چگونه از شر بیماری کرونا در امان بمانیم؟

alikarimi55
با گسترش همه جانبه بیماری کرونا (COVID-19) و ترس از آن، هر فرد چه اقداماتی می تواند انجام دهد تا از عفونت پیشگیری کند؟ این مقاله را بخوانید تا به جواب سوالات تان در این زمینه برسید. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه احتمال سالم ماندن در طول شیوع بیماری کرونا را […]

بیماری کرونا

با گسترش همه جانبه بیماری کرونا (COVID-19) و ترس از آن، هر فرد چه اقداماتی می تواند انجام دهد تا از عفونت پیشگیری کند؟ این مقاله را بخوانید تا به جواب سوالات تان در این زمینه برسید.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه احتمال سالم ماندن در طول شیوع بیماری کرونا را افزایش دهید. امروزه متخصصان سلامت هزاران مورد از بیماری کرونا را گزارش می دهند؛ اختلال تنفسی ای که توسط کرونا ویروس جدید (SARS CoV-2) ایجاد شده است.

این موقعیت باعث شده که افراد زیادی از سرتاسر جهان درباره ابتلا به این ویروس مضطرب شوند و در رسانه های اجتماعی به طور گسترده درباره دور نگه داشتن این ویروس صحبت شود. این توصیه ها شامل بهترین روش ها برای پرهیز از عفونت تنفسی در خانه، محل کار و هنگام سفر هستند. توصیه هایی که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم بر اساس اظهارات منابع رسمی نظیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هستند.

بیماری کرونا

چگونه در محلی که زندگی می کنید از بیماری کرونا در امان بمانید

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده است و تجربیات پزشکان در خصوص کرونا ویروس، به نظر می رسد که بیماری کرونا از طریق ذرات تنفسی (برای مثال هنگامی که فرد بیمار سرفه می کند) و تماس نزدیک منتشر می شود. به همین علت WHO اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض این ذرات پیشنهاد داده است. در طول فعالیت های روزمره، افراد می توانند با توجه به توصیه های WHO، این اقدامات را برای پیشگیری از عفونت انجام دهند:

  1.  به طور منظم دستان تان را با ضدعفونی کننده ای که حاوی الکل است یا با آب و صابون بشویید. CDC پیشنهاد می دهد که ضدعفونی کننده باید حاوی “حداقل ۶۰% الکل” باشد و افراد باید حداقل ۲۰ ثانیه دستان شان را بشویند.
  2.  سطوح (همچون صندلی های آشپرخانه و میز کار) را به طور منظم با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید.
  3.  هنگامی که بیرون از خانه می روید از مکان های شلوغ دوری کنید، این توصیه به خصوص برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند و افراد بالای ۶۰ سال صدق می کند.
  4.  از تماس مستقیم با افرادی که علائم آنفولانزا (شبیه سرفه و عطسه) را از خود نشان می دهند بپرهیزید.
  5.  درباره بیماری کرونا اطلاعات دقیقی از وبسایت های معتبر همچون وبسایت سازمان جهانی بهداشت به دست آورید.

قبل از شستن دست ها، بینی، دهان و چشم ها را لمس نکنید. CDC پیشنهاد می دهد که واکسن آنفولانزا دریافت کنید تا از سایر عفونت های تنفسی فصلی پیشگیری کنید.

چگونه در محیط کار و مدرسه سالم بمانید

محیط مدرسه و کار می توانند به شیوع ویروس کمک کنند اما برخی از اقدامات ساده به پیشگیری از عفونت در محیط کار و مدرسه کمک می کنند. این اقدامات تا حدی شبیه اقداماتی هستند که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد. با توجه به توصیه های WHO، اقدامات زیر مهم ترین اقدامات پیشگیری کننده هستند.

  • ۱_ به طور مرتب سطوح و اشیایی که مدام با آن ها سر و کار دارید (همچون تلفن و کیبورد کامپیوتر) را تمیز کنید.
  • ۲_ به طور مرتب دست ها را با آب و صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده استفاده کنید.

چگونه هنگام مسافرت از بیماری کرونا در امان بمانید

افرادی که برای سفر برنامه ریزی کرده اند یک سری اصول وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنند. WHO پیشنهاد می دهد که:

  • ۱_ دست ها را مرتب بشویید.
  • ۲_ حداقل یک متر از افرادی که سرفه یا عطسه می کنند فاصله داشته باشید.
  • ۳_ نکات ‌مربوط به مقابله با بیماری کرونا که توسط سازمان ها ارائه شده اند را رعایت کنید.

برای مثال CDC به طور مرتب اطلاعاتی در این خصوص فراهم می کند.

بیماری کرونا

اگر علائم آنفولانزا داشتم چه کاری انجام دهم؟

اگر علائم شبیه آنفولانزا داشتید چه کاری انجام دهید؟ WHO این اقدامات را توصیه می کند:

  • هنگامی که عطسه یا سرفه می کنید از آرنج استفاده کنید، سپس فورا دست تان را تمیز کنید.
  •  اگر حس کردید که مریض شده اید در خانه بمانید و با پزشک تماس بگیرید.
  • اگر تنگی نفس دارید فورا با پزشک تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.
  •  اگر بیمارید در خانه بمانید، و به صورت جداگانه غذا بخورید و در جای جداگانه ای بخوابید. به علاوه از وسایل جداگانه ای نیز استفاده کنید.

طبق نظرات WHO افرادی که قصد سفر دارند باید به این نکات توجه کنند:

  • هر کسی که تب دارد یا سرفه می کند نباید سفر کند.
  • هر کسی که در هواپیما متوجه علائم شد فورا مهماندار را در جریان بگذارد و اگر وی در خانه متوجه علائم شد فورا با پزشک تماس بگیرد.

آماده ویروس کرونا باشید اما نترسید

اگر شما یا یکی از دوستان و اعضای خانواده تان داروی خاصی مصرف می کنید برای این که نیازی نباشد از خانه خارج شوید، به میزان مورد نیاز از آن دارو را تهیه کنید. نترسید و هنگامی که برای خرید لوازم ضروری از خانه خارج می شوید نکات احتیاطی را رعایت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ