قرنطینه کرونایی و 5 تمرین خانگی برای حفظ تناسب اندام

alikarimi55
همانطور که می دانید به سبب قرنطینه کرونایی ، سالن ها و مراکز ورزشی مجبورند تعطیل باشند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما نمی توانید تمرین کنید. ما در مقاله حاضر برخی از تمرینات خانگی را برای دوران قرنطینه به شما ارائه داده ایم. قرنطینه خانگی، هم راستا با اکثر فعالیت هایی […]

همانطور که می دانید به سبب قرنطینه کرونایی ، سالن ها و مراکز ورزشی مجبورند تعطیل باشند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما نمی توانید تمرین کنید. ما در مقاله حاضر برخی از تمرینات خانگی را برای دوران قرنطینه به شما ارائه داده ایم. قرنطینه خانگی، هم راستا با اکثر فعالیت هایی که به دلیل بحران کرونا ویروس به حالت تعلیق درآمده اند، خطر ابتلا به سبک زندگی بی تحرک را برای بسیاری از افراد افزایش داده است. بنابراین، انجام برخی از تمرینات خانگی برای قرنطینه ناشی از کرونا ویروس برای سالم ماندن به لحاظ جسمی و روحی بسیار مهم است. همانطور که می دانید فعالیت بدنی تأثیرات مثبتی بر سلامتی فرد دارد و با طولانی تر شدن عمر فرد نیز در ارتباط است. ورزش به طور خاص، خطر ابتلا به بیماری های مزمن که شامل مشکلات قلبی، دیابت، بیماری های ریوی و موارد دیگر است را کاهش می دهد.

به همین ترتیب، ورزش به مدیریت سلامت روان و احساسات فردی کمک می کند. این امر مهمی است زیرا وضعیت فعلی ما باعث شده است که احساس استرس، وحشت و اضطراب کنیم. آیا شما هم می خواهید در این دوران حساس، این تمرینات خانگی را امتحان کنید؟

قرنطینه کرونایی

 5تمرین خانگی برای قرنطینه کرونایی

در مواقع بیماری، عادت هایی که به تقویت قدرت دفاعی بدن کمک می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کنند. بنابراین، علی رغم قرنطینه، توصیه کلی ما بر این است که در حد اعتدال ​​ورزش کنید.

مطالعه ای در ژورنال علوم ورزشی و بهداشتی نشان می دهد که ورزش بدنی به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این امر خطر عفونت را کاهش می دهد.

البته این موارد در کنار یک رژیم غذایی متعادل و رعایت سبک زندگی سالم موثر واقع می شود. علاوه بر این، باید با نیازهای افراد مختلف تطبیق داده شود. همه افراد از ظرفیت بدنی یکسانی برخوردار نیستند. در هر صورت، در حال حاضر، مهم سالم ماندن است.

بیایید برخی تمرین های خانگی را در مورد قرنطینه کرونایی تمرین کنیم. افراد کم تحرک می توانند حدود 20 دقیقه ورزش کنند و افرادی که مرتباً ورزش می کنند می توانند تا 40 دقیقه برای این تمرینات وقت بگذارند.

پیاده روی در خانه:

پیاده روی در محل یک روش جالب برای افزایش ضربان قلب، بدون ایجاد فشار بیش از حد بر روی مفاصل است. توصیه می کنیم این کار را در همان ابتدا انجام دهید، زیرا ماهیچه های شما را گرم می کند و آن ها را برای تمرین های دیگر آماده می کند.

قرنطینه کرونایی

حرکت برپی:

این یک تمرین کامل بدنی است زیرا شامل حرکات استقامتی، قدرتی و هماهنگی است. تحقیقات نشان می دهد که این امر به افزایش آمادگی جسمی و کاهش خستگی کمک می کند.

تمرینات خانگی برای قرنطینه : پرش با زانو بالا

این تمرین به افزایش ضربان قلب و تقویت گروه های مختلف عضلانی در بدن تان کمک می کند. به عنوان مثال، بدن و پایین تنه تان را به کار می گیرد. به طور کلی، این فعالیتی است که حرکت معمولی دویدن را با بلند کردن زانوها در هم می آمیزد.

پوش آب یا حرکت شنای حمایتی:

یکی از تمرین های خانگی برای قرنطینه که نباید از آن استفاده کنید، تمرین شناست. البته روش های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد، از جمله شنای کلاسیک که یکی از پوش آپ های حمایتی است. این حرکت، گروه های عضلانی مختلفی را درگیر می کند و برای تقویت استقامت بدنی بسیار عالی است. علاوه بر این، به تقویت عضلات شکمی شما کمک می کند.

حرکت پل گلوت (باسن) با بلند کردن پا:

این  تمرینی است که به تن عضلانی باسن شما کمک می کند. با این حال، طبق مطالعات مشخص شده است که این هسته بدنی شما را هم به کار می گیرد.

قرنطینه کرونایی

توصیه هایی برای انجام این تمرینات خانگی برای قرنطینه کرونایی :

همانطور که مشاهده می کنید، هر یک از این تمرینات در تقویت گروه های مختلف عضلانی به شما کمک می کنند. همچنین، فعالیت قلبی- عروقی تان را افزایش می دهند. با این حال، شما با یکبار امتحان کردن این حرکات و یک شبه، شاهد تاثیرات آن ها نخواهید بود. اگر می خواهید از اثرات سبک زندگی بی تحرک در طول قرنطینه جلوگیری کنید، مهم است که به طور مداوم تمرین کنید.

بنابراین، بهتر است که در کنار کارهای خانه، زمانی را برای انجام این تمرینات اختصاص دهید. همانطور که گفتیم اختصاص زمانی بین 20 تا 40 دقیقه مناسب است. همچنین، بهتر است فضای کافی را برای انجام این تمرینات در خانه اختصاص دهید تا بتوانید حرکات مذکور را به راحتی انجام دهید. فعال باشید!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ