. خوشبختانه بلیط پرواز مسیر تهران کوالا لامپور از قیمت مناسبی در فصول مختلف سال برخوردار است. معرفی جاهای دیدنی پوکت+عکس توجه داشته باشید که شما برای دریافت انواع ویزا به خرید بلیط برگشت نیز، نیازمند هستید. پس برای تهیه بلیط هواپیما مالزی، دنبال گزینه‌های لحظه آخری نباشید!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ