روغن جوجوبا چیست؟ + فواید آن برای پوست، مو و سلامتی

alikarimi55
روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا گرفته می شود. این گیاه بوته ای بومی جنوب کالیفرنیا ، جنوب آریزونا و شمال غربی مکزیک می باشد. آنچه در مورد این روغن بی نظیر مطرح  است توانایی درخشان کردن پوست در هنگام جذب این روغن می باشد. این روغن مزایای شگفت انگیز زیادی دارد. آیا پوست شما دارای […]

روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا گرفته می شود. این گیاه بوته ای بومی جنوب کالیفرنیا ، جنوب آریزونا و شمال غربی مکزیک می باشد. آنچه در مورد این روغن بی نظیر مطرح  است توانایی درخشان کردن پوست در هنگام جذب این روغن می باشد.

این روغن مزایای شگفت انگیز زیادی دارد. آیا پوست شما دارای جوش است؟ آیا احساس می کنید که دارای پوستی خشک هستید؟ آیا از دیگر مشکلات رایج پوست و مو رنج می برید؟ روغن جوجوبا درمان ویژه ای برای پوست و موی شما می باشد، با ما همراه باشید.

روغن جوجوبا چیست؟ چگونه عمل می کند؟

همانطور که بحث شد روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا به دست می آید. این روغن از دانه درخت جوجوبا استخراج می شود. این روغن به اندازه ای ملایم و لطیف است که به عنوان روغن حامل از آن استفاده می شود. همچنین می توانید به تنهایی از این روغن استفاده کنید.

این روغن از نظر علمی Simmondsia chinensis نامیده می شود. ماندگاری روغن جوجوبا در دمای اتاق حدود دو سال است. روغن جوجوبا دارای کمی عطر می باشد. این ماده حاوی اسیدهای چرب قدرتمندی از جمله اسیدهای اولئیک، استئاریک و پالمیتیت است.

این روغن همچنین دارای خواص ضد التهابی است. موارد گفته شده به درمان انواع عفونت های پوستی و زخم ها کمک می کنند و ممکن است در به تاخیر انداختن علائم پیری مفید باشند.

روش های دیگری نیز وجود دارد که این روغن می تواند مشکلات پوستی و مویی شما را برطرف کند. بیشتر آنها با تحقیقات فراوان حاصل شده اند. این نشان می دهد که روغن جوجوبا به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و فواید آن ارزش بررسی دارد.

چگونه روغن جوجوبا برای شما مفید است؟

خاصیت مرطوب کننده و ضد التهابی این روغن  باعث می شود که در اکثر موارد مشکلات پوستی و مویی به خوبی ترمیم شوند. استفاده از این روغن ساده است، تنها چند قطره از این روغن می تواند در درمان آکنه، خشکی پوست و عفونت های قارچی مفید باشد.

روغن جوجوبا همچنین ممکن است باعث تقویت سلامت و زیبایی مو شود.

روغن جوجوبا به درمان آکنه کمک می کند

این روغن یک ماده بسیار رایج در محصولات مختلف مراقبت از پوست است. مطالعات نشان می دهد که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی در این روغن وجود دارد. یک مطالعه صورت گرفته در آلمان خواص درمانی ماسک های صورت این روغن را اثبات کرده است.

این ماسک های صورت جزئی از یک روش آرایشی بوده و می توانند ضایعات پوستی و آکنه خفیف را درمان کنند. روغن جوجوبا حاوی استرهای مومی است که آن را به عنوان یک گزینه ترمیم مناسب برای شرایط پوستی مانند آکنه تبدیل می کند.

پوست شما را مرطوب می کند

این روغن در اغلب مرطوب کننده های پوست استفاده می شود. این روغن می تواند به حفظ لایه بیرونی کراتینه پوست کمک کند و پوست شما را نرم نگه دارد. آنچه در مورد این روغن واقعاً بی نظیر است توانایی مرطوب کردن پوست بدون بستن منافذ پوست می باشد.

استفاده از این روغن بسیار ساده است. بعد از شستن و استفاده از تونر مناسب پوستتان، 5 تا 6 قطره از این روغن را روی کف دست خود بریزید و به صورت دورانی روی صورت خود پخش کنید.

شواهدی حاکی بر آن است که این روغن می تواند خشکی لب را نیز درمان کند اما تا به حال این ادعا ثابت نشده است. با این وجود روغن به خوبی جذب پوست می شود و برخلاف اکثر محصولات تقویت شده شیمیایی، در برابر تبخیر مقاوم است.

بیشتر بدانید: هدف از پاکسازی پوست چیست؟ + نحوه انجام آن

درمان عفونت های قارچی

این روغن فعالیت ضد قارچی در برابر عوامل مختلف بیماری زا از خود نشان داده است. در مطالعات صورت گرفته روغن جوجوبا علیه برخی گونه های قارچی – از جمله سالمونلا تیفی موریوم ( Salmonella typhimurium ) و E-coil اقدامات موثری به نمایش گذاشته است.

تحقیقات پوستی همچنین نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به تسکین التهاب ناشی از عفونت های قارچی کمک کند. اگرچه هیچ تحقیق مستقیمی صورت نگرفته است، اما می توانید از روغن جوجوبا برای درمان قارچ های ناخن یا پا نیز استفاده کنید. هر روز دو یا سه مرتبه، چند قطره روغن روی منطقه آسیب دیده بمالید.

به تاخیر انداختن پیری پوست

خاصیت مرطوب کننده و ضد التهابی این روغن ممکن است به تاخیر در علائم پیری کمک کند. روغن جوجوبا دارای بافتی مشابه سبوم انسان است و ممکن است به مبارزه با علائم اولیه پیری – از جمله خطوط و چین و چروک ها کمک کند. هر چند، تحقیقات بیشتری لازم و ضروری است.

خشکی پوست یکی دیگر از نگرانی های جدی است که با افزایش سن بروز می کند. خواص مرطوب کننده روغن در اینجا نقش دارد. بزرگترین فواید روغن جوجوبا از نظر پیری، توانایی آن در بهبود سنتز کلاژن است. این خاصیت همچنین می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.

کمک به پاک کردن آرایش

خاصیت غیر کومدوژن و رطوبت بخش روغن جوجوبا آن را به یکی ایده آل ترین لوازم آرایش تبدیل کرده است. استفاده از روغن برای از بین بردن آرایش بسیار ساده است. چند قطره روغن جوجوبا را به یک پنبه مرطوب اضافه کنید و روی پوست آرایش شده خود را مالش دهید.

اگر آرایش زیادی دارید ممکن است لازم باشد از چندین پنبه استفاده کنید. پس از پاک کردن تمام آثار آرایش، صورت خود را با آب بشویید. می توانید صورت خود را با یک پارچه تمیز پاک کرده و سپس چند قطره روغن جوجوبا را روی صورت خود بمالید.

پر کردن مژه و نرم کردن لب ترک خورده

شما می توانید روغن جوجوبا را در اطراف چشم خود مالش دهید و مقداری از آن را روی مژه های خود مالش دهید. برای ضخیم شدن ابروها نیز می توانید از این روش استفاده کنید.

این روغن همچنین می تواند ترک لب های شما را التیام ببخشد و باعث بهبودی لب های شما شود. توجه داشته باشید که هیچ تحقیق علمی برای اثبات موارد بالا صورت نگرفته است، تنها شواهدی عینی برای ادعاهای بالا وجود دارد.

رشد مو را افزایش می دهد

شواهد حاکی از آن است که شما می توانید این روغن را روی موهای خود مالش دهید زیرا این ماده دارای خاصیت مرطوب کنندگی است. همچنین می توانید روغن جوجوبا را به نرم کننده خود اضافه کنید. این کار می تواند به شما در برابر خشکی مو و محافظت از مو بسیار موثر باشد.

خواص مرطوب کننده روغن جوجوبا نیز خشکی پوست و شوره سر را درمان می کند. ویتامین E موجود در روغن برای سلامتی مو و پوست سر شما مفید است. هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد روغن جوجوبا مو را تقویت می کند.

اما منطق در اینجا وجود دارد – روغن می تواند فولیکول های مو را مرطوب کند و این عمل مانع از خشکی می شود که در غیر این صورت منجر به ریزش مو می شود.

برخی از اختراعات ثبت شده حاکی از آن است که شامپوهای شامل روغن جوجوبا به عنوان یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده می باشند. برخی منابع روغن جوجوبا را به عنوان یک درمان احتمالی برای آلوپسی (طاسی) پیشنهاد می کنند.

این تحقیق هنوز به طور کامل ثابت نشده است به همین دلیل بهتر است برای درمان طاسی سر خود تنها به این روغن اعتماد نکنید و به پزشک مراجعه کنید. این روغن حاوی اسیدهای چرب مهم است که به آن خاصیت درمانی می بخشد.

بیشتر بدانید: با رعایت این نکات ناخن هایی زیبا داشته باشید

ناخن ها و کوتیکول های زیبا

برای ناخن ها و کوتیکول های قوی، این روغن همان چیزی است که شما نیاز دارید. خاصیت رطوبت آور عالی این روغن کل ناخن شما را نه تنها با مواد مغذی حیاتی تغذیه می کند، بلکه در مقابل شکسته شدن ناخن های شما، خشک شدن یا ترک خوردن محافظت می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ