پلاریتی درمانی یا قطب درمانی چیست؟

alikarimi55
پلاریتی درمانی یا قطب درمانی یک روش درمانی برای متعادل سازی جریانات انرژی در بدن به منظور حفظ سلامتی می باشد. این نوع درمان تا حدودی تحت تأثیر مفاهیم جریانات انرژی مورد استفاده در طب آیورودا و طب سنتی چین است. با این حال ، قطب درمانی بر اساس تئوری وجود جریان بارهای انرژی مثبت […]

پلاریتی درمانی یا قطب درمانی یک روش درمانی برای متعادل سازی جریانات انرژی در بدن به منظور حفظ سلامتی می باشد. این نوع درمان تا حدودی تحت تأثیر مفاهیم جریانات انرژی مورد استفاده در طب آیورودا و طب سنتی چین است. با این حال ، قطب درمانی بر اساس تئوری وجود جریان بارهای انرژی مثبت و منفی در میدان انرژی الکترومغناطیسی بدن می باشد و با دارو درمانی متفاوت است.

افرادی که از روش قطب درمانی بهره می برند از تعدادی تکنیک مانند حرکات و تمرینات کششی برای ایجاد تعادل در جریان انرژی در بدن و بازگرداندن سلامتی به بدن استفاده می کنند.

مقدمه ای بر قطب درمانی

به گفته پزشکان قطب‌درمانی، بیماری در اثر اختلال در جریانات انرژی در بدن، استرس و آسیب های نشات گرفته از آن ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: 10 تکنیک آرامش بخش برای از بین بردن سریع استرس

درمان بر اساس قطبیت بر این عقیده است که سه نوع میدان انرژی در بدن وجود دارد:

  • جریان های بلند که در بدن به صورت شمالی جنوبی جریان دارند
  • جریان های عرضی که در بدن بصورت شرقی و غربی جریان دارند
  • جریان های مارپیچ که از ناف شروع می شوند و به سمت خارج بدن گسترش می یابند

برای پیدا کردم مکانی که انرژی در آن با اختلال روبرو شده است انسداد، متخصصان قطب درمانی بدن را برای بررسی علائمی مانند درد، ناراحتی، اسپاسم عضلانی و ضعف عضلات به خصوص در شانه ها و کمر اسکن می کنند. پس از شناسایی مکان انسداد ، پزشک از تکنیک های مختلفی مانند  تمرینات حرکتی برای پاک کردن مسیرهای میادین انرژی استفاده می کند. در بعضی موارد ، شیوه هایی مانند تنفس عمیق ، یوگا و هیدروتراپی نیز ممکن است در قطب درمانی درمانی گنجانیده شود.

مبتلایان به سرطان و بیماری های خاص و مزمن ، از جمله بیماری های قلبی و آرتریت قبل از انجام قطب درمانی، میبایست با پزشک متخصص خود مشورت کنند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از قطبی درمانی به عنوان جایگزینی برای درمان اصلی برای درمان بیماری های مزمن و خطرناک مانند سرطان ممکن است عواقب جدی داشته باشد.

موارد استفاده از پلاریتی تراپی یا قطب درمانی

قطب درمانی در درمان مشکلات زیر تاثیر گذار می باشد:

  • آلرژی
  • اضطراب
  • آرتروز
  • کمردرد
  • سندرم خستگی مزمن
  • افسردگی
  • سردرد
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • میگرن

علاوه بر این، حامیان قطب درمانی ادعا می کنند که این روش درمانی همچنین می تواند افزایش دامنه حرکت، افزایش انرژی، کاهش درد، تسکین استرس و کاهش تورم را به همراه داشته باشد. برخی همچنین اظهار داشتند که قطب درمانی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و بیماری هایی از جمله سرطان را از بین ببرد.

مزایای سلامتی قطب درمانی برای سرطان و استرس

مستنداتی مبنی بر اینکه پلاریتی درمانی بتواند بیماری های مزمن و سخت مانند سرطان را درمان کند وجود ندارد اما این روش بر سلامت کلی بدن تاثیر داشته است. در اینجا به برخی از یافته های کلیدی از تحقیقات موجود در مورد قطب درمانی درمانی می پردازیم:

قطب درمانی برای سرطان

تحقیقات مقدماتی نشان می دهد که قطب درمانی ممکن است به جبران برخی از عوارض جانبی روش های معالجاتی خاص سرطان کمک کند. در یک مطالعه مقدماتی که در سال 2005 در مجلات درمانی سرطان  منتشر شد، محققان دریافتند که قطب درمانی ممکن است به کاهش خستگی و بهبود کیفیت زندگی در بین زنان تحت پرتودرمانی سرطان پستان کمک کند.

این مطالعه روی 15 زن که تحت پرتودرمانی سرطان پستان بودند. نتایج نشان داد که افرادی که تحت قطب درمانی قرار گرفته بودند، در مقایسه با اعضای گروه کنترل، بهبودی قابل توجهی در کیفیت زندگی خود تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: با این مواد غذایی سرطان را از خود دور کنید

قطب درمانی برای استرس

طبق یک مطالعه در سال 2009 مشخص شد، قطبیت درمانی ممکن است به کاهش استرس منجر شود. در این مطالعه یک گروه هشت جلسه درمانی دریافت کردند که پس از پایان استرس آنها به کیزان زیادی کاهش داشت. علاوه بر این، این گروه بهبود بیشتری در افسردگی، درد، نشاط و سلامت عمومی نشان دادند.

روش های تمرینی پلاریتی درمانی

تمرینات پلاریتی درمانی چیزی شبیه یوگا می باشد که روزانه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود. اگر در مورد توانایی خود در انجام این تمرینات شک دارید، لطفاً قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام شرکت در هر برنامه ورزشی، احتمال آسیب دیدگی جسمی وجود دارد. همیشه با آرامش در حد توانایی خود حرکات را انجام داده و از مراحل کم و سبک شروع کنید و به تدریج تمرینات خود را سخت تر و پیچیده تر کنید.

 تمرین های قطب‌درمانی چیست؟

بیشتر تمرینات قطب‌درمانی شامل قرار دادن بدن در وضعیت چمباتمه و انجام کشش های مرتبط با آن برای از بین بردن انسداد انرژی و حفظ تعادل سیستم های بدن است.

نمونه ای از مهمترین تمرینات پلاریتی درمانی عبارتند از:

*قرار دادن بدن بدن در موقعیت اسکوات با دست های قفل شده (برای انتشار انرژی رو به پایین)

*قرار دادن بدن در موقعیت اسکوات با قرارگیری دست در قسمت های مختلف بدن مانند جلوی سر، کنار سر، پشت سر، روی چشم ها، پشت گوش (برای آزاد سازی و توزیع نیروی نهفته در قسمت های مختلف بدن)

* قرار دادن بدن در موقعیت اسکوات برای سیستم گوارش

* قرار دادن بدن در موقعیت نیم اسکوات برای ستون فقرات

* قرار دادن بدن در موقعیت چمباتمه ای خنثی

* تمرین آزاد سازی دیافراگم

*تمرین برای باز کردن بینی و سینوس ها و تسکین سر درد

* تمرین برای متعادل کردن قطب های خنثی و منفی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ