طرز تهیه سوپ میسو با قارچ

alikarimi55
آیا تا به حال سوپ میسو درست کرده اید؟ آیا می دانید طرز تهیه آن به همراه قارچ چگونه است؟ در این مقاله می خواهیم آموزش طرز تهیه این سوپ خوشمزه را به شما آموزش دهیم. مواد لازم برای سوپ میسو برای تهیه سوپ میسو: 4 فنجان آب گوشت ارگانیک یا آب 2 قاشق غذاخوری […]

آیا تا به حال سوپ میسو درست کرده اید؟ آیا می دانید طرز تهیه آن به همراه قارچ چگونه است؟ در این مقاله می خواهیم آموزش طرز تهیه این سوپ خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

سوپ میسو

مواد لازم برای سوپ میسو

برای تهیه سوپ میسو:

4 فنجان آب گوشت ارگانیک یا آب

2 قاشق غذاخوری میسوی سفید نرم

2 فنجان قارچ تازه یا 2/1 فنجان قارچ خرد شده و خشک شده

1عدد پیاز بزرگ زرد یا قرمز خرد شده

2 حبه سیر له شده یا خرد شده

1 تا 2 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

2 فنجان برگ کلم ریز شده و خرد شده

2 قاشق غذاخوری آمینوی نارگیل( آب نارگیل)

سوپ میسو

طرز تهیه سوپ میسو:

1.در یک قابلمه متوسط ، آب گوشت و یا آب را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از اینکه به جوش آمد، حدودا نصف فنجان از آن را بردارید و سپس میسو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

2.مخلوط میسو را به همراه قارچ ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، برگ کلم خرد شده و آمینو های نارگیل( آب نارگیل) به قابلمه برگردانیدو بگذارید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه به آرامی بجوشد.

اگر قبلا در یک رستوران ژاپنی غذا خورده باشید، به احتمال زیاد، سوپ میسو را خورده اید ، زیرا این سوپ اغلب به عنوان یک پیش غذا سرو می شود. اما اصلا نیاز نیست که برای لذت بردن از منافع مقابله با سرطان این غذای سالم، حتما آن را سفارش دهید. شما می توانید سوپ میسو را به سرعت و به راحتی در منزل تهیه کنید.

آنچه که باعث می شود سوپ میسو بسیار مغذی باشد، وجود میسو است که از دانه سویا تولید می شود. در حالی که من معمولا طرفدار سویا نیستم به دلیل اینکه دانه های سویا تخمیر می شوند، اما میسو دارای مزایای پروبیوتیک بسیار زیادی است و تهیه سوپ میسو در منزل به این معنا است که از تمام افزودنی های غیر مجازی که اغلب در رستوران ها به این سوپ اضافه می شود، خبری نیست.

من عاشق سوپ میسو با قارچ هستم که اغلب به عنوان یک پیش غذا یا حتی به عنوان یک داروی مقوی گرم در هنگام سرما خوردگی تهیه می کنم به دلیل اینکه زنجبیل، خاصیتی دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و من مطمئن هستم که شما هم از خوردن این سوپ لذت می برید.

بیایید با گرم کردن آب گوشت شروع کنیم. آب هم خوب است ، اما آب گوشت باعث می شود که سوپ میسو، خوش طعم تر شود. هنگامی که آب گوشت گرم شد، نصف فنجان از آن را با دقت جدا کنید. سپس در یک کاسه کوچک ، آن را با میسو حل کنید و خوب هم بزنید.

سپس، مخلوط آب گوشت و میسو را به قابلمه برگردانید. سپس باقی مانده مواد را به قابلمه اضافه کنید. نکته مهم این است که قبل از تهیه این سوپ، زنجبیل تازه را فریز کنید زیرا با این کار، راحت تر رنده می شود.

تمام مواد را به قابلمه برگردانید و سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید 20 دقیقه دیگر هم بپزد. سوپ قارچ شما آماده است.

دستور تهیه سوپ میسو با قارچ را می توانید با در نظر گرفتن ذائقه خود تغییر دهید. به عنوان مثال ، من نوع قارچ هایی که باید مورد مصرف قرار بگیرد را عنوان نکردم زیرا همه قارچ ها طعم فوق العاده ای به این سوپ می دهند. از بین قارچ های مورلز، بیبی بلاز، کریمنی، شیتاکه و یا صدف دریایی ، قارچ مورد علاقه خود را انتخاب كنید و یا انواع مختلفی از آنها را از مغازه های موجود در بازار خریداری كنید. اگر از خوردن غذاهای تند لذت می برید، افزودن فلفل قرمز تند، می تواند فوق العاده باشد.

سوپ میسو

با وجود سویا ، آیا سوپ می تواند سالم باشد؟

سویا یک موضوع بحث انگیز است و من اغلب طرفدار سویا نیستم. به چه دلیل؟ امروزه سویا را به عنوان یک غذای سالم در نظر می گیرند که  پروتئین گیاهی بالایی دارد، بنابراین آن را به محصولات فرآوری شده بسیاری، اضافه می کنند به خصوص محصولاتی مانند همبرگرهای گیاهی بسته بندی شده که با لستین سویا ، شیر سویا ، ماست سویا و غیره درست می شود.

البته سویا ماده اولیه اصلی در روغن دانه سویا و پودر پروتئین سویا (که با عنوان ایزوله پروتئین سویا شناخته می شود)می باشد اما با وجود این که برخی، درباره مزایای سویا صحبت می کنند، مدارک نشان می دهد که باید از برخی از انواع سویا اجتناب کرد.

آیا سویا برای بدن شما مضراست؟

آیا قرن ها نیست که این ماده غذایی را در رژیم های غذایی آسیایی می بینیم؟ اکثریت سویایی که امروزه در فرآورده های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد ، از نوعی که به طور سنتی در ژاپن و یا سایر قسمت های آسیا مصرف می شود ،کاملا متفاوت است. درصد بسیار بالایی از تمام سویای زراعت شده در ایالات متحده ،تقریبا در حدود 94 درصد، از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده است (GMO) و مشابه با روش سنتی زراعت سویا ، رشد داده نمی شود. بنابراین نمی تواند فواید غذایی مشابه و یا قابلیت هضم داشته باشد.

براساس یک گزارش انتشار یافته در مجله مواد غذایی در سال 2013 ، اعتقاد بر این است که منبع دانه های سویا و روند فرآوری مورد استفاده برای درست کردن محصولات سویا، دارای جنبه های حائز اهمیتی هستند. عمدتا به این دلیل که این موارد، تاثیرات قابل توجهی در محتوای برخی زیر واحد های پروتئینی بیواکتیو و مواد مغذی موجود در سویا دارند. در همین گزارش نیز نگرانی های مستندی درباره مشکلات مربوط به سلامت به دلیل افزایش مصرف محصولات سویا ذکر شده است.

تاثیرات منفی فرآورده های سویا در عملکرد تیروئید و تولید مثل و انواع خاصی از کارسینوجنسیس(سرطان) مشاهده شده است. به طور کلی ، داده های موجود در زمینه خطر سویا تا حدودی دچار تناقض بوده و یا ناکافی هستند (به همین دلیل این موضوع همچنان به شدت مورد بحث قرار می گیرد) ، اما فواید سلامتی مصرف پروتئین سویا یا فرآورده های ایزوله شده سویا، به هیچ عنوان، مورد حمایت نیستند.

آنچه که باعث متفاوت بودن میسو می شود و همچنین ناتو و تمپه که دو محصول دیگر سویا هستند، این است که این ماده، منبع تخمیر شده سویا می باشد. هنگامی که دانه های سویا تخمیر می شوند، به طور کامل، محصولی متفاوت به دست می آید که مجموعه مواد غذایی کاملا متفاوتی به دست می آید. محصولات سویا با تخمیر ارگانیک مانند میسو ، تمپه یا ناتو در واقع تنها انواع سویا هستند که مصرف آنها را توصیه می کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ