فرم صورت شما شبیه کدام یک از اشکال هندسی است؟ نحوه آرایش 6 مدل صورت

alikarimi55
یکی از سوالات قدیمی و همیشگی که خیلی ها از خودشان می پرسند این است که صورت من شبیه کدام یک از اشکال هندسی است؟ اگر هنوز جواب این سوال را نمی دانید با کمک چند عامل می توانید شکل هندسی صورتتان را پیدا کنید. دانستن فرم صورت ، موقع آرایش کردن، کوتاه کردن مو، […]

یکی از سوالات قدیمی و همیشگی که خیلی ها از خودشان می پرسند این است که صورت من شبیه کدام یک از اشکال هندسی است؟ اگر هنوز جواب این سوال را نمی دانید با کمک چند عامل می توانید شکل هندسی صورتتان را پیدا کنید. دانستن فرم صورت ، موقع آرایش کردن، کوتاه کردن مو، خرید عینک و اصولا انجام هر کاری که به صورت و زیبایی صورت مربوط می شود بسیار به شما کمک می کند. اگر کنجکاو هستید که بدانید فرم صورت تان دقیقا چه شکلی است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چطور می توانیم شکل و فرم صورت را پیدا کنیم؟

برای فهمیدن این موضوع چند عامل را باید در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • پهن ترین یا عریض ترین قسمت صورت
  • شکل فک
  • ارتفاع صورت

مرحله1: پهن ترین قسمت صورت

پیشانی: اگر صورتتان پهن از پیشانی تان است و صورت به سمت چانه کمی زاویه دار می شود صورت شما قلبی شکل است که در اصطلاح به آن مثلث معکوس هم گفته می شود.

  • گونه ها: اگر پهن ترین قسمت صورتتان در گونه ها قرار دارد پس در این حالت فرم صورت شما الماسی شکل است.
  • فک: اگر پهن ترین نقطه صورت شما فکتان است، در این صورت شما مثلثی یا گلابی شکل است.
  • برابر: اگر عرض همه قسمت های صورتتان به یک اندازه است پس در این حالت می توان گفت که احتمالا صورتتان بیضی، مربعی و یا دایره ای شکل است.

مرحله 2: شکل فک

  • تیز: اگر چانه تان زاویه دار باشد صورتتان قلبی شکل است و به این ترتیب گوشه های فک در یک نقطه مشخص به هم می رسند.
  • مربعی: اگر فکتان پهن باشد، صورت شما مربعی شکل است. البته گاهی اوقات فک پهن می تواند در صورت های مثلثی و الماسی شکل هم دیده شود.
  • گرد: فک گرد نشان می دهند که صورت شما بیضی شکل یا دایره ای است.

مرحله 3: ارتفاع صورت

  • پهن: یک راه ساده برای تعیین ارتفاع صورت این است که یک خط فرضی به صورت افقی زیر چشم ها و یک خط عمودی از بالای بینی به سمت چانه ترسیم کنید. اگر نسبت خط افقی به عمودی یک به یک باشد، صورت شما گرد است.
  • متوسط: صورت متوسط معمولا عرض بیشتری دارد. بنابراین اگر نسبت خطوطی که ترسیم کرده اید یک و نیم به یک باشد صورت متوسطی دارید. ارتفاع صورت اکثر افراد متوسط است.
  • کشیده: اگر نسبت خط فرضی افقی به خط عمودی بیش تر از یک و نیم به یک باشد شما صورت کشیده و بلندی دارید.

خودآزمایی سینه

انواع مختلف فرم صورت

حالا که متوجه شدید چطور باید شکل هندسی صورتتان را پیدا کنید بیایید اشکال مختلف چهره را با هم بررسی کنیم.

فرم صورت گرد

وقتی نسبت خط افقی و عمودی با هم برابر باشد فرم صورت گرد و دایره ای شکل است. در چنین شرایطی احتمالا چانه شما نیز گرد است و پهن ترین نقطه صورتتان گونه هایتان است که حالت دایره ای بیشتری به چهره تان می دهد. برخی از افراد مشهور هم صورت های گردی دارند مثل:

  • جینیفر گودوین
  • میلا کونیس
  • اما استون

نکات مهم درباره آرایش صورت های گرد

ابروهای کمانی: اگر صورت گردی دارید بهتر است همیشه از یک سری خطوط اضافه در آرایشتان استفاده کنید. اولین کار این است که ابروهایتان را درست آرایش کنید. هیچ وقت ابروهایتان را گرد برندارید چون این کار باعث می شود صورتتان گردتر به نظر برسد. به جای اینکار کمی قوس و کمان زاویه دار به آنها بدهید.

کانتور: معمولا در صورت های گرد گونه ها پهن ترین قسمت صورت هستند. اگر می خواهید به صورتتان عمق بدهید با کانتور را دور گونه هایتان استفاده کنید.

رژ گونه: خیلی ها فکر می کنند رژ گونه های سرخ و قرمز برای گونه های گرد مناسب نیستند اما اینطور نیست. کمی رنگ قرمز درخشان می تواند جلوه ای طبیعی و زیبا به چهره شما ببخشد.

فرم صورت بیضی شکل

فرم بیضی، شکل کشیده تر صورت گرد است. در این حالت چانه همچنان گرد است اما ارتفاع صورت بیشتر از عرض آن است. در صورت های بیضی شکل، پیشانی وسیع ترین قسمت صورت است. افراد مشهوری که چهره بیضی شکل دارند:

  • بلیک لایولی
  • سلما هایک
  • جولیان مور

بیشتر بدانید: نحوه کانتورینک صورت


نکات مهم درباره آرایش فرم صورت بیضی

تعادل: اگر صورتتان بیضی شکل است سعی کنید همیشه موقع آرایش کردن تعادل بین چشم ها و لب را حفظ کنید. مثلا اگر از رنگ های سنگین مثل دودی برای آرایش چشم استفاده می کنید لب هایتان را ساده و بدون آرایش نگه دارید.

ابروهای کمانی طبیعی: همیشه شکل ابروها را طبیعی نگه دارید و سعی نکنید خیلی آنها را قوس دار یا صاف کنید. یک زوایه ملایم و طبیعی به ابروهایتان بدهید.

هایلایت: هایلایت کردن باعث می شود ویژگی های صورت شما بیشتر به چشم بیایند. اگر صورتتان بیضی شکل است می توانید از هایلایت در امتداد پل بینی، پیشانی و بالای استخوان گونه ها استفاده کنید.

فرم صورت

فرم صورت مربعی

وقتی چانه کمترین میزان منحنی در صورت را داشته باشد و در یک راستا با بقیه اعضای صورت قرار بگیرد صورت شما مربعی شکل می شود. علاوه بر این در صورت های مربعی نسبت خطوط فرضی عمودی و افقی یک به یک است.

افراد مشهور با صورت های مربعی:

  • کامرون دیاز
  • لوسی لیو
  • ریحانا

نکات مهم درباره آرایش فرم صورت های مربعی

کانتور زوایای شارپ: فک در صورت های مربعی به احتمال زیاد پهن است. بنابراین کانتورینگ می تواند به نرم کردن زوایای شارپ و تیز صورت که آن را مربعی کرده بسیار کمک کند.

برجسته سازی: برای برجسته کردن برخی از ویژگی های صورتتان می توانید از کانسیلر استفاده کنید. به این معنی که یک سایه روشن تر روی قسمت پیشانی و زیر گونه هایتان کار کنید. به این ترتیب تعادل مناسبی بین فک و بقیه اجزای صورت ایجاد می شود.

لب ها: بهترین آرایش لب برای صورت های مربعی استفاده از رنگ های جلب توجه کننده است. بنابراین بهتر است از رژ لب های بنفش، قرمز و یا مرجانی استفاده کنید.

فرم صورت

صورت مستطیلی

به صورت مستطیلی صورت کشیده هم گفته می شود. تنها تفاوت بین این دو در این است که صورت های کشیده کمی زاویه دارتر هستند؛ هر چند فرم کشیده هم از همان مبنای صورت مستطیلی پیروی می کند. اگر پیشانی، گونه ها و خط فک به یک اندازه باشند صورت شما مستطیلی شکل است. در این حالت فقط چانه کمی انحنا دارد.

افراد مشهور با صورت مستطیلی:

  • الکسا چونگ
  • مریل استریپ
  • لیو تایلر

نکات مهم درباره آرایش صورت های مستطیلی

نرم کردن زاویه ها: یادتان باشد که صورت مستطیلی ترکیبی از صورت بیضی و مربعی است. دانستن این ترفند به شما کمک می کند که موقع آرایش کردن فک و زاویه های مختلف را نرم کنید. برای این کار می توانید از کانتورینگ و برنزه کردن استفاده کنید.

چشم های گربه ای: از آنجایی که صورت شما کشیده است، کشیدن خط چشم گربه ای چشم های شما را بزرگتر و درشت تر نشان می دهد و باعث می شود توجه بیننده به چشم هایتان جلب شود.

رژ گونه: به جای اینکه رژ گونه را وسط گونه ها بمالید آن را در قسمت بالایی گونه به کار ببرید.

صورت های الماسی

خانم هایی که صورت های الماسی شکل دارند، استخوان گونه شان بالاست و چانه برجسته ای هم دارند. ممکن است چهره این افراد قلبی شکل هم به نظر برسد با این تفاوت که پیشانی در صورت های الماسی شکل باریکتر و کوتاهتر است.

افراد مشهور با صورت الماسی:

  • اشلی گرین
  • جنیفر لاو هیوت
  • اسکارلت جوهانسون

نکات مهم درباره آرایش صورت های الماسی

لب ها: برای آرایش لب ها جسارت به خرج بدهید و از رنگ های چشمگیر استفاده کنید.

کانتورینگ: از آنجایی که در صورت های الماسی شکل، قسمت های نزدیک گونه عرض بیشتری دارند بهتر است این زاویه ها را کانتور کنید.

برجسته سازی: حتما موقع آرایش کردن قسمت های پیشانی، چانه و امتداد پل بینی را هایلایت کنید.

فرم صورت

صورت قلبی شکل

ویژگی های اصلی صورت قلبی شکل، چانه برجسته و پیشانی پهن است. به این فرم صورت مثلث برعکس هم گفته می شود چون درست مثل یک مثلث برعکس، پیشانی پهن ترین قسمت و چانه زاویه دارترین بخش صورت است.

افراد مشهور با صورت قلبی شکل:

  • ریس ویترسپون
  • اشلی اولسن
  • هالی بری

نکات مهم درباره آرایش صورت قلبی

چشم ها: در صورت های قلبی شکل، فک شما زاویه دار است بنابراین دودی کردن چشم ها ظاهر نرم و ملایم تری به چهره می بخشد.

کانتور برنز: اگر صورتتان قلبی شکل است باید دنبال نرم و لطیف کردن حالت صورتتان باشید. این مساله در مورد کانتورینگ هم صدق می کند. خانم هایی که صورتشان فرم قلبی دارد بهتر است از کانتورینگ برنز استفاده کنند.

ریمل: یکی دیگر از نکات مفید هنگام آرایش صورت های قلبی شکل استفاده از ریمل های خرده مژه دار برای پرپشت نشان دادن مژه ها است.

حالا که همه چیز را درباره انواع مختلف اشکال صورت دانستید وقت آن است که دست به کار شوید و شکل صورت خودتان را پیدا کنید. دفعه بعد که به یک مهمانی دعوت شدید می توانید با استفاده از تکنیک های گفته شده، آرایش متناسب با شکل و فرم چهره تان را انجام بدهید و همه را شگفت زده کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ