احتلام یا انزال منی در خواب چیست و چه چیزی باعث آن می شود؟

alikarimi55
احتلام ( انزال منی در خواب ) که همچنین تحت عنوان رویای خیس شناخته می شود، برخی را شرمسار و خجالت زده می کند و بسیاری را فریب می دهد. در این مقاله، پیرامون این مسئله مطالبی ارائه شده است. شما در نیمه شب، در حال خواب و ناگهانی به ارگاسم می رسید که ناشی […]

انزال منی در خواب

احتلام ( انزال منی در خواب ) که همچنین تحت عنوان رویای خیس شناخته می شود، برخی را شرمسار و خجالت زده می کند و بسیاری را فریب می دهد. در این مقاله، پیرامون این مسئله مطالبی ارائه شده است. شما در نیمه شب، در حال خواب و ناگهانی به ارگاسم می رسید که ناشی از یک رویای دلپسند است و لباس های خود را خیس می کنید. این صحنه متداول برای بسیاری از افراد به عنوان احتلام ( انزال منی در خواب ) یا رویای خیس شناخته می شود.

احتلام ، مشکل تلقی نمی شود. آن یک واکنش ساده به نیاز جسمی است که معمولاً ناشی از یک تصویر ذهنی است. اگرچه داشتن ارگاسم در خواب نه خوب است و نه بد، اما افراد بسیاری را متحیر می کند.

چرا انزال منی در خواب اتفاق می افتد؟

متخصصان، انزال منی در خواب را با تستوسترون یا پرهیز جنسی مرتبط دانسته اند. کارشناسان علت مشخصی را برای احتلام ( انزال منی در خواب ) مشخص نکرده اند، اگرچه آن ها، آن را با سطح تستوسترون بالا مرتبط می دانند. یک مطالعه نشان داد که مردان با سطح تستوسترون بالا مستعد احتلام هستند. با این وجود، 13 درصد افرادی که دارای سطح عادی هورمونی هستند نیز احتلام را تجربه کرده اند.

مطالعات دیگر حاکی از آن است که امتناع طولانی مدت از داشتن رابطه جنسی نیز می تواند باعث احتلام ( انزال منی در خواب ) شود. طبق نظر روان شناسی برجسته: “اگر فردی به هیچ وجه آزادی جنسی نداشته باشد، احتلام بیشتری خواهد داشت.”

به طور کلی احتلام ( انزال منی در خواب ) در طول خواب REM رخ می دهد. در طی این مرحله، بدن اکسیژن بالایی دارد و جریان خون به دستگاه تناسلی اش بیشتر می شود، که باعث ایجاد نعوظ در مرد یا برانگیختگی کلیتوریس در زن می شود و این باعث تحریک و ارگاسم می شود.

آیا زنان نیز احتلام را تجربه می کنند؟

در واقع، احتلام ( انزال منی در خواب ) تجربه ای منحصر به مردان نیست. طبق گزارشات، 37 درصد از زنان زیر 21 سال نیز ارگاسم شبانه و در حالت خواب را تجربه کرده اند.

قبلا و در سال 1953 نیز تخمین زده شده بود که 70 درصد از زنان در برخی از مقاطع زندگی خود دچار ارگاسم در خواب شده اند.

با این حال، ترشح شبانه مایعات واژن لزوماً با ارگاسم همراه نیست. با این حال، برای آقایان، احتلام ( انزال منی در خواب ) همیشه باعث انزال می شود. ترشحات واژینال در زنان به معنای برانگیختگی جنسی است، اما می تواند بدون رسیدن به ارگاسم اتفاق بیفتد.

آیا احتلام ( انزال منی در خواب ) فقط در بزرگسالی اتفاق می افتد؟

در حالی که فعالیت جنسی وجود داشته باشد، ممکن است احتلام رخ دهد. نه، رویای خیس محدوده سنی ندارد. در حالی که فعالیت جنسی وجود داشته باشد، ممکن است احتلام رخ دهد. با این حال، احتلام در دوران نوجوانی شایع تر است زیرا در این مرحله از زندگی، تغییرات هورمونی بیشتری وجود دارد. در بزرگسالی، هورمون ها پایدارتر می شوند و بروز رویاهای خیس نادرتر می شود.

انزال منی در خواب

آیا برای تجربه احتلام باید یک رویای وابسته به عشق شهوانی داشت؟

انزال منی در خواب معمولاً با رؤیاهای شهوانی همراه است، اما این یک شرط نیست. ممکن است بدون خواب شهوانی و حتی بدون مرور هر خواب شهوانی دیگری در ذهن، انزال رخ دهد.

داشتن ارگاسم در هنگام خواب نیز می تواند در اثر محرک های خارجی مانند لمس شدن دستگاه تناسلی با پتو یا لباس ایجاد شود. یک مطالعه منتشر شده توسط انجمن روان شناسی آمریکا نشان داد که خوابیدن بر روی شکم نیز می تواند باعث بروز احتلام  شود.

شما همچنین می توانید یک رویای وابسته به عشق شهوانی داشته باشید که بدون حالت احتلام منجر به ارگاسم شود، حتی اگر نعوظ داشته باشید.

آیا احتلام نشان دهنده وجود مشکل است؟

احتلام ( انزال منی در خواب ) مربوط به هرگونه اختلال جنسی یا روانی نیست. همه مردم احتلام را تجربه نمی کنند. با این حال، احتلام یک پدیده عادی است. داشتن یا نداشتن رویای خیس هیچ نشانه ای از اختلال در عملکرد جنسی نیست.

بعضی از افراد در عین داشتن رابطه جنسی و ارگاسم طبیعی، هرگز رویای خیس نداشته اند. هیچ ارتباط مستقیمی بین احتلام  و زندگی جنسی فرد وجود ندارد.

همچنین، برخی افراد رویای خیس دارند اما در طول رابطه نمی توانند به ارگاسم برسند. برخی روان شناسان معتقدند که این امر به این دلیل است که در هنگام خواب، هیچ مهار کننده روان شناختی- که به هنگام هوشیاری از بروز ارگاسم جلوگیری می کند- وجود ندارد.

انزال منی در خواب

آیا می توان احتلام را کنترل کرد؟

احتلام کاملاً غیر ارادی است. بنابراین، هیچ راهی برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد. مطالعات دانشگاه مک گیل در کانادا بر این باورند که به طور کلی می توان رویاهای خود را کنترل کرد اما تحقیقات، شواهد روشنی مبنی بر امکان پذیر بودن این امر نشان نمی دهند.

همانطور که مشاهده کردید، احتلام ، نشانگر وجود مشکلی در فرد نیست. اما در صورتی که هرگونه نگرانی پیرامون این مسئله داشته باشید حتما با یک متخصص مشورت کنید تا شک و تردیدهای تان برطرف شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ