درمان و تسکین پسوریازیس با این روغن های طبیعی و معجزه بخش!

alikarimi55
اگر با پسوریازیس یا زخم های خارش دار و ناراحت کننده پسوریازیس سر و کار دارید، شما تنها نیستید. این یک وضعیت پوستی نسبتاً شایع است که می تواند در هر زمانی تشدید شود و ایجاد ناراحتی کند. تسکین بیماری پسوریازیس می تواند اشکال مختلفی از دارو ها گرفته تا نوع درمانی یا استفاده از […]

اگر با پسوریازیس یا زخم های خارش دار و ناراحت کننده پسوریازیس سر و کار دارید، شما تنها نیستید. این یک وضعیت پوستی نسبتاً شایع است که می تواند در هر زمانی تشدید شود و ایجاد ناراحتی کند. تسکین بیماری پسوریازیس می تواند اشکال مختلفی از دارو ها گرفته تا نوع درمانی یا استفاده از روغن های طبیعی را شامل شود. قبل از استفاده از روغن های طبیعی برای پوست، ابتدا باید توسط یک روغن حامل رقیق شود.

توجه داشته باشید که روغن های طبیعی نباید به هیچ وجه مصرف شوند. روغنهای طبیعی در آروماتراپی و سایر روشهای درمانی جایگزین برای طیف گسترده‌ای از مسائل بهداشتی از جمله شرایط پوستی مانند پسوریازیس، استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که روغن های طبیعی به عنوان یک گزینه درمانی اصلی برای درمان پسوریازیس توصیه نمی شود. همچنین قبل از استفاده از آنها، در تعیین روغن های مناسب برای شرایط پوستی شما، با پزشک مشورت کنید. در ادامه به برخی از روغن های طبیعی مفید در درمان پسوریازیس اشاره شده است.

روغن نارگیل برای تسکین پسوریازیس

روغن نارگیل روغن اساسی محسوب نمی شود، اما دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش درد پسوریازیس کمک کند. این ماده به طور گسترده به عنوان یک ماده ملایم در نظر گرفته می شود. به همین دلیل اغلب به عنوان درمانی برای پسوریازیس پوست سر توصیه می شود.

روغن نارگیل پوست و زخمهای پسوریازیس را نرم می کند. استفاده از روغن نارگیل معمولاً عوارض جانبی ایجاد نمی کند. روغن نارگیل اغلب به عنوان روغن حامل در روغنهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید از روغن نارگیل به چندین روش استفاده کنید. به عنوان مثال، میزان حداکثر دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی را میل کنید. ماده اسید لوریک در داخل این روغن می تواند از ورود ویروس ها و باکتری ها به داخل بدن جلوگیری کند. همچنین می توانید روغن نارگیل طبیعی را بر روی مناطق آسیب دیده اعمال کنید.

اعمال روغن نارگیل مستقیماً پس از حمام کردن نتیجه بهتری خواهد داشت. اگر پس از استفاده از روغن نارگیل، درد، خارش یا سایر علائم غیر طبیعی داشتید، از مصرف آن خودداری  و با پزشک مشورت کنید.

روغن درخت چای برای پسوریازیس

روغن درخت چای از برگ گیاهان بومی استرالیا تولید می شود. گفته می شود این روغن دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. همچنین این روغن می تواند عملکرد ایمنی سالم را پشتیبانی کند. مناطقی را که در تحت تاثیر پسوریازیس قرار گرفته، با روغن درخت چای مالش دهید.

این ممکن است به جلوگیری از عفونت و کاهش التهاب کمک کند. با این حال از روغن درخت چای، بیش از اندازه استفاده نکنید. زیرا ممکن است که پوست شما را خشک و آن را بدتر کند. برای جلوگیری از ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک، قبل از اعمال آن بر روی ناحیه بزرگی از بدن، ناحیه کوچکی را با آن تست کنید.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن اساسی و طبیعی نیست. اما می تواند به عنوان وسیله ای برای پسوریازیس استفاده شود قبل از استفاده می توانید روغنهای اساسی را به پایه روغن کرچک اضافه کنید. این می ‌تواند به رقیق کردن روغن کمک کند و از عوارض جانبی جلوگیری کند. این نرم کننده طبیعی، همچنین برای نرم کردن پوست بسیار عالی است.

استفاده از روغن کرچک فشرده ی سرد، ممکن است در بهبود و مرطوب کردن پوست خشک و پوسته پوسته شده موثر باشد. همچنین استفاده از روغن کرچک بر روی پوست، به از بین بردن سموم کمک می کند. علاوه بر این، با افزایش تعداد سلول های لنفوسیتی، با بیماری ها مقابله کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

کاربرد روغن اسطوخودوس برای بیماری پسوریازیس

روغن اسطوخودوس یکی از روغن های اساسی برای برخی از شرایط پزشکی مانند سایش، سردرد و درد عضلانی است. در صورت داشتن استرس، از روغن اسطوخودوس رقیق شده در مراقبه استفاده کنید. این ممکن است به راحتی ذهن شما کمک کند و احتمالا برخی از عوامل پسوریازیس را نیز کاهش می دهد.

روغن اسطوخودوس همچنین در صورتی که با لوسیون ترکیب شوند، سبب کاهش خارش پوست می شود. زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید از مصرف این روغن خودداری کنند. استفاده بیش از حد از روغن اسطوخودوس منجر به حالت تهوع، استفراغ و یا سردرد می شود. برخی افراد چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن های حامل رقیق می کنند و آن را به آب وان حمام خود اضافه می کنند.

روغن نعنا

روغن نعنا ممکن است برای درمان هر گونه درد و خارش ناشی از لکه های پسوریازیس مفید باشد. روغن نعناع همچنین خارش ناشی از هر چیزی از جمله تاولهای تبخال و عفونت های زخمی را درمان می کند. در دوزهای کوچک، روغن نعناع معمولا عوارض جانبی ایجاد نمی کند. همچنین احتمال واکنش آلرژیک کمی وجود دارد.

اما در صورت بروز عوارض جانبی غیر معمول، استفاده از آن را قطع و به پزشک مراجعه کنید. برای تهیه یک درمان مناسب برای پسوریازیس، 5 تا 7 قطره روغن نعناع را با یک فنجان آب مقطر مخلوط کنید و در بطری بریزید. برای درمان درد و خارش پسوریازیس، مقداری از آن را بر روی پوست اسپری کنید.

منبع: الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ