جرم گیری دندان چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

alikarimi55
هنگامی که شما غذا می‌خورید، باکتری‌های موجود در دهان، کربوهیدرات‌ها را به اسید تبدیل می‌کنند. این اسیدها با ذرات مواد غذایی باقی مانده و بزاق دهان مخلوط می‌شوند و پلاک‌های دندان را ایجاد می‌کنند. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان اغلب از تشکیل پلاک و جرم جلوگیری می‌کنند. با این حال برداشتن آن‌ها در […]
هنگامی که شما غذا می‌خورید، باکتری‌های موجود در دهان، کربوهیدرات‌ها را به اسید تبدیل می‌کنند. این اسیدها با ذرات مواد غذایی باقی مانده و بزاق دهان مخلوط می‌شوند و پلاک‌های دندان را ایجاد می‌کنند. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان اغلب از تشکیل پلاک و جرم جلوگیری می‌کنند. با این حال برداشتن آن‌ها در دراز مدت دشوارتر است و در برخی موارد نیاز به مراجعه به مطب دندانپزشک و جرم گیری دندان دارند. بهداشت ضعیف دهان همچنین می‌تواند باعث بروز بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. مطالعات اخیر همچنین ارتباطات احتمالی بین بیماری لثه و سایر شرایط سلامتی، از جمله ذات الریه، زوال عقل و بیماری‌های قلبی را کشف کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جرم گیری دندان و فواید آن آشنا کنیم.

جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان تکنیکی است که دندانپزشک‌ها برای رفع جرم و رسوبات جمع شده روی سطح دندان استفاده می‌کنند. جرمگیری درمانی سطحی است. در این روش دندانپزشک به وسیله یک ابزار که از سر فلزی برخوردار است، تمامی پلاک‌ها را از سطح دندان پاک می‌کند. این دستگاه با ایجاد لرزش و ضربه‌های بسیار کوچکی که به دندان وارد می‌کند، جرم‌ها را از بین می‌برد. در این روش درمانی، دندان‌های شما به هیچ عنوان تراشیده نمی‌شود و همچنین انجام جرم‌گیری درد ندارد. جرمگیری دندان معمولا با بروساژ انجام می‌شود. بروساژ دندان تکنیکی است که باعث سیقصل دادن به دندان‌ها می‌شود. در این روش، دندانپزشک با استفاده از یک برس مخصوص، دندان‌های شما را درخشان می‌کنند. این نکته را فراموش نکنید که شما هنگام جرمگیری دندان تنها رسوبات رنگی روی سطح دندان‌ها را از بین می‌برید. در این روش، رنگ داخلی دندان‌های شما تغییری نخواهد کرد. اگر می‌خواهید دندان‌هایی داشته باشید که هم از درون و هم از بیرون سفید و درخشان باشد باید از تکنیک‌های رفع پوسیدگی دندان استفاده کنید.

آیا جرم گیری خطر دارد؟

این باور عمومی وجود دارد که انجام جرم گیری به دندان‌ها آسیب می‌رساند. بسیاری فکر می‌کنند که این روش باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود. چون بعد از خوردن نوشیدنی‌های سرد یا حتی گرم، حس ناخوشایندی را در دندان‌های خود احساس کرده‌اند. دلیل این موضوع این است که جرم‌ها تا قبل از جرم گیری به مانند یک عایق عمل می‌کردند و تا حدی حس دندان‌ها را از بین می‌برند. این احساس همیشگی نیست و بعد از چند روز به آن عادت خواهید کرد. عده‌ای معتقد هستند که جرمگیری دندان باعث لق شدن و افتادن آن‌ها می‌شود. در حقیقت دندان به این دلیل که قبلا لق شده ولی به علت انباشتگی جرم و چسباندن دندان‌ها به هم، شما لق شدن آنها را احساس نکرده‌اید؛ اما پس از جرمگیری دندان، شما متوجه آن شده‌اید. البته این مواردی که در بالا ذکر شد، برای همه افرادی که جرمگیری می‌کنند، صادق نیست. افردی که دندان‌های سالمی دارند، بعد از جرمگیری مشکلی نخواهد داشت و اتفاقا از این‌که بوی بد دهان از بین رفته و دندان‌های تمیزتری دارد، بسیار راضی و خوشحال هستند.

سخن پایانی

به این نکته توجه داشته باشید که جرم گیری دندان تنها جرم‌ها را از سطح دندان‌های شما پاک می‌کند. اگر شما به دنبال دندان‌های بسیار سفید و درخشان هستید، این روش نتیجه‌ای را که شما به دنبال آن هستید، در پی ندارد. برای این کار بهتر از به سراغ سایر روش‌ها مانند بلیچینگ بروید که دندان‌ها را هم از داخل و هم از بیرون سفید و درخشان می‌کند. اگر به دنبال کلینیک ‌های دندانپزشکی در تهران هستید تا با بهترین قیمت دندان‌هایتان را جرم گیری کنید، تخفیفان می‌تواند به شما کمک کند. شما در این سایت تخفیف گروهی می‌توانید تخفیف‌هایی متنوع را از کلینیک‌های دندان پزشکی در تهران مشاهده کنید. حتی اگر در نیمه شب، دندان درد طاقتتان را سر آورده، می‌توانید از تخفیف‌های کلینیک شبانه روزی دندان پزشکی در تهران استفاده کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ