10 روش ساده برای مراقبت از دندان ها

alikarimi55
مراقبت از دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این که دندانی سالم داشته باشید باید در طول عمر خود مراقب آن باشید. حتی اگر دندان های خوب و سالمی داشته باشید، باید هر روز مراحلی را برای مراقبت از دنادن های خود انجام دهید تا از ایجاد مشکل جلوگیری کنید. از جمله استفاده […]

مراقبت از دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این که دندانی سالم داشته باشید باید در طول عمر خود مراقب آن باشید. حتی اگر دندان های خوب و سالمی داشته باشید، باید هر روز مراحلی را برای مراقبت از دنادن های خود انجام دهید تا از ایجاد مشکل جلوگیری کنید. از جمله استفاده از محصولات مخصوص دهان و دندان و دوری از عادت های بد.

مراقبت از دندان ها با مسواک زدن هر شب قبل از خواب

یک توصیه کلی برای مراقبت از دندان ها این است که حداقل روزی دو بار دندان های خود را مسواک بزنید. اما باز هم برخی از افراد از مسواک زدن دندان ها در شب خودداری می کنند. مسواک زدن قبل از خواب جرم و پلاک های دندانی که در طول روز بر روی دندان ها جمع شده اند را از بین می برد.

روش مسواک زدن برای مراقبت از دندان ها

طریقه مسواک زدن بسیار مهم است. اشتباه مسواک زدن با مسواک نزدن برابر است. زمان مسواک زدن خود را مشخص کنید، مسواک را در جهت صحیح حرکت دهید و این حرکت را روز تمام دندان ها انجام دهید تا به خوبی تمیز شوند. عدم حذف پلاک ها می تواند دندان ها را خراب کند و رفته رفته ایجاد بیماری های لثه ای کند.

زبان خود را فراموش نکنید

پلاک های دهانی می توانند بر روی زبان نیز ایجاد شوند. این اتفاق نه تنها باعث بوی بد دهان می شود بلکه دیگر مشکلات دهانی را ایجاد می کند. به طور کلی هرگاه که دندان های خود را مسواک می زنید زبان خود را نیز مسواک بکشید.

به منظور مراقبت از دندان ها از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

هرگاه که بحث خمیر دندان به میان می آید عناصر مهمی برای انتخاب وجود دارند از جمله قدرت سفید کنندگی و رایحه آن.

نوع خمیر دندانی که انتخاب می کنید زیاد مهم نیست فقط مطمئن شوید که حاوی فلوراید باشد.

هنگامی که خیال تان از بابت فلوراید راحت شد، باید به این که چگونه این ماده بر دندان ها تاثیر می گذارد تمرکز کنید. فلوراید از تحلیل دندان ها جلوگیری می کند. با جرم هایی که موجب تخریب دندان ها می شوند مبارزه می کند و آن ها را از روی دندان ها پاک خواهد کرد.

کشیدن نخ دندان به اندازه مسواک زدن مهم می باشد

افرادی که مدام مسواک می زنند از نخ دندان غافل هستند. نخ دندان تنها برای بیرون آوردن تکه هایی از غذا که بین دندان ها گیر کرده اند توصیه نمی شود. نخ دندان برای کاهش جرم و پلاک های دندانی و التهاب لثه نیز مفید است.

یک بار در روز نخ دندان کشیدن  کافی است.

اجازه ندهید که سختی های نخ دندان کشیدن، شما را متوقف کند

نخ دندان کشیدن بسیار سخت است بخصوص برای کودکان و افراد سالمند. به جای تسلیم شدن، به دنبال ابزاری باشید که این کار را برای شما راحت تر کند.

برای مراقبت از دندان ها از شوینده دهان استفاده کنید

تبلیغات محلول های شوینده را تبدیل به یک کالای ضروری برای مراقبت از دندان کرده است اما عده ی زیادی از آن استفاده نمی کنند زیرا در مورد نحوه ی کارکرد آن بی اطلاع هستند. شوینده دهان از سه طریق به سلامت دهان و دندان کمک می کند. 1- تولید اسید  در دهان را کاهش می دهد و جرم هایی که در نقاط دور از دسترس ایجاد می شوند را از بین می برد. شوینده دهان باعث ایجاد تعادل می شود. برای کودکان و افراد سالمند که استفاده از مسواک و نخ دندان برای آن ها مشکل می باشد استفاده از دهان شویه گزینه مناسبی است.

از دندان پزشک خود در مورد دهان شویه و استفاده از آن اطلاعات لازم را بپرسید. از مارک هایی که مناسب کودکان و دندان های حساس هستند استفاده کنید. انواع مختلفی از دهان شویه در بازار موجود است.

آب بیشتری بنوشید

آب بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامتی می باشد از جمله برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. حتی توصیه می شود که بعد از غذا آب بنوشید. نوشیدن آب می تواند اثرات منفی و مخرب غذاهی اسیدی و چسبنده را از بین ببرد.

مصرف شکر و غذاهای اسیدی را محدود کنید

قند و شکر در دهان تبدیل به اسید می شوند و این خود موجب آسیب زدن به مینای دندان ها می گردد. اسید در دندان ها حفره ایجاد می کند. میوه های اسیدی و قهوه نیز به مینای دندان آسیب وارد می کنند. البته نیازی نیست که از همه ی این غذاها به طور همزمان دوری کنید.

حداقل برای دو بار در سال به دندان پزشک مراجعه کنید

عادت های غذایی روزانه می توانند بر روی سلامت دندان ها نیز تاثیر بگذارند. با وجود مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن باز هم باید به طور منظم به پزشک مراجعه کرد. برای تمیز کردن و معاینه دندان های خود حداقل دو بار در سال به دندان پزشک مراجعه کنید. دندان پزشک نه تنها حفره های ایجاد شده در دندان ها را تشخیص می دهد بلکه از ایجاد مشکلات لثه ای نیز با خبر خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مرتضی خیراندیش

مرتضی خیراندیش

1398-10-24 - 16:07 پاسخ

ایمپلنت

مرتضی خیراندیش

مرتضی خیراندیش

1398-10-24 - 16:06 پاسخ

این پلنت