چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم تا بتوانیم سرطان را شکست دهیم؟

alikarimi55
نکاتی در مورد غلبه بر بروز سرطان همیشه باید شامل نکاتی از رژیم غذایی باشد؛ اما اغلب اوقات، این بخش از درمان سرطان نادیده گرفته می شود. ما به کتاب  پرفروش “بخورید تا بر بیماری تان غلبه کنید، نیویورک تایمز” به نویسندگی دکتر ویلیام لی، دکتر مشهور جهانی پرداختیم: با این دانش جدید درباره اینکه […]

سرطان

نکاتی در مورد غلبه بر بروز سرطان همیشه باید شامل نکاتی از رژیم غذایی باشد؛ اما اغلب اوقات، این بخش از درمان سرطان نادیده گرفته می شود. ما به کتاب  پرفروش “بخورید تا بر بیماری تان غلبه کنید، نیویورک تایمز” به نویسندگی دکتر ویلیام لی، دکتر مشهور جهانی پرداختیم: با این دانش جدید درباره اینکه چگونه بدن شما می تواند خود را بهبود ببخشد و همچنین عکس العمل خویش در برابر استفاده از غذا برای فعال کردن توانایی های بهبودی ذاتی بدن ما، اطلاعات بیشتری می توان کسب کرد.

سوال: آیا می توان لیستی از بهترین و شگفت انگیزترین غذاهای مرتبط با سرطان را مشخص کرد؟

پاسخ: یک لیست تطهیری از غذا هایی که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، وجود دارد و این شامل برخی از غذاهای متداول مانند گوشت فرآوری شده که توسط سازمان بهداشت جهانی طبقه بندی می شود و همچنین گوشت کباب شده (بریان) است.

کباب کردن گوشت، هیدروکربنهای آروماتیک چند حلقه ای (PAH) تولید می کند. اینها وقتی که روغن های گوشت درون شعله می ریزند و دود می کنند سرطان زا هستند. دود حاصل باعث ایجاد عوامل سرطانی در گوشت می شود. درجه حرارت بالای کباب کردن نیز اسیدهای آمینه و پروتئین های موجود در گوشت را به آمین های سمی هتروسیکلیک (HCA) تبدیل می کند.

و اگر سطح منقل را با دقت تمیز نکنید و قسمت های ذغالی سیاه را به حال خود رها کردید، دفعه بعد که غذا را روی منقل قرار دهید، آن را با مواد سرطان زا پوشانده اید.

بیشتر بدانید: علائم سرطان پروستات

سوال: ما اغلب می شنویم که بدن “می خواهد خوب شود” و ظرفیت فوق العاده ای برای بهبودی خود دارد. به نظر شما چرا وقتی فردی مبتلا به سرطان می شود، سرطان شناسان در مورد انتخاب های غذایی بیشتر صحبت نمی کنند؟

پاسخ: بدن ما از زمان تولد تا آخرین نفس، با سیستم های دفاعی بهداشتی کار می کند که به ما در برابر بیماری هایی از جمله سرطان کمک می کند. این ادوات دفاعی پزشکی، که من در کتاب “بخورید تا بر بیماری تان غلبه کنید” شرح داده ام، عبارتند از:

  • آنژیوژنز
  • سیستم ترمیم کننده و احیایی ما
  • میکروارگانیسم هایمان
  • محافظت از DNA
  • سیستم ایمنی بدنمان

این سیستم ها به بدن ما کمک می کنند تا خودش را بهبود دهد. با این حال، هنگامی که آنها ضعیف یا آسیب دیده باشند، سرطان می تواند بروز کند.

متخصصان انکولوژیست (تودینه شناس) آموزش ندیده اند تا به ابزار دفاعی سلامت بدن توجه کنند؛ آنها برای تشخیص و درمان سرطانهایی که از آنها باید گریخت، آموزش دیده اند. این اقدامات شامل جراحی، تجویز دارو و پرتودرمانی -غذا بخشی از ابزار سنتی آنها نیست-  است و همه پزشکان وقتی صحبت از تغذیه می شود، هیچ آموزش و امتحان خاصی ندارند.

همه اینها تغییر می کند؛ زیرا تودینه شناس ها شروع به تشخیص تأثیر مواد غذایی در معالجه سرطان می کنند.

به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی826 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ توسط تودینه شناس ها که در 3 مرحله تحت معالجه قرار گرفته اند، انجام شد که نشان داد افرادی که هر هفته دو وعده از درخت آجیل استفاده می کنند، 57 درصد پیشرفت در جان سالم بدر بردن از بیماری دارند.

بیشتر بدانید: سرطان غده لنفاوی (لنفوم) چیست؟ + انواع، علائم و روش های درمانی

تحقیقات تودینه شناسی دیگری بر روی 249 بیمار مبتلا به سرطانهای مختلف که تحت درمان با سیستم ایمنی قرار گرفته اند، انجام شد و دریافتند که افرادی که جواب نگرفتند، فاقد باکتری سالم  میکروارگانیسم روده به نام آکرمانسیا بودند. تنها راه برای افزایش و رشد آکرمانسیا مصرف غذاهایی مانند انار، زغال اخته و انبه است. شواهد اینكه غذا می تواند با دارو برای بهبود درمان سرطان همکاری كند، در حال توسعه است. تودینه شناس ها در آغاز توجه به این نکته هستند.

سرطان

سوال: اگر شخصی به تازگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده باشد ، مهمترین غذاها برای شروع کار مستقیم با رژیم غذایی کدام ها هستند؟

پاسخ: همه افراد متفاوت هستند و شخصی سازی رژیم غذایی بر اساس نیاز فرد مهم است. به عنوان مثال، فردی که مبتلا به دیابت است، متحمل غذاهایی متفاوت از کسی که مبتلا به سلیاک است، می شود. اما برخی اصول کلی برای استفاده از مواد غذایی به عنوان دارو وجود دارد؛ به خصوص در مورد سرطان.

ما می دانیم سرطان ها رگهای خونی را برای تغذیه خود پرورش می دهند؛ بنابراین خوردن غذاهایی که می توانند این رگ های خونی خطرناک سرطانی در حال رشد را قطع کنند، مهم است. این غذاها با عنوان آنتی ژوژنیک شناخته می شوند که عبارتند از: سویا، گوجه فرنگی، چای سبز، ماهی روغنی، انواع توت ها و سبزیجات کلمی (براسیا).

ما همچنین می دانیم که سرطان به طور خاصی خطرناک است؛ زیرا حاوی سلولهای بنیادی سرطانی است که می تواند پس از درمان سرطان را باز گرداند. تحقیقات جدید نشان می دهد که غذاهایی وجود دارد که حاوی دسته مواد سلول کشی سرطانی هستند که شامل سیب زمینی بنفش، چای سبز، قهوه و گردو می باشد.

بیشتر بدانید: ارتباط مستقیم سرطان با طرز تهیه گوشت

می دانیم که سیستم ایمنی قوی می تواند به از بین بردن سلولهای سرطانی کمک کند. غذاهای تقویت کننده ایمنی عبارتند از: جوانه کلم بروکلی، زغال اخته و فلفل دلمه ای.

خوردن غذاهای پرهوتیک حاوی فیبر، مانند قارچ و لوبیا، می تواند باکتری های سالم روده ای را تغذیه کند؛ این به کاهش التهاب و بهبود ایمنی کمک می کند. سایر غذاهای تقویت کننده میکروبی شامل غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، سوسیس و ماست است.

شناختن عوامل دفاعی سلامتی و غذاهایی که باعث تقویت آنها می شود، مهمترین نکته در ارتباط استفاده از رژیم غذایی برای مقابله با سرطان است. اما به یاد داشته باشید غذا یک روش درمانی نیست؛ بنابراین رژیم غذایی بخش مهمی از جعبه ابزار در کنار درمان های مدرن مانند ایمونوتراپی یا درمان ضد رگزایی است.

سرطان

سوال: آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید اضافه کنید؟

پاسخ: بعضی از غذاها وجود دارد که مردم باید دو بار در مورد مصرف آنها فکر کنند؛ زیرا آنها ابزار دفاعی سلامتی را تحت تاثیر قرار داده که به شما در جلوگیری از سرطان کمک می کند. اینها عبارتند از: گوشت فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین شده با قند، شیرین کننده های مصنوعی و غذاهای فوق فرآوری شده.

این غذاها در همه جا وجود دارند و بخشی از رژیم رایج در آمریکا هستند؛ اما مصرف متوالی و مرتب آنها یک خطر محسوب شود. ابزار دفاعی پزشکی بدن شما توسط غذاهای مختلف تقویت یا تضعیف می شود. مواردی را انتخاب کنید که سلامتی شما را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید: راه های درمان گوش درد؛ آیا گوش درد می تواند نشانه سرطان باشد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ