روش برادلی چیست و مزایای آن چیست؟

alikarimi55
براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، حدود 61٪ از خانم هایی که برای زایمان واژینال مراجعه می کنند در طول زایمان به دنبال بی حسی اپیدورال یا نخاعی هستند. کالج زنان و زایمان آمریکا(ACOG) نیز در صورت درخواست، داروهای تسکین دهنده درد به خانم باردار توصیه می کند. اما ممکن […]

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، حدود 61٪ از خانم هایی که برای زایمان واژینال مراجعه می کنند در طول زایمان به دنبال بی حسی اپیدورال یا نخاعی هستند. کالج زنان و زایمان آمریکا(ACOG) نیز در صورت درخواست، داروهای تسکین دهنده درد به خانم باردار توصیه می کند. اما ممکن است برخی از خانم ها در صورت امکان یک زایمان واژینال آسان تر همراه با درد کمتر، بدون هرگونه مداخله پزشکی بخواهند. و این همان چیزی است که روش برادلی زایمان را هدف قرار داده است.

روش زایمان برادلی چیست؟

این یک روش زایمان طبیعی است که در اواخر دهه 1940 توسط دکتر رابرت برادلی متخصص زنان و زایمان آمریکا طراحی شده است. در روش برادلی هدف این است که زنان را ترغیب به زایمان بدون مصرف هرگونه داروی درد کند. این تلاش برای ارائه تجربه تولد طبیعی، بدون درد و لذت بخش برای دوران بارداری است.

روش برادلی یک برنامه 12 هفته ای است که راه کار هایی را در مورد رژیم غذایی، تغذیه، تکنیک های ریلکسیشن، زایمان، تجربیات بعد از زایمان، پرستاری و نقش شوهر به والدین چشم انتظار ارائه می دهد.

این روش همچنین به عنوان “زایمان شوهر مربی” نیز شناخته می شود، زیرا شوهر نقش مهمی در کمک به همسر در چگونگی حالت های قرار گرفتن و تنفس برای مدیریت درد در هنگام زایمان دارد. و این آماده سازی دقیق باید قبل از موعد مقرر شروع شود.

چه زمانی می توانید در کلاس های زایمان برادلی شرکت کنید؟

می توانید از ماه پنجم بارداری در کلاس ها شرکت کنید تا وقت کافی برای تمرین تکنیک های زایمان داشته باشید. این یک دوره 12 هفته ای است.

معمولاً مربیان موسسه برادلی کلاس ها را در خانه شما برگزار می کنند، به گونه ای که شما به اندازه کافی راحت هستید که در صورت وجود سؤال بپرسید.

در کلاس ها چه چیزی آموزش داده می شود؟

روش برادلی بر تجربه زایمان طبیعی تأکید می کند، اما همچنین این زوج را برای عوارض و شرایط اضطراری غیرمترقبه که ممکن است به بخش C نیاز داشته باشند، آماده می کند.

در اینجا مختصراً اطلاعاتی از دوره 12 کلاس ارائه شده است:

کلاس های 1-3 بر تغذیه، ورزش و بارداری تمرکز دارد. روش برادلی رژیم غذایی دکتر بروور را دنبال می کند. این جلسات همچنین به شما تمرینات کگل، نشستن خیاطی ، چمباتمه زدن و حرکات لگنی را می آموزد که به تقویت عضلات کف لگن و قرار گرفتن کودک در موقعیت مناسب کمک می کند.

کلاسهای 4-5 بر نقش مربی (شوهر) تمرکز می کنند و والدین را به مرحله اول زایمان معرفی می کنند. این جلسه به شما کمک می کند تا با عادات و نگرش های جدید سازگار شوید، روند کار را بفهمید و آنچه آموخته اید را به کار بگیرید.

کلاس 6 با مرحله دوم زایمان آشنا می شود.

در کلاس 7، زن و شوهر برنامه تولد خود را که بیش از 15 صفحه نیست، انجام می دهند.

کلاس 12 که یک جلسه اختیاری است، مباحث مربوط به شیردهی، مراقبت از نوزاد و نقش شما به عنوان والدین را در بر می گیرد.

مهمتر از همه، این دوره با هدف آموزش تکنیک هایی است که با آرامش بدن باعث کاهش درد زایمان می شود.

کلاس 8 شما را برای موقعیت های غیر منتظره هنگام زایمان آماده می کند و همچنین بر روی آماده سازی های پس از زایمان تمرکز دارد.

کلاسهای 9-10 درمورد تکنیک های کنترل درد در مرحله اول و دوم زایمان آموزش می دهد.

کلاس 11 به شوهر می آموزد که چگونه مربی خوبی باشد. از زوج خواسته می شود که تمام تکنیک های آموخته شده را تمرین و تمرین کنند.

روش های آرامش دهنده در کلاس های زایمان برادلی

در اینجا چند روش آرامش بخش در روش برادلی وجود دارد که می توانید در خانه تمرین کنید:

تقلید از خواب یکی از بهترین تکنیک های آرامش برای تمرین در مرحله اول زایمان در هنگام درد مکرر است. با استراحت روی بستر و چشمان خود آرام شوید و شروع به استراحت کنید. به آرامی با شکم خود تنفس را شروع کنید. این به شما در ایجاد آرامش و خواب کمک می کند. اگر بتوانید در حین انقباضات اولیه بخوابید، انرژی کافی برای آماده شدن برای مراحل بعدی زایمان خواهید داشت.

تکنیک تنفس که به روش برادلی آموزش داده می شود به شما کمک می کند تا روی شمارش نفس ها تمرکز کنید. همچنین، طول نفسی که بازدم می کنید باید بیشتر از طول نفسی باشد که استنشاق می کنید. این به شما کمک می کند تا با درد زایمان بهتر مقابله کنید.

ایجاد یک محیط دلپذیر در اتاق: یک اتاق آرام با نورپردازی پراکنده و موسیقی ملایم، محیط تفریحی را ایجاد می کند که در مرحله اول زایمان برای شما مناسب است. همراه با تکنیک تنفس کنترل شده، یک محیط آرامش بخش می تواند به شما در مقابله با درد زایمان کمک کند.

در کنار این ها، ممکن است تکنیک های آرامش بخش دیگری را نیز یاد بگیرید، که برخی از آن ها ممکن است برای شما مفید باشد و برخی دیگر نه. هدف این است که یکی از بهترین راه های مقابله با درد را پیدا کنید.

بنابراین، این روش چه مقدار خوب یا بد است؟

در اینجا موارد خوبی از مزایای این روش برای مادران آورده شده است:

به زن می آموزد که چگونه در حین زایمان و بارداری استراحت کند.

در مورد عوارضی که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد توضیح می دهد. در مورد خطرات استفاده از داروها یا داروها در حین زایمان و ضرورت وجود یک سکشن c حین زایمان اطلاع می دهد.

همچنین بر روی تغذیه در دوران بارداری متمرکز شده، در حالی که به مادر می آموزد که چگونه سالم بماند و خطر عوارض در بارداری را به حداقل برساند.

بر پشتیبانی شریک یا مربی در حین کار و زایمان تاکید دارد.

به ایجاد پیوند بسیار خوبی بین مادر و نوزاد کمک می کند.

تنها نقطه ضعف این روش این است که به نظر می رسد که نسبت به زایمان سزارین مغرضانه باشد زیرا باعث تولد فیزیولوژیکی می شود این می تواند باعث شود بعضی از خانم ها تمایل به انتخاب ایت روش حتی در موارو اورژانسی پزشکی نداشته باشند.

روش زایمان برادلی مفید است و می تواند کار را آسان کند. در هنگام استفاده از این روش، در صورت نیاز به مداخله پزشکی، نباید کاملاً از آن غافل شد. قبل از ثبت نام در این برنامه با پزشک خود صحبت کنید. داشتن یک پزشک حامی در برنامه های تولد شما می تواند زایمان را برای شما و کودک شما ایمن کند

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ