مقایسه کانتورینگ چانه، فک و گونه به روش جراحی و تزریق فیلر

alikarimi55
کانتورینگ با هدف زاویه دار کردن صورت و باریک تر کردن فک و چانه انجام می شود. این کار باعث می شود که اجزای صورت شما متعادل تر بنظر برسند و در نتیجه چهره جذاب تری داشته باشید. این روش به طور کلی از سه عنصر مهم برای شکل دادن استفاده می کند که شامل […]

کانتورینگ با هدف زاویه دار کردن صورت و باریک تر کردن فک و چانه انجام می شود. این کار باعث می شود که اجزای صورت شما متعادل تر بنظر برسند و در نتیجه چهره جذاب تری داشته باشید. این روش به طور کلی از سه عنصر مهم برای شکل دادن استفاده می کند که شامل تغییر شکل استخوان فک و زاویه های فک و چانه است. اگر شما هم یکی از علاقمندان به انجام این روش زیبایی هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با کانتورینگ چانه، فک و گونه به روش جراحی و تزریق فیلر بیشتر آشنا شوید.

این روش اولین بار در کشورهای آسیایی مثل کره انجام شد که به آن Vشکل کردن صورت هم گفته می شود. خیلی ها ترجیح می دهند صورت بیضی شکلی داشته باشند. اکثر افراد می توانند با کمک روش تزریق فیلر به این هدف دست پیدا کنند. اما این مساله برای همه به صورت طبیعی وجود ندارد و مجبورند به روش های جراحی متوسل شوند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام کانتورینگ چانه، فک و گونه هستند؟

معمولا افرادی که چانه های کوتاه یا فک پهنی دارند بهترین کاندیدا برای انجام این روش هستند. پهن و کوتاه بودن فک و چانه باعث می شود که قسمت پایینی چهره شما بزرگتر و پهن تر از حد معمول به نظر برسد و کانتورینگ زاویه دار کردن صورت می تواند ضمن برطرف کردن این مشکل، صورت شما را باریکتر و ظریفتر نشان بدهد. این روش به خصوص برای خانم هایی که مشخصات زیر را دارند بسیار مناسب است:

  • افرادی که غبغب دارند
  • افرادی که فکشان U شکل یا بیش از حد مربعی است
  • اشخاصی که گونه های خیلی بزرگ و پف کرده ای دارند
  • خانم هایی که فکشان شبیه به فک مردان است
  • افرادی که مرز گردن و صورت در آنها مشخص نیست

کانتورینگ چانه، فک و گونه

کانتورینگ چانه با تزریق فیلر

با کمک سوزن نازکی، مقداری از ژل های هیالورونیک اسید به زیر پوست چانه تزریق می شود. نواحی انتخابی بر اساس معایب موجود در چهره بیمار، برگزیده می شود و از اهمیت بسزایی در افزایش زیبایی فرد برخوردار است.

کانتورینگ چانه چیزی در حدود 15 – 20 دقیقه زمان نیاز دارد. فیلر انتخابی برای کانتورینگ چانه و فک، باید غلظت بالاتری داشته باشدو با توجه به این غلظت چیزی در حدود 8 تا 1 سال دوام دارد. پس از این مدت باید برای تجدید فیلر به متخصص خود مراجعه کنید.

در این روش هیچ عوارضی فرد را تهدید نمی کند و به دلیل مواد بی حس کننده تزریقی، دردی احساس نمی شود.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر، تاثیرش در پوست!

کانتورینگ گونه با تزریق فیلر

تنها 2 – 3 سی سی تزریق برای کانتورینگ گونه لازم است تا چهره ای جذاب و زیبا تر برای تان به ارمغان بیاورد. از مزایای کانتورینگ گونه می توان به کاهش چین  و چروک پوست، جوان تر کردن پوست و کاهش فرورفتگی زیر پوست اشاره کرد.

در این کانتورینگ هم از ژل های هیالورونیک اسید استفاده می شود که دوامی بین 9- 12 ماه برای گونه دارد.

بعضی از افراد پس از کانتورینگ گونه، دچار کمی کبودی و بی حسی در ناحیه تزریق می شوند که پس از چند روز کاملا از بین می رود.

مراقبت های لازم پس از کانتورینگ فک، چانه و گونه با تزریق فیلر

به دلیل اینکه در 4 ساعت اول پس از انجام تزریق، میتوان فیلرهای زیر پوست را شکل داد، توصیه می شود به 5 – 6 ساعت هیچ ماساژ و فشاری به صورتتان وارد نکنید.

در 2 روز اول می توانید به آرامی صورت خود را شستشو دهید اما نباید فشار دست بر روی صورت احساس شود.

سعس کنید در 2 روز اول پس از تزریق فیلر، به صورت طاق باز بخوابید تا از وارد شدن فشار زیاد بر روی یک طرف صورت پیشگیری شود.

جراحی کانتورینگ چانه، فک و گونه به چه صورتی انجام می شود؟

برای انجام این جراحی روش های مختلفی وجود دارد. به طور کلی جراحی کانتورینگ چانه، فک و گونه به چهار روش اصلی انجام می شود که عبارتند از:

استئوتومی T شکل

این روش در واقع شامل ایجاد یک برش افقی و پس از آن یک برش عمودی روی چانه برای باریک تر کردن آن است که در نهایت منجر به ایجاد شکل حرف T می شود.

استئوتومی V برعکس

این روش پیشرفته ترین روش زاویه دار کردن صورت است که با ایجاد یک برش وارونه و معکوس و بدون نیاز به هر نوع روش اضافه دیگری، عرض و ارتفاع چانه را کم و آن را باریک تر می کند.

استئوتومی افقی

این روش یکی از روش های معمولی و رایج باریک و زاویه دار کردن صورت محسوب می شود که معمولا روی چانه هایی که خیلی بلند هستند انجام می شود. در این روش یک برش افقی روی چانه ایجاد می کنند تا آن را به شکل حرف V در بیاورند.

کانتورینگ چانه، فک و گونه به روش L

این متد بهترین گزینه برای اصلاح چانه های بیش از حد برجسته و یا بلند است. در این جراحی، استخوان چانه به شکل افقی برش داده می شود و بعد قسمت های اضافی آن برداشته و چانه ثابت می شود.

به طور کلی کانتورینگ چانه و فک در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. زمان عمل نیز چیزی بین 3 تا 5 ساعت متغیر است و بستگی به این دارد که چه میزان تغییر باید در چانه یا فک شما و یا هر دوی این موارد انجام بگیرد. هیچ برشی از خارج و بیرون صورت نمی گیرد و تمام برش های جراحی از طریق دهان روی فک یا چانه بیمار اعمال می شوند. بعد از عمل، باید یک شب در بیمارستان بمانید تا علائم حیاتی شما تحت کنترل باشند. تا یکی دو هفته بعد از عمل هم ناحیه مورد نظر تورم و درد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی چانه و هر آنچه لازم است بدانید

کانتورینگ چانه، فک و گونه

جراحی کانتورینگ چانه، فک و گونه با چه مزایا و خطراتی همراه است؟

زاویه دار کردن فک و چانه یکی از جراحی های زیبایی صورت محسوب می شود که درست مثل هر روش جراحی دیگری با خطرات و مزایایی همراه است. برخی از مزایای این نوع جراحی عبارتند از:

  • کاهش طول و عرض فک و چانه پهن
  • شکل دادن به چانه های مربع شکل یا چانه های کوتاه برای بهبود ظاهر فرد
  • کانتور کردن کلی فک پایین با درمان موثر و قوی چانه
  • اصلاح چانه های نامتقارن یا برجسته
  • عدم ایجاد زخم و جای برش در صورت به خاطر استفاده از برش های داخلی

این جراحی علاوه بر مزایایی که به آنها اشاره شد خطرات و عوارضی نیز به همراه دارد که عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • شکستگی فک
  • آسیب عصبی
  • برگشت فک به حالت قبل
  • درد مفصل فک
  • نیاز به مداخلات پزشکی بیشتر در برخی موارد
  • مشکلات مربوط به تناسب دندان ها
  • مشکلات مربوط به غذا خوردن

برای کسب نتیجه بهتر، اغلب توصیه می شود که جراحی زاویه دار کردن فک و چانه با سایر روش های جراحی زیبایی انجام بگیرد. از جمله جراحی های مناسب در این زمینه می توان به جراحی زیبایی بینی و یا جراحی پلک (بلفاروپلاستی) اشاره کرد که معمولا به صورت ترکیبی با یکدیگر انجام می شوند. افرادی که تحت عمل جراحی کانتورینگ فک و چانه قرار می گیرند در اکثر موارد از نتایج آن رضایت دارند و به تغییرات دلخواهشان دست پیدا می کنند.

کانتورینگ چانه، فک و گونه

ریکاوری بعد از جراحی کانتورینگ فک، چانه و گونه

پس از جراحی کانتورینگ فک و چانه، این مناطق کاملا پانسمان می شوند. عوارض طبیعی عمل شامل حساسیت، احساس ناراحتی و درد، قرمزی، کبودی و تورم است که معمولا یک هفته تا ده روز ادامه دارند. طی این مدت توانایی جویدن غذا در شما کاهش پیدا می کند و با از غذاهای نرم و مایعات استفاده کنید. علاوه بر این هنگام صحبت کردن، خمیازه کشیدن و یا حرکت دهان احساس درد خواهید کرد بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از حرکت دادن فک و چانه خودداری کنید.

خیلی از بیماران بعد از جراحی دچار احساس کشیدگی یا سفتی در ناحیه فک می شوند که طبیعی است و بعد از مدتی برطرف می شود. به طور معمول یک هفته بعد از جراحی می توانید به محل کارتان برگردید و فعالیت های روزمره تان را از سر بگیرید. اگر به فکر اصلاح ظاهر فک و چانه تان افتاده اید توصیه می کنیم قبل از هر تصمیمی با یک متخصص جراحی زیبایی مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ