روغن‌ های ضروری بسیار معروف و کاربردهای آن‌ ها

alikarimi55
روغن های ضروری هزاران سال جزء لاینفک زندگی روزمره مردم بوده است. حداقل 33 روغن ضروری اسانس و گیاه معطر تولید کننده روغن معطر در کتاب های قدیمی ذکر شده است و کلمه “بخور دادن” 68 بار در کتاب های قدیمی ذکر شده است. همه منابع موجود این روغن ها را به اسامی “روغن شادی” […]

روغن‌ های ضروری

روغن های ضروری هزاران سال جزء لاینفک زندگی روزمره مردم بوده است. حداقل 33 روغن ضروری اسانس و گیاه معطر تولید کننده روغن معطر در کتاب های قدیمی ذکر شده است و کلمه “بخور دادن” 68 بار در کتاب های قدیمی ذکر شده است. همه منابع موجود این روغن ها را به اسامی “روغن شادی” و “روغن خوشحالی” را بیان می کنند و درباره  این که چگونه روغن ها سبب شادی می گردند، صحبت می کنند.

در کتاب های قدیمی روغن های ضروری به عطرها، بوها، پمادها و طعم های شیرین گفته می شود. به طور کلی بیش از 600 مرجع اشاره کننده به روغن های ضروری یا گیاهان معطر وجود دارد که از  کتاب های قدیمی استخراج شده اند.

با 12  روغن ضروری کتاب مقدس آشنا شوید

در اینجا 12 مورد از معتبرترین روغن های کتاب های قدیمی و کاربردهای تاریخی آن ها ذکر شده است.

1- کندر

کندر پادشاه روغن هاست. این ماده به عنوان جز اصلی بخور مقدس، دارو استفاده می شد. در حقیقت، در بدو تولد عیسی ممکن است کندر ارزش بیشتری نسبت به طلا داشتند.

2- مر

در کتاب های قدیمی 156 بار استفاده از روغن مر به عنوان پماد، بخور دادن، یک ماده مومیایی کننده و به عنوان یک درمان زیبایی پوست توسط ملکه استر ذکر شده است. در کتاب های قدیمی بیشترین کاربرد مر جهت بخشی از روغن مسح مقدس ذکر شده است.

3-  دارچین

مانند مر، روغن دارچین نیز ماده اصلی روغن مسح مقدس بوده و برای پاکسازی هوا و به عنوان داروی طبیعی استفاده می شد. در کتاب های قدیمی آمده است که حضرت سلیمان از این روغن معطر در اتاق خواب و به عنوان یک عطر طبیعی یا ادکلن استفاده می کرد.

روغن‌ های ضروری

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های گیاهی برای درمان مشکلات پوستی و نحوه استفاده از آنها

4- چوب سرو

حضرت سلیمان از چوب درخت سرو در ساختن معبد استفاده کرد و عیسی بر روی صلیبی از چوب سرو  به صلیب کشده شد. تصور بر این بود که برای پاکسازی آئینی و دارویی برای درمان اختلالات پوستی و جذام مورد استفاده قرار می گرفت.

5- روغن سنبل هندی یکی از روغن های ضروری

در زمان کتاب مقدس، “نارد” نه تنها یک عطر بسیار گران قیمت بلکه یک پماد گران قیمت نیز بود که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفت. جالب است که “سنبل هندی” مورد استفاده در کتاب مقدس، در واقع شاید روغن اسطوخودوس باشد.

بیشتر بخوانید: با خواص بی‌نظیر سنبل هندی آشنایی دارید؟

6- گیاه زوفا

در عهد عتیق خداوند به قوم خود دستور داد که در پاکسازی تشریفاتی مردم و خانه ها از زوفا استفاده کنند. زوفا در زمان صلیب شدن عیسی ظاهر می شود، زمانی که سربازان رومی به عیسی نوشیدنی شراب روی اسفنج انتهای ساقه زوفا پیشنهاد دادند.

7- کاسیا (سنا)

روغن کاسیا که از گیاهان مشابه به دارچین است. چهارمین ماده موجود در روغن مسح مقدس است که شرح آن به طور مفصل در کتاب های قدیمی  آمده است. چه بسا اسرائیلی ها وقتی از فرعون گریختند، این روغن از مصر بیرون آورده شده است. این روغن اغلب به همراه گیاه مر و چوب صندل (Aloes) برای عطر پوشاک استفاده می شود.

8-  روغن چوب صندل (Aloes) یکی از روغن های ضروری

در کتاب های قدیمی چوب صندل به “Aloes” گفته می شود. به همراه کندر، مر و چوب سدر یکی از روغن های شادی و خوشبختی نامیده می شود. نیکودیموس و یوسف از آرییماتا چوب صندل (Aloes) و مر را برای دفن عیسی آوردند.

روغن‌ های ضروری

9 – سرو

سرو در کتاب های قدیمی به عنوان سمبل قدرت، امنیت و رفاه شناخته می شود. در کتاب های قدیمی از سرو به عنوان چوب انتخاب شده برای ساخت و ساز، تجارت و حتی اسلحه ساد شده است. در کتاب های قدیمی خدا به نوح دستور داد که “برای خود یک کشتی از چوب گوفر بساز”، که در انگلیسی مدرن به معنای “سرو” است.

10- روغن گیاه باريجه یکی دیگر از روغن های ضروری

گیاه باريجه ماده اصلی بخور مقدس است. جالب اینجاست که اگرچه خود گیاه باريجه بوی تا حدی ناخوشایند دارد ولی هنگامی که با روغن های دارای بوی شیرین دیگر بخور مقدس سوزانده می شود، زیباترین رایحه را دارد و تصور می شود که سبب تعادل احساسات می شود.

11- گل رز شارون

گل رز شارون در واقع “گل رز” نیست، بلکه در عوض شبیه هیبیسکوس یا لاله است (که این نیز منبع زعفران است) که در آهنگ سلیمان ذکر شده است. برخی از مسیحیان گل رز شارون را به عنوان مسیح و زنبق را به عنوان کلیسا، عروس مسیح می بینند.

12- روغن کالاموس به عنوان یکی از روغن های ضروری

کالاموس همچنین به عنوان “نیشکر شیرین” شناخته می شود. گیاهی باستانی که شاید چیزی باشد که اکنون ما آن را به عنوان علف لیمو می شناسیم. در زمان کتاب مقدس، از کالاموس در عطرها، بخورها و به عنوان ماده تشکیل دهنده روغن مخصوص مسح مقدس (استفاده شده توسط کشیشان در معبد) استفاده می‌شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ