فواید تخم مرغ برای زیبایی پوست و مو و نحوه استفاده آن

alikarimi55
آیا از فواید تخم مرغ و اثرات آن بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو مطلع هستید؟ تخم مرغ یکی از بهترین  مواد غذایی است که برای سلامتی ما مفید است. تخم مرغ یکی از مواد عالی برای مراقبت از زیبایی است. تخم مرغ به عنوان یک تقویت کننده طبیعی برای پوست شما و […]

آیا از فواید تخم مرغ و اثرات آن بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو مطلع هستید؟ تخم مرغ یکی از بهترین  مواد غذایی است که برای سلامتی ما مفید است. تخم مرغ یکی از مواد عالی برای مراقبت از زیبایی است. تخم مرغ به عنوان یک تقویت کننده طبیعی برای پوست شما و یک نرم کننده طبیعی موهای شما شناخته می شود. تخم مرغ یک ماده غذایی پر از پروتئین و مواد مغذی است که دارای مقادیر مختلفی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری است. تخم مرغ را می توان به طور مکرر برای مراقبت های پوست و مو استفاده کرد.  از هر دو بخش آن، چه زرده تخم مرغ و چه سفیده تخم مرغ می توان برای داشتن موهای زیبا، قوی و شفاف پوست استفاده کرد.

10 مورد از فواید تخم مرغ و شیوه استفاده از آن

در ادامه به چند مورد از فواید تخم مرغ برای زیبایی پوست اشاره می کنیم.

1. به عنوان ماسک لایه بردار عمل می کند

شما می توانید با استفاده از سفیده تخم مرغ، سلامت پوست خود را با ساخت یک ماسک لایه بردار خانگی بهبود بخشید. این ماسک به از بین بردن سلول های مرده از خارجی ترین لایه پوست کمک می کند. علاوه بر این، به پاکسازی هرگونه ناخالصی از پوست شما کمک می کند، بنابراین باعث جوان سازی پوست می شود. در کنار آن، با کوچک کردن منافذ بزرگ پوست، برای جلوگیری از ایجاد جوش های سر سیاه، بریدگی، آکنه و جوش های سر سفید مفید است.

مواد مورد نیاز

  • سفیده تخم مرغ – 1 عدد
  • شیر، عسل یا روغن زیتون

نحوه ساخت

سفیده تخم مرغ را کاملاً هم بزنید تا یک مخلوط فوم مانند ایجاد شود. می توانید مقداری روغن زیتون، شیر یا عسل به این مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. سپس از تکه های کوچک دستمال کاغذی استفاده کنید و آن ها را روی ماسک تخم مرغ قرار دهید و بگذارید کاملا خشک شود. ماسک را از پوست خود جدا کرده و صورت خود را با آب ولرم بشویید. صورتتان را خشک کرده و آن را با مرطوب کننده سبک مرطوب کنید. هفته ای یکبار این ماسک را استفاده کنید.

2. پوست شل را سفت و محکم می کند

پوست شل و وارفته می تواند باعث پیرتر شدن شما شود. خوشبختانه، استفاده از سفیده تخم مرغ می تواند به سفت و محکم شدن پوست شما کمک کند. آن ها به دلیل اینکه قابض طبیعی هستند، برای محکم کردن پوست شما مفید هستند. جدا از آن، تخم مرغ حاوی هیدرولیپید تغذیه کننده پوست است که برای کشش پوست شل نیز مفید است.

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 یا 2 عدد
  • شیر – سه قاشق غذاخوری

طریقه استفاده

شما تخم مرغ ها و شیر را هم می زنید تا به یک مخلوط فومی برسید. از این ماسک در گردن، صورت و سایر مناطق دیگر می توانید استفاده کنید. بعد از 20 دقیقه با استفاده از آب خنک آن را بشویید. هفته ای یک بار این روش را انجام دهید.

3. از بین بردن آکنه ها

همانطور که میدانید، پوست چرب می تواند خاک و سایر ناخالصی هایی که منافذ پوست را مسدود می کنند به دام بیاندازد و باعث ایجاد آکنه شود. طبق یک مطالعه در سال 2012، تخم مرغ برای درمان آکنه بسیار مفید است. سفیده تخم مرغ برای جذب روغن اضافی از پوست و کوچک کردن منافذ بزرگ بسیار عالی است. در کنار آن، تخم مرغ برای از بین بردن آکنه و محو شدن جای زخم و جوش ها مفید است .

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 عدد
  • دستمال کاغذی

شیوه درست کردن ماسک

تخم مرغ را شکسته و سفیده تخم مرغ را از زرده جدا می کنید. سفیده تخم مرغ را صاف کرده و آن را روی صورت خود پخش کنید. این ماسک را با دستمال بپوشانید و بگذارید بیست دقیقه بماند. پس از آن، ماسک را برداشته و از آب ولرم برای شستن صورت خود استفاده کنید. در آخر، یک مرطوب کننده سبک بمالید. برای مشاهده تاثیر قابل توجه، هفته ای یک یا دو بار آن را استفاده کنید.

4. مرطوب کردن و آبرسانی پوست از فواید تخم مرغ

تخم مرغ برای مرطوب کردن پوست شما مفید است، چرا که به نوبه خود باعث می شود که هنگام لمس، نرم و لطیف به نظر برسد. می توانید از تخم مرغ برای تهیه یک ماسک تسکین دهنده، تغذیه کننده و مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

مواد مورد نیاز

  • زرده تخم مرغ – 1 عدد
  • ماست ساده یا یونانی – یک قاشق چایخوری
  • پوره آووکادو رسیده – یک قاشق غذاخوری

طریقه ساخت

تمام اجزای فوق را به خوبی مخلوط کرده و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تقریباً 15 دقیقه قبل از شستشو با آب گرم روی آن بماند. از حوله ای برای خشک کردن پوست

خود استفاده کرده و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. هفته ای یکبار این ماسک را امتحان کنید.

5. مرطوب کردن پوست خشک با بهره گیری از فواید تخم مرغ و خواص آن

زرده تخم مرغ برای از بین رفتن سلول های خشک پوست و ایجاد رطوبت و چربی سالم ایده آل است. تخم مرغ به آب بندی سلول های خشک پوست کمک می کند زیرا دارای

ترکیباتی عالی برای جذب آب هستند.

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 عدد
  • یک چنگال

طریقه مصرف

تخم مرغ را برداشته و سپس زرده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ را با کمک چنگال مخلوط کنید تا یک مخلوط غلیظ حاصل شود. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. آن را با آب گرم بشویید و با مقداری روغن نارگیل مرطوب کنید.

6. جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه و حذف آن ها

تخم مرغ به خصوص سفیده آن، از آنجا که موجب سفت شدن پوست می شود ، بعنوان یک از بین برنده جوش ایده آل عمل می کند. آن ها به خوبی در سفت کردن پوست اطراف جوش های سر سیاه و از بین بردن طبیعی آن ها کمک می کنند. آن ها همچنین روغن های قدیمی را که در اعماق پوست قرار دارند، خارج می کنند، که به نوبه خود به جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه کمک می کند. مهمتر از همه، تخم مرغ حاوی پروتئین معروفی به نام آلبومین است که به کوچک شدن منافذ، سفت شدن پوست شما و در نتیجه کاهش تشکیل جوش های سرسیاه به شما کمک می کند.

مواد مورد نیاز

  • سفیده تخم مرغ – 1 عدد

طریقه ساخت

سفیده تخم مرغ را با یک مخلوط کن دستی کوچک و حرکتی مخلوط کنید تا زمانی که سفت شوند. یک برس آرایشی بردارید و آن را درون سفیده تخم مرغ آغشته کنید. یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ را روی صورت خود بمالید و بگذارید کمی خشک شود. پس از آن، یک لایه دوم را روی قسمت بالا بمالید و بگذارید تمام مواد کاملاً خشک شود. ماسک را جدا کرده و با استفاده از آب صورت خود را تمیز کنید. صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید. هفته ای دو بار این روند را انجام دهید تا جوش های سرسیاه کم شود.

7. موهای ناخواسته صورت را از بین ببرید

موهای صورت روی گونه یا صورت شما می تواند شرم آور باشد. اما شما می توانید موهای ناخواسته صورت را با استفاده از سفیده تخم مرغ به سرعت از بین ببرید زیرا به عنوان ماسک لایه بردار عمل می کند.

مواد لازم

  • تخم مرغ – 1 عدد
  • شکر – یک قاشق غذاخوری
  • آرد نخود – ½ قاشق غذاخوری

نحوه ساخت

سفیده های موجود در تخم مرغ، شکر و آرد نخود را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا خمیر یکدست شود. سپس خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند. ماسک را جدا کرده و با آب خنک بشویید. صورت خود را خشک کنید و یک مرطوب کننده ملایم بمالید. شما می توانید در صورت لزوم از این روش استفاده کنید.

مزایا و فواید تخم مرغ برای زیبایی مو

1. رشد مو را افزایش می دهید

طبق یک مطالعه جدید، ماسک های تخم مرغ بسیار مفید است چرا که از ریزش مو جلوگیری می کند. پروتئین فراوان تخم مرغ به شما کمک می کند که موهای سالم و قوی داشته باشید. آن ها همچنین سرشار از سلنیوم، روی، فسفر، گوگرد و آهن هستند که همگی برای موهای شما ضروری هستند.

روش 1

مواد مورد نیاز

  • زرده تخم مرغ – 2 عدد
  • روغن زیتون استفاده نشده – دو قاشق غذاخوری

طریقه ساخت

زرده های تخم مرغ را بزنید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آن ها را کاملاً مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و موهای خود را شامپو بزنید.

روش 2

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 عدد
  • شیر – یک فنجان
  • روغن زیتون استفاده نشده – دو قاشق غذاخوری
  • نصف لیمو

طریقه ساخت ماسک

تخم مرغ را صاف کرده و لیمو، شیر و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید 20-30 دقیقه روی آن بماند. آن را بشویید و موهای خود را شامپو بزنید.

از هر یک از این ماسک ها دو بار یا سه بار در ماه استفاده کنید تا رشد مو سالم داشته باشید.

2. ترمیم موهای آسیب دیده

بسیاری از عوامل مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از مواد آرایشی بیش از حد، شنا در آب های کلر دار، استفاده از ابزارهای گرمایشی و آلودگی روزمره می توانند روی موهای شما تأثیر بگذارند و باعث آسیب دیدن و خشک شدن آنان شوند. استفاده منظم از ماسک مو تخم مرغ ممکن است به بهبود سلامتی مو کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که بیوتین موجود در تخم مرغ ممکن است به تقویت رشد مو کمک کند. علاوه بر این، تخم مرغ ها نیروگاهی از مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری هستند که برای تغذیه رشته های مو مناسب هستند و درخشندگی طبیعی به آن ها می بخشند.

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 عدد
  • موز رسیده – 1 عدد
  • شیر – دو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون استفاده نشده – 1½ قاشق غذاخوری
  • عسل، ارگانیک – دو قاشق غذاخوری

طریقه ساخت

موز رسیده را هم بزنید و شیر و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. آن ها را کاملاً مخلوط کرده و روغن زیتون و عسل را به مخلوط اضافه کنید. دوباره مخلوط کرده و ماسک را روی موها و پوست سر خود بمالید و سر خود را با کلاه حمام بپوشانید و بعد از 45-60 دقیقه با آب آن را بشویید. موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

3. بهبود و تقویت موهای زبر و دارای موخوره

کنترل موخوره آسان نیست. اما می توانید به راحتی این مشکل مو را با تخم مرغ در آشپزخانه خود و بهره گیری از فواید تخم مرغ حل کنید. زرده تخم مرغ به دلیل داشتن چربی ها و پروتئین آن به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو مفید است. در کنار آن، سفیده تخم مرغ سرشار از آنزیم ها است، که می تواند به از بین بردن باکتری ها و از بین بردن چربی ناخواسته پوست سر شما کمک کند. زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که به تقویت موهای شما کمک می کند در حالی که سفیده ها به تعادل چربی پوست سر و مو کمک می کنند.

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ – 1 یا 2 عدد
  • روغن زیتون – یک یا دو قاشق چایخوری

طریقه مصرف

تخم مرغ ها را کاملاً هم زده و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و آن را کاملاً روی پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از حدود 30 دقیقه موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید و خشک کنید. هفته ای یکبار از آن استفاده کنید.

اقدامات احتیاطی در هنگام استفاده از تخم مرغ برای زیبایی پوست و موها

قبل از استفاده از هر ماده روی صورت خود، آزمایشی را انجام دهید تا متوجه شوید که به کل تخم مرغ، سفیده تخم مرغ یا زرده تخم مرغ حساسیت نداشته باشید.

در صورت مشاهده هرگونه تحریک جدی مانند خارش، ناراحتی شدید و قرمزی، از آب سرد برای شست و شو سریع استفاده کنید و از تخم مرغ روی پوست خود استفاده نکنید.
حالا که فواید تخم مرغ را برای پوست و مو می دانید، می توانید از آن ها به بهترین وجه ممکن استفاده کنید.

کلیه مطالب ارائه شده در این مقاله فقط با هدف اطلاع رسانی و آموزش است. توصیه می کنیم برای تعیین اینکه کدام روش و کدام یک از فواید تخم مرغ برای شما مناسب است، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ