راهکارهای افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت در هنرمندان

alikarimi55
احساس رضایت از خود یکی از آن حس هایی است که هر انسانی در زندگی خود بار ها به آن فکر کرده است و خود را ارزیابی کرده است. این احساس رضایت را همانطور که می دانید اعتماد به نفس خطاب می کنند. اعتماد به نفس در حقیقت تعاریف بسیار زیادی دارد و میزان آن […]

احساس رضایت از خود یکی از آن حس هایی است که هر انسانی در زندگی خود بار ها به آن فکر کرده است و خود را ارزیابی کرده است. این احساس رضایت را همانطور که می دانید اعتماد به نفس خطاب می کنند. اعتماد به نفس در حقیقت تعاریف بسیار زیادی دارد و میزان آن در هر شخصی متفاوت است. افرادی در زندگی وجود دارند که از هیچ لباسی و از هیچ چیزی در بدن خود راضی نیستند. آنها مدام از خود عیب می گیرند و کمتر در جامعه دیده می شوند. چنین افرادی را می توان دارای کمبود اعتماد به نفس دانست که در شخصیت انسان تاثیر زیادی دارد.

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس در حقیقت همان تفکر مثبتی است که انسان از خود دارد. زمانی که خودتان نسبت به وضعیت و کارهای تان رضایت داشته باشید و خوش بین باشید، دارای اعتماد به نفس کافی هستید که این بسیار خوب است. حال برخی افراد خود به خوبی می دانند که اتکای به نفس شان کم است و به دنبال راه های زیادی می گردند تا بتوانند افزایش اعتماد به نفس درون خود داشته باشند. باید بدانید که افزایش اعتماد به نفس فرایندی درمانی نیست و خودتان باید به آن دست پیدا کنید که روش های اسانی برای رسیدن به آن وجود دارد.

همچنین باید بدانید که گاهی اتکای به نفس به شکل های مختلفی در انسان دیده می شود که یکی از آنها افزایش خلاقیت در بازیگران و هنرمند ها است. زمانی که هنرمند ها تلاش می کنند خلاقیت خود را افزایش دهند در حقیقت تلاش کرده اند که برخی از درجات اعتماد به نفس خود را افزایش بدهند. به همین دلیل  می توان گفت که اتکای به نفس، حالت های مختلفی را هم برای خود دارد که می توان به انها دست پیدا کرد.

چرا باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

یکی از کلیدی ترین سوالاتی که جوامع از خود می پرسند، دلیل افزایش اتکای به نفس می باشد. به طور خلاصه می توان گفت که افزایش اعتماد به نفس یک جامعه را رشد می دهد و باعث می شود که صحبت های بیشتری در یک جامعه پدیدار شود. زمانی که شما اعتماد به نفس خود را به حد کافی می رسانید، می توانید به راحتی در جامعه قرار بگیرید و کارهای مفید زیادی انجام بدهید یا دوستان زیادی پیدا کنید.

به همین دلیل است که جامعه همیشه تلاش می کند افزایش اتکای به نفس را درون افراد خود ایجاد کند زیرا افزایش اتکای به نفس علاوه بر خود شخصیت، به جامعه هم سود زیادی می رساند. افراد زیادی هستند که توانایی های بسیار زیادی دارند و می توانند به جوامع کمک کنند اما به دلیل عدم اعتماد به نفس شان، کاربرد های شان بسیار کم شده است.

تاثیر زبان بدن در افزایش اعتماد به نفس

اولین گامی که در افزایش اعتماد به نفس باید بردارید، استفاده مناسب از زبان بدن است. زبان بدن تعریفی از حرکاتی است که از بدن خود در هنگام صحبت کردن یا انجام کاری نشان می دهید. مانند افرادی که در هنگام صحبت کردن مدام دست های خود را در حالت های متنوعی بر اساس صحبت شان می چرخانند. زبان بدن شما بیانگر میزان اعتماد به نفس شما است.

زبان بدن تنها در دست ها و پاهای شما نیست بلکه می توان آن را در چهره شما هم مشاهده کرد. برخی از افراد نمی توانند در مواقع مناسب لبخند یا ابراز احساساتی که لازم است را از خود نشان دهند که از چهره شخص می توان کمبود اعتماد به نفس را مشاهده کرد. برای اینکه اعتماد به نفس خود را به دیگران نشان بدهید، باید به خوبی از زبان بدن تان استفاده کنید.

اولین ملاکی که هر شخص در برابر شما آن را مشاهده می کند، تغییر چهره و زبان بدن است که اگر به خوبی آن را نشان ندهید، شخص ممکن است به عدم اعتماد به نفس شما پی ببرد و از آن سو استفاده کند. کافی است همیشه سر تان بالا باشد و به صاف نشستن عادت کنید. محکم دست بدهید و سنگین رفتار کنید. ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید و از دست های خود در هنگام صحبت کردن استفاده کنید.

راه های دیگر برای افزایش اعتماد به نفس

در کنار زبان بدن، راه های مختلف دیگری هم وجود دارد که می توان از آنها برای افزایش اتکای به نفس استفاده کرد. همانطور که قبل تر هم گفته شد افزایش اعتماد به نفس یک راه تدریجی و کوتاه است که باید مدام آنها را در خود تمرین کنید تا تبدیل به یک عادت شود.

البته باید بدانید که داشتن اعتماد به نفس بیش از حد هم می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد و باعث می شود که احساس کنید شخصی برتر از خودتان وجود ندارد. به همین دلیل باید اعتماد به نفس خود را به خوبی کنترل کنید. در بخش زیر روش های دیگری برای افزایش اعتماد به نفس بیان شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

پوشش مناسب

بعد از زبان بدن، باید مراقب پوشش خود در مکان های مختلف باشید. ظاهر مناسب باعث می شود که شما احساس رضایت از خودتان داشته باشید و احساس رضایت هم باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می شود. منظور از پوشش، پوشیدن لباس های گران قیمت و جدید نیست بلکه منظور لباس های تمیز و اتو کشیده ای است که درون بدن شما قرار دارند.

پس نیازی نیست که برای پوشش خود هزینه های زیادی را انجام بدهید. لباس و شخصیت شما میزان موفقیت و شادابی شما را نشان می دهد. پس سعی کنید در پوشش خود وقت به خرج بدهید و لباس های خود را تمیز و اتو کشیده نگه داری کنید.

صحبت های جذاب

برخی از افراد دانایی بسیار زیادی دارند. آنها کتاب های زیادی خوانده اند و به خوبی می توانند صد ها انسان را به مسیر درست هدایت کنند اما مشکلی که درون آنها وجود دارد عدم اعتماد به نفس است که باعث می شود صحبت مناسبی نداشته باشند. راه بعدی برای افزایش اعتماد به نفس این است که جسورانه صحبت کنید.

اگر می خواهید در مراسمی صحبت کنید یا آموزشی به دوستان خود بدهید، سعی کنید از قبل آن محتوا را برای خود تمرین کرده و سپس آرام صحبت کنید. با یک ریتم و آرام صحبت کردن همگی نشانه هایی از جسورانه حرف زدن است که باعث می شود حرف شما تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد. سخنران ها به خوبی می دانند که جسورانه صحبت کردن راه مهمی برای افزایش اعتماد به نفس است و همیشه به درستی صحبت می کنند.

مثبت اندیشی

تقریبا تمام انسان ها در زندگی خود ایده هایی دارند و می خواهند کارهای خاصی را برای خودشان انجام بدهند. باید بدانید که برای انجام این کار ها نیاز به مثبت اندیشی است. اگر شما در همان ابتدای کار حس خوبی را به خود منتقل نکنید و دائما فکر کنید که نمی توانید کاری را انجام بدهید، اعتماد به نفس تان کم می شود و در آن کار ناموفق خواهید شد.

داشتن مثبت اندیشی باعث می شود که با اعتماد به نفس زیادی وارد کار بشوید و حتی اگر شکست هم خوردید مجددا بلند خواهید شد و آن کار را دوباره انجام می دهید تا به موفقیت برسید. به همین دلیل است که در انجام هرکاری نیاز به مثبت اندیشی و تفکر سالم از سوی فرد است.

دلیل نیاز افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت در هنرمندان

همانطور که گفته شد افزایش خلاقیت درون هنرمندان راهی برای افزایش اتکای به نفس درون چنین افرادی است. هنرمندان عموما افرادی در دل جامعه هستند که نزدیک ترین ارتباط را با مردم دارند. به همین دلیل نیاز است که این افراد اعتماد به نفس کافی را برای خود داشته باشند تا بتوانند صحبت ها و رسالت خود را به خوبی به گوش مردم برسانند.

راه های زیادی برای افزایش خلاقیت درون هنرمندان وجود دارد که در بخش های زیر گفته می شود اما باید بدانید که افزایش خلاقیت درون هنرمندان هم مانند اتکای به نفس است. باید به مقدار کافی درون انسان وجود داشته باشد. مقدار کم آن باعث به گوش نرسیدن می شود و مقدار زیاد آن باعث می شود که هنرمند خود را دست بالا بگیرد و خود را از مردم بالا تر بداند که راه و روش اشتباهی است.

راه های افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت در هنرمندان

راه های زیادی برای یک هنرمند وجود دارد تا بتواند خلاقیت خودش را افزایش بدهد. البته اولین راه مشخصا خواندن و تفکر است اما بعد از آن باید از راه و روش های خاصی استفاده کند. در بخش زیر به برخی از این راه ها اشاره شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

خلق مداوم آثار

برخی افراد توانایی زیادی در نوشتن، طراحی یا … دارند و خودشان هم می دانند که در انجام یک کار توانا هستند اما خلق نمی کنند. در حقیقت آنها خلق کردن را بلد نیستند و هنر خود را درون ذهن شان محدود کرده اند. اولین راهی که باعث افزایش خلاقیت درون هنرمند می شود، خلق آثار خود است.

مهم نیست که آثار شما چقدر قرار است خوب یا بد باشد زیرا در نهایت بسیاری از آنها به دست کسی نمی رسد و تنها برای افزایش خلاقیت درون خودتان و افزایش توانایی های تان خواهد بود. پس سعی کنید مدام خلق کنید و آثار مفیدی را برای خودتان به وجود بیاورید. خلق آثار مهم ترین محرک درون ذهن شما است.

استفاده از برترین وسایل

همیشه به دنبال این باشید که برترین افکار و وسایل را در کنار خود داشته باشید. اینکه موسیقی خوبی گوش کنید قطعا خوب است اما اینکه بدانید آن شخصی که موسیقی خوب را خلق کرده خود به چه کسی گوش می دهد، قطعا بهتر است. این همان راهی است که پیکاسو به آن اشاره کرده است.

هنرمند های خوب تلاش می کنند که تقلید کنند اما هنرمند های برتر دزد های خوبی هستند. آن ها راه و روش هنرمند های موفق تر را برای خود می دزدند و این همان راه افزایش خلاقیت درون یک هنرمند است. پس سعی کنید تا می توانید چنین کاری را برای خودتان انجام بدهید و هنرمند های برتر را دنبال کنید.

عبور کردن از مرز های موجود

برخی از هنرمند ها به اشتباه برای خود مرز های مشخصی تعیین می کنند که باعث می شود هنر های دیگر را تجربه نکنند. این مرز بندی کاملا اشتباه است. شما برای افزایش خلاقیت درون خود باید از تمام مرز ها عبور کنید. یک سرباز برای سالم نگه داشتن خانواده خود، قطعا از هنر های سربازی خود استفاده می کند و آن ها را کنار نمی گذارد.

چنین اتفاقی هم باید در هنرمند وجود داشته باشد و هنر های دیگر را تجربه کند. مثلا برای یک نویسنده، عکاسی می تواند منبع مناسبی از ایده های مختلف باشد که باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت می شود. پس تا جای ممکن از مرز ها عبور کنید و مرزی را برای خودتان تعیین نکنید.

بی توجهی به منتقدها

منتقد ها تلاش می کنند که شما را به درجات پایینی برسانند. کار یک منتقد این است که آثار شما را تخریب کند و به جوانب مختلف آن حمله کند. احترام به منتقد و بررسی حرف های او کار درستی است اما باید بدانید که منتقد نباید تاثیری بر روی کار شما داشته باشید. در مواقع لازم سعی کنید که منتقد ها را برای خودتان نادیده بگیرید و به خلق آثار خودتان ادامه دهید.

خلق آثار و بی توجهی خود مستقیما باعث افزایش خلاقیت و پیشرفت درون شما می شود و دیگر نیازی به صحبت های منتقد نخواهید داشت. البته سعی کنید همیشه آثار خود را به منتقدها نشان دهید تا اگر عیب مشخصی وجود دارد، متوجه آن در هنر خود بشوید و در نهایت به دنبال ادامه دادن هنر خود باشید و از آن دست نکشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ