خطرات و فواید مصرف دارچین در دوران بارداری

alikarimi55
دارچین در انواع مختلف دستورالعمل ها و غذاها به خوبی ظاهر می شود. اما باید بدانید که علاوه بر عطر و طعم دارچین دلایل بی شمار دیگری وجود دارد که باعث مهم بودن دارچین می باشد. فواید این ادویه در سلامتی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های بسیار زیاد آن می باشد. این آنتی اکسیدان […]

دارچین در انواع مختلف دستورالعمل ها و غذاها به خوبی ظاهر می شود. اما باید بدانید که علاوه بر عطر و طعم دارچین دلایل بی شمار دیگری وجود دارد که باعث مهم بودن دارچین می باشد. فواید این ادویه در سلامتی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های بسیار زیاد آن می باشد. این آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های قدرتمند با محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو از طریق رادیکال های آزاد که می تواند مضر باشد، از سلامت عمومی حمایت می کنند.

آیا خوردن دارچین می تواند باعث سقط جنین شود؟

مواد غذایی بیشماری وجود دارد که در اثر شایعه به یکی از عوامل سقط جنین تبدیل شده اند و دارچین یکی از آن عوامل است. مدتهاست که دانشمندان دارچین را حاوی خواص قدرتمندی می دانند. مطالعاتی در مورد استفاده از دارچین برای طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و سرطان انجام شده است.

دارچین یکی از ادویه های معطر است که از پوست درختان دارچین بدست می آید. در ابتدا طعمی شیرین دارد، اما با یک بار جویدن آن، مزه ای تند و گرم دهان شما را ترک نمی کند. این ادویه که به آن Dalchini نیز گفته می شود، دومین ادویه محبوب بعد از فلفل سیاه است و در آشپزی به ویژه غذاهایی که پختن احتیاج دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این ادویه همچنین دارای مزایای دارویی فوق العاده ای است و یک درمان خانگی معمول برای سرماخوردگی و ورم مفاصل است. در حالی که در بسیاری از خانواده ها معمول است که دارچین را در رژیم غذایی فرد در دوران بارداری قرار دهند، بسیاری از سوالات مربوط به ایمنی آن در این مرحله حساس زندگی پرسیده می شود. در این بخش سعی کردیم با بحث در مورد برخی از سوالات متداول در مورد فواید و عوارض جانبی دارچین در دوران بارداری به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

آیا این ادویه در دوران بارداری بی خطر است؟

دارچین یک ادویه بسیار خوشبو کننده می باشد و از نظر ارزش غذایی در رده بسیار بالایی قرار دارد. این ادویه ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروس می باشد این خواص آن را به یکی از محبوب ترین داروهای خانگی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

به مادران توصیه می شود برای مقابله با مواردی مانند سرماخوردگی ، سرفه ، گلودرد ، حالت تهوع و درد مفاصل ، مقدار کمی دارچین مصرف کنید. در حقیقت پزشکان مصرف منظم Dalchini (دارچین) در دوران بارداری را برای درمان کاهش اشتها، درد دندان و کنترل میزان کلسترول توصیه می کنند.

آیا دارچین به شما در زمان به دنیا آوردم فرزندتان کمک می کند؟

پاسخ این سوال نه می باشد! هیچ تحقیق مشخصی برای اثبات این نکته وجود ندارد که این ادویه می تواند، به زنان در لحظه به دنیا آوردن فرزندشان کمک کند. با این وجود می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در مقابل بیماری های عفونی محافظت کند.

مزایای سلامتی این ادویه در دوران بارداری

فواید باورنکردنی دارچین برای زنان باردار

  آنتی اکسیدان طبیعی:

دارچین دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است . این بدان معنی است که این ادویه اگر به طور کلی مصرف شود منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. این ماده به بدن کمک می کند تا با عفونت های باکتریایی، قارچی و انگلی مبارزه کند. چه به شکل عفونت، سرماخوردگی و چه آنفولانزا باشد با دارچین قابل درمان است.

  جایگزین سالم در مواد غذایی:

این ادویه طعم قوی دارد و دارای مقدار کمی قند می باشد. این امر باعث می شود که استفاده از این ادویه به عنوان یک جایگزین سالم در مواد غذایی، بهترین تاثیر این ادویهدر بارداری باشد.

  دیابت بارداری:

پوست درخت دارچین گزینه ای عالی برای خانم هایی است که به دیابت بارداری مبتلا شده اند. دیابت حاملگی در زنان باردار وضعیتی است که میزان قند خون آنها ناپایدار است. همچنین دارچین می تواند برای کاهش قند خون برای بیمارانی که از دیابت نوع 2  نیز رنج می برند، کمک کند.

چه مقدار از این ادویه در دوران بارداری بی خطر است؟

اگرچه این ادویه در دوران بارداری ماده ای لازم و مفید می باشد، اما توجه به مقدار مصرف آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پزشکان معتقد هستند که بین 2 تا 4 گرم پودر این ادویه یا حداکثر دو چوب کوچک دارچین در روز توسط زنان باردار مصرف شود. زیاد مصرف کردن مقدار دارچین می تواند سمی باشد و باعث تعدادی اختلالات مانند اختلالات معده، کبد و غیره شود.

اقدامات احتیاطی زمان مصرف دارچین

  • برخی افراد ممکن است در دوران بارداری آلرژی با این ادویه را تجربه کنند. در چنین مواردی از مصرف این ادویه خودداری کنید.
  • از دارچین تازه استفاده کنید. دارچین منقضی شده و قدیمی دارای مشکلات بهداشتی می باشد.
  • پزشکان نسبت به مصرف دارچین در صورت برخورد با حاملگی های پرخطر و تجربه سقط جنین هشدار می دهند.
  • اگر قصد استفاده از دارچین را برای پخت و پز دارید، نوع سیلان را انتخاب کنید، زیرا از نظر طعم بسیار معمول است.
  • از روغن دارچین هرگز نباید در دوران بارداری استفاده شود، زیرا این ماده دارای قدرت زیاد است و می تواند در دوران بارداری بسیار مضر باشد.

5 اثر جانبی مصرف زیاد دارچین

دارچین ادویه ای است که از پوست داخلی درخت دارچین ساخته شده است. بسیار پرطرفدار است و با برخی از مزایای چشمگیر سلامتی از جمله خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

دو نوع اصلی دارچین عبارتند از:

  • Cassia  دارچین “معمولی” نیز نامیده می شود ، این رایج ترین نوع دارچین است.
  • سیلان: معروف به دارچین “واقعی” ، سیلون طعم سبک تر و تلخی کمتری دارد.

دارچین Cassia معمولاً با توجه به اینکه ارزان تر از دارچین سیلان است در سوپر مارکت ها و عطاری ها یافت می شود. در حالی که دارچین Cassia از خوردن در مقادیر کوچک و متوسط بی خطر است، خوردن زیاد ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود زیرا حاوی مقادیر زیادی از ترکیب به نام کومارین است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن زیاد کومارین ممکن است به کبد شما آسیب برساند و خطر مبتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این خوردن بیش از حد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر مرتبط است.

در اینجا5 عارضه جانبی احتمالی خوردن زیاد دارچین کاسیا ذکر شده است.

1. ممکن است باعث آسیب کبدی شود

دارچین کاسیا منبع غنی از کومارین است. محتوای کومارین دارچین Cassia ممکن است بین 7 تا 18 میلی گرم در هر قاشق چایخوری (2.6 گرم) باشد، در حالی که دارچین سیلان فقط حاوی مقادیر کمی از کومارین است. میزان قابل تحمل روزانه کومارین تقریباً 0.05 میلی گرم در پوند (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) از وزن بدن یا 5 میلی گرم در روز برای یک شخص 130 پوند (59 کیلوگرم) است.

این بدان معنی است که فقط 1 قاشق چای خوری دارچین Cassia می تواند شما را بیش از حد روزانه قرار دهد. متاسفانه مطالعات متعددی نشان داده اند که خوردن زیاد کومارین ممکن است باعث سمیت و آسیب کبدی شود. به عنوان مثال در یک زن 73 ساله یک عفونت ناگهانی کبد ایجاد کرد که باعث آسیب کبدی بعد از مصرف مکمل این ادویه برای تنها 1 هفته شد. با این حال این مورد شامل مکمل هایی بود که دوز بالاتری را از رژیم شما دریافت می کردند.

روشی که ممکن است کومارین باعث تومور شود، نامشخص است. با این حال برخی دانشمندان معتقدند که کومارین به مرور زمان باعث آسیب DNA می شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

بیشتر تحقیقات در مورد اثرات سرطانی کومارین بر روی حیوانات انجام شده است. تحقیقات بیشتری روی انسان مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا همین ارتباط بین سرطان و کومارین برای انسان وجود دارد یا خیر. مطالعات حیوانی نشان داده اند که کومارین ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. با این وجود تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا این امر در مورد انسان نیز صدق می کند یا خیر.

2. دارچین ممکن است باعث زخم دهان شود

برخی از افراد از خوردن محصولاتی که حاوی مواد خوشبو کننده دارچین هستند، زخم دهان را تجربه کرده اند. این ادویه حاوی دارچین آلدهید ترکیبی است که ممکن است هنگام مصرف در مقادیر زیاد باعث ایجاد حساسیت شود. به نظر نمی رسد مقادیر کمی از این ادویه باعث این واکنش شود، زیرا بزاق باعث جلوگیری از طولانی ماندن مواد شیمیایی در دهان می شود. به نظر نمی رسد مقادیر کمی از ادویه باعث این واکنش شود، زیرا بزاق باعث جلوگیری از طولانی ماندن مواد شیمیایی در دهان میشود.

علاوه بر زخم های دهان ، علائم دیگر آلرژی به دارچین د شامل موارد زیر است:

  • تورم زبان یا لثه
  • احساس سوزش یا خارش
  • تکه های سفید در دهان

اگرچه این علائم لزوماً جدی نیستند ، اما می توانند باعث احساس ناراحتی شوند.

برخی از افراد به یک ترکیب موجود در این ادویه بنام سینامالدئید حساسیت دارند و این می تواند باعث زخم دهان شود. با این حال به نظر می رسد بیشتر این موارد در افرادی که بیش از حد روغن دارچین یا آدامس استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. زیرا این محصولات حاوی دارچین بیشتری هستند.

3- این ادویه ممکن است باعث قند خون پایین شود

مصرف قند خون مزمن یک مشکل بهداشتی است. در صورت عدم درمان ممکن است منجر به دیابت، بیماری های قلبی و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود. دارچین به دلیل توانایی قند خون پایین شناخته شده است. مطالعات نشان داده اند که این ادویه می تواند اثر انسولین ، هورمونی را که باعث از بین بردن قند از خون می شود، تقلید کند.

در حالی که خوردن کمی دارچین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، خوردن بیش از حد ممکن است باعث کم شدن بسیار زیاد آن شود، که به این اتفاق هیپوگلیسمی گفته می شود. این امر می تواند منجر به خستگی، سرگیجه و احتمالاً ضعف شود.

افرادی که بیشتر در معرض خطر قند خون هستند، افرادی هستند که داروهای دیابت مصرف می کنند. دلیل این امر این است که دارچین ممکن است اثرات این داروها را افزایش داده و باعث شود قند خون شما خیلی پایین بیاید.

اگرچه خوردن این ادویه ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، خوردن بیش از حد ممکن است باعث کم شدن آن شود به خصوص اگر به دنبال داروی دیابت هستید. علائم شایع قند خون پایین خستگی ، سرگیجه و غش است.

4- دارچین ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود

خوردن بیش از حد دارچین در زمین در یک جلسه ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود. این امر به این دلیل است که ادویه از بافت خوبی برخوردار است و باعث استنشاق آن می شود. استنشاق به طور اتفاقی می تواند باعث زیر شود:

  • سرفه
  • مشکل بودن نفس کشیدن

همچنین این ادویه یک تحریک کننده گلو است. این ادویه ممکن است باعث مشکلات بیشتر تنفسی شود. افراد مبتلا به آسم یا سایر شرایط پزشکی که بر تنفس تاثیر می گذارد، باید به خصوص در استنشاق این ادویه به طور تصادفی مراقب باشند، زیرا احتمال بیشتری در برخورد با دارچین به مشکل می خورند.

5- این ادویه ممکن است با داروهای خاص ارتباط برقرار کند

مصرف دارچین به مقدار کم تا متوسط با بیشتر داروها بی خطر است. با این وجود اگر داروی دیابت، بیماری قلبی یا بیماری کبد مصرف می کنید، مصرف بیش از حد این ادویه ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

به عنوان مثال دارچین Cassia حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف مقدار زیاد می تواند باعث سمیت کبدی و آسیب به کبد شود. اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر کبد شما مانند پاراستامول، استامینوفن و استاتین ها تأثیر بگذارد، مصرف بیش از حد این ادویه ممکن است احتمال آسیب کبدی را افزایش دهد.

همچنین دارچین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، بنابراین اگر شما داروهای دیابت مصرف می کنید این ادویه ممکن است اثرات آنها را تقویت کرده و باعث شود قند خون شما خیلی پایین بیاید.

خطرات خوردن دارچین خشک

از آنجایی که “چالش دارچین” بسیار محبوب شده است، بسیاری تلاش کرده اند مقادیر زیادی از این ادویه خشک بخورند. این چالش شامل خوردن یک قاشق غذاخوری از این ادویه خشک در کمتر از یک دقیقه بدون نوشیدن آب است. اگرچه ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما این چالش می تواند بسیار خطرناک باشد.

خوردن این ادویه به صورت خشک می تواند گلو و ریه های شما را تحریک کند. همچنین شما را دچار خفگی می کند. علاوه بر آن می تواند به طور دائم به ریه های شما آسیب برساند. این امر به این دلیل است که ریه ها نمی توانند فیبرهای موجود در این ادویه را تجزیه کنند.

ممکن است در ریه ها تجمع یافته و باعث التهاب ریه موسوم به پنومونی آسپیراسیون شود. اگر پنومونی آسپیراسیون درمان نشود ، ممکن است ریه ها بطور دائم زخمی شوند وباعث ایجاد آسیبی جدی به ریه ها شود.

چه اندازه مصرف این ادویه بی خطر می باشد؟

به طور کلی این ادویه در مقادیر اندک به عنوان ادویه ای ایمن می باشد. این امر به بسیاری از مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط است. با این حال خوردن بیش از حد این ادویه ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. دارچین کاسیا بیشتر می تواند مشکل ساز باشد زیرا منبع غنی از کومارین است. در مقابل دارچین سیلان حاوی مقدار کمی از کومارین است.

مقدار قابل تحمل روزانه برای کومارین 0.05 میلی گرم در هر پوند (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) از وزن بدن است. این مقدار کومارین است که می توانید در روز بدون خطر عوارض جانبی مصرف کنید.

سخن پایانی

دارچین یک ادویه خوشمزه است که با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. در حالی که خوردن مقادیر کوچک تا متوسط بی خطر است ، خوردن زیاد ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. این بیشتر در مورد دارچین Cassia یا “معمولی” صدق می کند زیرا حاوی مقادیر زیادی کومارین است ، که به شرایطی مانند آسیب کبد و سرطان در ارتباط است.

از طرف دیگر ، دارچین سیلان یا دارچین “واقعی” فقط حاوی مقادیر کمی از کومارین است. در حالی که خوردن زیاد این ادویه ممکن است اشکالاتی داشته باشد ، یک ادویه سالم است که خوردن در مقادیر کوچک و متوسط بی خطر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ